acumulatori pentru motor de ventilator de Dacie
#1
Postat 10 November 2007 - 02:26 PM
George
#2
Postat 10 November 2007 - 05:52 PM
#3
Postat 10 November 2007 - 10:00 PM
paulp, la 10 Nov 2007, 17:52, a spus:
Mult al naibii... 12V/12 Ah?! Acusi pornesti Dacia cu ei... :D
De curiozitate: ce dimensiuni /masa are barca ta? autonomie? mai duce si nada?
:)
Eu ma tot gandesc cum sa inghesui un 12V/7,5Ah in trimaranul meu ce-l construiesc:(
Watashi: nu te zgarci, ia un motor profi de la modelisti, de ex ceva din seria 600. Asta...daca nu vrei sa folosesti si elicea de la ventilatorul Daciei pe post de propulsor http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif . Nu de alta, dar cred ca pe langa consumul nejustificat de mare ( la Dacie nu conteaza), mai trebuie si ventilat sanatos si va merge cu o turatie mult peste ceea ce a fost proiectat- cu elicea mica de la navo-, si se va topi colectorul. Parerea mea, nu bag mana in foc ca am dreptate! Fa-i o proba in cada, eventual, cu elice de 40-50 mm si acumulatorul ce-l vei folosi.
#4
Postat 10 November 2007 - 10:57 PM
teacher64 :
barca are 60/30/12cm cred ca are cam 7kg duce cel putin 1Kg, nu am incarcat-o la maxim niciodata. de obicei pun cat mai putin porumb cam 2-300g. De autonomie nu stiu ce sa-ti spun nu am facut decat un pescuit cu ea, teoretic ar trebui sa mearga vreo 3-4 ore. Cand am probat-o in parc m-am jucat cu ea pe apa cam o ora in continuu.
Pt. barca ta ia doua baterii de 6V si le pui in cele doua corpuri laterale ale trimaranului(sau una in corpul din mijloc). Prima mea barca a fost un catamaran de aia am doua baterii. Parerea mea e ca te complici inutil cu trimaranul, e mult mai coplicat de construit si nu castigi nimic in stabilitate fata de catamaran.Uite cum arata:
http://i221.photobucket.com/albums/dd21/pescarpro/IMG_9609_1.jpg
#5
Postat 11 November 2007 - 02:22 PM
Aceasta postare a fost editata de watashi: 11 November 2007 - 02:27 PM
#6
Postat 16 November 2007 - 09:56 PM
#7
Postat 17 November 2007 - 01:37 PM
#8
Postat 17 November 2007 - 07:56 PM
paulp, la 10 Nov 2007, 22:57, a spus:
Paul: de curiozitate, ai masurat consumul unui motor de aeroterma cu elicea pusa si bagat in apa? Duce si elicea originala de 75mm?!! B)
Daca nu suge mai mult de 6-7 A, m-as baga si eu la solutia asta, dar cu doua motoare la trimaran. Accu am luat un Pb de 12V/10Ah, are vreo 3 kile si sta la fix in corpul din mijloc.
#9
Postat 18 November 2007 - 03:49 AM
#10
Postat 18 November 2007 - 02:12 PM
paulp, la 18 Nov 2007, 02:49, a spus:
esti sigur ca nu o sa fie probleme cu 2 elici de stanga?
eu cred ca da, va avea un efect mult mai mare al cuplul motoarelor care se vor roti in acelasi sens
#12
Postat 18 November 2007 - 07:18 PM
@ iulica_ff : " esti sigur ca nu o sa fie probleme cu 2 elici de stanga? "
Eu ma gandeam la un controler, doua motoare si doua carme.Sitemul asta mi se pare mult mai performant(si mai ieftin), in plus ai avantajul ca pe vreme rea(valuri mari,vant lateral puternic) te poti folosi te toata puterea celor doua motoare.
Aceasta postare a fost editata de paulp: 18 November 2007 - 07:21 PM
#13
Postat 18 November 2007 - 11:44 PM
paulp, la 18 Nov 2007, 18:18, a spus:
Eu ma gandeam la un controler, doua motoare si doua carme.Sitemul asta mi se pare mult mai performant(si mai ieftin), in plus ai avantajul ca pe vreme rea(valuri mari,vant lateral puternic) te poti folosi te toata puterea celor doua motoare.
am inteles ideea de a folosi 2 motoare , ceea ce este si de indicat (cu ajutorul unui mixer eliminand carma). problema este ca ai nevoie de 2 elici una dreapta si una stanga pt ca cele 2 motoare sa invarta in sensuri contrarii ceea ce duce la eliminarea efectului de cuplu al motoarelor (nu mai inclina barca spre dreapta sau stanga ) anuladu-se reciproc
#14
Postat 19 November 2007 - 05:09 PM
#15
Postat 07 December 2007 - 07:01 PM
va rog.
#17
Postat 18 January 2008 - 03:23 PM
#18
Postat 18 January 2008 - 03:25 PM
#19
Postat 18 January 2008 - 04:01 PM
pitri, la 7 Dec 2007, 19:01, a spus:
va rog.
pei in principal: motorul electric (care il alegi in functie de barca), regulatorul pentru motor, un servo pentru carma si alte servouri pentru functii suplimentare:cuve la o barca de pescuit, leduri etc.Rdiocomanda o alegi in functie de cate comenzi ai.Mai cauta pe forum si daca ai nevoie contacteaza-ma pe mail.
#20
Postat 18 January 2008 - 11:30 PM
cred ca cel mai indicat acumulator pentru motorul de aeroterma de Dacie este acumulatorul de dacie 12V 55A
#21
Postat 19 January 2008 - 12:12 AM
mariandmd, la 18 Jan 2008, 23:30, a spus:
cred ca cel mai indicat acumulator pentru motorul de aeroterma de Dacie este acumulatorul de dacie 12V 55A
De ce spui asta Mariane ....ca doar impreuna am masurat unul si ai fost surprins ....
1. Motorul de aeroterma e ok
2. Atata timp cat gasesti un strungar sa-ti strunjeasca axul sau sa gasesti o solutie rapida sa-l adaptezi la axul elice......(relativ usor)
3. Si gasesti o elice de 95 mm ...(merge si mai mare! )
Sincer eu am renuntat la el pentru simplul motiv ca nu aveam elice mare ..... sau mai simplu si din comoditate....am toate componentele comandate si sunt sigur ca se potrivesc fara modificari... componente pentru navomodelism dedicate....
Pentru cei care doresc motoarele de aeroterma de Dacie sau de orice alt ceva nu vad de ce nu ar merge...
Si ca se fiu on topic referitor la acumulatori....12V7A/h sau 12V10/Ah e suficient (desi e recomandat sa ai si acc de rezerva)
Bucuresti/Rahova
#22
Postat 19 January 2008 - 12:17 AM
Sant acumulatori pb acid de 12v/25Ah destul de mici(am vazut la germanos acum ceva timp)
Cu stima George
tel.0724686263
#23
Postat 19 January 2008 - 12:36 AM
Acumulatorul se alege in functie de puterea consumata de motor si de ceea ce vrei sa faci, mai precis de cat timp vrei sa ``mearga`` acel motor.
Deasemenea se mai alege si in functie de I la randament max al motorului, adica acumulatorul sa fie capabil sa-ti ofere un curent de descarcare suficient! Nu e tot una capacitatea acum (Ah) cu I max ce il poate debita.
Cum bine stiti, exista SCR-uri de 1800mA ce pot suporta curenti de descarcare de 2 ori mai mare decat un acum de 3000mA (ca exemplu)
Totul se rezuma la capacitatea de a face un compromis favorabil intre greutatea maxima acceptata de model (implicit tipul de acu) si timpul de functionare. Nu poti pune un PB de 12V/55A pe un model de 2Kg, ca sa te dai 10ore... Vei pune unul de 4A si te vei da 30min :D
Aceasta postare a fost editata de HESS: 19 January 2008 - 06:28 PM
#24
Postat 19 January 2008 - 01:17 AM
HESS, la 19 Jan 2008, 00:36, a spus:
chiar si teoretic acumulatorii de masina nu pot fi folositi pt asa ceva. daca l-ai descarcat sub 80% din capacitate il poti arunca dupa aceea. unul de 55A tine cel mult dublu cat cel de 4A, max 1 ora.
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 19 January 2008 - 01:18 AM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#25
Postat 19 January 2008 - 09:57 AM
#26
Postat 19 January 2008 - 11:52 AM
fulgerica, la 19 Jan 2008, 01:17, a spus:
HESS, la 19 Jan 2008, 00:36, a spus:
chiar si teoretic acumulatorii de masina nu pot fi folositi pt asa ceva. daca l-ai descarcat sub 80% din capacitate il poti arunca dupa aceea. unul de 55A tine cel mult dublu cat cel de 4A, max 1 ora.
Ce as mai vrea sa te contrazic in practica nene "fulgerica"
Tu ai vazut ce ai scris? :D De unde le scoti?
Cu stima George
tel.0724686263
#27
Postat 19 January 2008 - 06:02 PM
teacher64, la 17 Nov 2007, 19:56, a spus:
paulp, la 10 Nov 2007, 22:57, a spus:
Paul: de curiozitate, ai masurat consumul unui motor de aeroterma cu elicea pusa si bagat in apa? Duce si elicea originala de 75mm?!! :D
Daca nu suge mai mult de 6-7 A, m-as baga si eu la solutia asta, dar cu doua motoare la trimaran. Accu am luat un Pb de 12V/10Ah, are vreo 3 kile si sta la fix in corpul din mijloc.
salut ma scuzati ca intervin unde ai gasit baterie 12v-10amp ma intreseaza si pe mine una ,mersi.
#28
Postat 19 January 2008 - 06:24 PM
#29
Postat 19 January 2008 - 06:28 PM
george10, la 19 Jan 2008, 11:52, a spus:
fulgerica, la 19 Jan 2008, 01:17, a spus:
HESS, la 19 Jan 2008, 00:36, a spus:
chiar si teoretic acumulatorii de masina nu pot fi folositi pt asa ceva. daca l-ai descarcat sub 80% din capacitate il poti arunca dupa aceea. unul de 55A tine cel mult dublu cat cel de 4A, max 1 ora.
Ce as mai vrea sa te contrazic in practica nene "fulgerica"
Tu ai vazut ce ai scris? :D De unde le scoti?
Cu stima George
Acu Pb gel sunt preferati/utilizati clar in multe domenii, si mai cu seama in modelism si in aplicatiile ``portabile``. Inutil sa precizez aici de ce....
Acu Pb Acid, NU se folosesc in modelism, dintr-un motiv ce reprezinta chiar ``antonimul`` avantajului acumulatorului cu gel.
Despre ``cat tine`` un acu de 12V/55Ah nu precizez nimic deoarece nu sunt specificate caracteristicile consumatorului, ce pot varia si ele in functie de utilizare (sarcina), deci e irational ca si ``acu pt mot de aerot de dacia``.
Cat despre descarcarea majora a acuPb acid nu as vrea sa comentez decat ca am o opinie ``mai ``diferita decat a lui Fulgerica. Nu o postez.