Termice ceva sfaturi
#5
Postat 05 November 2007 - 06:58 PM
Al doilea Moki este "cu bujie" unguresc, tot pentru aero captive. Merge cu metanol/ulei de ricin sau sintetic. 80/20%.
Misto randunica argintie ("silver swallow") !
#8
Postat 06 November 2007 - 08:27 AM
- 33 % eter etilic (atentie ETILIC)
- 33 % petrol lampant (nu gaz, sau alt-ceva)
- 33 % ulei de ricin
- trebuie pornit la cel putin +10 grade celsius (acesta e carburant de rodaj de vara), cu elice de rodaj.
- are citeva chichite, iti recomand sa cauti un ajutor care stie ce face
Pentru al II-lea motor:
- ar trebui sa porneasca cu carburantul uzual (metanon,ulei de ricin, nitro-metan)
Dupa cum arata (in poze), ai nevoie de un demaror electric, rabdare, si poate mai poti salva mootarele.
#9
Postat 06 November 2007 - 11:13 AM
vlad1, la 6 Nov 2007, 08:27, a spus:
- 33 % eter etilic (atentie ETILIC)
- 33 % petrol lampant (nu gaz, sau alt-ceva)
- 33 % ulei de ricin
- trebuie pornit la cel putin +10 grade celsius (acesta e carburant de rodaj de vara), cu elice de rodaj.
- are citeva chichite, iti recomand sa cauti un ajutor care stie ce face
Pentru al II-lea motor:
- ar trebui sa porneasca cu carburantul uzual (metanon,ulei de ricin, nitro-metan)
Dupa cum arata (in poze), ai nevoie de un demaror electric, rabdare, si poate mai poti salva mootarele.
Este o diferenta intre petrol lampant si gaz? Eu am un dizel de 2.5cc Taifun Orcan si folosesc gaz normal de lampa. Merge super si porneste la 2,3 pale...
#10
Postat 06 November 2007 - 12:05 PM
HESS, la 6 Nov 2007, 12:13, a spus:
Nu!
Folosesti ce gasesti la indemana, gaz lampant (petrol lampant), kerosen, petrosin si chiar motorina! Oricare din astea in amestec cu ulei mineral sau de ricin si eter etilic, pentru Silver Swallow!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 November 2007 - 12:31 PM
Cu rabdare si ciocan.
#11
Postat 07 November 2007 - 01:25 PM
As face totusi doua remarci:
- nu e un gaz, e un lichid
- nu-l cheama asa. De vre-un secol, de cind s-au introdus stas-urile in Romania, nu-l mai cheama gaz, denumirea comerciala este petrol lampant (cu variantele Kerosen....), asa s-a stabilit (standardizat), asa se produce si asa se comercializeaza.
#13
Postat 07 November 2007 - 04:20 PM
Pe bune, eu pt taifun am gasit petrol lampant la 1Litru la articole de pescuit.
#14
Postat 08 November 2007 - 07:33 AM
la cel diesel, dupa ce-l alimentez cu carburant cum il pornesc?
la cel cu bujie, cum verific daca bujia e buna, se alimenteaza cu ceva separat, cum il pornesc efectiv?
reglajul turatiei....
Va multumesc anticipat.
#15
Postat 08 November 2007 - 08:49 AM
- trebuie curatat bine (pe dinafara, pe dinauntru, si carburatorul)
- il pui pe banc, si pui elice de rodaj
- pozitionezi elicea 'la ora 2'
- inchizi carburatorul complet, il deschizi la 2.5 ture
- stringi contrapistonul (da nu tare sa nu-l gripezi)
- alimentezi cu carburant
- dai un 'sprit' pe evacuare, si citeva picaturi pe admisie
- invirti incet elicea, si deschizi contrapistonul (cu carburant are compresie si presiune in camera)
- incepi si invirti rapid elicea (in socuri)
- daca contrapistonul e prea strins, musca, daca e prea deschis, nu porneste
- dupa ce l-ai pornit (numai din contrapiston), ar trebui sa mearga secunde indiferent de pozitia carburatorului
- din contrapiston il pornesti si reglezi turatia, din carburator ii reglezi admisia (amestecul)(nu-l tura la inceput)
Ar mai fi citeva reglaje in functie de carburant, temperatura elice.....
Vezi ca eterul e extrem de volatil, a fost folosit secole la adormit in chirurgie. Daca nu-i place ceva, 'musca' mai rau ca alea cu bujie.
Apeleaza totusi la cineva care stie sa ti-l porneasca si sa ti-l regleze, alt-fel te chinui inutil.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 08 November 2007 - 08:52 AM
#16
Postat 08 November 2007 - 02:04 PM
Le-am desfacut si curatat, din cate i-mi dau eu seama stau destul de bine cu compresia, cel putin cel de 2,4 aproape ca da elicea inapoi cand incerca sa o invart la mana.
...despre celalat ....pornire...
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 08 November 2007 - 02:08 PM
#19
Postat 09 November 2007 - 05:43 PM
Eu l-am terminat demult, si nu am mai gasit, cred ca e trecut pe lista naspa, cu azotatul de potasiu si cu alte ``doctorii`.
Dexter jr, tu stii ceva ? fara firma si alte fente!
#20
Postat 09 November 2007 - 06:30 PM
#23
Postat 09 November 2007 - 07:05 PM
Cred ca daca e in cantitati mici..... ce facem acum, dam in judecata firmele ce fabrica motoarele ca nu avem combustibil?
La dizel nu gasim gata facut ca la bujie... Ce pacat!