TEFLON detalii tehnice, pro sau contra
#1
Postat 08 November 2007 - 03:04 PM
Avand in vedere faptul ca tot mai des este folosit teflonul in etansari, lagare si alte situatii in care frecarea este un factor important, m-am gandit sa deschid acestu subiect pt ca cei care au lucrat cu asa ceva sa isi expuna parerile si experienta
de exemplu eu pot sa va zic faptul ca tata-l meu (din experienta lui) mi-a spus ca a vazut mai multi arbori uzati in lagare de teflon decat in lagare de alama sau alte metale anti frictiune
Numai bine !
#3
Postat 08 November 2007 - 03:15 PM
fulgerica, la 8 Nov 2007, 15:12, a spus:
eu ma refeream la arbore ca se uzeaza
Aceasta postare a fost editata de VanPulov: 08 November 2007 - 03:16 PM
#4
Postat 08 November 2007 - 03:41 PM
2.Uzura depinde de solicitari (turatie, cuplu transmis, vibratii, geometrie, diametru, etc, etc........) dar si de zona de ghidare (lungimea de lucru). Important e si materialul si trat termic al arborelui...
Atentie!!! Si teflonul este pe mai multe calitati! Deasemenea culori: alb, verde,gri, negru, rosu, etc
La turatii foarte mari evita teflonul. (nu disipa caldura)
Sunt multe de spus despre astea..... :)
#5
Postat 08 November 2007 - 04:04 PM
sunt mai "moi" si pot intra in suprafata de contact mici particule care vor fi integrate in structura bucsei. pe de alta parte ai avantajul auto-ungerii, sunt mai usoare, le poti schimb mai usor si in plus, daca le folosesti in mediu umed scapi si de coroziunea electrica.
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 08 November 2007 - 04:30 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#6
Postat 08 November 2007 - 04:05 PM
HESS, la 8 Nov 2007, 15:41, a spus:
Sunt multe de spus despre astea..... :)
tocmai, la turatii mari folosesc lagare de teflon si arbore de aluminiu.
mai ales la arborii portelice navo.
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 08 November 2007 - 04:10 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#7
Postat 08 November 2007 - 09:15 PM
fulgerica, la 8 Nov 2007, 16:05, a spus:
HESS, la 8 Nov 2007, 15:41, a spus:
La turatii foarte mari evita teflonul. (nu disipa caldura)
Sunt multe de spus despre astea..... :rolleyes:
tocmai, la turatii mari folosesc lagare de teflon si arbore de aluminiu.
mai ales la arborii portelice navo.
De ce nu esti de acord ca la turatii mari nu se foloseste teflonul, si ca nu disipa caldura???
La turatii mari se foloseste ALUMINIU????? ( coef de frecare...)
Un lagar fiabil treb sa aibe lungimea de lucru minima= dublul diametrului axului de ghidat. Asta inseamna suprafata, inseamna la turatii mari mai multa caldura...Teflonul nu disipa. La motoarele de mare turatie, pt micsorarea suprafetei, deci a caldurii produse si care treb disipata, se folosesc rulmenti si rul ceramici.
Nu se va face BL cu teflon niciodata!
#10
Postat 08 November 2007 - 09:52 PM
HESS, la 8 Nov 2007, 21:15, a spus:
sunt de acord ca nu disipa caldura, dar teflonul are calitati excelente la turatie mare. teflonul ramane stabil pina la 260 grd celsius.
un rulment ceramic costa cca 30EUR si de cateva ori, pentru cateva aplicatii i-am schimbat cu bucse de teflon.
cat timp crezi ca duce un rulment o elice de 55 mm pe o barca de 2 kg? si apropo, intreba-i pe cei de la lindenau, dr. psyho, hopf, topsecret, bonzi, hydromarine, mhz de ce fac bucse de teflon.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#11
Postat 08 November 2007 - 10:03 PM
Inca o chestie: in apa, ai turatia nominala a motorului? Cred ca e mult inferioara...... Asa se explica faptul ca poti pune teflon la tub, desi poti recunoaste ca nu te tine cat bronzul, ca sa nu mai vb de ax, care se uzeaza pt ca preia toata caldura. Bucsa de bronz mai transfera o parte si la tub...
#13
Postat 08 November 2007 - 10:14 PM
HESS, la 8 Nov 2007, 22:03, a spus:
pai tocmai asta e discutia. van pulov, cel care a deschis subiectul, il interesa comportarea arborilor de navo in bucse de teflon. si tu ii raspunzi de ce se folosesc rulmenti ceramici in frezele dentare.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#16
Postat 08 November 2007 - 11:13 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#17
Postat 08 November 2007 - 11:15 PM
gun man, la 8 Nov 2007, 22:38, a spus:
pt ca am citit pe undeva ca lucrezi la un magazin de pescuit - in mulinetele shimano stella sau daiwa certate.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#18
Postat 09 November 2007 - 08:53 AM
- elasticitate mare, nu necesita precizie mare la prelucrare, si absoarbe excelent socurile
- prezinta histerezis
- are temperatura de topire foarte mare
#19
Postat 09 November 2007 - 08:57 AM
"In ce priveste caracteristicile acestui produs, se remarca in primul rand rezistenta chimica excelenta, izolatia electrica foarte buna; elementele mecanice realizate au proprietati de alunecare foarte bune; teflonul este rezistent la radiatii ultraviolete, nu arde si poate suporta temperaturi de lucru continue de pana la 260°C."
Aici: http://www.didactic.ro/?cid=disciplina&did...ealagarelor.pdf
un fisier intereseant cu lagare de alunecare si rostogolire...teorie!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 09 November 2007 - 09:05 AM
Cu rabdare si ciocan.
#20
Postat 09 November 2007 - 09:33 AM
fulgerica, la 8 Nov 2007, 23:15, a spus:
gun man, la 8 Nov 2007, 22:38, a spus:
pt ca am citit pe undeva ca lucrezi la un magazin de pescuit - in mulinetele shimano stella sau daiwa certate.
Da dar daca m-as apuca sa desfac o SHIMANO stella as ajunge la faliment pentru unul sau 2 rulmenti avand in vdere ca o Stella orig ajunge cam 800 1000 de euri!
Aceasta postare a fost editata de gun man: 09 November 2007 - 09:34 AM
#21
Postat 09 November 2007 - 12:38 PM
gun man, la 9 Nov 2007, 09:33, a spus:
fulgerica, la 8 Nov 2007, 23:15, a spus:
gun man, la 8 Nov 2007, 22:38, a spus:
pt ca am citit pe undeva ca lucrezi la un magazin de pescuit - in mulinetele shimano stella sau daiwa certate.
Da dar daca m-as apuca sa desfac o SHIMANO stella as ajunge la faliment pentru unul sau 2 rulmenti avand in vdere ca o Stella orig ajunge cam 800 1000 de euri!
Da, e scump.... Da cumpara un hacker si ia rulmentii, e doar 600Ron B)
Nu, acum pe serioase, treb sa se gaseasca undeva, la o firma, ceva.... Daca aflu ceva, spun aici.
#22
Postat 09 November 2007 - 04:09 PM
ce turatii ai frate la elicea de la barca de vrei rulmenti ceramici?
la un burshless nervos cu un pack de 3 celule ai cam 20.000rpm in gol. rulemntu ala va avea apa pe langa el deci de racire nu se pune problema....
totusi nu inteleg de ce trebuie sa pui pe un ax de la o barca rulmenti care se folosesc intr-un motor cu reactie B)
#24
Postat 09 November 2007 - 08:00 PM
Dexter_Jr, la 9 Nov 2007, 16:09, a spus:
ce turatii ai frate la elicea de la barca de vrei rulmenti ceramici?
la un burshless nervos cu un pack de 3 celule ai cam 20.000rpm in gol. rulemntu ala va avea apa pe langa el deci de racire nu se pune problema....
totusi nu inteleg de ce trebuie sa pui pe un ax de la o barca rulmenti care se folosesc intr-un motor cu reactie :wub:
MOtoru meu de pe barca in gol scoate in jur de 28 30000 RPM si sunt niste forte imense pe rulmentul in pricina daia trebuie ceva mai tare !Acum folosesc niste rulmenti SKF care dupa o cursa doua trebuie schimbat! o cursa are30 min!