TUNURI NAVALE !!!! tehnici de producere a acestora in serie
#1
Postat 04 November 2007 - 04:39 PM
#2
Postat 04 November 2007 - 05:52 PM
#3
Postat 05 November 2007 - 09:51 AM
Daca sunt tunuri de nava statica, mai ales la scara mica poti sa le faci si de mana, la strung, din lemn de esenta tare, cu inelele de intarire din sarma subtire de cupru etc. E mult de munca, dar iti ies la fix. Am o carte a unui domn care traieste din construirea de modele profesionale si, facand o nava englezeasca la scara 1:144 asa procedeaza. Face fiecare tun individual.
Dupa ce face tunul, il vopseste in culoarea potrivita, adica tunurile se faceau din ceea ce se chema "gunmetal" un aliaj special, un fel de bronz care capata o patina de culoare maronie inchisa semi-lucioasa cu un usor luciu metalic. Se poate obtine amestecand maro si negru cu un pic de culoare cupru si eventual cu niste tente usoare de gri si verde, prin incercari succesive. Ideal ar fi ca inainte de asta sa cauti pe net cateva tunuri autentice sa vezi culoarea lor. Nu te lua dupa insa dupa tunurile vechi amplasate in forturi etc, care au stat deja 200... 300 de ani in ploaie si in soare si au capatat deja o patina gri-verzuie mata. Tunurile de nave, in epoca lor de glorie erau mereu ingrijite, frecate cu uleiuri speciale tocmai ca sa nu oxideze astfel!
Atentie mare, multi modelisti fac tunurile din alama strunjita. Acesta culoare NU este autentica in special pentru tunuri mari navale, incepand din secolul al XVI-lea pana in secolul al XIX-lea. Existau ce-i drept tunuri mici de bordaj, folosite in special pentru alungarea celor care incercau sa abordeze nava, care erau intr-adevar facute din bronz sau alama.
Cu turnari de rasini sau de metale te poti incumeta doar daca te pricepi la chestii din astea. Dar ar fi util sa inveti!
Insa daca vrei sa si traga... atunci trebuie chiar sa te pricepi sa faci tunuri la strung, si... mare atentie, ca pe masura ce sunt mai mari, jucariile astea pot sa devina mai periculoase!
#6
Postat 05 November 2007 - 04:55 PM
#7
Postat 05 November 2007 - 05:49 PM
Sistemul de alimentare al tunului pe la culata a fost utilizat cu incepere din secolul al XIII-lea, dar numai pentru tunuri mici si culevrine. Tunurile mari nu aveau asa ceva, fiindca ar fi fost prea riscant. Primele tunuri moderne cu incarcare pe la culata au aparut abia in secolul al XIX-lea, odata cu avansul tehnologic care a permis realizarea de materiale speciale care sa reziste fortelor imense dezvoltate acolo.
Uite tot niste reproduceri, dar care au culoarea autentica a tunurilor:
http://x56.xanga.com/bae00104165a911813207...07/b8620450.jpg
sau aici: www.bronzecannon.net
Tehnica descrisa de Patric "suna" bine! Fiecare tun strunjit independent asigura o forma perfecta, iar brunarea cu ulei ar putea da o culoare "corecta". Ai cumva si poze ale tunurilor tale? Ar fi interesant sa vedem ce culoare au iesit!
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 05 November 2007 - 05:51 PM
#8
Postat 05 November 2007 - 06:13 PM
Daca vrei sa obtii rapid un numar mare de tevi, sa zicem zece, e cel mai simplu sa le torni. Daca folosesti ipsos fin tevile ies foarte frumos si nu ai decat de taiat canalele de turnare.
#9
Postat 05 November 2007 - 09:35 PM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 05 November 2007 - 09:39 PM
#11
Postat 05 November 2007 - 10:20 PM
#12
Postat 08 November 2007 - 06:23 PM
O alta metoda de realizarea tunurilor : http://gabierschimer...lisme/canon.htm
Este interesant tot site-ul.
Bafta.
#13
Postat 08 November 2007 - 08:26 PM
radian, la 8 Nov 2007, 18:23, a spus:
O alta metoda de realizarea tunurilor : http://gabierschimer...lisme/canon.htm
Este interesant tot site-ul.
Bafta.
Foarte bun linkul! Este asemanator cu metoda pe care am folosit-o si eu la tunul pe care l-am aratat in pozele de pe pagina precedenta. Eu am facut forma din ipsos, nu cauciuc siliconic.
Vad ca nu arata cum se face gaura tevii. Exista doua posibilitati: fie prin gaurire dupa turnare (destul de complicat daca nu ai strung sau bormasina cu picior buna), fie direct la turnare, cu ajutorul unui miez (ax) din fier. Miezul trebuie sa fie bine fixat in forma si uns in strat foarte subtire, ca sa nu se lipeasca plumbul de el. Eu am folosit metoda cu miezul.
Exista o diferenta MAJORA pentru cei care vor sa aiba un tun functional: trebuie turnate, odata cu teava, si bratele care o sustin pe afet. In metoda de pe site-ul de mai sus bratele se monteaza separat, intr-o gaura data in teava de tun dupa turnare. Evident asta nu e in regula daca teava trebuie sa faca fafa unei trageri.
Totusi, nu e greu sa tori teava cu tot cu bratele respective. Trebuie doar sa aiba canale de aerisire.
#14
Postat 08 November 2007 - 10:43 PM
din graba, dupa ce s-a intarit ipsosul, nu l-am lasat sa se usuce de tot si mai era inca umed. la turnare plumbul sfaraia si nu lua nici o forma. dupa ce l-am uscat bine in cuptor a mers de minune. si-am aduc aminte acuma de la Discovery, ca inainte de turnare, incalzeau matritele si iesea foarte bine.
#15
Postat 08 November 2007 - 10:53 PM
#16
Postat 09 November 2007 - 08:53 AM
Pentru turnarea metalica, recomand literele de tipografie...plumbul ala e mai ascultator in matrita si mai dur chiar iar detaliile ies mai bine pronuntate decat la plumbul chior!
Pentru turnare din rasini, pe demulant puteti asterne un strat de praf colorat, asrtfel incat cand il scoateti din matrita, il scoateti finalizat!!
Cu rabdare si ciocan.
#17
Postat 01 December 2007 - 07:45 PM
Aceasta postare a fost editata de dorelcretu: 01 December 2007 - 07:47 PM
#20
Postat 28 December 2007 - 12:23 AM
http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...ing_fonly02.php
http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...u%2ftooling.php
Bafta.
Aceasta postare a fost editata de radian: 28 December 2007 - 12:25 AM
#21
Postat 28 December 2007 - 06:33 PM
De aici l-au tradus rusii.... si eu m-am chinuit juma' de ceas cu englza "altavista" :D
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#22
Postat 01 March 2012 - 11:26 AM
am citit pe net si am gasit un material bun, cauciuc siliconic, un material rezistent la temperaturi mari si foarte usor de folosit. Problema este ca pretul este foarte mare, aprox 230 lei. O alta solutie ar fi siliconul rezistent la temperaturi inalte pe care o sa-l incerc azi-maine, dupa ce-l achizitionez.
Din ghips mi-a rezultat ce e in poze.
#24
Postat 12 May 2013 - 10:48 PM
Equinox, la 09 May 2013 - 10:02 PM, a spus:
Unde se gaseste, de cumparat ,acest cauciuc siliconic ZA22?
#25
Postat 13 May 2013 - 04:24 PM