Modelism - RHC Forum: TUNURI NAVALE !!!! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

TUNURI NAVALE !!!! tehnici de producere a acestora in serie

#1 Useril este offline   cristinel 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 04-November 07

Postat 04 November 2007 - 04:39 PM

cunoasteti tehnici,metode de confectionare a tevilor tunurilor navale de epoca in serie ?? chestiile alea cu matrite,turnari de metale,strunjire......am idee cum se procedeaza dar imi trebuie "mini-tehnologia" explicata pas cu pas + materialele necesare..pe net am gasit ceva in limba franceza si in engleza dar e mai greu sa intelegi termenii tehnici.. astept raspunsuri ;) :D
0

#2 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 04 November 2007 - 05:52 PM

Eu am facut tunuri cu teava turnata din plumb in matrita de ipsos. Daca te porti frumos cu matrita, tine pentru destul de multe tevi. Smecheria e cum sa-i faci gaura (asta daca vrei sa fie functional). N-am acum timp sa insir toata povestea pentru ca plec, dar cauta-ma pe YM daca vrei mai multe detalii.
0

#3 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 05 November 2007 - 09:51 AM

Asa cum zice si Kaboom, depinde ce vrei sa faci cu ele.

Daca sunt tunuri de nava statica, mai ales la scara mica poti sa le faci si de mana, la strung, din lemn de esenta tare, cu inelele de intarire din sarma subtire de cupru etc. E mult de munca, dar iti ies la fix. Am o carte a unui domn care traieste din construirea de modele profesionale si, facand o nava englezeasca la scara 1:144 asa procedeaza. Face fiecare tun individual.

Dupa ce face tunul, il vopseste in culoarea potrivita, adica tunurile se faceau din ceea ce se chema "gunmetal" un aliaj special, un fel de bronz care capata o patina de culoare maronie inchisa semi-lucioasa cu un usor luciu metalic. Se poate obtine amestecand maro si negru cu un pic de culoare cupru si eventual cu niste tente usoare de gri si verde, prin incercari succesive. Ideal ar fi ca inainte de asta sa cauti pe net cateva tunuri autentice sa vezi culoarea lor. Nu te lua dupa insa dupa tunurile vechi amplasate in forturi etc, care au stat deja 200... 300 de ani in ploaie si in soare si au capatat deja o patina gri-verzuie mata. Tunurile de nave, in epoca lor de glorie erau mereu ingrijite, frecate cu uleiuri speciale tocmai ca sa nu oxideze astfel!

Atentie mare, multi modelisti fac tunurile din alama strunjita. Acesta culoare NU este autentica in special pentru tunuri mari navale, incepand din secolul al XVI-lea pana in secolul al XIX-lea. Existau ce-i drept tunuri mici de bordaj, folosite in special pentru alungarea celor care incercau sa abordeze nava, care erau intr-adevar facute din bronz sau alama.

Cu turnari de rasini sau de metale te poti incumeta doar daca te pricepi la chestii din astea. Dar ar fi util sa inveti!

Insa daca vrei sa si traga... atunci trebuie chiar sa te pricepi sa faci tunuri la strung, si... mare atentie, ca pe masura ce sunt mai mari, jucariile astea pot sa devina mai periculoase!
0

#4 Useril este offline   patric 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 05 November 2007 - 11:52 AM

Eu am facut tunurile prin strunjire si le-am brunat (incalzite la rosu si apoi scufundate intr-o baie de ulei mineral). Dupa aceia, le-am dat la peria de sarma si au iesit destul de bine.
0

#5 Useril este offline   iulica_ff 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 20-August 06

Postat 05 November 2007 - 03:41 PM

acestea sunt tunurile de pe santisima trinidata ancorata in portul din malaga , spania . nu stiu cat de exacte sunt dar se poate folosi ca model , parerea mea

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-29-1194270074.jpg


Toata lumea sa traiasca! Numai noi sa nu murim!!!
super fun

0

#6 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 05 November 2007 - 04:55 PM

Sunt de fier? Ca par sa rugineasca. Interesant capacul ala pus separat. Pare foarte filiform pentru un tun cu incarcare prin spate...
0

#7 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 05 November 2007 - 05:49 PM

Imi pare rau ca te dezamagesc Iulica, dar tunurile alea sunt in mod evident niste reproduceri moderne. Sistemul ala de capac de tigaie tinut in doua urechi subtirele s-ar rupe sigur la primul foc tras cu o ghiulea autentica. Probabil tunurile alea cel mult ar putea sa faca "bum" cu un pumn de pocnitori :lol:

Sistemul de alimentare al tunului pe la culata a fost utilizat cu incepere din secolul al XIII-lea, dar numai pentru tunuri mici si culevrine. Tunurile mari nu aveau asa ceva, fiindca ar fi fost prea riscant. Primele tunuri moderne cu incarcare pe la culata au aparut abia in secolul al XIX-lea, odata cu avansul tehnologic care a permis realizarea de materiale speciale care sa reziste fortelor imense dezvoltate acolo.

Uite tot niste reproduceri, dar care au culoarea autentica a tunurilor:

http://x56.xanga.com/bae00104165a911813207...07/b8620450.jpg

sau aici: www.bronzecannon.net

Tehnica descrisa de Patric "suna" bine! Fiecare tun strunjit independent asigura o forma perfecta, iar brunarea cu ulei ar putea da o culoare "corecta". Ai cumva si poze ale tunurilor tale? Ar fi interesant sa vedem ce culoare au iesit!

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 05 November 2007 - 05:51 PM

0

#8 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 05 November 2007 - 06:13 PM

Strunjirea e foarte buna si exacta, numai ca dureaza mult mai mult decat turnarea.

Daca vrei sa obtii rapid un numar mare de tevi, sa zicem zece, e cel mai simplu sa le torni. Daca folosesti ipsos fin tevile ies foarte frumos si nu ai decat de taiat canalele de turnare.
0

#9 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 05 November 2007 - 09:35 PM

Exemplu de tun turnat din plumb (de mine). Teava e prima pe care am turnat-o vreodata, acum mai mult de zece ani, si a avut multe de suferit (trageri, caderi etc). Afetul e nou, facut ieri.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-29-1194291342.jpg

Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 05 November 2007 - 09:39 PM

0

#10 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 05 November 2007 - 09:37 PM

Inca o poza

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-29-1194291471.jpg

0

#11 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 05 November 2007 - 10:20 PM

am vazut ca la magazinele de artizanat sunt de vanzare si niste tunuri de alama, mai mici si mai mari, si nu sunt scumpe, unul de genul ala poate fi folosit si ca matrita, pentru turnarea in ipsos a mai multor modele. singurul lucru rau e ca tunul respectiv este "tun de camp" si trebuie demontat pentru a fi transformat in tun naval
0

#12 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 08 November 2007 - 06:23 PM

Salut.

O alta metoda de realizarea tunurilor : http://gabierschimer...lisme/canon.htm


Este interesant tot site-ul.

Bafta.
0

#13 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 08 November 2007 - 08:26 PM

radian, la 8 Nov 2007, 18:23, a spus:

Salut.

O alta metoda de realizarea tunurilor : http://gabierschimer...lisme/canon.htm


Este interesant tot site-ul.

Bafta.

Foarte bun linkul! Este asemanator cu metoda pe care am folosit-o si eu la tunul pe care l-am aratat in pozele de pe pagina precedenta. Eu am facut forma din ipsos, nu cauciuc siliconic.
Vad ca nu arata cum se face gaura tevii. Exista doua posibilitati: fie prin gaurire dupa turnare (destul de complicat daca nu ai strung sau bormasina cu picior buna), fie direct la turnare, cu ajutorul unui miez (ax) din fier. Miezul trebuie sa fie bine fixat in forma si uns in strat foarte subtire, ca sa nu se lipeasca plumbul de el. Eu am folosit metoda cu miezul.

Exista o diferenta MAJORA pentru cei care vor sa aiba un tun functional: trebuie turnate, odata cu teava, si bratele care o sustin pe afet. In metoda de pe site-ul de mai sus bratele se monteaza separat, intr-o gaura data in teava de tun dupa turnare. Evident asta nu e in regula daca teava trebuie sa faca fafa unei trageri.
Totusi, nu e greu sa tori teava cu tot cu bratele respective. Trebuie doar sa aiba canale de aerisire.
0

#14 Useril este offline   KIT 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 309
  • Inregistrat: 12-November 06

Postat 08 November 2007 - 10:43 PM

am turnat si eu o singura data ceva si m-am chinuit o gramada ca nu intelegeam de ce nu-mi iese.
din graba, dupa ce s-a intarit ipsosul, nu l-am lasat sa se usuce de tot si mai era inca umed. la turnare plumbul sfaraia si nu lua nici o forma. dupa ce l-am uscat bine in cuptor a mers de minune. si-am aduc aminte acuma de la Discovery, ca inainte de turnare, incalzeau matritele si iesea foarte bine.
0

#15 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 08 November 2007 - 10:53 PM

Corect, e important sa ai matrita calda ca sa nu se intareasca metalul inainte sa ajunga in toate colturile formei.
0

#16 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 09 November 2007 - 08:53 AM

Salut!
Pentru turnarea metalica, recomand literele de tipografie...plumbul ala e mai ascultator in matrita si mai dur chiar iar detaliile ies mai bine pronuntate decat la plumbul chior!
Pentru turnare din rasini, pe demulant puteti asterne un strat de praf colorat, asrtfel incat cand il scoateti din matrita, il scoateti finalizat!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#17 Useril este offline   dorelcretu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 31-August 06

Postat 01 December 2007 - 07:45 PM

In tehnica vitraliilor (Tyfani) se foloseste pentru tratarea cordonului de plumb sau Lp60 o patina de cupru care se gaseste la pravaliile de specialitate. Este foarte rezistenta si imita foarte bine cuprul tinar si aliajele lui (deci nu avem nici o nuanta de verzui) Comercial sa denumeste- patina cupru- tradus in limba comerciantului-ceva pe baza de sulfat de cupre si un acid slab. Ma gindesc ca se pot turna din plumb si apoi sa fie patinate pentru a arata ca cele originale.

Aceasta postare a fost editata de dorelcretu: 01 December 2007 - 07:47 PM

0

#18 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 02 December 2007 - 01:50 AM

Buna idee
0

#19 Useril este offline   patric 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 27 December 2007 - 02:14 PM

In Navi modelisme am vazut o incropeala de strung care permite realizarea de piese mici prin copiere dupa un sablon. Mi se pare usor de facut , iar pentru ceva mai putin pretentios si eventual pentru o scara mai mica,se pot realiza si tunuri.
0

#20 Useril este offline   radian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 10-June 06

Postat 28 December 2007 - 12:23 AM

http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...ing_fonly01.php

http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...ing_fonly02.php


http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...u%2ftooling.php

Bafta.

Aceasta postare a fost editata de radian: 28 December 2007 - 12:25 AM

0

#21 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 28 December 2007 - 06:33 PM

Articolul original care e in engleza :D
De aici l-au tradus rusii.... si eu m-am chinuit juma' de ceas cu englza "altavista" :D
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#22 Useril este offline   gogudiver 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-April 11

Postat 01 March 2012 - 11:26 AM

Am incercat sa torn in ghips folosit in stomatologie. problema este ca dupa 8-10 turnari incepe sa se ciobeasca.
am citit pe net si am gasit un material bun, cauciuc siliconic, un material rezistent la temperaturi mari si foarte usor de folosit. Problema este ca pretul este foarte mare, aprox 230 lei. O alta solutie ar fi siliconul rezistent la temperaturi inalte pe care o sa-l incerc azi-maine, dupa ce-l achizitionez.
Din ghips mi-a rezultat ce e in poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 429013_2801301396457_1376240034_32288018_629925603_n.jpg
  • Imagine atasata: 418234_2801303276504_1376240034_32288019_1634328799_n.jpg

0

#23 Useril este offline   Equinox 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 06-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung-Muscel, Sighisoara, Arad
  • Interests:Navomodelism, acvaristica, banda desenata

Postat 09 May 2013 - 10:02 PM

Cel mai bun material pentru matrite este cauciucul siliconic ZA22, iar ca material pentru turnare poti folosi metal lichid cu intarire la aer.
0

#24 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 12 May 2013 - 10:48 PM

Vezi postareaEquinox, la 09 May 2013 - 10:02 PM, a spus:

Cel mai bun material pentru matrite este cauciucul siliconic ZA22, iar ca material pentru turnare poti folosi metal lichid cu intarire la aer.


Unde se gaseste, de cumparat ,acest cauciuc siliconic ZA22?
Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#25 Useril este offline   gobi71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-July 10
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodele, caterinca, travel & living,haleala

Postat 13 May 2013 - 04:24 PM

in romania gasesti astfel de substante la http://www.complexar...ciuc-siliconic/ nu e ala zs22 , dar e la fel de bun. sau mai bun. eu il folosesc de ceva vreme cu rezultate bune. tot acolo egzista si metal lichid .daca nu iti este la indemana sa cumperi din patria natala, macar afli producatorii , si te descurci pe plan local. ca si nota de subsol: treaba cu metalul lichid nu e oabla, in cazul tunurilor de mici dmensiuni, pentru ca: se dozeaza greu in cantitati mici. ramane la culoarea initiala, nu oxideaza prea mult , or tunurile navale au alta culoare functie de secolul/materialul din care erau construite. nu gresesti cu nimic daca faci tevle din ce vrei tu, si le vopsesti apoi negru mat. succesuri...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro