CNC (computer numerical control) masini cu comanda numerica
#3091
Postat 31 December 2009 - 12:02 PM
vad ca acest topic a cam fost uitat.ar fi pacat sa nu punem aici ceea ce am facut in ultimul timp.sint sigur ca realizari exista doar ca nu sint postate.pacat,intotdeauna o poza, o idee reprezinta o sursa de inspiratie pt cineva.e parerea mea.in orice caz,la multi ani la toata lumea de pe acest forum si sa ne regasim,mai dinamici poate, in anul urmator.
toate cele bune
#3093
Postat 31 December 2009 - 02:24 PM
apucat de conversia CNC... Am motoarele ( Nema 34 / 1200 oz/in / 7.5 Nm ) , suruburile cu bile ( RM 2005 pentru axele X si Y
iar pentru axa Z un RM 2505 ) . Animalul are cam 270 de kile si a fost un chin s-o dezmembrez... Numai capul de frezare are
cam 50-60 de kile... Spindle-ul este ISO 30 , cu draw-bar M12 . Se potriveste tooling BT30 la fix .
Pentru conversia CNC , modificarile nu sunt majore ( doar blocurile de piulita si ceva placi de aluminiu ) . Mai greu e la montaj ,
cred ca o sa-mi trebuiasca un sistem de ridicare ( componentele sunt grele si trebuie asezate cu precizie ) .
Pe masura ce avansez cu proiectul , va voi tine la curent ( poze , etc . )
P.S. Proiectul 3D e cam gata , voi folosi si aici pistoane de compensare pentru axa Z ( motorul nu poate sa ridice
50 de kile , asa ca-l ajut ) .
#3095
Postat 31 December 2009 - 04:31 PM
isvflorin, la Dec 31 2009, 03:54 PM, a spus:
Eu am 2 drivere noi de 6A de la optimum-machines, au venit cu strungul ce l-am cumparat dar eu folosesc un gecko540. Dc te intereseaza sa-mi spui.
Florin
Am deja un control box pentru 4 axe , 6 amp/axa , microstep ....Oricum , cred ca sunt scumpe rau , am cam vazut eu ce preturi au
la electronica ... mersi fain oricum , daca e ceva , te anunt ...
#3096
Postat 02 January 2010 - 10:10 PM
katran, la Dec 31 2009, 02:24 PM, a spus:
apucat de conversia CNC... Am motoarele ( Nema 34 / 1200 oz/in / 7.5 Nm ) , suruburile cu bile ( RM 2005 pentru axele X si Y
iar pentru axa Z un RM 2505 ) . Animalul are cam 270 de kile si a fost un chin s-o dezmembrez... Numai capul de frezare are
cam 50-60 de kile... Spindle-ul este ISO 30 , cu draw-bar M12 . Se potriveste tooling BT30 la fix .
Pentru conversia CNC , modificarile nu sunt majore ( doar blocurile de piulita si ceva placi de aluminiu ) . Mai greu e la montaj ,
cred ca o sa-mi trebuiasca un sistem de ridicare ( componentele sunt grele si trebuie asezate cu precizie ) .
Pe masura ce avansez cu proiectul , va voi tine la curent ( poze , etc . )
P.S. Proiectul 3D e cam gata , voi folosi si aici pistoane de compensare pentru axa Z ( motorul nu poate sa ridice
50 de kile , asa ca-l ajut ) .
Super! Asta e si proiectul meu pentru 2010!
Am desfacut axele X si Y cam acum un an si sunt relativ sinplu de modificat. Axa Z inca n-am desfacut-o dar banuiesc ce e inauntru...oricum saptatmana asta ce vine o desfac si eu, fac ceva schite si sa vad ce iasa
Eu ma gandeam sa merg pe surub cu bile 16x05 pe toate axele, rulmentii raman aceeasi. iar motoarele 3 Nm pe toate axele iar pe Z raportu' sa fie 1:2 cu curea dintata.
Am suruburile da' mai trebuie motoarele de 3 Nm cu ax minim de 8 mm....daca are cineva asha motoare sa dea de stire.
PS. ma intreb daca ai nevoie de pistoane care sa compenseze. Daca calculez: doua pistoane, sursa de aer comprimat, filtru, decantor, lubrifierea, regulator de presiune zic si eu ca nu e mai ieftin sa iei doua roti de curea si o curea, raport 1:2....dar, parerea mea ca la 7,5 Nm cu pas de 5 merge fara nici un piston....mie mi-o dat ca ridica cam 3500 N (cca. 350 kg) cu indulgenta....depinde cum faci si reglajele.
numa' bine
PS asha ma mai ambitionez si eu
#3097
Postat 03 January 2010 - 07:40 AM
un pdf. cu specificatiile kitului de CNC ( ala original , calculat de ei ) . Tot acolo ei spun ceva de motoare de 11.5 N/m ...
Probabil ca exagereaza un pic , ce sa zic , nici eu nu m-am luat dupa ei in totalitate ....
Pistoanele nu au nevoie de sursa de aer sau alte chestii ... functioneaza ca alea de la usa din spate a masinilor ( ex. hayonul de la dacia break ) .
Sunt preincarcate la o anumita presiune , asa incat , forta cu care tre' sa traga motorul e mai mica ...plus ca se reduce sarcina in piulita ...am folosit
acelasi sistem la ultimul router construit ... miscarea pe axa Z se face cu un motor de 3N/m la o greutate de 25 de kile ...fara piston de compensare
se ducea dracului si piulita , si bilele , si surubul ...
Daca ai nevoie de motoare , am gasit pe ebay un set de 3 buc ...destul de O.K la pret ... la pretul ala mai pui transport in Romania...
Aceasta postare a fost editata de katran: 03 January 2010 - 07:41 AM
#3098
Postat 03 January 2010 - 06:35 PM
Motoare la preturi bune gasiti si aici:
http://www.MotionKing.com
Eu am cerut oferta de pret pentru Nema 34HS9801 - $55.00/pcs , care are 490 N.cm UNI-POLAR.
Plata este prin PayPal.
Transportul in functie de greutate.
#3099
Postat 04 January 2010 - 12:42 AM
un motor de ala vine adus in romania 55 motorul + 30 transport(10 usd/kg) + 3% taxe vamale + 19% TVA = 105 USD bucata...
#3100
Postat 04 January 2010 - 10:24 AM
katran, la Jan 3 2010, 07:40 AM, a spus:
un pdf. cu specificatiile kitului de CNC ( ala original , calculat de ei ) . Tot acolo ei spun ceva de motoare de 11.5 N/m ...
Probabil ca exagereaza un pic , ce sa zic , nici eu nu m-am luat dupa ei in totalitate ....
Pistoanele nu au nevoie de sursa de aer sau alte chestii ... functioneaza ca alea de la usa din spate a masinilor ( ex. hayonul de la dacia break ) .
Sunt preincarcate la o anumita presiune , asa incat , forta cu care tre' sa traga motorul e mai mica ...plus ca se reduce sarcina in piulita ...am folosit
acelasi sistem la ultimul router construit ... miscarea pe axa Z se face cu un motor de 3N/m la o greutate de 25 de kile ...fara piston de compensare
se ducea dracului si piulita , si bilele , si surubul ...
Daca ai nevoie de motoare , am gasit pe ebay un set de 3 buc ...destul de O.K la pret ... la pretul ala mai pui transport in Romania...
Acuma ma uitai mai bine si a mea e BF20....nu stiu de ce dar eram convins ca e BF30...m-o luat gura pe dinainte :)
Unde ai gasit tu specificatii cu ce tip de surub cu bile trebuie ca io m-am uitat la optimum pe sait si nu gasesc...poti sa-mi spui si mie? Eu oricum raman la 16x05 pentru a mea freza da' eram curios ce zic aia.
Pistoanele alea sunt de fapt niste "arcuri", nu stiu cum le cheama in romaneste dar e Gasdruckfeder in germana. De unde le cumperi in Romania? Chestia cu redus sarcina pe piulita e o treaba...poate pun si eu ca in mod normal prelungeste durata de viata. Apropo de durata de viata ai de gand sa ungi piulitele? Daca vrei sa lucrezi serios pe masina eu iti recomand asta ca prelungeste durata de viata cu cel putin 50%. Nu stiu daca produce si altcineva dar SKF are niste cartuse de gresare cu vaselina care tin aproximativ un an eu cred ca o sa folosesc asa ceva...era undeva la 80 RON cartushu' daca tin eu bine minte. Cu un distribuitor poti folosii un cartush pentru toate trei axele si cand se gata schimbi cartushu.
M-am uitat pe schita la prinderea motoarelor si recomad sa faci cel putin doua placi laterale in care sa prinzi motorul, daca nu chiar o placa de motor...in sistemul actual la asha forta a motoarelor te poti astepta sa se roteasaca motorul. e suficient sa ai putin joc si s-a dus precizia.
Numa' bine celu
Aceasta postare a fost editata de celuster: 04 January 2010 - 10:29 AM
#3101
Postat 04 January 2010 - 11:28 AM
celuster, la Jan 4 2010, 10:24 AM, a spus:
Unde ai gasit tu specificatii cu ce tip de surub cu bile trebuie ca io m-am uitat la optimum pe sait si nu gasesc...poti sa-mi spui si mie? Eu oricum raman la 16x05 pentru a mea freza da' eram curios ce zic aia.
Pistoanele alea sunt de fapt niste "arcuri", nu stiu cum le cheama in romaneste dar e Gasdruckfeder in germana. De unde le cumperi in Romania? Chestia cu redus sarcina pe piulita e o treaba...poate pun si eu ca in mod normal prelungeste durata de viata. Apropo de durata de viata ai de gand sa ungi piulitele? Daca vrei sa lucrezi serios pe masina eu iti recomand asta ca prelungeste durata de viata cu cel putin 50%. Nu stiu daca produce si altcineva dar SKF are niste cartuse de gresare cu vaselina care tin aproximativ un an eu cred ca o sa folosesc asa ceva...era undeva la 80 RON cartushu' daca tin eu bine minte. Cu un distribuitor poti folosii un cartush pentru toate trei axele si cand se gata schimbi cartushu.
M-am uitat pe schita la prinderea motoarelor si recomad sa faci cel putin doua placi laterale in care sa prinzi motorul, daca nu chiar o placa de motor...in sistemul actual la asha forta a motoarelor te poti astepta sa se roteasaca motorul. e suficient sa ai putin joc si s-a dus precizia.
Numa' bine celu
link : http://www.optimum-machines.com/products/c...r-mi/index.html
nu cauta specificatii exacte ca nu-ti da nimeni ... in special la suruburi ( dimensiuni , masinari la capete etc ) . Ei vor sa cumperi kitul
de la ei , nu sa ti-l faci singur ( ai vazut ce scump e , japitele naibii ...) .
Daca e vorba de un BF20 , atunci mergi linistit pe 1605 , am vazut una din asta cu kitul CNC instalat , si chiar suruburi d-astea foloseste ....
Acum , cat despre dimensiuni , recomand folosirea dimensiunilor suruburilor trapez originale ( mai ales ca probabil vrei sa pastrezi niste repere /
manivele , rulmenti , etc ) . Eu asa am facut , si sper sa fie in regula ( suruburile mele sunt inca la posta , au intrat in tara pe 30 dec . sic ...)
Pistoanele nu au arcuri ... doar gaz sub presiune ... le-am cumparat de la un tip , care le-a adus din USA , in acelasi scop . Sunt construite
din otel inox si folosesc un gaz inert .
La prinderea motoarelor trebuie sa ma mai gandesc ... poate gasesc un mount nema 34 mai solid , sau fac eu unul .... mai studiem ...
#3102
Postat 04 January 2010 - 12:12 PM
link : http://www.optimum-machines.com/products/c...r-mi/index.html
nu cauta specificatii exacte ca nu-ti da nimeni ... in special la suruburi ( dimensiuni , masinari la capete etc ) . Ei vor sa cumperi kitul
de la ei , nu sa ti-l faci singur ( ai vazut ce scump e , japitele naibii ...) .
Daca e vorba de un BF20 , atunci mergi linistit pe 1605 , am vazut una din asta cu kitul CNC instalat , si chiar suruburi d-astea foloseste ....
Acum , cat despre dimensiuni , recomand folosirea dimensiunilor suruburilor trapez originale ( mai ales ca probabil vrei sa pastrezi niste repere /
manivele , rulmenti , etc ) . Eu asa am facut , si sper sa fie in regula ( suruburile mele sunt inca la posta , au intrat in tara pe 30 dec . sic ...)
Pistoanele nu au arcuri ... doar gaz sub presiune ... le-am cumparat de la un tip , care le-a adus din USA , in acelasi scop . Sunt construite
din otel inox si folosesc un gaz inert .
La prinderea motoarelor trebuie sa ma mai gandesc ... poate gasesc un mount nema 34 mai solid , sau fac eu unul .... mai studiem ...
Buna,
Am pus arcuri in ghilimele fiindca findca efectul e acelasi ca in cazul cand comprimi un arc diferenta e ca comprimi un gaz...practic inmagazinezi energie.
La motoare eu prinderea asta o folosesc...ca in poza.
Numa' bine celu
#3103
Postat 04 January 2010 - 05:35 PM
am urmarit subiectul si am 2 intrebari:
-de ce nu se pot folosi ca si compensatori de greutate chiar elementele care se folosesc la hayoane de masina.sigur sint de diferite forme,incarcari si se gasesc la magazine sau la dezmembrari
-de ce nu folositi ca si mount-uri pt motoare elemente paralelipipedice din aluminiu prelucrate pt prindere si pt ax-cuplaj?se gasesc exact dimensiunile pt motoare nema 23 si nema 34 si pot fi livrate gata taiate la lungimea care trebuie.
toate cele bune
#3104
Postat 04 January 2010 - 05:59 PM
cres, la Jan 4 2010, 05:35 PM, a spus:
am urmarit subiectul si am 2 intrebari:
-de ce nu se pot folosi ca si compensatori de greutate chiar elementele care se folosesc la hayoane de masina.sigur sint de diferite forme,incarcari si se gasesc la magazine sau la dezmembrari
-de ce nu folositi ca si mount-uri pt motoare elemente paralelipipedice din aluminiu prelucrate pt prindere si pt ax-cuplaj?se gasesc exact dimensiunile pt motoare nema 23 si nema 34 si pot fi livrate gata taiate la lungimea care trebuie.
toate cele bune
Alea de masina sunt cam slabute ... le-am incercat ... plus ca n-au ventile pentru reincarcare sau reglaje .
Mount-urile alea ....unde se gasesc ?
Stima.
#3105
Postat 07 January 2010 - 01:28 PM
katran, la Jan 4 2010, 05:59 PM, a spus:
Mount-urile alea ....unde se gasesc ?
Stima.
eu cumpar materialul de la Gilinox-Bucurest(adresa pe net)undeva prin otopeni.
au bara trasa cu profil patrat la dimensiuni ft apropiate de flansele de la mot.nema 23 si 34.eu am cumparat cite 0,5 ml din fiecare si mi-am facut prelucrarile singur.nu poate fi o probl pt tine la utilajele ce le ai.ce am mai facut,au fost 2 canale dreptunghiulare pe 2 fete ca in cazul in care se slabeste vreun cuplaj de pe ax(motor sau surub) sa pot sa le string fara sa desfac nimic
cred ca profil patrat pt nema 34(90*90) inca mai am ceva prin atelier
toate cele bune
#3106
Postat 07 January 2010 - 08:14 PM
originale ( dimensiuni , prelucrari la capete , etc ) . Blocul de piulita original pentru Z a fost modificat ( majorat gaura la 40mm dia. , plus
gaurile de prindere a piulitei ). Urmeaza blocurile de piulita pentru axele X si Y . Voi pastra cate o manivela pentru axele X si Y , pentru ca nu
se stie niciodata ...
Aceasta postare a fost editata de katran: 07 January 2010 - 08:15 PM
#3108
Postat 08 January 2010 - 11:52 AM
katran, la Jan 7 2010, 08:16 PM, a spus:
Buna,
Ma bucur ca merge treaba si din pacate eu n-am ajuns asa departe. Nu stiu daca stii dar unde ai vibratii suruburile se asigura. Exista ceva adezivi speciali care se pun pe surub, pe partea filetata, inainte sa se insurubeze. Sunt doua variante de adezivi pentru asigurat suruburi: demontabil si nedemontabil. La cel nedemontabil poti sa desfaci surubul numai daca incalzeisti componentele pana se arde adezivul....asa ca nu-l recomand. Cel demontabil e albastru iar cel nedemontabil e verde....asha e la Würth si la inca o firma care nu-mi vine in minte.
Am frezat ceva pa masina mea si au fost vibratii si acuma aprope de fiecare data trebuie sa strang cate un surub ba ici ba colo...asha ca eu itz' recomand, daca vrei sa faci o treaba buna si sa nu ai probleme ulterior, sa asiguri suruburile.
numa' bine celu
#3114
Postat 14 January 2010 - 04:26 PM
znecula, la Jan 14 2010, 03:57 PM, a spus:
In primul rand spune-mi care este diametrul exterior al piesei sa vad daca am materialul.
Stima.
Salut
nu stiu ca nu stiu de unde iau profilele
item de la http://www.tech-con.ro/index.php
sau ISE
sau de la "expo" avea niste poze cu niste profile ...de acum mai multi ani
un pret aprox , o rata pentru profil de mai sus, care sa se ghideze ca in poza.
ms ms Mult
#3115
Postat 14 January 2010 - 06:52 PM
Nu ca ar fi cine stie ce manopera, dar materialul sa gaseste mai greu la diametre mari.
Eu am poliamida de inalta densitate de 28 mm diametru.
Dupa cum se vede in poza aia, se pare ca are si rulmenti.
Asta majoreaza mult diametrul.
Vino cu date concrete.
Stima.
#3117
Postat 14 January 2010 - 10:01 PM
znecula, la Jan 14 2010, 06:52 PM, a spus:
Nu ca ar fi cine stie ce manopera, dar materialul sa gaseste mai greu la diametre mari.
Eu am poliamida de inalta densitate de 28 mm diametru.
Dupa cum se vede in poza aia, se pare ca are si rulmenti.
Asta majoreaza mult diametrul.
Vino cu date concrete.
Stima.
corect
#3118
Postat 15 January 2010 - 08:06 AM
neculuta, la Jan 14 2010, 01:15 AM, a spus:
Va multumesc !
Sunt nou pe aici ...sper sa ma descurc (cu forumul)
Mda - vad ca va stresati sa strunjiti acele rotite.
Dupa ce vad in poza acelea sunt role de la patine ! Interesant mod sa faci un cnc de polistiren...
Prin engros-urile chinezesti gasesti role de schimb sau chiar patine cu totul la un pret mic.