CNC (computer numerical control) masini cu comanda numerica
#3061
Postat 05 October 2009 - 02:57 PM
oricum nu se putea sprijini axa x decit pe capete deoarece rulmentii liniari sint inchisi
am in lucru si o alta masina pt care am adoptat solutia ghidajelor liniare.aceasta va fi destul de mare si va folosi 3 motoare de 8.7Nm
sa speram ca vom avea timp si bani sa o terminam
toate cele bune
#3062
Postat 06 October 2009 - 01:04 PM
- surubul trapezoidal este chiar asa de prost sau de ce nu il prea folositi? Intreb deoarece observ ca maroritatea lucrati pe surub cu bile. Eu doream ca cumpar surub trapezoidal avand in vedere si costul mai mic dar nu as vrea sa fac o prosti.Va rog sa imi spuneti daca este o alegere buna ( daca are piulita joc etc, avantaje si dezavantaje)
- a doua intrebare este una poate simpla pentru multi dintre voi: am un controler 3 axe. pe axa x si y doresc sa pun cate doua motoare. Cum fac sa leg ambele motoare sa se invarta la fel?
Va multumesc
#3064
Postat 06 October 2009 - 07:27 PM
dennysbrasov, la Oct 6 2009, 02:04 PM, a spus:
- surubul trapezoidal este chiar asa de prost sau de ce nu il prea folositi? Intreb deoarece observ ca maroritatea lucrati pe surub cu bile. Eu doream ca cumpar surub trapezoidal avand in vedere si costul mai mic dar nu as vrea sa fac o prosti.Va rog sa imi spuneti daca este o alegere buna ( daca are piulita joc etc, avantaje si dezavantaje)
- a doua intrebare este una poate simpla pentru multi dintre voi: am un controler 3 axe. pe axa x si y doresc sa pun cate doua motoare. Cum fac sa leg ambele motoare sa se invarta la fel?
Va multumesc
salut
e vb de faptul ca frecarea la suruburile cu bile e frecare prin rostogolire iar la cele trapezoidale,dreptunghiulare sau alte profile e frecare prin alunecare.atunci cind se transmite miscarea in sensuri diferite,alternativ,apare o uzura care la vechile masini unelte care foloseau sau folosesc inca suruburi cu filet trapezoidal era compensata prin faptul ca piulita care rula pe surub era compusa din doua parti fiecare in contact cu cite un flanc al surubului.din cind in cind,cind jocul indus de uzuri devenea prea mare, cu ajutorul unei piese interpusa intre cele doua parti ale piulitei se refacea pretensionarea.
aici e doar o parte din avantajele folosirii suruburilor cu bile.mai tb adusa in discutie problema precizie,a usurintei deplasarii...
cred ca totusi solutiile se adopta in functie de ce se vrea.nu tb uitat pretul mare pt transmisia prin surub cu bile
toate cele bune
#3065
Postat 06 October 2009 - 08:22 PM
"vrajitorul" mi-ai spus ca mai trebuie sa adaug un driver pentru celalalt motor. Placa mea este o placa de la pickit , e pe 4 axe. Scuze dar nu ma prea pricep la electronica.
Trebe sa adaug ceva pe iesirea din placa mea la acei pini unde legam normal un motor iar dupa ce adaug acel driver o sa pot conecta doua motoare sau mai am nevoie de inca un controler pentru un motor( adica ceva de genul : eu vreau 2 motoare pe X , doua pe Y si unul pe Z : voi avea nevoie de un controler pentru 5 axe? ).
Sper ca nu v-am innebunit ca imi fine mie sa rad la ce explicatie am facut aici.
Mersi.
#3066
Postat 06 October 2009 - 08:48 PM
Ca sa functioneze 2 motoare identic, fiecare dintre ele are iesirea lui si controlul lor simultan, se face din softul de control al CNC-ului sau hardware din controller. Nu am folosit niciodata 2 motoare pentru axa y, dar banuiesc ca ii
spui cumva softului ca axa y este formata din 2 motoare. E posibil sa poti sa ii zici si din controller (hardware) ca cele 2 iesiri trebui sa functioneze ca una.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 06 October 2009 - 08:52 PM
#3067
Postat 06 October 2009 - 09:19 PM
Nu este nevoie de doua motoare pe o axe, ori folosesti un arbore mecanic (o bara sau teava care le leaga intre ele) suruburile sau rotile de curea, ori faci o legatura cu curea dintata.
In ce priveste surubul cu bile si trapezoidal problema este legata de precizie pe aceeasi lungime precizia la surubul trapezoidal este de 0,3 mm la o lungime data in timp ce la cel cu bile este de 0,2 mm la aceasi lungime. Se poate spune ca nu este o problema dar a doua este legata de frecari. La cel cu bile coeficientul de frecare este de 0,02 in timp ce la cel trapezoidal este de 0,1. Nu este mare dar va determina marirea cuplului motorului de actionare.
Cu stima Mirciulica
PS. Voi reveni cu un calcul detaliat.
Aceasta postare a fost editata de mirciulica: 06 October 2009 - 09:22 PM
#3068
Postat 06 October 2009 - 09:21 PM
Daca credeti ca este interesant voi incerca niste calcule.
Toate cele bune Mirciulica
Aceasta postare a fost editata de mirciulica: 06 October 2009 - 09:25 PM
#3069
Postat 06 October 2009 - 11:30 PM
mirciulica, la Oct 6 2009, 10:19 PM, a spus:
Nu este nevoie de doua motoare pe o axe, ori folosesti un arbore mecanic (o bara sau teava care le leaga intre ele) suruburile sau rotile de curea, ori faci o legatura cu curea dintata.
In ce priveste surubul cu bile si trapezoidal problema este legata de precizie pe aceeasi lungime precizia la surubul trapezoidal este de 0,3 mm la o lungime data in timp ce la cel cu bile este de 0,2 mm la aceasi lungime.
...
PS. Voi reveni cu un calcul detaliat.
Buna ziua!
Am cateva neclaritati legate de precizia aia la cele doua tipuri de suruburi. E vorba de jocul axial al piulitei fata de surub? Nu-i cam mare 0,2 mm la cel cu bile? Zic si eu...
Legat de cele doua motoare pe o axa, sunt situatii cand nu se potriveste sincronizarea mecanica a celor doua sisteme, de pe lateral, in scopul folosirii unui singur motor. In general cand distanta dintre ele este foarte mare, de exemplu la 2000 mm ar fi chiar neplacut, sau cand transmisia e cu suruburi, ca axele lor sunt paralele si o curea mai mult strica decat ajuta. Ce castigi cu surubul pierzi cu cureaua si ajungem la mesajele amicului de la navo, cu Domnul a dat, Domnul a luat...
O alta problema e atunci cand antrenrea se face pe cremaliera. Bara de sincronizare (asa-i zic eu dar stiti la ce ma refer, adica aia de care amintiti in mesajul de mai sus) este aproape sub axa mobila (sa-i zicem Y) si in mod sigur incurca, fiind pozitionata exact in dreptul zonei active sau a semifabricatului.
La "pocnitori" de jucarie cum fac eu, folosesc deseori arbore tubular. Pun o poza in care se vede... Dar am sarcini mici si curse mici. Una e sa plimb o axa de 2 kg si alta ceva de 200 kg.
Cred ca el intreba daca pot lega la un singur driver, 2 motoare. Sincer, n-am facut proba, dar doua motoare identice (inclusiv din punct de vedere "electric") ar trebui sa poata fi comandate de un singur driver, daca nu sunt depasiti parametrii nominali ai driverului si ma gandesc mai mult la curent. Nu-i greu de facut proba, dar n-am fost in situatia asta. Parca as prefera driver independent pentru fiecare motor si semnal identic de comanda. Poate bun ar fi ceva cu optocuplor sau sa nu fie o problema cu semnalul primit de la port pe acelasi pin, ca nu-i tocmai ce trebuie. Poate ar fi si mai bine un driver separat si comanda separata pe alt pin, cu declararea in soft a problemei... Parca se poate.
Acum o fac si eu pe carcotasu, dar un CNC ca al lui KATRAN nu are pe nicaieri probleme de 0,2 mm, sau ceva similar, introdus de o curea sau un arbore intre ghidaje.
Trebuiesc facute niste calcule pentru dimensionare, toata lumea recunoaste asta. Dar ce iese din calcul nu se potriveste cu realitatea noastra. La un CNC de pus pe masa e suficient un surub cu bile de 6-8 mm diametru si motoare micute in general. Dar meseriasul nostru, cand are de mutat masina, o prinde de surub ca e mai pe centru, sau eventual de motor. Si nu rezista. Sau daca e ceva intins, trebuie sa se urce pe masa, sa ajunga in mijlocul ei. Si primul lucru folosit pe post de treapta e ghidajul. La transport, cand se tranteste cutia pe un colt, tot surubul e chinuit. Cand se fac reparatii in incapere, chiar cu cnc-ul acoperit, un ciocan de pe schela cade exact pe ce e mai sensibil. Degeaba fac calcule la structura masinii. Un arbore tubular de care tot vorbim, s-ar putea sa fie lovit de semifabricat in graba, daca-i vorba de suprafata de lucru de 2000x6000... si tot asa. Si eu inclin spre o supradimensionare uneori. Nu mai pun la socoteala ca intervine rigiditatea masinii la care ne tot gandim cand vrem sa facem ceva bun. Culmea e ca pretul nu deranjeaza foare mult si ne permite.
Pe curand!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 06 October 2009 - 11:45 PM
Telefon: 0721 385365
#3070
Postat 06 October 2009 - 11:54 PM
dennysbrasov, la Oct 6 2009, 09:22 PM, a spus:
"vrajitorul" mi-ai spus ca mai trebuie sa adaug un driver pentru celalalt motor. Placa mea este o placa de la pickit , e pe 4 axe. Scuze dar nu ma prea pricep la electronica.
Trebe sa adaug ceva pe iesirea din placa mea la acei pini unde legam normal un motor iar dupa ce adaug acel driver o sa pot conecta doua motoare sau mai am nevoie de inca un controler pentru un motor( adica ceva de genul : eu vreau 2 motoare pe X , doua pe Y si unul pe Z : voi avea nevoie de un controler pentru 5 axe? ).
Sper ca nu v-am innebunit ca imi fine mie sa rad la ce explicatie am facut aici.
Mersi.
driverul este pe 4 axe deci pui 4 motoare si unu din ele va fi slave, se poate seta din soft acest lucru. Pe y(ma rog x pentru altii) nu ai unde pune 2 motoare indiferent cat e de mare masina
Ai putea adopta si varianta cu curea spusa pe aici dar mai mult te complici decat sa pui 1 motor in plus
#3071
Postat 07 October 2009 - 07:36 AM
mirciulica, la Oct 6 2009, 10:21 PM, a spus:
Daca credeti ca este interesant voi incerca niste calcule.
Toate cele bune Mirciulica
salut
cred ca bitex ara dreptate in ceea ce priveste supradimensionarea,dar cred ca mai tb spus un aspect care cel putin in cazul meu se aplica:chiar daca fac calcule preliminare si imi reiese ceva,cumparind de pe diferite site-uri iau uneori ce este si nu neaparat ceea ce trebuie.daca as dori sa fac masina strict dupa proiect ar tb sa cumpar direct de la producatori sau sa stau sa astept pina se iveste ceea ce-mi trebuie.la mine ,am observat ca daca nu termin un proiect in timp rezonabil ma plictisesc sau apare altceva mai interesant
in ceea ce priveste al 4-lea motor pe axa x,la primul cnc pe care l-am facut am pus 2 motoare interconectate printr-o curea dintata comandate fiecare de cite un driver.din teste am observat ca mai corect se comporta masina daca exclud cureaua pastrind 2 motoare si 2 drivere.poate ca am avut si ceva erori la acea transmisie(rotile de curea erau facute de mine si nu am mai avut unde sa pun un intinzator.am preferat sa intind cureaua)
toate cele bune
#3072
Postat 07 October 2009 - 08:29 PM
toate cele bune
[/quote]
Primul si cel mai important lucru este sa faci cele trei roti la o singura prindere si nu independent. Nu se aplica demultiplicare.
Toate cele bune Mirciulica
#3073
Postat 07 October 2009 - 08:49 PM
Pentru BITEX, nu ma sperie cei care comenteaza ceea ce scriu, ma amuza uneori si de aceea nu am scris de mai mult timp. Pacat ca trebuie sa constat ca un CNC de 1000 Euro se apuca de surubul conducator si nu de partile speciale prevazute pentru ridicare.
Nu cred ca cei care apuca de surub si ridica masina si mai dau si 120 Euro sau mai mult au un respect (nu vreau sa jignesc pe nimeni) pentru ceea ce au in atelier??? Cred ca pentru ei masina respectiva este o simpla matura pe care o arunca dintr-un colt in altul.
In primul rand trebuie avut in vedere ca nu vand produse sau componente, nu doresc de pe form decat sa invat si sa vad ce fac si altii, poate mai apare o ideie sau o informatie. Deceptia mea este ca in afara sunt mult mai multe informatii necomerciale decat in tara si uneori mult mai dezinteresate. Stiu ca voi fi atacat din mai multe directii, nu este nici o problema suport deoarece nu ma afecteaza prea mult rautatea.
Am terminat aici cu mesajul pentru BITEX.
Pe scurt daca sunteti de acord voi incerca sa deschid un topic de dimensionare pe care sa putem impreuna pornind de la carti si informatii practice sa putem sa ducem un calcul de la cap la coada calculele pentru mai multe tipuri de constructii, cu surub, cu curele dintate, cu mai multe axe comandate sau cu o axa de comanda, etc. In alta ordine de idei vorbim de diametre de surub in functie de lungime, turatie si implicit vibratii care apar. Este interesant de vazut ce facem cu mase mari deplasate la acceleratii mari, cum setam acceleratia din MACH3, sau alte programe pentru ca sistemul sa nu vibreze sau sa produca cat mai mult zgomaot.
In trecut erau profesori ca DEMIAN din Bucuresti de Mecanica fina care au scris carti de dimensionare, sau HOROVITZ din Timisoara care au scris carti de vibratii ale arborilor de actionare. Am uitat de Prof. Kelemen pentru actionarea cu motoare pas cu pas sau de curent continuu.
Vom continua pe pagina propusa.
Poate ar fi interesanta si o parte de dimensionare si constructie a partii de comanda electronica, cu micropasire sau full pas. Cred ca merita un topic numai pentru aceasta deoarece este o pagina distincta deoarece exista mult material pe paginile de forum din strainatate.
Cu stima Mirciulica
PS. Scuze pentru mesajul prea lung postat si poate pentru unii plictisitor.
Aceasta postare a fost editata de mirciulica: 07 October 2009 - 08:53 PM
#3074
Postat 07 October 2009 - 09:02 PM
Nu cred ca a pune motorul pe axa rigida si a folosii un motor cu doua capete de iesire este o solutie fericita. Eu utilizez solutia cu motor pe o parte si arbore intre partea rotile de curea sau reductoare conice pe cele doua axe cu scoaterea jocului.
Cu stima Mirciulica
#3075
Postat 07 October 2009 - 09:50 PM
sensul ca precizia si alinierile s-au dus la padure ... A trebuit sa muncesc un pic sa-l aduc in puncte... Drept pentru care eu cred asa :
cu cat mai mare , mai greu , mai gros , etc. , cu atat mai bine . De vibratii nu scapi ( doar daca masina e din fonta si are cel putin 500 kile ) .
La masinile din aluminiu , vibratiile se transmit mai ales din scula aschietoare ( feed gresit , diametru necorespunzator , viteza de rotatie gresita ).
Prin incercari se poate vedea ce poate masina si asta e ... Plus ca aluminiu rezoneaza de zici ca-i toba ... nu ca fierul mort.
Recunosc , habar n-am de calcule , si nici nu cred ca mai am rabdare sa invat .... tot respectul pentru cei care pot.
Apropo de legat motoare ... motoarele mele de pe axa X au fiecare un driver , iar comanda o iau direct de pe BOB pentru
amandoua (in paralel , de pe aceiasi pini ) . Nu mi-au facut probleme , masina merge patrat corect .
..................................
#3076
Postat 07 October 2009 - 11:34 PM
Nu inteleg de ce ati tras concluzia ca trebuie sa va sperie cei care comenteaza. Sunt doar discutii si incercam sa le tragem pe partea tehnica, poate obtinem ceva folositor din ele.
"Pacat ca trebuie sa constat ca un CNC de 1000 Euro se apuca de surubul conducator si nu de partile speciale prevazute pentru ridicare."
"Cred ca pentru ei masina respectiva este o simpla matura pe care o arunca dintr-un colt in altul."
Da, e mare pacat ca se intampla asa si aveti mare dreptate si in continuare. Pentru foarte multi, un CNC nu reprezinta nimic, nici macar o simpla matura. Pana acum n-am vazut ceva la 1000 euro cu ceva facut special pentru ridicare. O sa caut poze, poate ma ajutati...
"Deceptia mea este ca in afara sunt mult mai multe informatii necomerciale decat in tara si uneori mult mai dezinteresate."
E normal sa fie asa din moment ce acolo sunt mult mai multi pasionati de domeniu. Ideea era alta, predimensionare nu o facem de dragul risipei sau din nestiinta. Dar uneori e mai bine asa, chiar daca din calcule aproape orice varianta este posibila.
mirciulica, la Oct 7 2009, 09:49 PM, a spus:
In trecut erau profesori ca DEMIAN din Bucuresti de Mecanica fina care au scris carti de dimensionare, sau HOROVITZ din Timisoara care au scris carti de vibratii ale arborilor de actionare. Am uitat de Prof. Kelemen pentru actionarea cu motoare pas cu pas sau de curent continuu.
Sper sa fiu primul care te felicita pentru initiativa si daca nu deranjez, o sa incerc sa contribui cu ce pot, fara sa incurc.
Suntem in 2009. Propun sa-i lasam pe monstrii sacri ai tehnicii, la locul lor...
"Nu cred ca a pune motorul pe axa rigida si a folosii un motor cu doua capete de iesire este o solutie fericita."
Singurul lucru pe care ar trebui sa-l regret e ca n-am pus motorul exact la mijlocul tubului, astfel incat totul sa fie identic pe stanga si dreapta. Am vrut sa fac economie la un suport, un cuplaj si ceva manopera. Dar la alte variante am pus motorul exact pe centru. Se poarta si la case mai mari, cu pretentii. Posibil ca n-am inteles bine explicatia dumneavoastra. Transmiterea miscarii se face mai bine daca elementele sunt in ordinea: motor, curea, arbore si iar curea pe latura cealalta? Unde ati gasit reductoare cu roti conice cu "scoaterea" jocului de flanc?
Spor la treaba tuturor!
Telefon: 0721 385365
#3077
Postat 08 October 2009 - 07:51 AM
mirciulica, la Oct 7 2009, 09:29 PM, a spus:
toate cele bune
Primul si cel mai important lucru este sa faci cele trei roti la o singura prindere si nu independent. Nu se aplica demultiplicare.
Toate cele bune Mirciulica
salut
sigur ca am facut rotile dintr-o singura prindere.adica le-am danturat pe un cilindru mult mai lung si apoi am taiat rotile la dimensiunea care era dorita(latimea curelei plus adaus de ghidare).deci nu s-a pus vb de multiplicare sau demultiplicare.raportul era de 1:1.dupa ce am comandat cureaua dintata care avea insertii metalice pt a nu fi extensibila am obs ca e putin mai scurta.am reusit sa pun pe rotile dintate dar s-ar putea ca unul din capete sa se fi indoit(la montaj,din tensiune)si sa-mi indus problemele.am preferat sa scot cureaua si nu am mai avut probl.
toate cele bune
#3078
Postat 08 October 2009 - 10:47 AM
cres, la Oct 6 2009, 08:27 PM, a spus:
Eu fac la comanda orice fel de piulite trapez inclusiv modele de tipul enuntat mai sus asa ca nu este nici o greutate in a le procura usor :lol:
#3079
Postat 08 October 2009 - 12:07 PM
vrajitoru, la Oct 8 2009, 11:47 AM, a spus:
si eu am un atelier destul de dotat si cind am inceput constructii de genul asta am mers pe solutia data de tine dar apoi a devenit mai comod si mai bun calitativ.oricum fiecare adopta solutia pe care o crede mai buna
toate cele bune
#3080
Postat 08 October 2009 - 03:58 PM
Suruburile cu bile sunt de multe feluri dar numai cele foarte scumpe sunt suruburi "adevarate"
Aceasta postare a fost editata de vrajitoru: 08 October 2009 - 04:00 PM
#3081
Postat 08 October 2009 - 04:59 PM
Nu stiu daca suruburile tale sunt rectificate sau roluite, dar arata bine, ca le-am vazut. Stiu ca ai set de tarozi pentru piulite :rolleyes: , material bun pentru ele, asa ca iti da mana sa lauzi surubul trapezoidal. Te ajut si eu pentru berea de rigoare...
Acum lasand gluma, sunt multe aplicatii la care se preteaza surubul trapezoidal. Si ma refer la cele care necesita numar mic de treceri si nu solicita surubul. Ca exemplu, la gaurit sau gravat cablaje merge si pe curele si pe surub trapezoidal, ca acolo nu e ca la facut matrite, unde ai sute/mii de treceri pentru cate o "scobitura"... La taiat polistiren aproape ca e moft un surub trapezoidal, ca merge si cu un metric ingrijit. Si tot asa.
Daca altii nu-si fac probleme de constiinta in privinta suruburilor trapezoidale, nu stiu de ce ne-am face noi.
Am impresia ca toate masinile astora: http://www.cnc-router-routers.com/html/pri...ing_machine.HTM sunt pe Tr 12x3 exceptand ultima care-i pe Tr 16x4. Deci se poate.
Ca tot a aparut discutia, cand ai montat un surub complet, cu piulita, cu suporti din aia modificati de tine, cu rulmenti in ei si tot ce mai trebuie pe langa, pune macar o poza pe forum. Mai clatim ochii cu ceva facut la noi, ca pe ebay toate sunt frumoasae, da-s acolo. Multa bafta!
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#3082
Postat 08 October 2009 - 06:28 PM
si am folosit inclusiv la ultima masina pe axele X ... suruburi de 25/05 .... N-am avut probleme cu ele ....este adevarat ca
poti gasi suruburi roluite C5 si nici nu costa exagerat ...
Ce-am cumparat de pe ebay sunt slefuite , preload in piulita ... oricum se demonteaza si se verifica , greseaza , eventual se schimba bile ...
costa cam 100 USD/metru (piulita inclusa / 1605 )...daca vrei si masinare la capete mai dai vreo 25... plus transport ...ajunge la vreo 400-450 RON ...
nu cred ca e exagerat ...
Suruburi trapezoidale se gasesc tot pe ebay ( asa numitele acme screw ) , 10/03 , 750mm , plus piulita bronz asortata .....
cam 120-140RON pret total .....backlash declarat 2 zecimi /300mm... presupun ca poti umbla la piulita si sa-l reduci ...dar n-ajungi la clasa C7...
In sfarsit , e doar parerea mea , desigur nefondata si fara suport , dar asta e ...
#3083
Postat 08 October 2009 - 07:53 PM
Se poate cumpara si din Romania suruburi trapezoidale, de la 10x3 in sus. Preturile sunt poate mai bune decat cele de pe Ebay. Eu am cumparat si daca este cineva interesat sa imi trimita un mesaj si il indrum spre firma. Precizia este buna si materialul cK45 (OLC 45 simbolizare veche).
Pentru Bitex. Multumesc pentru raspunsul succint. In legatura cu profesorii mentionati, nu trebuie neglijati deoarece informatia este mai importanta in faza de realizare si utilizare decat cea de a lucra c asa se spune (sunt pareri de necontestat in cazurile date). Toate cele bune. Nu este nici o suparare.
Pentru Vrajitoru. La ce pret faci piulite pentru TR10x3 de lungime 20 mm?
Pentru Katran. Nu dimensiunea este cea care ne ajuta. O masa mare deplasata cu acceleratii mari introduc socuri si vibratii care in timp determina aparitia jocurilor si a uzurii. Loc de nervi si suparare. Deci ne intoarceam unde am afirmat mai inainte, la o masa data si la anumite solicitari, ce aceleratii sunt maxime a fi setate si admisibile.
Cu stima Mirciulica.
#3085
Postat 08 October 2009 - 10:22 PM
vrajitoru, la Oct 8 2009, 09:48 PM, a spus:
Asa dupa cum am spus surubul este din Ck 45 (OLC 45), ce material recomanzi pentru a nu face uzare prin aderenta asata pentru a fi in concordanta cu ce am spus anterior despre dimensionare.
PS. Nu vreau sa fiu rau, uzual functie de materialul surubului care este de baza se alege materialul piulitei. Oerechea Otel bronz are un coeficient de presiune de aderenta, la fel otel cu fonta, etc.
Conditii de livrare si de plata nu ai comunicat. Astept un mesaj pe adresa de mail mirceavasilescu@yahoo.fr.
Cu stima Mirciulica
#3086
Postat 08 October 2009 - 10:41 PM
am facut de exemplu din pom-c care nu e chiar stralucit si merg de aproape 1 an zilnic cateva ore si nu au dat semne de uzura.
nu sunt eu specialist in materiale dar m-am uitat la firmele mari care fac si suruburi si piulite iar materialele folosite sunt bronz sau poliamida, mie cel putin poliamida nu imi prea place
conditii de livrare si plata sunt pe site la mine, preturile de pe site la produsele de productie proprie se pot negocia, cine stie cunoaste :rolleyes:
#3087
Postat 29 November 2009 - 12:53 PM
vrajitoru, la Oct 8 2009, 10:41 PM, a spus:
am facut de exemplu din pom-c care nu e chiar stralucit si merg de aproape 1 an zilnic cateva ore si nu au dat semne de uzura.
nu sunt eu specialist in materiale dar m-am uitat la firmele mari care fac si suruburi si piulite iar materialele folosite sunt bronz sau poliamida, mie cel putin poliamida nu imi prea place
conditii de livrare si plata sunt pe site la mine, preturile de pe site la produsele de productie proprie se pot negocia, cine stie cunoaste :rolleyes:
vad ca nimeni nu mai scrie pe topicul asta
pun niste poze(incerc)cu ceea ce am facut in ultima vreme cu prietenul msimon.sper sa se vada ceeea ce am vrut sa pun in evidenta
toate cele bune
#3088
Postat 29 November 2009 - 12:55 PM
#3090
Postat 29 November 2009 - 01:25 PM
http://www.youtube.c...h?v=za5fF4sPPqM
foam
http://www.99poze.ro/hotlink/tn_542c92015838cda3bfb982a9b0dee716.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_c1876d676fc9d13e0394c3a4db131a78.jpg