CNC (computer numerical control) masini cu comanda numerica
#2132
Postat 15 January 2008 - 10:50 AM
Daca pornesc aleator iar sensul de rotatie e aleator trebuie sa verifici conexiunile de la motor unipolar/bipolar, serie/paralel (bobinele trebuiesc inseriate sfarsitul primei cu inceputul celei de a doua, la paralel inceputul primei cu inceputul celei de a doua si sfarsiturile la fel samd)
Motoarele se incalzesc mai tare daca sunt alimentate dar nu au comanda de rotire (cel putin la mine asa se intampla )
Daca se incalzesc mult prea tare e posibil sa fi furnizat curent mai mare motorului decat cel maxim admis (poti arde motorul !!!!)
De bazait bazaie si in repaos si cand se rotesc doar ca difera zgomotul.
#2133
Postat 15 January 2008 - 11:28 AM
Dupa cum se va putea vedea si in poza care urmeaza, pe placa-driver de care se leaga motorul, inaintea cuplei unde se leaga firele de la motor este o piesa verticala, neagra si cu doua colturi metalice, eh, acea piesa se inchinge de nu poti tine mana pe ea nici macar 1 secunda, dar asta numai daca motorul merge, daca decuplam motorul si pornim jucaria si Mach3-ul si ne jucam, atunci nu se mai inchinge nimic ceea ce ar fi normal caci nu exista sarcina.
Imagini atasate
#2135
Postat 15 January 2008 - 11:40 AM
Teo-Costin, la 15 Jan 2008, 11:28, a spus:
Piesa aia este inima acelei placi si este un circuit integrat :D puneti un radiator pe el ca altfel scapati repede de placa...
#2136
Postat 15 January 2008 - 12:09 PM
Ce imi pare ciudat este, de ce se inchinge asa de tare, este normal sa se inchinga atit de tare? Inteleg ca se incalzeste dar chiar asa si dupa atit de putin timp de functionare? Masina ar trebui sa functioneze ceva timp iar acum se inchinge dupa nici 2 minute .....
Ne gindeam daca nu ar putea fi din setarile softului (Mach3), sa fi facut ceva pe acolo pe la setari?
#2139
Postat 15 January 2008 - 12:14 PM
Integratul ala de asta a fost prevazut si cu parti metalice ca sa se poata fixa pe radiator...
Uite ce radiator serios are montajul asta din atasament
http://www.hi-end.ro/images/Cnc4ax.jpg
Aceasta postare a fost editata de vrajitoru: 15 January 2008 - 12:23 PM
#2140
Postat 15 January 2008 - 12:32 PM
Crezi ca radiatorul va prelua caldura excesiva si va mentine in viata integratul fara sa se strice?
Ma tot intreb daca nu este o problema pe undeva care sa duca la incalzirea excesiva a integratului?
Ce zici?
#2141
Postat 15 January 2008 - 12:36 PM
Marimea radiatorului ar trebui sa fie aleasa astfel incat la 1 ora de functinare sa poti tine mana pe el adica sa nu treaca de 50 grade
#2142
Postat 15 January 2008 - 03:48 PM
Ce imi pare foarte ciudat este urmatorul lucru: cum poti face aceste kituri CNC fara a pune radiatoare pe anumite piese care se incalzesc asa de tare :lol:
#2144
Postat 15 January 2008 - 04:06 PM
Eu le-am scris un email sa vad ce imi raspund vis-a-vis de aceasta problema.
#2146
Postat 15 January 2008 - 05:36 PM
Teo-Costin, la 15 Jan 2008, 15:48, a spus:
Radiatorul e o piesa mare, grea si scumpa. Incurca la tansport daca e montat pe circuit. Sa fie totul OK, inseamna ambalaj serios la transport.
De regula radiatorul are o aripa de montat pe piesa (pe partea metalica) si partea de radiator destul de serioasa deasupra. Mai rar radiatorul intra inte piese. Da exista si varianta asta.
E posibil ca circuitul sa fie un L298 sau L6xxx? Inclin sa cred ca-i L298.
Motorul se poate incalzi daca prin el trece mai mult decat e cazul dar si circuitul se poate incalzi serios daca motorul consuma mai mult decat "duce" circuitul. O temperatura mare a MPP-ului nu-i de speriat daca nu depaseste ce-i in catalog.
De regula functioneaza fierbiniti. Uneori au si eticheta pe ele in sensul asta.
Motoarele arata tare frumos.
Felicitari pentru achizitie!
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#2147
Postat 15 January 2008 - 05:43 PM
daca se incalzeste motorul cred ca mai trebuie umblat la reglajul de curent
#2149
Postat 15 January 2008 - 06:06 PM
O sa masuram tensiunea si amperii intre VREF si GRND sa vedem cum sunt setate driver-ele si vom ajuta valorile din trimer-ele de pe fiecare driver.
Va vom tine la curent cu evolutia masinii CNC.
Inca odata multumim pentru indrumari.
#2150
Postat 15 January 2008 - 06:08 PM
#2153
Postat 15 January 2008 - 06:34 PM
#2157
Postat 15 January 2008 - 09:55 PM
#2158
Postat 17 January 2008 - 07:37 AM
Pentru : nimsoc
Parerea mea este, sa nu modifici setarile la tensiune de referinta... producatorul isi face treaba deobicei, chiar daca mai sunt si erori uneori.
Cel mai probabil Mach3 e "vinovat"... functia "ENABLE" este tratata general si nu individual pe fiecare motor.
Vezi in manualul driverului cum este "STEP" activ... in "LOW" sau "HIGH"... in functie de asta fa setarile in MACH3.
Incearca sa pui un Ampermetru analogic (nu digital) inseriat cu "comunul" infasurarilor motorului aferent axei Z. Incarca un demo oarecare in Mach3 si porneste-l. Probabil o sa constati, ca in perioadele in care motorul nu este activ, curentul este mult mai mare.
Din experienta stiu ca la Driverele PWM , functia "ENABLE" este importanta... cele mai sofisticate "stiu" sa reduca curentul la jumatate atunci cand motoarele sunt in "IDLE" chiar daca "ENABLE" este activ continuu.
Functia "ENABLE" activa continuu este folositoare la sistemele cu actionare prin curea... la cele cu surub este preferabil un "ENABLE" individual pe fiecare motor.
Am gasit o solutie Hardware de implementare "ENABLE" individual pe fiecare motor pentru Mach3... sunt destul de multumit dupa primele teste... driverele si motoarele sunt "caldute" si dupa o functionare de 2 ore.
Deocamdata nu prea am timp. Mai am de facut ceva retusuri si dupa aceea am sa incerc sa fac public "experimentul".
Incearca si KCAM cu functia "ENABLE" activa... Daca driverele se incalzesc foarte tare, atunci verifica tensiunea de referinta.
Succes si numai bine.
#2159
Postat 17 January 2008 - 12:33 PM
Aceasta postare a fost editata de g3rula: 17 January 2008 - 12:34 PM