CNC (computer numerical control) masini cu comanda numerica
#2013
Postat 16 December 2007 - 06:26 PM
please
#2014
Postat 16 December 2007 - 08:03 PM
Machspeed, la 13 Dec 2007, 12:26, a spus:
Din nefericire eu folosesc un "20 L" fara optiunea CNC. Partea mecanica e fiabila, masina e solida. Urmeaza s-o transform in viitor in CNC dar nu ma grabesc. Am "pipait" si varianta CNC si e o mare diferenta. Cred ca e o buna solutie in lipsa de altceva mai bun. Daca faci socoteala in ansamblu, pretul e destul de mare. Adica pe langa 1000 euro freza mai dai inca aproape 2000 pe accesoriile pentru a o face CNC. Cu banii astia obtii un mic CNC, dar rigid. Cred ca poti face in regie proprie tot ce tine de partea CNC si iesi mai ieftin, poate la jumate de pret. In fond e vorba de 3 motoare, 6 roti de curea plus curele si electronica potrivita pentru ele. La partea de suruburi cu bile nu scapi foarte ieftin indiferent de furnizor. Cu putina grija in exploatare e o masina tare buna indiferent daca e CNC sau nu. Parerea mea... Ca sa revin la subiect, lucrez cu un Vario dar nu CNC. Chiar si asa e fiabil. Am avut in mana si varianta CNC dar n-am folosit indelungat sa ma pot pronunta asupra fiabilitatii. Oricum, mai rau ca varianta de baza nu poate fi. Zic ca-i buna indiferent de varianta disponibila.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#2016
Postat 17 December 2007 - 10:24 PM
E o freza ca oricare, dar buna si la un pret atractiv. E comercializata de Rocast, la pretul din catalogul de pe pagina romaneasca. In preajma expozitiilor gen TIB apar reduceri de preturi de aproximativ 10%.
Varianta clasica se poate modifica in varianta CNC cu vreo 1700 euro in plus. In pret intra suruburile cu bile, motoarele, transmisia... E un pret bun pentru ce se obtine. Varianta cu "L" in coada e aproape identica cu cea fara "L", singura deosebire fiind 200 mm in plus la o cursa a mesei.
Are o singura problema: variatorul electronic.
In momentul in care din motive de regim de aschiere folosit scade turatia sculei (avans mare, turatie mare si sa zicem ca in final scula ajunge sa se incarce cu material), electronica tinde sa compenseze si mareste turatia. Adica exact motivul care de regula a creat problema initiala. E un fenomen care amplifica problema. Daca nu se lucreaza cu atentie SIGUR are ca efect distrugerea sculei si/sau a piesei prelucrate. Cred ca asta e singurul defect al acestei freze. Pentru cine lucreaza cu atentie nu sunt probleme.
Ca sa revin la ceva mai concret, o sa pun o poza cu freza pe care lucrez (de care vorbim acum) si eventual o sa pun cateva poze cu ce fac in perioada asta, legat de subiect.
PS. Faptul ca electronica face ce face e OK. Rau e ca nu se opreste la turatia initiala ci o creste pana la maxim daca are ocazia. Daca e sa dau exemplu concret, frezez ceva cu 800 rpm, se incarca scula cu material, scade turatia spre 700 si electronca o creste automat atat timp cat sarcina ramane aceeasi, depaseste 800, scula se incarca si mai mult ca n-are motiv sa faca altceva si turatia creste continuu. De fapt nu-i rau ca face asta ci ca o face foarte repede, nu-ti lasa mult timp sa reactionezi (sa iei masurile corecte pentru a rezolva problema).
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de bitex: 17 December 2007 - 11:45 PM
Telefon: 0721 385365
#2022
Postat 17 December 2007 - 11:30 PM
E un prim montaj, nu e nimic definitivat. Totusi, pana la varianta finala nu mai e chiar atat de mult. E de lucru la accesorii (tot ce mai e de pus pe el si pe langa el sa arate a scula) si detalii (de la finisare si elemente estetice din plastic, pana la anodizare).
De electronica si firmware se ocupa o firma de-a noastra si de mecanica tot noi. TOTUL a fost proiectat aici, dar din nefericire, in final, structura nu va contine nici macar o saiba romaneasca. Am mai spus prin discutii de ce anume se intampla asa.
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de bitex: 17 December 2007 - 11:46 PM
Telefon: 0721 385365
#2027
Postat 19 December 2007 - 04:39 PM
Cand voi incepe constructia sigur va voi termina psihic cu intrebarile mele.
#2030
Postat 20 December 2007 - 07:47 PM
Telefon: 0721 385365
#2031
Postat 21 December 2007 - 07:00 PM
o constructie interesanta si bine realizata.e bine ca putem face ceva si cu ceea ce se gaseste in R.chiar daca provenienta lor e din afara.consider ca cine se aventureaza sa faca ceva in R.intuieste un potential,chiar si numai intelectual
#2037
Postat 22 December 2007 - 04:50 AM
Legat de ce zici cu produsul in Romania, ai mare dreptate cand spui de "aventura". E o adevarata aventura sa faci productie si sa lucrezi rentabil in Romania. Mai mult ma deranjeaza aspectul ca tot ce trebuie folosit (profile, suruburi, piulite, saibe, motoare, ghidaje...) e produs in afara, sau daca prin absurd ar fi produs la noi, ar fi mult mai scump ca afara. E valabil si la servicii, nu numai la capitolul produse. Pana si prelucrarile mecanice sunt mai ieftine in alta parte.
Celuster, e faina structura din profile. Transmisia pe X o faci cu un singur surub pozitionat central? Pe Y ai montat deja surubul. E surub cu bile?
Si o ultima intrebare : cum faci masa masinii?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 22 December 2007 - 04:50 AM
Telefon: 0721 385365
#2038
Postat 22 December 2007 - 06:47 PM
Transmisia pe X ca si pe celelalte axe e facuta cu un surub cu profil trapzoidal: vad cum merge cu unul iar daca nu merge e destul de lejer sa mai pun unul sau poate trec la suruburi cu bile...din experienta ma bazez pe flexibilitate, adeca daca nu merge sa fie usor de modificat.
Referitor la masa de lucru' a mashinii, ma gandeam la niste profile de aluminiu (375(l)x25(h)) cu canale "T" dar e cam scump (cel putzin in Romania)...oricum ce o sa fac o sa fie prins pe cele doua profile de aluminiu paralele cu axa X.
numa" bine celu
#2039
Postat 23 December 2007 - 08:28 PM
Apropos de realizarea componentelor la o clasa de precizie FINA in Romania - dupa cum spunea si bitex "este o aventura cu realizarea componentelor de MF in Romania". In disperare de cauza, am inceput sa apelez la MAMUTII industriei romanesti. Este adevarat ca de multe ori, pentru a fi "bagat in seama" a trebuit sa suplimentez comanda cu cateva repere in plus dar, decat bani aruncati pe avioane, am socotit ca mai bine imi ornez vitrina cu niste repere realizate impecabil din toate pdv-urile.
... Si pentru ca se apropie Craciunul, copilul din fiecare dintre voi trebuie sa stie ca Mos Craciun exista !
Sarbatori Fericite si un An Nou plin de realizari !!!
#2040
Postat 23 December 2007 - 09:58 PM
Doar nu crezi ca cineva de pe aici isi inchipuie ca masinile germane ieftine sunt facute in Germania! Am scris mai devreme ceva legat chiar de OPTIMUM si PROMA. Ambele cumpara batiul de la aceiasi producatori. Si multe alte firme cumpara tot de acolo. Ce e cu adevarat german e inaccesibil ca pret.
Eu am luat freza din simplul motiv ca m-am saturat sa dau pe cateva piese simple, cat costa freza. Prefer sa le fac eu cand am nevoie. Nu aveam pe nimeni la dispozitie pentru cate un prototip de cateva ori pe an si nici sa angajez frezor nu era rentabil. Daca stau sa fac calcule mai serioase imi dau seama ca am platit de multe ori pretul acelei freze comandand piese pe ici pe colo... Sa zicem ca exagerez putin, dar nu-s pe departe de adevar. Am luat freza asta ca e singura din gama ei la care capul de frezare se intoarce la 90 grade. La restul cursa e pana la 45 grade.
Alte freze ieftine in Romania nu mai exista. Doar astea de la Proma si Optimum. Poate mai exista si ceva de pe la Cugir, dar ce-i nou e scump sau mare. Ceva de tinut in casa nu prea exista. Am exclus jucariile de la Proxxon cu ghidaje din aluminiu.
Legat de productie, am incercat si eu sa fac acelasi lucru. Am apelat la cei mari de la noi, si tot in China am ajuns. N-am mai gasit pe nimeni la noi care sa faca serie mica dar de buna calitate. Culmea este ca de la chinezi am primit piese extrem de bune calitativ. Am vrut sa extrudez niste profile la Alprom. Cand se putea conditiile erau tare neplacute, apoi mai tarziu nu s-a mai putut deloc. Am ajuns sa le extrudez prin Germania mult mai avantajos decat la Alprom.
Am vrut sa anodizez niste materiale si cred ca le facea mai bine orice modelist. Nu mai pun ca pretul a fost cam de 2 ori cat trebuia sa coste produsul finit montat, cu tot cu electronica pe el.
100 de conectori adusi din China cu tot cu transport sunt mai ieftini ca 5 conectori cumparati de aici. Si e vorba de aceiasi conectori! Aproape la fel si la rulmenti. La rulmenti am ceva indoieli privind calitatea, dar nu la toate tipurile de rulmenti.
Imi este sila ca pana si suruburile trebuie sa le cumpar din afara.
N-as merge pana la a afirma ca la noi nu se mai face nimic, dar ai nostri nu stiu sa vanda ce produc. Producatorii nu prea apar pe nicaieri, nu-si fac reclama, sunt ca si inexistenti pe piata. Care mai face ceva e cumparat automat de altii si produce pentru ei.
Incerc sa cred ca Mos Craciun inca exista.
Am decis ca urmatoarea freza s-o fac singur. Un CNC mic, scump, dar adevarat. E pe teava.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 December 2007 - 10:00 PM
Telefon: 0721 385365