fizica masinii in ecuatii fizica nene
#1
Postat 21 December 2003 - 06:40 PM
Stie careva cum se calculeaza acceleratia masinii in functie de motor, raport transmisie etc.
formule ceva
#3
Postat 21 December 2003 - 11:30 PM
F=Mmot*io*isn*ntr/r
Mmot= momentul motor al motorului [Nm]
m=masa autovehicului kg
io=raport transmitere final
isn=raport tr din n treapta viteza
ntr=randamentul transmisiei
r=raza de rulare [m]
in functie de turatia la care se situaza motorul ai diferite acceleratii in aceeasi trapta de vitezadeoarece Momentul motor difera.
Poti sa faci din 1000 in 1000 de ture si o sa vezi ca variaza asemeni momentului
Acceleratia mai este influentata si de masa corpurilor aflate in miscare de rotatie.Afica de organele transmisiei si de roti.Cu cat masele lor sunt mai mari cu atat acc. scade deoarece trebuie sa invinga un moment de inertie mai mare.
deobicei Ir[moment de inertie al unui disc] =mR^2/2
Aceasta postare a fost editata de Duf: 21 December 2003 - 11:40 PM
#4
Postat 22 December 2003 - 08:57 AM
Ca sa nu mai fiti curiosi,eu si cu un bun amic al meu ne-am apucat sa facem un simulatator auto rc foarte realistic.
Deci obisnuitiva sa va mai pun intrebari si o sa va ramin super dator(daca ma ajutati).
Bitex masina mea e pe butuci iar chestia asta numai matematic se poate calcula.In jocul nostru o sa apara toate calasele de masini care au motoare diferite si setari diferite si masinile alea eu nu le am.Mai ales ca amicu meu nu stie o boaba despre rc decit programare si ceva fizica.
In curind noi intrebari.Ma duc sa verific formulele lui Duf.
Bogdan
#5
Postat 22 December 2003 - 01:50 PM
Hai ca pe bune daca-l faceti incerc sa cumpar si eu softul, desi n-am obiceiul asta "domnesc"...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 December 2003 - 07:16 PM
Telefon: 0721 385365
#6
Postat 23 December 2003 - 06:40 PM
Din forta F scazi f*Go , adica Rezistenta la rulare
f variaza in functie de tipul pneului si viteza de rulare.Pt anvelopele automodelelor poti lua o variatie de la 0.01 la 10kmh pana la 0.025 la 100km/h
Go este m*g (forta de greutate)
Limita de patinare este uGo=Z
u=0.6-0.9 , in functie de drum.
daca F<Z nu patineaza
daca F>Z apare patinarea
Daca u este ideal , adica 1 o sa observi ca acceleratia maxima pe care o poate avea un obiect terestru pe roti este chiar g=9.81
Dar totusi un dragster poate mai mult.Acest lucru se datoreaza aerodinamicii. Prin folosirea unui eleron apare o forta de apasare care face sa creasca Go.Si la automodele se aplica acest principiu.Deci este necesara folosirea unei functii care sa defineasca cresterea lui Go in functie de viteza de deplasare.Ideal ar fi sa se foloseasca o functie exponentiala.
Dar o data cu cresterea lui Z va creste si rezistenta la rulare si rezistenta data de aer ,deci scade viteza maxima.
Uite si o relatie intre n(turatia motorului) si Viteza autov.
V=0.377*r[m]*n[rpm]/ioisn [Km/h]
Bafta
Aceasta postare a fost editata de Duf: 23 December 2003 - 06:40 PM
#7
Postat 24 December 2003 - 12:55 PM
pana faci matale contractul cu cei de la Sony Playstation uite-te aici cum este facut un simulator adevarat. Nu de alta dar poate iti trece....
www.pantronics.de
si download demo:
http://www.mytsn.com...ds.asp?prid=909
Cat despre formule ...intai invata unde se baga acumulatorii la incarcat, servoul in receptor(ai ars cu zecile !)
si mai ales invata sa-mi dai VARIATORUL NOVAK INAPOI !!! (La fel ai facut si cu URK cu variatorul....!!! )
Poate iti da cineva si o formula despre bun simt ???