iata si realizarea...
continuare
#4
Postat 04 November 2007 - 11:19 AM
#12
Postat 04 November 2007 - 01:13 PM
Cred ca e destul de greu sa-ti faci singur baghete daca nu ai fierastrau circular. Cel mai simplu e sa la cumperi.
#14
Postat 04 November 2007 - 02:12 PM
Cam asa arata un fierastrau circular:
http://www.scule.detop.ro/images/gts27.jpg
#16
Postat 05 November 2007 - 09:49 AM
#18
Postat 05 November 2007 - 07:54 PM
#20
Postat 06 November 2007 - 11:21 PM
Parerea mea e ca pentru al doilea, sa incerci sa il invelesti cu "baghete" taiate cu cuterul din
furnir de buna calitate. (poate nu chiar lemn de prun, ca e greu de gasit) dar macar din alte baghete.
Cu ajutorul unui cuter si o rigla buna, ceva ambitie si ceva rabdare , potzi taia niste fisii din furnir de toata
frumusetea pe care sa le lipesti cu grija si f finut peste "primul start"
Oricum si primul start mai necesita o chituire zdravana ca acum nu arata prea fericit.
In locul primului strat din baghete grosolane, sincer eu as fi folosit un polistiren lipit intre coaste si slefuit apoi la
forma dorita. Ar fi fost un strat la fel de bun de sustinere si cu munca mult mai putina.
Ce zici?
Incearca faza cu furnirul si ai sa vazi ca ai succes
PS. Atentie la faza cu grosimea fisiilor. sa fie cumva la scara , daca vrei sa arate bine la final.
Si nu uita ca fisiile se subtiaza la capete, asfel incit la sfirsit suma latimilor fisiilor sa fie cumava aproape egala
cu lungimea coastelor. Sau , vezi ca exista si metode de imbinare la fel de istete, asfel incit la sfirsit , totul sa arate
bine
Spor la treaba ca ai nevoie
#21
Postat 06 November 2007 - 11:27 PM
#22
Postat 06 November 2007 - 11:35 PM
Nam din pacate o poza acum sa va arat, dar la extremitati apar probleme
cu baghetele , daca nu sunt subtiate.
Eu spre exemplu am mers pe alta metoda. Am plecat cu bagete intregi dinspre chila (si am pus citeva )
Apoi am plecat cu baghete intregi dinspre borduri, pina sau intilnit la extremitati cu celelalte iar apoi am continuat cu baghete
tot intregi dar cu capetele taiate inclinat , asfel incit sa se inchida frumos
Varianta cu subtiatul la capete , are dezavantajul ca la un moment dat , sar putea ca baghetele sa devina prea subtiri
si greu de prins pe forma navei.
#23
Postat 07 November 2007 - 10:36 AM
Pentru primul strat am facut "scanduri" din placaj de 2 mm taiat cu traforajul, controland de fiecare data forma necesara a urmatoarei "scanduri" cu un sablon din carton subtire in asa fel incat sa se potriveasca perfect, fara goluri intre ele. Dezavantajul la sistemul asta cu placaj este ca, in momentul in care il slefuiesti, incep sa se vada "straturile" care formeaza acel placaj, deci acest sistem poate doar sa fie vopsit, nu poate fi lasat aparent.
Subscriu ideeii ca, daca nu vrei sa-ti prinzi urechile in baghete, e mai simplu sa "umpli" spatiul dintre coaste cu un material, care poate sa fie polistiren sau chiar bloc de balsa. In felul asta obtii un corp de forma perfecta cu mai putina bataie de cap.
Daca vrei musai sa faci o coca in doua straturi, cu spatiu gol in interior, e mai simplu sa fie placaj, adica putin mai gros si elastic, si din foaia respectiva poti taia forma curba a "scandurii". Daca ai face asa ceva direct cu foi de furnir, s-ar "trage" pe coaste si ar iesi o forma colturoasa a corpului. Se mai poat face cu baghete late si subtiri din lemn de rasinoase, care se pot decupa corespunzator la imbinari si rezulta in principiu acelasi lucru. Baghetele de rasinoase se pot pe urma slefui precis, ca sa iasa forma rotunjita a corpului. E o tehnica buna de folosit in special la scari "mari".
Pe urma vine chinul cel mai mare, cu baghete SUBTIRI din lemn de prun, care se inmoaie si se indoaie dupa cum este necesar. Contrar parerii generale, prunul nu e greu de gasit, doar prin toata Romania cresc pruni, insa ideal ar fi sa le poti taia la un circular fin. AICI e marea durere, nu toata lumea are acces la asa ceva... eu apelez la un prieten care are. :)
In final, trebuie mereu tii cont de felul cum se procedeaza in realitate la asemenea nave ar acolo unde se "incaleca" scandurile din cauza formei rotunde a corpului. Atunci cand incepeau sa se incalece, mesterii care construiau nava aveau sisteme elaborate in care sa "piarda" scanduri, adica doua scanduri se imbinau una in alta si mai departe se mergea cu una singura. Existau mai multe sisteme. Englezii faceau intr-un fel, olandezii altfel... Am sa incerc sa scanez o imagine dintr-o carte sa-ti arat!
#24
Postat 07 November 2007 - 04:46 PM
#25
Postat 07 November 2007 - 04:54 PM
#26
Postat 07 November 2007 - 05:05 PM
#27
Postat 07 November 2007 - 06:03 PM
Faceam structura barcii din placaj si umplut intre coaste cu polistiren.
Dupa care pe forma deja existenta , ma apucam sa pun un al doilea strat din furnir
eventual daca modelul o cerea si cu scinduri suprapuse , puse si lipite cu grija
asfel incit la final sa nu am mult de slefuit. (adica si bagletele din furnir, slefuite in
prealabil)
Scopul final e de fapt sa obtin ceva cit mai frumos, si cu eforturi minime.
Corect nu?
#28
Postat 07 November 2007 - 06:26 PM
Aceasta postare a fost editata de scorp: 07 November 2007 - 06:27 PM
#29
Postat 07 November 2007 - 07:42 PM
Iar Anonim a punctat cat se poate de corect cum ar fi trebuit facut... nu-i bai pentru un prim model, da e bine sa tii cont mai departe!
Nu pot decat sa va multumesc frumos tuturor! :D
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 07 November 2007 - 07:43 PM