remorcher cu zbaturi "Hercules" DDSG remorcher de pe dunarea de jos
#31
Postat 19 October 2007 - 10:19 AM
#33
Postat 26 October 2007 - 11:45 AM
O sa pun si poze sa-mi dati un sfat...a mai patit careva asa ceva?
#34
Postat 26 October 2007 - 11:57 AM
Pune niste poze cu bateriile si motorizarea actuala, servouri etc. ca altfel nu-si poate da nimeni seama ce incurcatura ai tu acolo si cum se poate rezolva.
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 28 October 2007 - 07:35 PM
#38
Postat 28 October 2007 - 04:58 PM
oare in loc de acumulatori de 1,5 V AA, pot folosi acumulatori tot de 1,5V dar AAA (ca cei de la telecomanda de televizor)
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 28 October 2007 - 04:59 PM
#41
Postat 28 October 2007 - 07:38 PM
#44
Postat 28 October 2007 - 11:11 PM
ce sa zic problema cu plutirea ...hmm, incearca sa faci partea in "v" de sub coca din polistiren dar ceva mai dens(rosu sau verde, are granulele mult mai mici). banuiesc ca tu ai facut partea respectiva tot cu rasina si chit auto.
tot din polistiren poti sa faci niste adaosuri sa le atasezi de suporturile de la zbaturi(dedesubt), practic mai faci suportii inca o data din depron (ca sa nu iasa foarte gros) si astfel mai maresti flotabilitatea.
iar la acumulatori faci cum a zis si zue, adica folosesti li-po, poti incerca si cu acumulatorii de la un telefon mobil , dar sa fie li-po sai li-ion.
referitor la statie, daca iti cumperi una proportionala vei avea surpriza sa constati ca receptorul de la ea e mult mai mic si mai usor decat cel pe care il ai in momentul de fata.
spor la treaba si mai asteptam poze.
bafta
#45
Postat 29 October 2007 - 09:47 AM
Dar dupa cum ati spus si voi acumulatorii R3 AA...4 la numar au in jur de 200 de grame...si loc aveau doar in partea din fata...care are pescajul mai mic...pentru ca remorcherele astea aveau un profil negativ in fata si in spate, de ce nu stiu, dar imi pace mult de tot chestia asta si nu as vrea sa renunt la ea...
Asadar voi incerca sa montez odata cu 4 acumulatori AAA si daca tot intra mai mult in apa voi incerca cu acumulatori de telefon mobil litiu-ion.
Cum arata acumulatorii LIPO
mULTUMESC MULT DE SFATURI ....CREDEAM CA MI S-AU INECAT CORABIILE...
#46
Postat 29 October 2007 - 10:02 AM
- eu am legat 4 acc. R6 AA de cate 1,5 V fiecare, asa erau la masinuta telecomandata, asa i-am pus si eu, si dupa cum se vede in poza, sunt legati in serie, adica la iesire am 6 V, habar nu am cati amperi.
- daca cumpar acc. R3 AAA acestia au tot 1,5 V fiecare deci la iesire tot 6 V, dar nu stiu din nou cati amperi, dar greutatea e mai mica
- bateriile de tel. mobil sunt super usoare ...dar au numai 3,7 V si 600 de amperi...
- acc. lipo nu stiu cum e..
Acum mie imi trebuie volti, banui, ca intensitatea dupa cum am vazut e buna la 600 amp....??????????? sau merge sa pun si acc. de tel. mobil...oricum o sa incerc
#47
Postat 29 October 2007 - 03:44 PM
claudiu_ne, la 29 Oct 2007, 10:02, a spus:
- eu am legat 4 acc. R6 AA de cate 1,5 V fiecare, asa erau la masinuta telecomandata, asa i-am pus si eu, si dupa cum se vede in poza, sunt legati in serie, adica la iesire am 6 V, habar nu am cati amperi.
- daca cumpar acc. R3 AAA acestia au tot 1,5 V fiecare deci la iesire tot 6 V, dar nu stiu din nou cati amperi, dar greutatea e mai mica
- bateriile de tel. mobil sunt super usoare ...dar au numai 3,7 V si 600 de amperi...
- acc. lipo nu stiu cum e..
Acum mie imi trebuie volti, banui, ca intensitatea dupa cum am vazut e buna la 600 amp....??????????? sau merge sa pun si acc. de tel. mobil...oricum o sa incerc
la inserierea acumulatorilor se insumeaza tensiunea iar amperajul este acelasi (ex 5 cel 1,2V= 6V, aceleasi celule iti da amperajul pe care il are o celula)
bateriile de telefoane mobile sun LI-ion sau LI-polimer
sfatul meu e sa cauti acumulatori R3 de cat mai multi mA pe ele ( cele pt aparate foto) si sa fie Ni-Mh asa o sa ai o descarcare mult mai buna pe ele
#48
Postat 29 October 2007 - 03:58 PM
Hai sa ne intelegem putin cu privire la lectia asta de fizica!!
Deci bateria are o anumita tensiune, care se masoara in volti. Ea furnizeaza curent unui consumator, care are o anumita rezistenta interna, masurata in ohmi, rezultand un curent electric de o anumita intensitate, masurata in amperi sau, in cazul tau, mai degraba in miliamperi. Intensitatea curentului, in amperi, este egala cu tensiunea in volti, impartita la rezistenta consumatorului, in ohmi. Pe langa asta insa, o baterie, in functie de tipul ei, este capabila si de o anumita intensitate maxima. si aceasta intensitate o poate "sustine" doar un anumit interval de timp; dincolo de acesti parametri pur si simplu nu mai reuseste sa faca fata cerintelor.
Acuma, ce spui tu acolo cu o intensitate de 600 de amperi este in mod evident gresit. Astea sunt intensitati care nu apar nici macar la motoare mari de submarine sau de locomotive electrice! Gandeste-te ca o intreaga casa este protejata printr-o siguranta de 25A, iar daca din cauza unui scurtcircuit intensitatea curentului depaseste aceasta valoare, siguranta se arde ca sa protejeze restul circuitului!
Cred ca in cazul tau este vorba mai degraba despre 600 de miliamperi (mA).
Zue ti-a spus clar ca la ce ai acolo probabil ca nu depasesti un consum de 200 mA/h (adica 200 de miliamperi pe ora, si eu cred ca are dreptate) iar acumulatorii de care spune pot sa suporte 800 mA/h adica de 4 ori mai mult decat ai tu nevoie. Cei de telefon mobil pot sa furnizeze un curent maxim de 600 mA/h, deci de 3 ori mai mult decat iti trebuie tie.
Insa incearca sa obtii exact tensiunea de alimentare de 6 volti, nu mai mult. Pentru motor in principiu n-ar fi o problema sa il pui la tensiune un pic mai mare (7.4 volti in loc de 6 volti inseamna o supravoltare de 123%), insa montajul electronic este sensibil si ar putea sa nu mai functioneze la tensiune de alimentare mai mare, ba chiar in extremis ai putea sa "traznesti" niste condensatoare electrolitice, daca au fost alese "la limita" din motive de dimensiuni!
#50
Postat 29 October 2007 - 09:19 PM
Eventual potzi pune un motor mai mic , (greutate mai putzina) , iar la capitolul greutati mai vezi unde potzi umbla asfel incit sa mai cistigi ceva
Oricum, la modelul ala, cu accu sau chiar baterii alcaline R3 inseriate, cred ca potzi sa te descurci.
Varianta cu accu de mobil e aiurea fiind mult prea scumpi fatza de niste R3 ordinare. (apropo, varianta cu Durracell ar trebui avuta in vedere , dat fiind faptul ca bateriile durracell au curent destul de mare (mult ) Bafta si asteptam in continuare un model gata. eventual o poza cu el navigind
#51
Postat 29 October 2007 - 10:19 PM
Mai trebuie sa te gandesti si la faptul ca nava e propulsata cu zbaturi, deci motorul nu are ce sa caute la pupa, ci trebuie sa fie in centru, sa actioneze zbaturile. Si probabil ca turatia lui este prea mare, iti va trebui o demultiplicare cu "melc" care sa-ti dea o turatie mica pentru zbaturi.
Si mai trebuie sa pui in calcul greutatea suplimentara a suprastructurii, etc, tot ce mai vrei sa pui pe el.
De asemenea, ii dau dreptate lui Anonim, bateriile de telefon mobil costa ca naiba, mai simplu e daca pui niste baterii AAA Duracell, sunt mai puternice decat niste baterii obisnuite, ar trebui sa mearga la fel de bine ca si cu niste plesnitori de baterii obisnuite AA.
#53
Postat 30 October 2007 - 08:47 AM
o sa incerc sa fac un film...
am incercat cu acc. de mobil. faza e ca aveam pe acasa unul de nokia, si merge de rupe, ar trebui sa nu-l pun prea mult la incarcat. plus ca e si usor...li-io...
#54
Postat 30 October 2007 - 10:00 PM
Daca nu te descurci cu greutatea totala inclusiv suprastructura, cosuri, catarge, cabine etc (depaseste volumul de apa dislocuit conform legii lui Arhimede) atunci va trebui sau sa mai renunti la ceva elemente, scotandu-le cu totul sau folosind ceva mai mic si mai usor. Bafta!
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 30 October 2007 - 10:02 PM
#56
Postat 06 November 2007 - 11:50 PM