prima corabie materiale folosite
#1
Postat 07 October 2007 - 08:20 PM
Cum n-am facut niciodata asa ceva mi-ar prinde bine niste sfaturi.
Prima intrebare, ce lemn sa folosesc pentru constructuie. Ma refer in principal la lemnul folosit pentru coca, chila, punte si catarge.
Multumesc
#4
Postat 18 October 2007 - 09:48 AM
Mare atentie, este o scara mare care iti va solicita la maximum cunostiintele privind modul de realizare al navelor pe vremea aia si totodata priceperea de modelist! As zice chiar ca nu-i un model de incepator! Insa cu multa pasiune se poate face, mai ales daca ai niste planuri foarte bune. Oricum este mai bine ca vrei sa incepi cu "Golden Hind" si nu cu "Victory" sau cu "Santissima Trinidad", unde ai fi gata sa te dai batut dupa primele 20 de tunuri!
Iarasi, sa stii ca de fapt nu exista niste planuri autentice pentru "Golden Hind". Pe vremea aceea nu se faceau inca planuri de santier, abia niste zeci de ani mai tarziu au inceput sa fie obligatorii modelele, si chiar si alea numai pentru navele regale! Planurile care se dau drept "Golden Hind" de fapt sunt niste reconstituiri mult mai tarzii, mare parte din secolul 19 si reluate in secolul 20.
#5
Postat 18 October 2007 - 11:56 AM
Merita vazut.
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#6
Postat 18 October 2007 - 10:07 PM
http://en.wikipedia....iki/Golden_Hind
Sunt ceva diferente fata de kitul din linkul de mai sus.
#7
Postat 18 October 2007 - 10:22 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#8
Postat 18 October 2007 - 10:23 PM
Cel mai usor e sa ne spui ce lemn ai sau poti cumpara, ca degeaba iti recomandam vreo esenta anume daca nu ai cum sa faci rost de ea.
Din ce am folosit eu pana acum, pot sa iti spun:
- Nuc = Culoare maro inchis, arata foarte frumos, in lumina are usoare irizatii daca e bine slefuit. E destul de tare, are pori foarte fini, se taie si se lustruieste frumos. Potrivit si pentru piese foarte mici si delicate.
- Abachi = Un lemn usor, flexibil, de culoare alb-crem deschis, cu pori mici. E foarte flexibil si usor de prelucrat. Apare des in kituri.
- Mahon = lemn rosiatic pana la maroniu mai deschis, nici prea tare nici prea moale. Are fibra foarte evidenta, cu pori mari. Din cauza asta nu e teribil de aspectuas la piese mici la care si tinde sa crape.
- Stejar = lemn de culoare crem-aurie cand e lacuit, tare, cu fibra mare. Datorita duritatii e ceva mai greu de prelucrat si nu e teribil de flexibil. Porii foarte mari nu prea merg la piese mici si fine.
- Cires = Maro-rosiatic destul de deschis, cu fibra fina, nu prea moale. Se prelucreaza si se lustruieste frumos.
Nu recomand sa folosesti brad si balsa. Bradul se umfla foarte tare la apa si nici nu arata bine. Balsa este destul de urat si mult prea moale. E util doar cand e important sa faci un model foarte usor (la avioane, in general).
Pentru punti, chila si coaste poti folosi placaj fin.
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 18 October 2007 - 10:25 PM
#9
Postat 19 October 2007 - 09:24 PM
Este un lemn suficient de dur pentru a se putea slefui frumos, si are o serie de calitati speciale care-l recomanda in mod deosebit pentru machete de corabii din "perioada de aur" a navigatiei cu vele.
In acea perioada lemnul cel mai folosit in constructiile navale europene era lemnul de stejar, iar lemnul de prun are o textura marunta care seamana perfect cu lemnul de stejar redus la scara.
De asemenea, lemnul de prun se intampla sa vina in doua variatii coloristice: ori este de culoare rosiatica, si atunci cu un pic de prelucrare poate sa imite perfect lemnul de stejar (bait, ulei de in/rapita) ; dar lemnul din apropierea miezului are o nuanta galbuie, si atunci din acele bucati de lemn se pot folosi pentru a reprezenta lemnul de pin care se folosea pentru puntea corabiilor, sau, iarasi putin prelucrat, cel pentru catarge!
#10
Postat 19 October 2007 - 10:42 PM
Un mare machetist si super medaliat in machete de nave, batrin,
ce nu mai e printre noi din pacate, pe vremuri, mi-a aratat niste piese
de corabie super , care erau facute din lemn de corn.
Am vazut facute de el, timona, pompa de santina (cu roti dintate din lemn si functionabila !!!!)
si o gramade de sculpturi ce impodobeau macheta ,facute toate din lemn de corn.
Material lemnos dur, foarte dens si care se prelucra excelent, dar nu usor, atentie.
Culoarea era galben deschis alburiu dar lucrarile din acest lemn, m-au impresionat de-a dreptul.
Si credeti-ma am vazut destule.... :lol:
Aceasta postare a fost editata de Anonim: 19 October 2007 - 10:44 PM
#11
Postat 19 October 2007 - 10:45 PM
Victorian, la 19 Oct 2007, 21:24, a spus:
N-am uitat, am scris doar despre esentele pe care le-am si folosit. Despre restul astept si eu impresii de la voi.
#12
Postat 20 October 2007 - 12:52 AM
Am cumparat doar baghete (fag) cu profil rotund in speranta ca le voi folosi la catarge, axele afeturilor, etc. As fi vrut sa iau si balsa (dar mi s-a parut ca e mult prea moale iar fibra parea muuult prea lunga). In fine, chiar in acest moment nu am alte materiale si nici nu stiu de unde as putea face rost (dar voi cauta).
Va multumesc inca o data pentru raspunsuri.
btw, linkul e super !
In ceea ce priveste planurile ele sunt cele din Modelism. Le-am transpus in autoCAD dar nu se potriveau dupa care le-am exportat intr-un alt program ce imi permite modificari dramatice/si usor de realizat ale geometriei. Cred ca aici am facut o mare greseala in zona pupei. In fine, am vazut o sumedenie de planuri/variante ale lui Golden Hind (unele chiar ciudate) dar cel mai mult imi place cum arata chiar in Modelism. Din cate retin aceasta ar fi varianta preferata de englezi.
Aceasta postare a fost editata de roLand: 20 October 2007 - 01:12 AM
#13
Postat 23 October 2007 - 09:46 AM
Balsa nu este potrivit ca lemn "vizibil" in modelismul static, are niste fibre foarte nepotrivite si ne-naturale pentru constructiile navale europene. Dar il poti folosi cu succes ca sa "umpli" golurile interioare dupa care lipesti deasupra baghete din alte soiuri de lemn care va ramane vizibil.
Sugestia mea este sa ramai mai bine pe lemn de pomi fructiferi. Prunul este cel mai bun, dar poti folosi in egala masura lemn de mar, de par, cires, ba chiar poti incerca si cu lemn de lamai sau de trandafir, fiecare are textura lui si culoarea specifica si merita incercat. De asemenea, fiecare pom are textura lui specifica si deci fiecare bucatica de lemn pe care o pui in opera trebuie s-o studiezi bine inainte si sa te convingi ca se potriveste acolo unde vrei s-o pui.
Contrar parerii generale, nu e greu de gasit un lemn de pomi fructiferi, e suficient sa gasesti un prieten care are asa ceva prin curte si sa-l rogi sa-ti dea si tie o scandurica din lemnul lor. Stiu chiar pe cineva care s-a aprovizionat cu lemn de modelism pentru mai multi ani "atacand" un prun de la marginea drumului! :)
Planul din "Modelism" face parte dintr-un set de planuri publicate imediat dupa cel de-al doilea razboi mondial, in 1948, de domnul Rudolf Hoeckel. Sunt niste planuri excelente si bine documentate, in masura in care pot fi documentate niste planuri ale unei nave din secolul respectiv. Dupa cum bine stii, singura nava "supravietuitoare" a "secolulului de aur" al navigatiei cu vele este Wasa, ridicata din adancuri in 1960. Doar ea este un exemplu "definitiv" si definitoriu cu privire la felul cum ar trebui sa arate o asemenea corabie. Toate celelalte planuri sunt reconstructii tarzii, care contin o doza mai mare sau mai mica de speculatii, insa chiar speculatii fiind, planurile lui Hoeckel sunt printre cele mai bune.
Bafta si spor la treaba!
#15
Postat 10 November 2007 - 11:02 PM
http://img157.imagevenue.com/loc823/th_28414_GoldenHind_122_823lo.jpg
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#16
Postat 27 November 2007 - 08:56 AM
Asa ca, recomand acest link: http://mcarp.earthst...-lowe/index.php
Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 27 November 2007 - 08:57 AM