am scris aci din motive de implicatii mult mai extinse, ca semnificatie, a ceea ce s-a intimplat la pitesti.
asa. sa trecem in revista citeva elemente constitutive ale unui nou spectacol de circ TRIST prilejuit de o competitie "pastorita" federal, dar la care mingea trebuia sa fie, intr-o anume masura, si la fileul concurentilor.
deci:
-mai putini inscrisi decit anul trecut;
-conditii locale destul de precare(vint la travers, altele);
-proceduri de desfasurare/evaluare care au fost gestionate nu in cea mai fericita derulare;
-concurenti care, dat fiind "stilul" federal de aplicare a regulamentelor in atitia ani pina acum, au venit la "las-o, ba, ca merge-asa!";(... -ete, ca "n-a mai fost loc"!);
dar sa vedem, sumar, ce anume s-a intimplat.
hotarite inca din primavara, la comisia de aero, erau valabile pentru acest concurs anumite prevederi, mai exact cele legate de greutatea maxima a modelelor acceptate in competitie(5050 g).
mai exact: s-a prevazut, fata de anul trecut, o "reducere" la 5050 g a greutatii maxime admise pentru model(FAI cere 5000g), la clasa F3A.
in aceste conditii, SURPRINZATOR, chiar s-a trecut la cintarirea modelelor (lucru fara precedent la F3A-ul de la noi); cum nu prea se credea in verificarea si aplicarea restrictiei, doar 4(patru!)) din cei care s-au "prezentat" la pitesti au avut modelele in parametri ceruti; surpriza: nu au fost lasati sa evolueze mai departe cei cu modele descalificate.
intrebare: de ce apar totusi, in clasamentul final al concursului? si, in plus, pe locuri mai sus decit unele modele regulamentare? am putea identifica un probabil raspuns, in continutul unei admonestari verbale ce mi-a fost adresata, inaintea festivitatii de premiere, care suna cam asa:"...-bai, aici e vorba de sponsorii federatiei!...";
ce fel de clasament e ala in care apar modele descalificate tehnic pentru competitia respectiva?
precizez clar ca nu am nimic cu concurentii implicati, abordez exclusiv prin prisma unor principii.
de ce s-a intocmit clasament incluzind modele neconforme clasei, din punct de vedere al greutatii?
inca odata, pentru a nu da prilejul unora de a denatura firul discutiei si a nu genera conflicte inutile cu cei cu care mergem we de we la clinceni, rog a se privi lucrurile EXCLUSIV prin prisma modului aplicare/interpretare a regulamentelor de catre federatie, respect in mod deosebit ceea ce au facut serban si dragosestii pentru aero-rc, din punct de vedere al implicarii: ca si hobby, e ok, partea de "contest/competition" e, oarecum, altceva.
in speranta ca vom putea discuta fara atacuri la persoana, deschid acest subiect din motivatia clara ca F3A-ul de anul acesta a fost un fiasco.
bafta si minuni!
Aceasta postare a fost editata de mizzone: 17 September 2007 - 07:55 AM