bicicleta electrica ... componente electrice
#32
Postat 05 May 2009 - 09:22 AM
Ca sa fac asta ma gandeam la cateva economii:
1) cumpararea unui BLMC de putere mai mica, la care sa inlocuiesc/adaug fet-uri pentru a-l duce unde am nevoie, problema este ca eu nici macar nu am avut vreodata o asemenea componenta dar vreau sa o modific, iar aici am nevoie de informatii indiferent de unde vin ele
2) construirea unui servo tester in loc de cumparare, am gasit ceva simplut http://www.uoguelph....gets/servo3.htm care sper sa mearga, dar mai am o dilema: pentru a putea controla un BLMC OPTO cum trebuie sa fac, conectez un optocuplor pe iesire servo tester / intrare BLMC?
Referitor la transmisia puterii m-am razgandit: rotile dintate pentru curele HTD sunt prea scumpe, drept pentru care voi trece pe lant, la motor ma gandesc sa conectez o roata PHS 05B-1B10 iar la roata ceva de genul PHS 05B-1B27. Va trebui sa vad ce optiuni am pentru conectarea rotii pe axul motorului...
Eu zic ca o voi face in vreo 2 saptamani va fi gata, oricum orice progres palpabil si practic va fi postat.
Multumesc de intrebare :D
#33
Postat 08 May 2009 - 10:50 PM
Eu sunt posesorul fericit al unui SCUTER electric de mai bine de trei ani (mai bine zis bicleta asistata electric ) si nu va pueti da seama ce mult o apreciez si mai ales cum merge .
Este unica in orasul meu , am avut probleme cu politia pentru faptul ca nu vreau sa o inamtriculez (normativele europene nu prevad lucru;l acesta - sunt scutite de orice taxe ) - pe scurt am dat 112 dolari pe ea in china , merge excelent si motorul este foarte silentios situat in butucul roatei din spate .
Daca sunteti interesati o sa va pun si foto cu "iubita mea vsisinie "
Stima
#37
Postat 13 May 2009 - 10:17 PM
Facut servotester, primit restul pieselor, efectuat teste. Teste frumoase, de altfel primele mele teste in materie.
Referitor la partea cu OPTO, nu cred ca are nici o legatura cu modalitatea de control, si cel mai probabil are optocuplori undeva in interior pentru un fel de "separare galvanica" cine stie, poate din cauza curentilor mari s-ar produce niste chestii in interior.
Urmeaza achizitii pinioane, lant, mici chestii.
#38
Postat 14 May 2009 - 08:23 AM
http://www.banknews.ro/stire/28471_bicicle..._invizibil.html
Poate va da niste idei :blink:
#39
Postat 14 May 2009 - 02:51 PM
renatoa, la May 14 2009, 08:23 AM, a spus:
http://www.banknews.ro/stire/28471_bicicle..._invizibil.html
Poate va da niste idei :D
Alte idei si solutii: http://www.urbanride...p?showtopic=374
#40
Postat 14 May 2009 - 09:18 PM
Problema este ca pinioanele specificate mai sus nu sunt pentru lant de bicicleta, iar lantul se vinde la 5 metri si costa in jur de 180 Ron, adica foarte mult.
Unde pot sa fac si eu niste pinioane, sau roti dintate HTD cu pas metric de 3 mm? Sau ce variante sa adopt?
#42
Postat 21 May 2009 - 12:15 AM
nu stiu diametre de arbori si momente de transmis, de aceea tot vorbesc pe ocolite...
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#43
Postat 24 May 2009 - 01:16 AM
Cine ma ajuta si pe mine cu acest cuplaj ca mi-a mancat zilele, am gaurit o groaza de saibe in speranta ca voi reusi, dar fara strung n-am sanse...
#44
Postat 27 June 2009 - 07:21 PM
Nu-nteleg ce-i greu in a spune nu pot?
#45
Postat 03 September 2009 - 11:35 PM
Inca nu este in varianta finala, dar a devenit functionala, cel putin asa pare la testele prin casa.
Varianta finala va avea 2 roti unite, nu una.
Pinioanele au fost cea mai mare problema, cel mic este PHS 41-1B6 (codificare SKF - 6 dinti) aproape 8 lei, iar cel mare, pinion fix de bicicleta de 17 dinti (as fi vrut de 18 dar nu aveau pe stoc decat kitt ~90 lei) 40 lei. Cel mic a fost modificat cu suma de 20 lei la un strung pe care-l recomand (dinspre Orhideea se merge pe Splai, dupa Regie drumul va obliga la dreapta spre Crangasi, iar cu ~100-200 metri inainte de piata, pe partea dreapta este un atelier auto cu strungarie, de preferat dupa ora 15:30).
Voi posta si variantele ulterioare.
#46
Postat 04 September 2009 - 02:59 PM
mai misto decat un Segway
#47
Postat 05 September 2009 - 06:58 PM
Testele au fost facute cu un acumulator pe acid 9Ah de UPS, deci slabut; senzatie placuta, raspuns frumos la acceleratie, foarte multumit.
Cu toate astea...
M-am decis sa trec pe curea drept pentru care ma intorc iar la fulii iar dupa cati bani am bagat in pinioane, in modificari, etc. apare necesitatea gasirii unor fulii ieftine, deoarece vreau sa cumpar si niste lifepo4. As vrea sa merg pe curele 3M iar fuliile aferente vor fi HTD 3M. Diametrele utile sa fie de 20-25 respectiv 65 mm
Cateva filmulete cu distractia de azi:
http://www.youtube.c...h?v=-RH-U4ywkI0
http://www.youtube.c...h?v=NJMJZYNJeuQ
Pacat ca s-a descarcat acumulatorul si ca nu aveam toate chestiile legate cumva la un loc.
#48
Postat 10 September 2009 - 08:32 PM
#50
Postat 14 September 2009 - 01:26 PM
#52
Postat 16 September 2009 - 01:21 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#54
Postat 16 September 2009 - 06:10 PM
De fapt rulmentul unisens poate fi asimilat cu un clichet dar cu pasi infinit de mici.
#56
Postat 19 September 2009 - 04:40 AM
#58
Postat 05 May 2010 - 07:56 PM
p990i, la Sep 5 2009, 07:58 PM, a spus:
Testele au fost facute cu un acumulator pe acid 9Ah de UPS, deci slabut; senzatie placuta, raspuns frumos la acceleratie, foarte multumit.
Cu toate astea...
M-am decis sa trec pe curea drept pentru care ma intorc iar la fulii iar dupa cati bani am bagat in pinioane, in modificari, etc. apare necesitatea gasirii unor fulii ieftine, deoarece vreau sa cumpar si niste lifepo4. As vrea sa merg pe curele 3M iar fuliile aferente vor fi HTD 3M. Diametrele utile sa fie de 20-25 respectiv 65 mm
Cateva filmulete cu distractia de azi:
http://www.youtube.c...h?v=-RH-U4ywkI0
http://www.youtube.c...h?v=NJMJZYNJeuQ
Pacat ca s-a descarcat acumulatorul si ca nu aveam toate chestiile legate cumva la un loc.
Buna seara,
mi-am cumparat o bicicleta electrica de curind; am mers la prima incarcare cam 40 km;
bicicleta are un set de 3 baterii de 12 V 12AH; motorul este brushless si este pe roata din spate;
am vazut ca ati pomenit de baterii lifepo4; de unde se pot achizitiona ? exista la noi vinzatori de asa ceva ?
problema cu bateriile acid-pb este ca sunt grele - cele trei baterii de la mine cintaresc 14 kg;
#59
Postat 05 May 2010 - 08:38 PM
Ca sa obtii 12v 12Ah ti-ar trebui 20 elemente, deci 2 pack DeWalt, conectate 4s5p, si care ar da 13.2V 11.5Ah. Greutatea ar fi de 1.4kg (70gr cell * 20) + cablarea.
Din lume, la asemenea cantitati, se gasesc si la 10$ celula, deci 200$, cat e la noi un singur pack.
#60
Postat 17 June 2010 - 12:12 PM
1) am reusit sa merg cam 40 km cu o incarcare;
2) am gasit baterii LiFePo4 la niste producatori din China; costa 240 $ un pack de 36V 20 AH compus din 24 de bucati baterii
de 3.2 V /10 AH; problema este ca trebuie conectati la un dispozitiv numit BMS care gestioneaza incarcarea si consumul din baterii;
in banii astia este inclus si un incarcator de 5 A, deci incarcarea se face rapid; problema este transportul pentru ca pack-ul are 10 kg
si costa ceva bani transportul pina in Ro; cu tot cu transport si TVA ajunge la 400 $; ce e interesant cu aceste baterii e faptul ca
rezista la 1000 de cicluri de incarcare si raspund mult mai bine la solocitarile de consum decit bateriile pe plumb; oricum echivalentul
in baterii cu plumb la 36 V 20 AH e destul de greu - peste 20 kg;
cu bateriile LiFePo4 cred ca o sa reusesc sa ma deplasez cel putin 60 km cu o incarcare; eu sper sa mearga peste 60 km;
producator LiFePo4: 1
2
de la aceste site-uri am primit raspuns cu preturi si detalii de transport;
pentru cine vrea sa-si construiasca o bicicleta electrica am gasit site-ul : mag
cu componente pentru scooter-e pe benzina si electrice: motoare, controller-e, roti cu motor in butuc, etc.
am gasit si citiva vinzatori de biciclete electrice in Romania: Ro1
Ro2
problema este pretul foarte mare: de la 8000 RON in sus; e adevarat ca bicicletele arata foarte bine; nu sunt trecute detalii tehnice
despre partea de propulsie electrica: motor, putere, set de baterii si autonomie; am incercat sa discut si nu au fost in stare sa-mi dea prea multe detalii;
pentru cine e interesat sa cumpere ce am si eu: de vinzare