Modelism - RHC Forum: planuri barca pentru nadit - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 66 Pagini +
  • « Prima
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

planuri barca pentru nadit

#1471 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2012 - 02:28 PM

Vezi postareaDragosJ, la 17 September 2012 - 12:45 PM, a spus:

@WOODFAN - precizare legata de ax - cu 14.4V si 3300mAh (inseriate packurile), motorul merge usor la prima treapta de pe stick insa la 7.2V cu 6600mAh (packurile in paralel) nu vrea in 3 din 5 incercari.
Legat de faptul ca se opreste motorul, cred ca aveti dreptate cu faptul ca pack-urile nu pot livra amperajul necesar pentru ca la inserierea celor doua pack-uri motorul merge ok in 4 din 5 incercari.

Am uitat, mai am de facut si racirea, am piesele insa nu m-am hotarat daca sa pun teava in spatele elicei sau sa o pun undeva in fata barcutei ca e traseul mai mic al furtunelor...pareri? Eu as inclina la elice ca la viteze mici de deplasare nu cred ca ar urca apa daca montez sistemul in fata barcutei insa asa macar elicea are un flux destul de mare de apa.



Dragos, la legarea in paralel pack-urile pot livra mai multi amperi. Alta e insa problema la tine: ai tensiunea scazuta de 7,2 V, cu care regulatorul de viteza nu functioneaza bine, adica esti la limita. Daca dai putin de stick, consumul este mic si tensiunea este cat de cat deasupra pragului peste care regulatorul poate functiona. Cand dai de stick mai mult, motorul tinde sa consume mai mult si deoarece acumulatorii Lipo nu au o curba de descarcare prea grozava (mai apropiata de orizontala, cum au Pb, Nixx sau LiFepo) iar rezistenta interna a packului isi spune si ea cuvantul, ajungi usor sa cobori sub acel prag.

Concluzia: mergi pe packuri de cel putin 3s, indiferent cate sunt in paralel, sau schimba regulatorul cu unul care sa fie capabil sa mearga si cu 6 V garantat.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 17 September 2012 - 02:29 PM



0

#1472 Useril este offline   WOODFAN 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 206
  • Inregistrat: 17-May 12
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI 0730122447 ARGINTATU

Postat 17 September 2012 - 02:35 PM

Priza pentru apa montata in fata eliciei ,... sau prin cirma , sau pe linga cirma ,lipite de aceasta , sint citeva variante .
Bascularea daca o faci pe lateral ai sanse mai multe sa iti iasa mai bine si nici nu te chinui asa mult ... cuvele trebuie sa duca o cantitate mica de nada ...cit sa stirneasca pestii ....o nadire masiva faci cu barca cu visle .... iar la bascularea pe spate risti sa iti ramina cirligul agata vreodata .... sper sa nu ai norocul acesta .... la a mea salupa care este cu o cuva eu virez inainte de basculare .... sau basculez din mers sa elimin incidentele neprevazute .
SUMA VICIILOR RAMINE CONSTANTA
MODELISMUL O SINGURA DEPENDENTA
0

#1473 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 17 September 2012 - 02:40 PM

Vezi postareanavigator, la 17 September 2012 - 02:28 PM, a spus:

Dragos, la legarea in paralel pack-urile pot livra mai multi amperi. Alta e insa problema la tine: ai tensiunea scazuta de 7,2 V, cu care regulatorul de viteza nu functioneaza bine, adica esti la limita. Daca dai putin de stick, consumul este mic si tensiunea este cat de cat deasupra pragului peste care regulatorul poate functiona. Cand dai de stick mai mult, motorul tinde sa consume mai mult si deoarece acumulatorii Lipo nu au o curba de descarcare prea grozava (mai apropiata de orizontala, cum au Pb, Nixx sau LiFepo) iar rezistenta interna a packului isi spune si ea cuvantul, ajungi usor sa cobori sub acel prag.

Concluzia: mergi pe packuri de cel putin 3s, indiferent cate sunt in paralel, sau schimba regulatorul cu unul care sa fie capabil sa mearga si cu 6 V garantat.


Pai la mine se manifesta exact invers, cu 7.2V daca dau sa spunem la jumatate stick-ul, motorul merge 3-4s si se opreste insa daca dau la maxim, merge OK si pot sa reduc viteza ulterior pana la prima liniuta de pe radiocomanda.Daca le inseriez si fac 14.4V, pot sa dau din prima la prima liniuta si in 4 din 5 incercari merge OK motorul (sa cresc sau sa scad viteza).
ESC-ul a facut o baie de 5 min. insa nu e ars ca e protejat cu lac din ce am vazut, totusi, cum pot sa il verific (cu aparat de masura sau altfel) ca e OK si nu are o piesa slabita sau altceva? Ma gandesc ca poate o fi si din asta?
Oricum o sa iau 2 LiPo 4S de 5000mAh si cred ca termin cu problemele. Daca persista o sa reverific si axul insa se misca usor si fara galagie/vibratii mari acum.
Multumesc pentru explicatii.
No man ever became wise by chance!
0

#1474 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 17 September 2012 - 02:45 PM

Vezi postareaWOODFAN, la 17 September 2012 - 02:35 PM, a spus:

Priza pentru apa montata in fata eliciei ,... sau prin cirma , sau pe linga cirma ,lipite de aceasta , sint citeva variante .
Bascularea daca o faci pe lateral ai sanse mai multe sa iti iasa mai bine si nici nu te chinui asa mult ... cuvele trebuie sa duca o cantitate mica de nada ...cit sa stirneasca pestii ....o nadire masiva faci cu barca cu visle .... iar la bascularea pe spate risti sa iti ramina cirligul agata vreodata .... sper sa nu ai norocul acesta .... la a mea salupa care este cu o cuva eu virez inainte de basculare .... sau basculez din mers sa elimin incidentele neprevazute .


Multumesc pentru sfaturi, cred ca o sa nadesc din mers, e buna ideea asta. Modelul e cu cuve pe spate, nu vreau sa modific planul pentru ca recunosc ca sunt afon la asa ceva si cred ca as arunca barca in secunda doi dupa modificare :).
Si eu sunt de aceeasi parere ca trebuie sa starnesti pestii nu sa ii ingrasi, deci o sa transporte o cantitate minima de nada plus forfac-ul pe fiecare cuva.
No man ever became wise by chance!
0

#1475 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2012 - 04:40 PM

Vezi postareaDragosJ, la 17 September 2012 - 02:40 PM, a spus:

Pai la mine se manifesta exact invers, cu 7.2V daca dau sa spunem la jumatate stick-ul, motorul merge 3-4s si se opreste insa daca dau la maxim, merge OK si pot sa reduc viteza ulterior pana la prima liniuta de pe radiocomanda.Daca le inseriez si fac 14.4V, pot sa dau din prima la prima liniuta si in 4 din 5 incercari merge OK motorul (sa cresc sau sa scad viteza).
ESC-ul a facut o baie de 5 min. insa nu e ars ca e protejat cu lac din ce am vazut, totusi, cum pot sa il verific (cu aparat de masura sau altfel) ca e OK si nu are o piesa slabita sau altceva? Ma gandesc ca poate o fi si din asta?
Oricum o sa iau 2 LiPo 4S de 5000mAh si cred ca termin cu problemele. Daca persista o sa reverific si axul insa se misca usor si fara galagie/vibratii mari acum.
Multumesc pentru explicatii.



S-ar putea sa fi intrat totusi apa pe sub lacul ala, poate chiar prin el si sa-ti faca figuri. Incearca sa tii regulatorul intr-un mediu caldut si uscat, cu ceva silicat in vecinatate, sa scapi de umezeala aia. Daca este de la umezeala, risti sa-l defectezi la 4S si 5000 mAh in timp. Eu am patit-o cu unul care dupa baie mergea normal, apoi a inceput sa sara pentru foarte scurt timp, in maxim inapoi, sau inainte, nu mai tin minte exact, la inceput rar apoi din ce in ce mai des, pana cand intr-un final apoteotic a scos mult fum. Toate astea in cateva reprize de utilizare, nu imediat dupa ce a intrat in contact cu apa. Deci nu te grabii.


0

#1476 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 17 September 2012 - 05:08 PM

Vezi postareanavigator, la 17 September 2012 - 04:40 PM, a spus:

S-ar putea sa fi intrat totusi apa pe sub lacul ala, poate chiar prin el si sa-ti faca figuri. Incearca sa tii regulatorul intr-un mediu caldut si uscat, cu ceva silicat in vecinatate, sa scapi de umezeala aia. Daca este de la umezeala, risti sa-l defectezi la 4S si 5000 mAh in timp. Eu am patit-o cu unul care dupa baie mergea normal, apoi a inceput sa sara pentru foarte scurt timp, in maxim inapoi, sau inainte, nu mai tin minte exact, la inceput rar apoi din ce in ce mai des, pana cand intr-un final apoteotic a scos mult fum. Toate astea in cateva reprize de utilizare, nu imediat dupa ce a intrat in contact cu apa. Deci nu te grabii.


Il scufund in silicat ca am o gramada de pliculete din alea, le desfac si il bag in ele o zi-doua. Oricum are o saptamana de cand a facut baita si am fost nevoit sa ii dau jos varnish-ul de pe el ca sa il usuc si nu l-am folosit de atunci decat la teste de 10-15 secunde cand am montat motorul pe cat deci nu in plin si nu cu mai mult de 14.4V NiMh.
No man ever became wise by chance!
0

#1477 Useril este offline   WOODFAN 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 206
  • Inregistrat: 17-May 12
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI 0730122447 ARGINTATU

Postat 17 September 2012 - 05:39 PM

Esc-urile pentru navo au lac suplimentar din belsug dat .... asta nu tescuteste de uscat ESC-UL daca i-ai facut baie .... CATA2 AVEA 99% apa in salupa , a venit cu ea la mal fara probleme .... dar a uscat la ESC o zi intreaga .
Am inundat si eu un TURNIGY DE 60 Amperi luat de la AUTORC si naviga si astazi la limita suportabilitatii , adica cu 58 Aperi aproape constant .... mai este si cum iti este norocul ... piese bune de la furnizor pe masura .
Legat de sughiturile de la plecare am patit-o astazi si cu 4S ce-i drept cu elicie de 55 in 5 pale de la Raboiesch luata de la AUTORC ... ca mai am putin si le-a terminat stocul .... si ma gindesc sa nu fie o nesincronizare cu motorul ... cu swordfisch nu am intilnit sincope deastea .... mai studiem problema ... revin cu studiu nou daca mai avea loc .

Aceasta postare a fost editata de WOODFAN: 17 September 2012 - 05:41 PM

SUMA VICIILOR RAMINE CONSTANTA
MODELISMUL O SINGURA DEPENDENTA
0

#1478 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 17 September 2012 - 07:20 PM

Salut,

Arata foarte bine, cred ca te-ai complicat nitel cu axul flexibil si ma refer la felul in care l-ai montat, eu as fi lasat elicea mai jos si as fi montat o carma normala. Cum ramane cu gaura aia mare de deasupra elicei unde ai pus si carma? iaca niste poze de la sistemul meu de cuvare... care inca merge.

Fisiere atasate


0

#1479 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 17 September 2012 - 10:05 PM

Vezi postareavasia, la 17 September 2012 - 07:20 PM, a spus:

Salut,

Arata foarte bine, cred ca te-ai complicat nitel cu axul flexibil si ma refer la felul in care l-ai montat, eu as fi lasat elicea mai jos si as fi montat o carma normala. Cum ramane cu gaura aia mare de deasupra elicei unde ai pus si carma? iaca niste poze de la sistemul meu de cuvare... care inca merge.


Da, recunosc ca m-am complicat pentru ca s-a facut greseala, deh...graba, sa se comande un ax fix pe rulmenti insa din graba s-a comandat ax de 130mm in loc de 200mm cum am spus eu iar cand l-am primit singura sansa era sa pun carma cu elicea unde sunt acum, am decupat in coca insa unghiul cu axul fix era prea mare la elice si am ramas la ax flexibil....asa e cand te scarpini fara sa te manance si mai stai si cu oamenii pe cap....e gata...e gata?Acum, singura sansa este sa decupez poxipolul ( aici avantaj balsa) si sa refac axul montand elicea cam pe unde e acum carma iar carma sa o pun corect, pe ultima coasta, cea care inchide barca. Carma o sa o fac excamotabila ca sa nu o tai ca o pot folosi ulterior la alt cat insa de viteza pe care o sa il refac candva.Am incercat cu elicii de 36 in 2 pale si caviteaza la viteza maxima, nu tare insa se vede/aude ( e salupa nu barca de plantat) :lol:, cu elicea in trei pale de 40 merge ceva mai bine insa cel mai mult mi-a placut cum se misca cu cea de 42 de viteza in trei pale insa are un consum maricel...ESC-ul si motorul momentan fara racire erau caldute deci nu trage mult din baterii. Cu toate eliciile caviteaza, crezi ca e necesar sa ingrop mai mult elicea in apa?Gaura aia o sa o inchid dupa ce mut carma unde trebuie asa cum e planul original.

<div><br></div><div>P.S. Miercuri te sun ca rezolv cu finantele pentru laser deci pe joi-vineri pot merge la taiat laser planul ala.</div>

Aceasta postare a fost editata de DragosJ: 17 September 2012 - 10:07 PM

No man ever became wise by chance!
0

#1480 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 18 September 2012 - 12:50 AM

salut,

o carma la autorc este relativ ieftina, mergi pe o varianta de carma normala si lasa elicea asa cum este acum eventual fa o poza din lateral sa vedem cat iese elicea in afara barcii.

spor
0

#1481 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 18 September 2012 - 08:04 AM

Vezi postareavasia, la 18 September 2012 - 12:50 AM, a spus:

salut,

o carma la autorc este relativ ieftina, mergi pe o varianta de carma normala si lasa elicea asa cum este acum eventual fa o poza din lateral sa vedem cat iese elicea in afara barcii.

spor


Ce carma sa comand de la autorc? Ce dimensiuni? Elicea nu iese in afara barcii spre spate, intre redane este sub nivelul barcii cam cu 1cm....am incercat sa ma apropii de acel maxim de 10-15 grade inclinatie asa cum e recomandat pentru ca paralel cu barca nu am sanse :drinks:.
No man ever became wise by chance!
0

#1482 Useril este offline   WOODFAN 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 206
  • Inregistrat: 17-May 12
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI 0730122447 ARGINTATU

Postat 18 September 2012 - 11:10 AM

Momentan desenul .... sper sa intelegi ceva din el

Fisiere atasate


SUMA VICIILOR RAMINE CONSTANTA
MODELISMUL O SINGURA DEPENDENTA
0

#1483 Useril este offline   WOODFAN 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 206
  • Inregistrat: 17-May 12
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI 0730122447 ARGINTATU

Postat 18 September 2012 - 11:22 AM


... ceva de genul acesta
SUMA VICIILOR RAMINE CONSTANTA
MODELISMUL O SINGURA DEPENDENTA
0

#1484 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 18 September 2012 - 12:23 PM

Vezi postareaWOODFAN, la 18 September 2012 - 11:10 AM, a spus:

Momentan desenul .... sper sa intelegi ceva din el


am vazut desenul si am inteles mecanismul, problema e ca Vasia in perfectionismul lui a facut totul milimetric iar cuvele nu cred ca au mai mult de 4mm intr-o parte si in cealalta ceea ce exclude sistemul pe laterala cuvei fara sa atinga in corpul barcii.
Oricum ideea e buna si usor de realizat, multumesc pentru efort.
No man ever became wise by chance!
0

#1485 Useril este offline   WOODFAN 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 206
  • Inregistrat: 17-May 12
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI 0730122447 ARGINTATU

Postat 18 September 2012 - 01:39 PM

Mecanismul il muti pe interior ... ca acolo este spatiu ... daca dublezi placa de deasupra cirmei se mai inalta cu 3 cm cuvele ... brat lung metalic pentru servo are OBELIX este de 2.5 ori mai lung decit cel de platic

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de WOODFAN: 18 September 2012 - 01:42 PM

SUMA VICIILOR RAMINE CONSTANTA
MODELISMUL O SINGURA DEPENDENTA
0

#1486 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 18 September 2012 - 04:04 PM

Vezi postareaWOODFAN, la 18 September 2012 - 01:39 PM, a spus:

Mecanismul il muti pe interior ... ca acolo este spatiu ... daca dublezi placa de deasupra cirmei se mai inalta cu 3 cm cuvele ... brat lung metalic pentru servo are OBELIX este de 2.5 ori mai lung decit cel de platic


Ce bine arata dar la ce bani se vinde ca pe la magazine online e destul de scump si nu-mi da mana sa dau atatia bani pe doua bucati insa cam asa ceva imi trebuie intr-adevar.
No man ever became wise by chance!
0

#1487 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 18 September 2012 - 05:23 PM

O metoda mai ieftina ar fi dublarea echeei servoului cu o bucata de cablaj de fibra de sticla ,prins cu 2-3 surubele de 1,5mm.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#1488 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 18 September 2012 - 05:52 PM

O poza cu o modificare:
Fisier atasat  Rudder Servo.jpg (26.03K)
Number of downloads: 166
Si un video : www.youtube.com/watch?v=HDlMTObHnKM

Aceasta postare a fost editata de manolo: 18 September 2012 - 05:54 PM

Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#1489 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 18 September 2012 - 06:49 PM

Vezi postareamanolo, la 18 September 2012 - 05:23 PM, a spus:

O metoda mai ieftina ar fi dublarea echeei servoului cu o bucata de cablaj de fibra de sticla ,prins cu 2-3 surubele de 1,5mm.


Exact asta am facut insa am avut platbanda de carbon de 10mm pe care am folosit-o sa prelungesc bratul la servo :)
No man ever became wise by chance!
0

#1490 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 20 September 2012 - 07:41 PM

Vezi postareamanolo, la 17 September 2012 - 01:17 PM, a spus:

Doua packuri 4S puse in paralel dubleaza capacitatea ,tensiunea este 4S iar rata de descarcare este cea a unui pack.

Un raspuns un pic intarziat dar.............
"puse in paralel dubleaza capacitatea"-corect.
"tensiunea este 4S" - corect
"rata de descarcare este cea a unui pack"- cred ca nu`i corect.
Daca ai 2 acumulatori care dau fiecare separat cate 10A, atunci impreuna dau tot 10A? Eu zic ca nu.
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#1491 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 21 September 2012 - 08:06 AM

In principiu ai dreptate,dar recomandarea este sa tragi maxim ,cit poate da un pack ,daca am avea doua rezistente in paralel ,dar usor inegale si trecem un curent prin ele ,una se va incalzii mai mult.Aici un tutorial despre lipo http://www.rchelicop...-batteries.html
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#1492 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 21 September 2012 - 08:14 AM

Daca ai sa desfaci un pachet de LiPo serieparalel ai sa vezi ca toate celulele sunt selectionate manual avand niste etichete scrise cu capacitatea exacta si rata de descarcare. Celulele au in sine jumatate din rata de descarcare a intregului pack.
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#1493 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 21 September 2012 - 03:21 PM

Vezi postareacata2, la 20 September 2012 - 07:41 PM, a spus:

Un raspuns un pic intarziat dar.............
"puse in paralel dubleaza capacitatea"-corect.
"tensiunea este 4S" - corect
"rata de descarcare este cea a unui pack"- cred ca nu`i corect.
Daca ai 2 acumulatori care dau fiecare separat cate 10A, atunci impreuna dau tot 10A? Eu zic ca nu.


Eu inteleg astfel:

puse in paralel dubleaza capacitatea - da
tensiunea este cea nominala a unui pack - da
rata de descarcare este cea a unui pack - parerea mea e ca amandoi aveti dreptate sa spunem partial, eu cred ca daca vorbim strict de mAh atunci se aduna insa daca vorbim de rata de descarcare (C-ul) atunci eu zic ca e rata de descarcare a celui mai mic pack - exemplu, daca pun 4S1P de 5000 mAh cu 25C si 4S1P 4500 mAh cu 35C in paralel, atunci, parerea mea e ca rata de descarcare o sa fie de 4500mAh x 2 adica 9000 mAh la 25C si nu 9500 mAh la 35C, asta ca sa fii in limitele de siguranta pentru pack-uri.
Desigur ca poti sa descarci la 9500 mAh cu 35C insa pack-urile au toate sansele sa moara rapid si subit fie prin supradescarcare a celui mai mic pack d.p.v. mAh, fie prin supraincalzirea celui cu C-ul mai mic.

Parerea mea :unsure:.

Foarte interesant link-ul Manolo, o sa imi printez articolul.
No man ever became wise by chance!
0

#1494 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 21 September 2012 - 03:24 PM

Am o intrebare legata oarecum de baterii, am luat de la BT acum trei ani (nu il mai au sau nu se mai fabrica) un incarcator Robbe Compact Duo-Power 6S-Eq. Ce parere aveti despre el? Pana acum nu am avut probleme cu el insa nici nu l-am utilizat pe LiPo de mai mult de 3 ori. Sa ma orientez spre altceva sau e suficient pentru 4S? Are si BID Chip, un fel de memorie care tine minte parametrii de incarcare a bateriei.
Poza atasata.

Spor !

P.S. Sper ca saptamana viitoare pe marti-miercuri sa revin tot aici cu o mica surpriza (Vasia, contez pe tine ca muncesti in week-end :unsure: ).

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de DragosJ: 21 September 2012 - 03:27 PM

No man ever became wise by chance!
0

#1495 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 21 September 2012 - 06:49 PM

Eu zic sa-l pastrezi si sa-l folosesti,am si eu Robbe Power -Peak Ultimate 2 ,din pacate nu are si egalizor pentru LiPo si am luat un Turnigy Accucell6,la acumulatorii NiMh,NiCd si Pb Robbe este absolut impecabil si surpriza chiar si Lipo ii incarca bine ,probabil softul scris intr-un procesor samsung si alte componente isi spune cuvintul.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#1496 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 22 September 2012 - 05:30 PM

Vezi postareaDragosJ, la 21 September 2012 - 03:24 PM, a spus:

Am o intrebare legata oarecum de baterii, am luat de la BT acum trei ani (nu il mai au sau nu se mai fabrica) un incarcator Robbe Compact Duo-Power 6S-Eq. Ce parere aveti despre el? Pana acum nu am avut probleme cu el insa nici nu l-am utilizat pe LiPo de mai mult de 3 ori. Sa ma orientez spre altceva sau e suficient pentru 4S? Are si BID Chip, un fel de memorie care tine minte parametrii de incarcare a bateriei.
Poza atasata.

Spor !

P.S. Sper ca saptamana viitoare pe marti-miercuri sa revin tot aici cu o mica surpriza (Vasia, contez pe tine ca muncesti in week-end :good: ).

pai da... unii sa munceasca si altii sa se distreze... inainte de toate terminsa barca aia...

Aceasta postare a fost editata de vasia: 22 September 2012 - 05:30 PM

0

#1497 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 23 September 2012 - 10:28 AM

vasia a spus:

1348327800[/url]' post='598343']
pai da... unii sa munceasca si altii sa se distreze... inainte de toate terminsa barca aia...


E aproape gata, mai am cuvele de montat si e gata. Am inchis si la carma, azi fac o proba si sper sa revin cu filmulet. Legat de cuve o sa inalt partea din spate cu 3cm si pun cuvele peste, in felul asta elimin bruma de apa care ajungea sub cuve si protejez si servo-urile.

Aceasta postare a fost editata de DragosJ: 23 September 2012 - 10:33 AM

No man ever became wise by chance!
0

#1498 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 23 September 2012 - 10:38 AM

O intrebare stupida poate, insa vreau sa fiu sigur.RX futaba nu are canal separat de alimentare si din ce stiu se poate alimenta din orice canal liber ( ma refer la alimentare separata).Tebuie sa elimin vre-un fir de la ESC sau pot sa pun cei 4 accu externi pe orice canal liber si firul de la ESC care vine in throttle ramane nemodificat?
La RX-ul Team Lossi am loc special de baterie insa la futaba r617fs nu am.
Multumesc

Aceasta postare a fost editata de DragosJ: 23 September 2012 - 10:39 AM

No man ever became wise by chance!
0

#1499 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 23 September 2012 - 11:04 AM

Daca ai alimentare externa din BEC sau baterii(acumulatori) se scoate firul rosu(plusul) din cupla regulatorului.Alimentarea Rx pe orice canal.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#1500 Useril este offline   DragosJ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 21-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Interests:Istorie, scrima, de curand navo.

Postat 23 September 2012 - 01:43 PM

Vezi postareamanolo, la 23 September 2012 - 11:04 AM, a spus:

Daca ai alimentare externa din BEC sau baterii(acumulatori) se scoate firul rosu(plusul) din cupla regulatorului.Alimentarea Rx pe orice canal.


Si cu bec inclus in esc merge direct?

Aceasta postare a fost editata de DragosJ: 23 September 2012 - 01:43 PM

No man ever became wise by chance!
0

Arata acest topic


  • 66 Pagini +
  • « Prima
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

18 useri citesc topicul
0 membri, 18 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro