Se vede clar din detaliile proiectului ca este facut dupa ureche...
Din alt punct de vedere la care deplasament va referiti? sa luam ca exemplul nava goala fara incarcatura doar accesorii motor si acumulatori , greutatea volumului apei dislocuit de barca la linia de plutire si eu consider acest deplasament ca punct de referinta este de 5,32 kg, nu am adaugat aici diferenta de greutate data de aproximativ 1,5 - 2 mm de fibra de sticla, fibra de carbon kevlar si rasina, adaugati de jur-imprejurul operei vii, daca vreti va calculez si diferenta de volum data de acestea, implicit diferenta de greutate. La momentul incarcarii cuvelor deplasamentul navei se modifica cu greutatea incarcaturii , pot sa va calculez in functie de aceasta greutate cati mm va mai intra in apa de la linia de plutire, credeti ca este necesar? pot sa va calculez asieta navei cu o cuva plina si una goala, in functie de deplasament(daca tot am invatat un cuvant atunci sa-l folosim) pot sa va calculez viteza la inaintare in functie de turatie si elice (dimensiuni, pale, unghi), dar aceasta este valabila doar la luciul apei, in functie de valuri si de directia vantului totul se schimba, se schimba si daca dam lac dupa rasina chiar daca nesemnificativ ai putea-o denumi influenta rugozitatii, daca luam in calcul liniile de frecare , rezistenta la val, rezistenta aerodinamica, raportul dintre latime si pescaj, raportul dintre volum si lungime,forma cuplelor,toti acesti parametrii impreuna cu multi altii ce tin de hidraulica, hidrodinamica navei si mecanica fluidelor putem sa facem niste calcule aproape de realitate, DAR nu este suficient. Elicea este pozitionata in spatele naveai sau PUPA aceasta nu lucreaza intr-un mediu perfect, din contra este influentata de multe lucruri inclusiv de forma navei (la noi coca) in alte parti carena, ea este influentata de o curegere a filelor de apa neuniforme, aleatoare generata de inaintarea navei acest complex de curenti neuniformi se numeste siaj, iar curgera apei in zona pupa se numeste miscare de siaj, nu prea inteleg eu conceptul da proiectare dupa ureche asa ca as vrea sa urmariti liniile de apa ale carenei (cocii) si sa-mi spuneti daca forma pupa a acestei navea re vreo importanta in calculul elicei sau daca configuratia miscarii de siaj a navei are vreo importanta la calculul acesteia. Nu vreau sa ma dau interesant, dar pentru a intelege cateva chestii primare despre cum se proiecteaza o nava nu avem cum sa o discutam intr-un post ca raspuns la un comentariu rautacios.
dar daca insistati si vreti sa studiem impreuna cateva manuale despre proiectarea si constructia navelor (eu am citit din ele numai ce ma interesa si recunosc cu umilinta ca nu am aprofundat acest subiect din lipsa de timp) putem sa facem un topic nou pe acest forum, dar sigur ne vom plictisi la un moment dat, ca este nitel mai greu decat sa dam din gura...
Spor
Aceasta postare a fost editata de vasia: 30 March 2012 - 06:40 PM