planuri barca pentru nadit
#271
Postat 13 June 2008 - 01:28 AM
http://www.youtube.c...h?v=-8autzcJ-lA
#273
Postat 15 June 2008 - 01:30 AM
jos se vede si sistemul de prindere al capacului din spate, ideea cu piulite fluturasi furata evident.... de la mariandmd :D, eu am incastrat in plus, in capac, niste saibe cu garnitura de cauciuc. Deocamdata sunt lipite in cateva puncte, cu SuperAdeziv, urmeaza sa dau ori cu poxipol ori cu ExpresFix ori cu chit, vad eu, apoi se vopseste,
Fisiere atasate
-
001r4.jpg (98.76K)
Number of downloads: 69
Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 15 June 2008 - 01:33 AM
#274
Postat 15 June 2008 - 01:36 AM
Fisiere atasate
-
001s1.jpg (99.48K)
Number of downloads: 52
Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 15 June 2008 - 01:37 AM
#275
Postat 15 June 2008 - 01:41 AM
Fisiere atasate
-
001s2.jpg (99.23K)
Number of downloads: 50
Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 15 June 2008 - 01:41 AM
#278
Postat 15 June 2008 - 01:54 AM
#285
Postat 15 June 2008 - 06:52 AM
Tu nu ai luat in calcul ca apare frecare intre axul motorului si lagare, frecare cu degajare de caldura, caldura care se va transmite varnisului ala pe post de cuplaj si-l va inmuia ca pe guma.
Serpentina de racire e pusa de forma, nu face contact cu suprafata motorului, efectul e zero.... se bobineaza spira langa spira pentru a creste suprafata de contact si implicit suprafata de transfer termic.
Chiar si conducta aia de frana de Dacia putea fi mulata perfect daca inainte o decaleai prin incalzire aproape de "rosu" si scufundare brusca in apa. La metale moi ca alama, cupru...care sunt trase in tevi pentru a putea fi indoite eficient intai se decalesc.
Si ca sa-ti mai dau ceva din casa, cuprul e prost pentru radiatoare de caldura, cel putin eu nu am vazut radiatoare de racire facure din cupru, cu miez de cupru si dispersor de aluminiu da. Apoi daca esti interesat poti lua un creion si o hartie si sa calculezi suprafata de contact dintre un cilindru si un plan. Asta se intampla si la tine la serpentina de pe motor, daca folosesti teava de aluminiu vei vedea ca prin indoire suprafata de contact de pe motor sufera o usoara tesire ceea ce duce la marirea suprafetei de contact implicit o crestere de suprafata.
Mai mult, ai pastrat si jugul magnetic pe motor, in acest caz transferul de caldura pana la serpentina de racire e atenuat complet, intai incalzesti corpul motorului, jugul magneti si poate mai ajunge ceva si la spirala, numai ca in motor vei avea suficiente grade care vor deforma bobinajul. Un element care ar trebui luat in calcul e racirea periilor, datorita curentilor relativ mari pe suprafete de contact mici, contacte realizate prin arcuirea lamelelor portperii, apare ceea ce vorbeam mai sus ,decalire, datorita supraincalzirii.
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 15 June 2008 - 07:23 AM
#286
Postat 15 June 2008 - 09:04 AM
Citeaza
...de unde ai scos-o pe asta ?!!!! :)
"CONDUCTIBILITATEA TERMICÄ‚ este proprietatea unor materiale de a conduce caldura.
Cea mai ridicata valoare o au metalele: argint = 394; cupru = 259; aluminiu = 123, scazuta o au: sticla = 0,64; lemnul = 0,092; aerul = 0,0192 si cea mai mica aerul (0,0192). Produsele care au o conductibilitate termica mai mica de 0,2 se numesc izolatori termici (ex: ceramica, lemnul, hârtia, cauciucul, pielea etc.)."
:)
Fisiere atasate
-
Cooler_Zalman_CNPS_9700_LED.jpg (58.4K)
Number of downloads: 114
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 15 June 2008 - 11:24 AM
#287
Postat 15 June 2008 - 09:36 AM
OldMann, la 15 Jun 2008, 07:52, a spus:
Tu nu ai luat in calcul ca apare frecare intre axul motorului si lagare, frecare cu degajare de caldura, caldura care se va transmite varnisului ala pe post de cuplaj si-l va inmuia ca pe guma.
Serpentina de racire e pusa de forma, nu face contact cu suprafata motorului, efectul e zero.... se bobineaza spira langa spira pentru a creste suprafata de contact si implicit suprafata de transfer termic.
Chiar si conducta aia de frana de Dacia putea fi mulata perfect daca inainte o decaleai prin incalzire aproape de "rosu" si scufundare brusca in apa. La metale moi ca alama, cupru...care sunt trase in tevi pentru a putea fi indoite eficient intai se decalesc.
Si ca sa-ti mai dau ceva din casa, cuprul e prost pentru radiatoare de caldura, cel putin eu nu am vazut radiatoare de racire facure din cupru, cu miez de cupru si dispersor de aluminiu da. Apoi daca esti interesat poti lua un creion si o hartie si sa calculezi suprafata de contact dintre un cilindru si un plan. Asta se intampla si la tine la serpentina de pe motor, daca folosesti teava de aluminiu vei vedea ca prin indoire suprafata de contact de pe motor sufera o usoara tesire ceea ce duce la marirea suprafetei de contact implicit o crestere de suprafata.
Mai mult, ai pastrat si jugul magnetic pe motor, in acest caz transferul de caldura pana la serpentina de racire e atenuat complet, intai incalzesti corpul motorului, jugul magneti si poate mai ajunge ceva si la spirala, numai ca in motor vei avea suficiente grade care vor deforma bobinajul. Un element care ar trebui luat in calcul e racirea periilor, datorita curentilor relativ mari pe suprafete de contact mici, contacte realizate prin arcuirea lamelelor portperii, apare ceea ce vorbeam mai sus ,decalire, datorita supraincalzirii.
Ok, apreciez ca ma ajuti si iti multumesc din suflet ! Suruburile de pe axul port-elice vor fi inlocuite cu cele originale la sfarsit, Varnisul il pastrez pana la prima proba contrarie, mariandmd merge cu dulapuri mult mai grele ca barcuta asta cu varnis si nu are probleme, ma rog.... a aparut o problema la ultimul dar pana atunci a facut la partide de pescuit cu varnis la celelalte dulapuri de s-a plictisit si nu are nimic. In momentul in care acel varnis va ceda, asa cum spui tu, va fi inlocuit cu un varnis cu insertie de textil, care sigur nu cedeaza !!! Pot face pariu cu tine pe ce vrei !!! Nu are sens sa va mai blocati pe ideea cu varnisul, sariti si voi la urmatoarea idee. Serpentina de racire nu e pusa DELOC DE FORMA, ea intra fortat pe motor si EU AM LASAT-o MAI RARUTA ca sa mai poata intra si aer intre spire ptr ca motorul are o racire proprie pe elice si daca blochez circuitul aerului s-ar putea mai rau sa ii fac. Spira chiar se muleaza PERFECT pe motor si suprafata de contact este ok si suficienta, mai ales pentru motorul asta. De decalit materialul inainte.... multumesc de sfat dar..... nu te supara..... nu am unde sa fac treaba asta si chiar daca aveam unde nu o faceam, odata pentru ca nu este nevoie, teava se muleaza perfect si fara decalire daca ii bagi ceva in ea (de preferat apa si o bagi la congelator dar eu am preferat varianta cu sare extrafina ptr ca am un congelator extrem de mic si acela aproape plin, cu bere :)) si apoi ptr ca nu am unde sa fac asa ceva, stau la bloc omule !!! Dar am retinut aspectul si bag la cap, e bine de stiut si multumesc frumos din nou ! De jugul magnetic habar nu am si in consecinta iar iti multumesc, nu stiam ca se mai poate si e chiar indicat sa mai dai ceva jos, ti-as ramane dator daca ma ajuti, eventual cu ceva poze sau link-uri, despre cum se da jugul magnetic jos.
#288
Postat 15 June 2008 - 10:24 AM
#289
Postat 15 June 2008 - 10:49 AM
ipsihi, la 15 Jun 2008, 09:04, a spus:
Citeaza
...de unde ai scos-o pe asta ?!!!! :)
cate odata imaginile insala, ca si vanzatorii, alea sunt lamele din Al cuprat, tevile prin care circula azotul sunt din Cu. Am luat si eu plasa pana am pus mana pe pila si am frecat lemelele, surprize ,surprize....
#290
Postat 15 June 2008 - 11:05 AM
#291
Postat 15 June 2008 - 04:40 PM
ipsihi, la 15 Jun 2008, 11:24, a spus:
Salut Ipsihi si multumesc frumos si tie.
Cum o modelezi pe cea de 7 mm ? Adica ce bagi in ea sau ce ii faci ? Te intreb ptr ca varianta cu sarea e cam aiurea, dupa ce faci serpentina scoti foarte greu sarea, eu m-am chinuit ceva ceva. Un vecin mi-a zis ca trebuia sa incerc prin vibratii, sa pun slefuitorul pe serpentina doar ca sa primeasca vibratiile. Acum am destule, chiar mai multe, serpentine, ptr. ca in momentul in care am facut una m-am apucat si am facut toata teava serpentine dar e bine de stiut daca stii o varianta mai usoara.
#292
Postat 15 June 2008 - 04:52 PM
#293
Postat 16 June 2008 - 09:14 AM
Alexxxandru, la 15 Jun 2008, 16:40, a spus:
ipsihi, la 15 Jun 2008, 11:24, a spus:
Salut Ipsihi si multumesc frumos si tie.
Cum o modelezi pe cea de 7 mm ? Adica ce bagi in ea sau ce ii faci ? Te intreb ptr ca varianta cu sarea e cam aiurea, dupa ce faci serpentina scoti foarte greu sarea, eu m-am chinuit ceva ceva. Un vecin mi-a zis ca trebuia sa incerc prin vibratii, sa pun slefuitorul pe serpentina doar ca sa primeasca vibratiile. Acum am destule, chiar mai multe, serpentine, ptr. ca in momentul in care am facut una m-am apucat si am facut toata teava serpentine dar e bine de stiut daca stii o varianta mai usoara.
dar inainte de a baga sarea ai bagat-o
si pe ea la un cuptor cu microunde sau sarea era fina
eu am facut asa cu sare si nu am avut nici o problema in a scoate sarea din teava
#294
Postat 16 June 2008 - 10:34 AM
De ce sa o bag la microunde ?
Ce diametru avea teava ta ? A mea are ceva de genul 3 sau 4 mm, nu am stat sa o masor, cand am luat teava vanzatorul mi-a zis ca are 2 diametre, unul mai mare si unul mai mic... tinand cont ca eu eram (si sunt si acum) profan (ca sa nu zic bata) in ale modelismului le-am cumparat pe amandoua. Le-am facut spire pe amandoua numai ca din asta cu diametrul mai mic a iesit sarea FOARTE GREU ! Nici din teava cu diametrul mai mare nu a iesit foarte usor dar nici foarte greu.
Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 16 June 2008 - 10:38 AM
#295
Postat 16 June 2008 - 10:51 AM
Spor
#296
Postat 16 June 2008 - 10:57 AM
#297
Postat 16 June 2008 - 11:50 AM
#298
Postat 16 June 2008 - 12:26 PM
#299
Postat 16 June 2008 - 02:11 PM
mariandmd, la 16 Jun 2008, 11:50, a spus:
off
nu era vb de teava de cu. ci de sare sa o bage la cuptor pt a scoate apa din ea sa nu aiba umezeala in ea ca atunci se lipeste de peretii tevii cand este facuta spirala si nu o mai poti da afara asa de usor eu am facut asa si mia mers struna si diam era tot de 4sau de 3
#300
Postat 16 June 2008 - 06:17 PM
vasia, la 28 Sep 2007, 09:53, a spus:
cine este interesat de plan in stadiul actual trimite un e-mail si-l primeste, daca se doreste continurea ashtept de la voi informatii si indicatii ca eu personal la partea de electronica, motoare si servomecanisme nu sunt pus la punct cu ultimele aparitii
Planul are extensia DWG si are 1,52MB si in principiu pentru a fi deschis este suficient programul voloview pe ntru a fi vizualizat sau autocad pentru a fi modificat
Spor
As dori si eu niste planuri pentru o barcuta de nadit.Multumesc anticipat.