Modelism - RHC Forum: planuri barca pentru nadit - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 66 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

planuri barca pentru nadit

#31 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 13 September 2007 - 02:20 PM

Autocad, si cam ai dreptate cu sistemul de basculare important este sa fie functional

Spor
0

#32 Useril este offline   iulica_ff 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 20-August 06

Postat 13 September 2007 - 02:40 PM

si daca nu se ridica cuva de nici un fel ci partea din spate a cuveu vine in fata ( ca la o presa ) care impinge incarcatura afara nu merge ?
e o idee :)

Toata lumea sa traiasca! Numai noi sa nu murim!!!
super fun

0

#33 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 13 September 2007 - 02:46 PM

sa traiesti nenea iulica, e interesanta ideea nu m-am gandit pana acum;

:)
0

#34 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 13 September 2007 - 03:49 PM

nu stiu ce dimensiuni are cuva si cam ce greutate ai putea pune in ea, dar daca e pana in 200 mm maxim, cu un servo standard de 6kg x cm, ai putea ridica o incarcatura de 600g egal distribuita in cuva si sa pui axul servoului colinear si lipit de cel al articulatiei basculei. daca am gresit sa ma corecteze cineva, nu sunt acasa si nu mai stiu sigur daca momentul dat de o forta P (egal distribuita) pe o lungime L este PxL/2

Aceasta postare a fost editata de Miezu_eu: 13 September 2007 - 04:28 PM

doar....eu
0721.798.720

0

#35 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 13 September 2007 - 04:07 PM

Miezu_eu, la 13 Sep 2007, 15:49, a spus:

nu stiu ce dimensiuni are cuva si cam ce greutate ai putea pune in ea, dar daca e pana in 200 mm maxim, cu un servo standard de 6kg x cm, ai putea ridica o incarcatura de 600g egal distribuita in cuva si sa pui axul servoului colinear si lipit de cel al articulatiei basculei. daca am gresit sa ma corecteze cineva, nu sunt acasa si nu mai stiu sigur daca momentul dat de o forta P pe o lungime L  este PxL/2





daca este asa atunci lucrurile stau bine si pot sa folosesc un singur servo pentru ambele cuve am sa verific si eu
cotele cuvei sunt inaltime 9cm, lungime 18 cm si latime 11,5 cm

Spor

Aceasta postare a fost editata de vasia: 13 September 2007 - 04:14 PM

0

#36 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 13 September 2007 - 05:39 PM

o solutie care mi-a venit in minte pornind de la ideea lui Iulica, mai bine impingem la vale cupa pe un carut, nu stiu cum revine

:) sau probabil ca revine in momentul franarii navei

Fisiere atasate


0

#37 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 13 September 2007 - 08:39 PM

ideea la inceput mi se pare buna DAR... daca va ramane in acea pozitie, la un vant poate poate, dar ideea pe care vreau sa ti-o transmit este ca vei avea rezistenta la inaintare pentru ca va ramane un sfert in apa!
bafta!
doar....eu
0721.798.720

0

#38 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2346
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 13 September 2007 - 10:00 PM

:angry: sal baieti am si eu o parere
eu zic ca metoda cu surub este cea mai buna si de ce ; poate ca eu vreau ca din aceeasi cantitate de nada sa o postez in doua locatii diferite asa ca ridic cuva jumate si apoi ma mut mai departe si o basculez de tot parerea mea :) si pot foarte bine sa o aduc si la 0 foarte usor
0

#39 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 September 2007 - 10:20 PM

Aproape orice metoda expusa pana acum ar permite bascularea in cateva reprize a incarcaturii, cu mici solutii tehnice pe acolo.
Problema cu mecanismele astea de forta e ca de multe ori singura limitare a miscarii este mecanica pe capatul de cursa. Acolo se blocheaza mecanic si servoul risca sa se distruga. Cand zic servo ma refer la motor si reductor in general. Trebuie pus in limitator de sarcina in circuit. E dificila comanda precisa din mansa cand nu este vizibilitate directa.
Daca s-ar putea pune limitatoare pe cursa si daca s-ar putea face o mica "automatizare", ar fi Ok. Un servo daca are 1 rotatie pe secunda la un surub cu pas mic timpul de basculare este mare. Se sta cu cronometrul in mana la actionarea mansei? Cum se gaseste jumatea cursei? Se merge pe aproximatie?
Avantajul cu surub ar fi ca asigura destula forta si nici nu-i greu de facut.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#40 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 13 September 2007 - 11:37 PM

uite planul asta de l-ai prezentat tu aicea e super interesant deja mi-ai dat idei pentru urmatorul meu proiect as vrea sa colaboram un sensul asta bafta multa
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#41 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 13 September 2007 - 11:39 PM

si idee ca sa va dau io am facut una bucata barca de pescuit si am facut sa se ridice 2 cuve independent cu un servou de 12 kg. Pretul nu e mare vreun milion si un pic, calitatea ok cu rulmenti si roti dintate metalice, consumul e chiar ok.
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#42 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 13 September 2007 - 11:42 PM

Io l-am achizitionat de la magazinul de la Piata Rosetti. Asta a fost ideea mea poate va ajuta asa ca bafta multa. Si Vasia lasa un id de mess sau un nr de tel bafta
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#43 Useril este offline   paulp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 194
  • Inregistrat: 13-October 04

Postat 14 September 2007 - 04:01 PM

Cea mai simpla metoda de cuva pentru un catamaran, mi se pare ca se face la interiorul lui. Avantaje : niciodata nu-ti va sari plumbul din cuva, daca se incurca firul pe mulineta, sau daca ai ajuns la capatul lui, se goleste toata indiferent daca folosesti boabe ude sau uscate, este bine echlibrat.

Fisiere atasate


0

#44 Useril este offline   paulp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 194
  • Inregistrat: 13-October 04

Postat 14 September 2007 - 04:04 PM

1001 de ... fire

Fisiere atasate


0

#45 Useril este offline   paulp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 194
  • Inregistrat: 13-October 04

Postat 14 September 2007 - 04:08 PM

pe post de comanda o chinezarie

Fisiere atasate


0

#46 Useril este offline   paulp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 194
  • Inregistrat: 13-October 04

Postat 14 September 2007 - 04:11 PM

din spate

Fisiere atasate


0

#47 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2007 - 09:29 PM

zici cai lucrata la rusi http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif)
0

#48 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 14 September 2007 - 10:51 PM

fara suparare pentru constructor da parca e lucrata pe genunchi http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif ma rog atata vreme cat isi face treaba e ok
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#49 Useril este offline   paulp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 194
  • Inregistrat: 13-October 04

Postat 15 September 2007 - 01:45 AM

Da chiar asa e. A fost facuta in graba si a fost prima oara cand am lucrat cu fibra de sticla(de fapt a fost prima data cand am facut o barca). Barca nu are nici un fel de finisaj, da merge. Oricum am invatat multe lucrand la ea.
0

#50 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 15 September 2007 - 09:09 AM

acuma conteaza sa perseverezi urmatoarea o sa iasa mai bine, e o sa te lauzi tu pe forum.....bafta
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#51 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 15 September 2007 - 03:31 PM

am gasit o varianta cu surub am sa o expun luni sau marti in detaliu

ID: perpeleav@yahoo.com
0

#52 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 15 September 2007 - 03:36 PM

am gasit o varianta cu surub am sa o expun luni sau marti in detaliu

ID: perpeleav@yahoo.com
0

#53 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 18 September 2007 - 01:30 PM

bogdan_minitehnicus, la 13 Sep 2007, 23:39, a spus:

si idee ca sa va dau io am facut una bucata barca de pescuit si am facut sa se ridice 2 cuve independent cu un servou de 12 kg. Pretul nu e mare vreun milion si un pic, calitatea ok cu rulmenti si roti dintate metalice, consumul e chiar ok.

Arata-ne o poza si da ceva specificatii tehnice (dimensiuni sa punem in plan si varianta aceasta)

:D
0

#54 Useril este offline   ToX 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1245
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2007 - 10:29 PM

salutare
ma bag si eu in seama.o idee ar fi ceva de genul: cuva sa fie fixata intr-o pozitie oblica(panta sa nu fie foarte inclinata, dar suficienta ca nada sa alunece)iar partea din spate a cuvei(ceva in genul oblonului din spate de la basculanta, sgur ati vazut cand erati mici cum se goleste o basculanta cu nisip, daca nu vezi reclama cu DOREL:) ) sa fie singura parte mobila.
respectiva parte mobila hai sa o denumim oblon in continuare.
sa revenim, oblonul are articulatia in partea de sus si jos este prevazut cu un element de retinere.un servo actioneaza respectivul element si arcul pe care il montam in zona articulatiei ridica oblonul iar nada aluneca in apa.daca vreti sa se dozeze nada servoul va actiona respectivul oblon si e rezolvata si problema asta.
parerea mea.
0

#55 Useril este offline   ToX 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1245
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2007 - 10:38 PM

am incercat o schita dar la ora asta e tot ce a iesit :D)
in partea de sus sistemul cu arc doar deschidere oblon, iar jos sistemul cu servo care permite si inchiderea oblonului si in acelasi timp dozarea cantitatii de nada.

Fisiere atasate


0

#56 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 20 September 2007 - 10:41 PM

in general cuvele sunt destul de nashpa la barcile pe care le-am vazut. dupa folosire, majoritatea raman basculate si impiedica mult rezistenta la inaintare. nu mai vorbesc de situatiile care pot aparea cand vantul e puternic.
mai indicat ar fi ca pentru o barca cu profil catamaran, cuva sa fie pe mijloc si sa aiba forma unui jumatati de cilindru, hai sa-i spunem - burlan, iar "bascularea" sa se faca prin rotire.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#57 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 21 September 2007 - 04:03 PM

ideile sunt bune toate , problema la proiectul nostru este ca singura varianta este bascularea cuvelor.

Partea cu cilindrii pe mijlocul catamaranului este foarte buna si usor de realizat daca gandesti barca de la inceput asa, are un singur neajuns: nu poti planta plumbul la locul cu pricina.

In cazul nostru dupa ce am proiectat varianta pe care am sa o prezint mai departe , mi-am dat seama dupa ce am vazut desenul ca era mai usor de realizat cu o pompa de apa si cu un piston (nu este de aruncat ideea)

Asa ca am revenit la ideea cu surub si avand doua cuve acelasi surub si acelasi motor sa le basculeze pe amandoua in timpi diferiti. si totodata sa ne si aduca cuvele inapoi sa nu le folosim drept frana ca nu avem energie de irosit.
0

#58 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 21 September 2007 - 04:11 PM

asa ca in poza avem
-1 galben surubul la care se adauga un motor
-2 verde tub flexibil cu ax flexibil care lucreaza dupa principiul franei de bicicleta
-3 rosu si verde caracasa ansamblului
-4 bleu tijele care actioneaza axul flexibil
-5 mov un sistem de ghidare al tijelor

recunosc ca sistemul este mare, se poate micsora se pot folosi materiale mai decente, eu l-am gandit pentru material plastic necasant de 4mm grosime, se poate folosi tabla de aluminiu de 1,5 - 2 mm sau orice material care sa reziste nitel....

Fisiere atasate


0

#59 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 21 September 2007 - 04:17 PM

o vedere un pic mai buna

se vede tija bleu care are o decupare pe interior si un sistem de transport al acesteia cu un ax (albastru), acesta culiseaza prin taietura din piesa rosie ducand tija in capat in mometul rotirii axului si aducand-o la locul ei in momentul invers al rotirii

Fisiere atasate


0

#60 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 21 September 2007 - 04:20 PM

Faptul ca carcasa rosie are decupajul pe doua nivele ne ajuta sa ducem tija in capat sa o aducem inapoi si apoi sa o lasam la locul ei mergand mai departe cu tija de pe partea cealalta

Fisiere atasate


0

Arata acest topic


  • 66 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro