Intrebari montaj adeziv, motor, servouri..
#1
Postat 11 September 2007 - 09:27 AM
Revin cu cateva intrebari, pentru siguranta.. Am achizitionat EZ-ul.. cu statie MX-12.. inca nu a venit acumulatorul cu regulator. Nedumeriri:
- cum lipesc motorul, astfel incat la nevoie sa il pot schimba? Mi s-a recomandat CA, ceea ce am si luat, dar fiind un superglue, am impresia ca nu va fi asa usor de scos. Motorul se mai inveleste in ceva inainte de a fi lipit in fagasul lui?
- (foarte important) am luat servouri micro si am impresia ca EZ-ul are spatii pentru servouri standard. Exista vreo metoda de prindere a acestora? Cum le pot fixa? Am inteles ca le invelesc in scotch si apoi lipesc banda adeziva cu CA in spatiul dedicat? Nu tb umplut spatiul ala cu ceva pentru fixare? Inca nu realizez ce forte vor aparea in exploatare.
- servourile au venit numai cu (echii?) tip cruce (4 brate). E vreo problema dc le utilizez asa? Sau sa tai 3 din ele? Cat de lungi trebuie sa fie aceste brate pentru ca amplitudinea miscarii suprafetelor de comanda sa fie suficienta? Servourile astea (C261) au o miscare cu un nr de grade fix? Bratele au intr-adevar 2 gauri de prindere. Se mai regleaza ceva ulterior din statie?
Chiar daca unele intrebari pot avea raspunsuri evidente, le adresez pt a fi sigur ca nu imi scapa ceva ce as regreta mai tarziu... Astept raspunsuri de la avizati... Multumesc anticipat..
#2
Postat 11 September 2007 - 06:15 PM
- C-261 sint cam mici. Spatiul din ez* nu e pt servo standard, e ceva mai mic dar mai mare decat servourile tale. Invelestele intr-un tub termocontractil si lipestele cu CA. Spatiul ramas umplel cu "ceva". Mai potrivite ar fi fost HS-81.
- Taie 3 brate sau lasa-le acolo daca nu incurca. Echiile de la 261 sint cam scurte. Foloseste gaura cea mai indepartata d e ax. Cursa, centrul si alte chestii (expo...) le faci din statie. Unele inainte, altele ulterior.
#6
Postat 12 September 2007 - 02:06 PM
clao, la 11 Sep 2007, 10:27, a spus:
- cum lipesc motorul, astfel incat la nevoie sa il pot schimba? Mi s-a recomandat CA,
- (foarte important) am luat servouri micro si am impresia ca EZ-ul are spatii pentru servouri standard. Exista vreo metoda de prindere a acestora? Cum le pot fixa?
- servourile au venit numai cu (echii?) tip cruce (4 brate). E vreo problema dc le utilizez asa? Sau sa tai 3 din ele?
-Se mai regleaza ceva ulterior din statie?
-cumperi scoci dublu adeziv ,pe care il infasori pe motor.nu continuu ci 3 bucati egale sa aibe si un pic de racire.in momentul in care asamblezi fuselajul dai jos folia de pe scociul dublu adeziv si el ramane prins acolo.nu are cum sa iasa ca motorul este pusher.
-acelasi scoci dublu adeziv prins pe fata servoului care se lipeste de fuselaj.eventual mai completezi cu polistiren expandat simplu.peste servo tragi un scoci cu fibra de sticla in el.
-taie 3 brate ,unu e deajuns.
-da,direct pe camp cand iesi la zbor.nu-ti bate capul inca.
#7
Postat 12 September 2007 - 05:02 PM
una peste alta ma gandesc ca oricum fuselajul este din doua bucati si tb lipit.. daca il lipesc cu CA, oricum va fi cam greu sa scot motorul din el fara sa il stric...
#9
Postat 12 September 2007 - 05:26 PM
Citeaza
Nici eu. Daca vei vrea sa pui brushless, oricum se modifica gondola.
La servoaie completezi gaurile din locas cu bucatele de polistiren normal, depron, extrudat sau ce ai la indemana. La astea nu folosesti Superglue, ca se topeste. In felul asta rigiditatea servoului e asigurata nu de scotch, ci de completarile facute cu polistiren. Scotch-ul se trage peste locas, ca sa iasa la fatza cu fuselajul.
Oricum, servoul nu trage un sifonier, ci cateva mici suprafete.
Apropo, ampenajele trebuie sa fie un pic "obosite"manual, adica indoite de o parte si alta in asa fel incat sa se elimine rigiditatea indusa de presa suprafetei de articulatie. Nu exagera insa. Exista un topic cu "Tips &tricks la EZ*". Gasesti acolo multe raspunsuri. Acorda mare atentie centrajului static. Pe camp mai poti ajusta un pic, cateodata si in functie de vant, dar e preferabil sa fie gata de acasa.
Bafta!
Costel
#10
Postat 13 September 2007 - 02:39 PM
Oricum, pana acolo mai e.. am inteles ce am de facut, am luat toti adezivii necesari si cu fata dubla si cu fibra si CA etc... Tot astept regulatorul ala... am inteles ca tb sa il lipesc direct pe motor, unde are si oarece aerisire.. din cauza lui stau pe loc...
#11
Postat 13 September 2007 - 02:42 PM
ce sa lipesti direct pe motor? e regulator rondo?
daca da uita de el ,ca au fost execrabile si numai necazuri au facut.cumpara regulator normal,pe care il montezi in "cabina".
tragi firele de la motor pana in cabina ,si da-i bataie.
#12
Postat 13 September 2007 - 03:14 PM
Specificatii:
B.E.C. : 5V/1A
Pornire de siguranta: la conectarea bateriei la ESC motorul nu poate porni imediat.
Pornire lenta: printr-o temporizare de 2 secunde acest ESC nu permite pornirea brusca a motorului
Frecventa PWM: 3.3KHz.
Oprire automata: 6V (2 cells Li-Poly)
Durata impulsuri de comanda: 1ms-2ms.
Daca fac vreo prostie, rog sa ma trageti de maneca... nu e bun? ce e rondo?
Acumulatorul va fi LiPo 7.4V, 2200mAh
#15
Postat 13 September 2007 - 04:03 PM
Aceasta postare a fost editata de clao: 13 September 2007 - 04:03 PM