Ce pasaroi sa-mi iau?
#1
Postat 10 September 2007 - 05:47 PM
Initial, dupa ce am gasit la sectiunea Kit Review un topic despre Air Trainer termic ma hotarasem ca asta trebuie sa fie pasaroiu, dar... surpriza, baietii care discutau de zor despre tot felul de modificari, in termeni care mai de care mai pretentiosi pentru cultura mea in aero, m-au sfatuit sa imi indrept atentia spre un model electric. Argumentul? Viteza redusa.
In consecinta am cautat si am gasit urmatoarele modele - in ordinea preferintelor - la ale caror preturi de achizitie s-ar putea incadra buzunarelul meu (in ceea ce priveste statia m-am hotarat sa ma opresc la Futaba 6 EXP):
1. CESNA 182 cu eleroane:
2. DIMONA;
3. BELLANCA DECATHLON.
(mi-a fost recomandat si Easy Star, dar nu-mi place mutra lui)
Deci, pe care dintre cele trei l-ati alege daca maine va treziti si realizati ca ati uitat tainele pilotajului?
Multumesc anticipat!
#3
Postat 10 September 2007 - 06:00 PM
Am inceput cu unul si acum inca-l mai zbor de fun. Nu de asta ti-l recomand ci pt. ca e un model care iarta multe greseli daca e motorizat cum trebuie. ( brushlless+ LiPo). Bine in prima faza poti sa-i pui doar acuu' LiPo ( preferabil 11.1Vx1800mAh) si o sa vezi ca te scoate din belele dar nu rezista motorul lui la acumulatorul asta decat 30 poate 40min( de zbor in total) dupa care se duc carbunii.
#5
Postat 10 September 2007 - 06:06 PM
Si bineinteles ..electric...si se poate repara daca e din polistiren...deh asa se invata nimeni nu a scapat de asta
P.S. parerea mea !!!! :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 10 September 2007 - 06:08 PM
#7
Postat 10 September 2007 - 06:57 PM
- Motor 480 pe direct
- Regulator electronic pentru motor
- Acumulator 7NiMh 1000 mAh
- Incarcator pentru acumulator
- Servomecanisme nano montate (3 buc)
- Elice (2 buc)
- Adeziv
- Instructiuni detaliate
Sunt un pic nedumerit vis-a-vis de numerul servourilor. Pai nu zice domne ca are si eleroane? De ce dupa mintea mea ar trebui sa aiba 4 servo? Adica unul pentru profundoru, altul pentru directie si alte doua pentru eleroane.
De ce imi da numai mie cu rest si voua nu?
#8
Postat 10 September 2007 - 07:23 PM
#9
Postat 10 September 2007 - 07:27 PM
Materialul din care este facut se numeste elapor si este cu mult mai rezistent decat materialul cessnei.Parerea mea.
Bafta.
#10
Postat 10 September 2007 - 08:16 PM
flycat, la 10 Sep 2007, 18:57, a spus:
- Motor 480 pe direct
- Regulator electronic pentru motor
- Acumulator 7NiMh 1000 mAh
- Incarcator pentru acumulator
- Servomecanisme nano montate (3 buc)
- Elice (2 buc)
- Adeziv
- Instructiuni detaliate
Sunt un pic nedumerit vis-a-vis de numerul servourilor. Pai nu zice domne ca are si eleroane? De ce dupa mintea mea ar trebui sa aiba 4 servo? Adica unul pentru profundoru, altul pentru directie si alte doua pentru eleroane.
De ce imi da numai mie cu rest si voua nu?
Asta mi-l iau si eu numai ca eu o sa caut sa il iau din elapor(sau styrodur: sa vad de buzunar) ca tot ca incepator macar sa il pot scoci usor in caz de prabusire(pardon nu in caz ca sigur o sa fie si niste prabusiri) si este si in romania la pret rezonabil(vreo 399 lei cu eleroane echipat, fara telecomanda si 200 si ceva fara eleroane echipat, fara telecomanda)
PS Cessna din elapor am vazut-o in actiune(pardon in crashuri live-inregistrate ;) ) in multe clipuri pe yotube si nu patea mai nimic(in afara de vreo 2 m de scoci peste crapatura dupa fiecare cazatura nu avea nimic :D ) si nici alea din styrodur nu prea aratau mai rau ca astea din elapor.Oricum care versiune de Cessna o gasesc mai ieftin o iau ca buzunarul din pacate nu e prea plin cand e vorba de scump :D.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 10 September 2007 - 08:29 PM
#11
Postat 10 September 2007 - 08:20 PM
aantikk, la 10 Sep 2007, 19:27, a spus:
Materialul din care este facut se numeste elapor si este cu mult mai rezistent decat materialul cessnei.Parerea mea.
Bafta.
Cessna este si versiune din elapor de la aceiasi firma ca si ez -ul, numai inca nu a aparut pe la magazinele de la noi.
PS Daca nu am bani de nici una din versiuni o sa iau micro Cessna(15 cm anvergura) si ma joc numai prin casa/sala(sau pe afara da sa nu fie nici macar un vanticel cat de mic)
Aceasta postare a fost editata de protheus: 10 September 2007 - 08:31 PM
#12
Postat 11 September 2007 - 10:18 AM
am cessna si pot sa iti spun ca invatatul nu este foarte usor.. eu am folosit configuratia din kit si initial a fost fara eleroane (ca sa nu ma incurc si din cauza ca nu il aveau pe stoc decat pe cel fara eleroane). Am invatat singur.
Primul zbor, putin vant, am tras de maneta stanga prea brusc, avion pus cu aripa aproape vertical, portanta aproape 0, cazut de la 4-5m inaltime, fix pe aripa, aripa rupta in 2 bucati. Scurt! nu a zburat mai mult de 15 m...
Treaba buna e ca lipeste bison asta super bine!
din cate am citit pe aici EasyStarul ar fi mai indicat pt inceput. ... Totusi, daca nu vrei sa dai banii pe trecerea la cessna ipoti lua Cessna de la inceput. Iti iei si bison poliuretanic si zbori cu el bine-mersi cam 30-40 pack-uri.. apoi o sa te cam plictisesti de el, mai ales fara eleroane nu prea poti face mai nimic. Oricum daca ai ajuns la 40 de zboruri mai mult ca sigur ca o sa trebuiasca sa ii schimbi fuselajul (cel putin)..
nu te descuraja de primele accidente, incearca sa fie cat mai usoare. Dupa ce il stapanesti ii schimbi piesele avariate si il zbori de placere :( eu asa fac acum cand ma gandesc care sa fie urmatorul model
35 MHz, canal 70
#13
Postat 24 September 2007 - 12:02 AM
nimsoc, la 10 Sep 2007, 18:02, a spus:
In cazul unui incepator, e mai importanta partea cu stabilitatea....pe urma mai vedem si cu designul..... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 24 September 2007 - 01:38 AM
#14
Postat 24 September 2007 - 07:34 AM
35 MHz, canal 70