De ce cumparatorii aleg un "ultralight" si nu un "self-launch sailplane" (de ex. http://www.nwi.net/~...m/ba/lak19t.htm )... preturile fiind aproximativ la fel !
Un ultrausor nu e la fel de sensibil la "scuturari" decat un planor motorizat ?!
Pagina 1 din 1
Alegere
#4
Postat 06 September 2007 - 02:15 PM
neagu_laurentiu, la 6 Sep 2007, 08:46, a spus:
De ce cumparatorii aleg un "ultralight" si nu un "self-launch sailplane"
In general ULM-urile sunt cot-la-cot. In felul asta, poate avea loc o comunicare foarte directa, nu doar verbala si skandenberg, intre instructor si elev, sau colegi. Planoare cot-la-cot nu prea sunt (au fost candva), ca le scade finetea.
Ca aerodinamica si pilotaj, un planor cu alungire de vreo 30-40, e sofisticat - frane, flapsuri...
Chiar daca au motorul retractabil, trebuie sa te ajute cineva un pic la decolare - sa tina de o aripa....
ULM-ul e un fel de masina buna la toate, pentru toti. Un planor (motoplanor) de mare performanta e cu totul altceva....
Cu un self-launch sailplane nu stiu daca se poate decola si ateriza la fel de scurt (si simplu) ca si cu un ULM.
Zic si eu, fara sa fiu pilot... Am tinut o singura data drept un VLA (Aquila D 210) cam 3-5 minute, numai cu mansa.
Montarea-demontarea - ULM-ul are si el cel mult vreo 10m anvergura, deci aripa ar fi cel mult din doua bucati. O aripa de planor de mare performanta de 26 sau 30m se demonteaza in mai multe bucati.
Sistemul de escamotare al motorului nu e simplu deloc si mai trebuie verificat.... Apropos, unul de aeromodel e de la 700 la 2500 usd - cu microcontroler pentru sincronizat deschiderea inchiderea trapelor, pozitionarea elicei paralel cu catargul....... Asa o fi si pe la ala mare.....
Complicatii complicate.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#6
Postat 06 September 2007 - 08:17 PM
INCAS, la 6 Sep 2007, 14:15, a spus:
Chiar daca au motorul retractabil, trebuie sa te ajute cineva un pic la decolare - sa tina de o aripa....
aia oricand gasesti la AR :( ...si oricum cu putina ingeniozitate iti poti face un sistem care sa te ajute la decoalre si sa ramana pe sol ...
Citeaza
O aripa de planor de mare performanta de 26 sau 30m se demonteaza in mai multe bucati.
victore nu e boeing :( is-ul are 17m http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif unu d-asta sa zic ca are 20,5 cat un Jantar mare... alea de la clasa club au 15m...
sa stii ca am desfacut un Is-u 29 si pus pe remorca , si am desfauct si un 28 ... iti ia vo 2 ore... dar daca il lasi o luna la AR in hangar merita sa bagi alea 2 ore in el ...
Citeaza
Sistemul de escamotare al motorului nu e simplu deloc si mai trebuie verificat.... Apropos, unul de aeromodel e de la 700 la 2500 usd - cu microcontroler pentru sincronizat deschiderea inchiderea trapelor, pozitionarea elicei paralel cu catargul....... Asa o fi si pe la ala mare.....
Complicatii complicate.
Complicatii complicate.
pai @neagulaurentiu zicea a ar fi la acelasi pret cu un ULM..banuiesc ca nu ti-l da fara sistem sa il iei pe ala separat... deci cu tot cu sistem cat un ULM...
#7
Postat 06 September 2007 - 08:18 PM
-15m basic version € 45,700.-
- Prepared for SSE (self-sustainer engine) installation, add € 3,500.-
- SSE Engine, complete installation, add € 15,800.-
si daca il vrei mai mare....
15m basic version with 18m wing extensions with winglets add € 3,500.-
- Prepared for SSE (self-sustainer engine) installation, add € 3,500.-
- SSE Engine, complete installation, add € 15,800.-
si daca il vrei mai mare....
15m basic version with 18m wing extensions with winglets add € 3,500.-
#8
Postat 07 September 2007 - 09:57 AM
Legat de decolare : http://www.youtube.c...h?v=Wiy11-MwsOU
Arata acest topic
Pagina 1 din 1