Modelism - RHC Forum: Alegere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Alegere

#1 Useril este offline   neagu_laurentiu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 06 September 2007 - 08:46 AM

De ce cumparatorii aleg un "ultralight" si nu un "self-launch sailplane" (de ex. http://www.nwi.net/~...m/ba/lak19t.htm )... preturile fiind aproximativ la fel !
Un ultrausor nu e la fel de sensibil la "scuturari" decat un planor motorizat ?!
0

#2 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 06 September 2007 - 11:36 AM

oaisss asta da bijuterie... nu ca as avea , intreb de curiozitate , cat e unu :)?
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#3 Useril este offline   neagu_laurentiu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 06 September 2007 - 12:49 PM

Scrie aici: http://www.nwi.net/~.../lak_prices.htm
0

#4 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 06 September 2007 - 02:15 PM

neagu_laurentiu, la 6 Sep 2007, 08:46, a spus:

De ce cumparatorii aleg un "ultralight" si nu un "self-launch sailplane"

In general ULM-urile sunt cot-la-cot. In felul asta, poate avea loc o comunicare foarte directa, nu doar verbala si skandenberg, intre instructor si elev, sau colegi. Planoare cot-la-cot nu prea sunt (au fost candva), ca le scade finetea.
Ca aerodinamica si pilotaj, un planor cu alungire de vreo 30-40, e sofisticat - frane, flapsuri...

Chiar daca au motorul retractabil, trebuie sa te ajute cineva un pic la decolare - sa tina de o aripa....

ULM-ul e un fel de masina buna la toate, pentru toti. Un planor (motoplanor) de mare performanta e cu totul altceva....

Cu un self-launch sailplane nu stiu daca se poate decola si ateriza la fel de scurt (si simplu) ca si cu un ULM.
Zic si eu, fara sa fiu pilot... Am tinut o singura data drept un VLA (Aquila D 210) cam 3-5 minute, numai cu mansa.

Montarea-demontarea - ULM-ul are si el cel mult vreo 10m anvergura, deci aripa ar fi cel mult din doua bucati. O aripa de planor de mare performanta de 26 sau 30m se demonteaza in mai multe bucati.
Sistemul de escamotare al motorului nu e simplu deloc si mai trebuie verificat.... Apropos, unul de aeromodel e de la 700 la 2500 usd - cu microcontroler pentru sincronizat deschiderea inchiderea trapelor, pozitionarea elicei paralel cu catargul....... Asa o fi si pe la ala mare.....
Complicatii complicate.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#5 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 06 September 2007 - 07:57 PM

din acelasi motiv pt care nu prea iti vine sa iesi la zbor cu un planor de 3m cand ai matiz!(si eventual familie de luat cu tine)
0

#6 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 06 September 2007 - 08:17 PM

INCAS, la 6 Sep 2007, 14:15, a spus:

Chiar daca au motorul retractabil, trebuie sa te ajute cineva un pic la decolare - sa tina de o aripa....

aia oricand gasesti la AR :( ...si oricum cu putina ingeniozitate iti poti face un sistem care sa te ajute la decoalre si sa ramana pe sol ...

Citeaza

O aripa de planor de mare performanta de 26 sau 30m se demonteaza in mai multe bucati.


victore nu e boeing :( is-ul are 17m http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif unu d-asta sa zic ca are 20,5 cat un Jantar mare... alea de la clasa club au 15m...
sa stii ca am desfacut un Is-u 29 si pus pe remorca , si am desfauct si un 28 ... iti ia vo 2 ore... dar daca il lasi o luna la AR in hangar merita sa bagi alea 2 ore in el ...



Citeaza

Sistemul de escamotare al motorului nu e simplu deloc si mai trebuie verificat.... Apropos, unul de aeromodel e de la 700 la 2500 usd - cu microcontroler pentru sincronizat deschiderea inchiderea trapelor, pozitionarea elicei paralel cu catargul....... Asa o fi si pe la ala mare.....
Complicatii complicate.

pai @neagulaurentiu zicea a ar fi la acelasi pret cu un ULM..banuiesc ca nu ti-l da fara sistem sa il iei pe ala separat... deci cu tot cu sistem cat un ULM...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#7 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 06 September 2007 - 08:18 PM

-15m basic version € 45,700.-
- Prepared for SSE (self-sustainer engine) installation, add € 3,500.-
- SSE Engine, complete installation, add € 15,800.-


si daca il vrei mai mare....
15m basic version with 18m wing extensions with winglets add € 3,500.-
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#8 Useril este offline   neagu_laurentiu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 07 September 2007 - 09:57 AM

Legat de decolare : http://www.youtube.c...h?v=Wiy11-MwsOU
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro