Multumita lui @domnu_doctor m-am luminat dece nu merge (deocamdata) acest modul la o statie pentru "aero". Ma intriga mult dece receptorul are doar 3 comenzi si desi sistemul se vinde in toata lumea deja (in multe tari din Europa se gaseste dar la pret dublu ca la americani), nicaeri nici macar nu se pomenea ca poate fi pusa pe o statie "aero". Din contra, in sectiunea "FAQ" de pe siteul oficial se spunea ca modulele nu sint destinate pentru "aero" din cauza deosebirilor dintre acest domeniu si "terestru".
Pai deosebirea esentiala e ca o masina sau o barca stau in general in acelasi plan relativ (pe apa cel putin e acelasi plan absolut) astfel incit antena de receptie e tot timpul relativ verticala (cu mici exceptii cind vehicolul ia un viraj si se inclina). Pe cind un avion in special dar si un elicopter vor evolua la diferite inaltimi si in diferite pozitii fata de orizontala.
Poate ati remarcat ca spuneau pe siteul respectiv ca "se va evita montarea antenei de receptie in pozitie orizontala pe toata lungimea ei; macar o portiune din ea trebuie sa fie verticala". Ideea era ca cele doua antene (de emisie si receptie) sa fie cvasi paralele (in general tinem emitatorul "pistol" cu antena aproape verticala) si cit de cit in acelasi plan orizontal si anume la nivelul solului. Probabil ca daca am fi cocotati pe o macara si masina ar fi sub noi, am cam pierde controlul ei (glumeam doar ca sa intelegeti ce-i cu acelasi plan :) ).
@domnu_doctor stie mai bine dar probabil ca si altii de pe acest forum stiu si-i rog sa ma corecteze daca gresesc dar parerea mea e ca la aceste frecvente ridicate (2,4G) o antena "baston" ca cea care echipeaza modulul de emisie in cauza, emite radiatia electromagnetica mult mai aplatizat, deci mai apropiat de forma unei lentile biconvexe decit a unei sfere cum intilnim la frecventele uzuale in RC (nici acolo emisia nu e omnidirectionala dar se apropie mai mult).
Deci ca o concluzie, sistemul e foarte bun pentru "terestri" din cel putin doua puncte de vedere:
1) imunitatea (cel putin asa are pretentia producatorul) la perturbatii, ceea ce il face foarte potrivit sportivilor de performanta.
2) nu mai exista problema bandei de 75Mhz (neadmisa in Romania).
Apropo, dar 2,4Ghz e admisa la noi? :)
Oricum sistemul e inca la inceput si mai poate fi perfectionat si nu ne ramine decit sa asteptam sa se rezolve si problema folosirii in siguranta si la "aero" si dece nu ? si a scaderii costului caci sa nu uitam ca cei 160$ de care spunea @CristiM se cer doar pe un receptor si un MODUL DE EMISIE ce trebuie atasat la un emitator care costa si ala destul (vorbim doar de acele emitatoare ce admit module amovibile).
Si ultima problema: de ce receptorul are doar 3 comenzi ?
Pai tocmai ca sa nu fim tentati sa punem modulul pe un "Eclipse" cu 7 comenzi (in cazul ca merge) si apoi receptorul pe un avion mare (cu 4 sau mai multe comenzi) si sa dam cu acesta in ceva sau cineva.
Am uitat sa-i multumesc lui @CristiM pentru ca ne-a atras atentia asupra acestei statii revolutionare.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 29 May 2005 - 06:35 AM