Modelism - RHC Forum: Gust amar - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Gust amar

#31 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 17 August 2007 - 06:32 AM

Brava Dom*INCAS!!!...asta zic si io prelegere!!
No brain, no headache.....
0

#32 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2007 - 07:51 AM

Victorash, multe pacate ti-ai spalat, tata... :)
Bine, si cu reportajul/participarea de la rachetoplane...
Bravos!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#33 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 17 August 2007 - 03:26 PM

Valteras, la 17 Aug 2007, 07:51, a spus:

Victorash, multe pacate ti-ai spalat, tata... :lol:
Bine, si cu reportajul/participarea de la rachetoplane...
Bravos!

Da ce-am pacatuit, mancav-as?
Sa stiu si eu....
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#34 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 17 August 2007 - 06:07 PM

Marinaru, la 16 Aug 2007, 12:11, a spus:

pitts, la 16 Aug 2007, 07:28, a spus:

Si filmuletzul de evaluare facut de americani:

Da ia si unul romanesc:
http://www.youtube.com/watch?v=Se5TH4KHZ40...related&search=


Afirmatia din film ca inainte de '89 se zbura cu Mig-29 este falsa si tendentioasa. Avioanele au venit in Romania in doua transe: prima in toamna-iarna lui '89 si a doua in '90. Deci in nici un caz nu s-a zburat Mig-29 inainte de '89: asta inseamna cel putin '88.....
Si de fapt nu prea au apucat sa fie zburate in putinul timp ramas in '89, cand pilotii faceau trecerea pe noul avion. Unele, daca nu cumva chiar toate, au fost aduse de piloti sovietici. Umbla zvonul (nu sunt sigur daca nu cumva este vorba de un Mig-23 adus de la reparatie capitala) ca unii piloti aveau un receptor GPS sau GLONASS, cu antena lipita cu scoci de cupola cabinei.

Fata de celelalte avioane de lupta sovietice, cu Mig-29 situatia a fost mai crancena: s-au vandut la pret vestic, adica vreo 25 si respectiv 28 mil. usd. simpla comanda si dubla comanda (handicapata de lipsa radarului). De asta s-a cumparat abia o escadrila. Pana atunci, celelalte avioane se cumparau in ruble, troc, CAER, treburi socoteli. Dar de data asta, avionul era si in varf, ca performanta globala de lupta, nu tehnologic.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#35 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 17 August 2007 - 06:30 PM

Marinaru, la 16 Aug 2007, 13:51, a spus:

Stie cineva care e povestea colaborarii cu sarbii la acest 93?...de ce cu ei, de ce nu doar noi, de ce, de ne-ce...? Banuiesc ca a fost o justificare tehnica, nu doar o decizie politica...ca asta cu asa a vrut Ceashka, avoai dar lasati!

Justificarea era de incredere in fortele proprii si lipsa capacitatii de productie, dezvoltare: cu industria de aviatie redusa la ateliere de planoare si avioane din lemn facute pe neveu de Vladimir Novitchi, Silimon si Manicatide si reparatii de avioane de lupta rusesti (Bacau) nu se putea aborda un avion de lupta cu turboreactor..... Trebuia un partener si asta a fost Jugoslavia, care datorita impartelii geostrategice pe servetel, avea acces la tehnologie vestica si deja avea doua avioane care zburau: Jastreb si poate si Galeb (nu sunt sigur si mi-e lene sa caut). Deci aveau un avans substantial.

Ceasca a dat 2 miliarde usd. Sarbii au dat mai putin, pentru ca ei aveau deja fabrici, suflerie subsonica facuta de nemti, etc. Noi eram la popoul gol.

Cu banii aia s-a facut si Turbomecanica, parca, plus INCREST-ul, plus fabrica de la Craiova. La INCREST s-a facut cu 25 mil. usd sufleria supersonica, cumparata de la o firma canadiana. Sufleria subsonica era, dar a devenit cu adevarat functionala. S-a facut si tub Ludwieg (hipersonic, cica).... Oricum, e inutilizabil din '92. Sarbii si-au facut sufleria supersonica ceva mai mare, de 1.2x1.2 m sectiune. "A noastra" are 1x1m.

Batranii zic despre sarbii ca stateau mai slab cu partea teoretica.
Dar la fel zic unii si despre cehi, insa aici se insala sigur.

Cica prin sarbi s-au cumparat licenta de Viper si celelalte materiale. Sa nu va imaginati ca se lucra cu nituri romanesti. Totul era englezesc sau frantuzesc, mai putin ceasloavele de pe tabloul de bord, din care unele erau chinezarii si restul rusisme.

De fapt nu e vorba numai de IAR-93, ci de turnura luata din '68. Asa au fost preluate si licentele de SA-316, SA-330, motoarele, mai tarziu ca o continuare si BAC-111....

Pentru Bacau, momentul IAR-93 - aici s-a facut prototipul - a insemnat un salt inainte major, in timp ce preluarea licentei de Yak-52 a fost (dupa martori) o degradare (chiar daca la productie a fost bine). Pai nu se stia pe la noi de araldituri, epoxyuri, fibre de sticla, calculator... A fost un exercitiu super si cand se apropia de gata, s-a mutat proiectul intr-o fabrica nou-nouta, unde a mai durat vreo 7 ani pana sa iasa avion. Unii zic ca prototipul, chiar daca foarte greu, a fost cel mai bun avion. Daca nu se muta productia totul iesea altfel (dar nu in rau).

Dar cum in sistem unu' muncea si unul turna (manca ciuperci), mai mult nu s-a putut face.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#36 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 17 August 2007 - 09:19 PM

Marinaru, la 16 Aug 2007, 12:11, a spus:

pitts, la 16 Aug 2007, 07:28, a spus:

Si filmuletzul de evaluare facut de americani:

Da ia si unul romanesc:
http://www.youtube.com/watch?v=Se5TH4KHZ40...related&search=

TOCI!!!...Vrajeala!!!!!

Ia uitati-va la secunda 17-22....ala de decoleaza e MiG-29 Sniper (vezi desenul in "V" de pe extrados), facut la Bacau DUPE '89!!!!
No brain, no headache.....
0

#37 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 18 August 2007 - 08:23 AM

pitts, la 17 Aug 2007, 21:19, a spus:

TOCI!!!...Vrajeala!!!!!

Ia uitati-va la secunda 17-22....ala de decoleaza e MiG-29 Sniper (vezi desenul in "V" de pe extrados), facut la Bacau DUPE '89!!!!


In 2000 eram acolo, cand il zburau. Trebuia sa vina Emil Constantinescu la fabrica. A venit pana la urma.
Cu ocazia aia m-am urcat si eu pe sectia de reparat motoare, unde mergeam la servici....

A fost si un mic incident. La rulare, pilotul roman (Valter nu stiu cum) l-a bagat un pic in iarba. Nu s-a intamplat nimic, decat ca l-a pilotat dupa asta pilotul de la DASA (Wolfgang nu stiu cum, parca).
Trebuie stiut ca era un avion imprumutat de la Kogalniceanu, pe care s-au montat echipamente de navigatie, afisaj nou, calculator de misiune, tra la la la.... Radarul original era carat ca balast, deci nu era integrat. La fel si urmaritorul in IR cu telemetrul laser asociat.

Adica era un demonstrator, in nici un caz un avion de lupta. Nici cu tunul nu se mai putea trage cu el.
Pentru o escadrila, cat aveam noi, nu trebuia sa se deranjeze nimeni.

Evreii s-au bucurat, ca au luat functiile de transfer de la toate treburile de la care se putea lua :lol:
Oricum, nu am auzit sa fi modernizat ei vreun Mig-29 pe undeva, desi echipamente s-ar putea sa mai vanda pe ici pe colo, pentru modernizari.
Pentru alea vandute in Malaezia, cred ca o parte din avionica si RWR erau frantuzesti.

Atunci am dat si eu nas in nas pe un hol cu pilotul Yehud Shafrir sau cum il chema, care a incercat prototipurile de Lancer.

Chiar daca se reusea cu Sniper ca integrare, cu R-27 era limitat, in era Amraam.

Si nu am auzit sa se aventureze cineva de pe lumea asta sa-si modernizeze destul de radical o escadrila, in conditiile in care nici jumatate din avioane nu mai erau disponibile. Prioritatea era reparatia capitala, dar URSSUL a mormait urat cand a auzit ca se baga altii sa-i modernizeze jucariile, desi stia ca nu o sa se reuseasca :) Mormaiala arata respectul de sine.

Mai frumos a fost cand a venit Gripen acolo. Intra-adevar, manevre cu adevarat in curtea fabricii. Atunci nu era securitatea sa-l pazeasca pe Milica si am putut ajunge la pista.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#38 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2007 - 05:52 PM

INCAS, la 18 Aug 2007, 08:23, a spus:

pilotul Yehud Shafrir sau cum il chema

Yehuda Shafir



Citeaza

sectia de reparat motoare, unde mergeam la servici

Acolo era maistru si socru' meu, nea Gica Naumcef...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#39 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 August 2007 - 12:19 PM

INCAS, la 17 Aug 2007, 16:26, a spus:

Da ce-am pacatuit, mancav-as?
Sa stiu si eu....

Las ca stii tu!...cu electricele tale!!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro