Citeaza
a incercat cineva dintre dv sa vada ce inseamna aprinderea unui amestec de hidrogen si oxigen numai la presiunea atmosferica nu mai mare ca sa isi dea seama de cata energie rezulta?
dar sa incarci o camera de ardere de dimensiunile 220 mm lungime 100 diametru cilindrului la o presiune de amestec de hidrogen si oxigen de 1 atm+ aprinderea si sa vada ce rezulta????
Nu cred ca a incercat cineva asa ceva, dovada ca inca mai exista pe forum.
Nu a mai incercat nimeni asa ceva pentru ca inainte de a se apuca de lucru au stat 1 minut sa gandeasca. Daca au avut cu ce.
Am sa incerc sa fiu amabil si sa pun cateva probleme, dar dupa asta inchid subiectul.
Sunt cateva lucruri fundamentale, atat de importante incat neglijarea lor trimite proiectul la cos imediat.
Atunci cand am pomenit de energia inmagazinata in combustibil am vrut sa reamintesc ca gazul acela pe care-l ai in rezervor este infim cantitativ (ca masa) fata de cerintele unui motor racheta. La presiunea indicata (OK, am inteles, este 1 atm PESTE atmosfera ambianta, dar trebuia precizat clar de tine) este nimica toata, atata timp cat este gaz. Se poate sa fi fost impresionat de arderea amestecului, dar repet, pentru a putea crea o forta suficienta cat sa deplaseze ansamblul nu este suficient. In cel mai bun caz ii da un sut si-l misca cativa centimetri. Apoi, ar fi nevoie de inca un sut si tot asa.
Hidrogenul este bun ca si combustibil pentru racheta atunci cand este lichefiat si injectat in camera de ardere impreuna cu oxigenul lichid, la presiuni mari. Presiune mare inseamna CANTITATE mare, care prin adere si expansiune poate crea viteza de evacuare mare. Rachetele merg pe principiul conservarii impulsului
m1v1 = m2v2.
deci ai nevoie de cat mai mare masa de gaze evacuata si de cat mai mare viteza de iesire a gazelor prin ajutatj. Ori, ce ai tu acolo? In camera de ardere ai mai putin de sfert de GRAM de hidrogen!
Ca sa poti misca numai cu 1 m/s o instalatie care cantareste 10 kg, acel sfert de gram de hidrogen plus cantitatea asociata de oxigen (adica in total vreo 2,5 grame) are nevoie de o viteza de evacuare de 4 Kilometri pe secunda.
Am facut socoteala numai ca sa-ti dai seama cat de departe esti de realitate. Ca sa-l misti cu 10 m/s, cat merge un copil cu bicicleta, ai nevoie de 40 km/s, viteza cosmica. Sunt convins ca ceilalti care citesc stiau asta din prima clipa, deci sa ma scuze ptr timpul pierdut.
Apropo, acolo ai o supapa de evacuare. Cat gaz permite ea sa treaca pe langa, si cu cat micsoreaza asta viteza gazelor? Daca zici ca au trecut 4 secunde pana au iesit gazele rezultate in urma exploziei, inseamna ca reducerea de viteza a fost extrem de mare. De aici rezulta ca randamentul unui asemenea procedeu folosit ca propulsie prin reactie este foarte scazut.
In schimb, asa cum zicea Bitex, asocierea cu un motor pulsoreactor poate fi facuta, dar acelea sunt motoare aero-reactoare, iau deci aer din atmosfera, merg cu benzina sau asemanator, iar admisia combustibilului se face cu ajutorul unei membrane care vibreaza cu o frecventa destul de mare. Aceste motoare se foloseau acum 45-50 ani la concursurile de aeromodele, pana sa apara pe piata motorasele cu pison. Am avut ocazia sa vad odata asa ceva, m-a impresionat si pe mine zgomotul specific si forta care o aveau. Chiar zilele trecute ma uitam pe NET sa vad cine mai livreaza astfel de motoare, mi-ar fi trebuit pentru macheta Bomarc ptr a simula motoarele RAM-jet originale. :ph34r:
Deci, cu gaz la presiune mica nu faci nimic. Ceva mai mult decat nimic faci cu gaze la presiune mare. Exista in schimb motoare de racheta experimentale cu gaz metan. Inca nu au o aplicatie comerciala, mai este de lucru.
Documenteaza-te mai mult, foloseste calculatorul si pentru calcule.
Nu te arunca pe constructie pana cand cel putin in linii mari nu obtii ceva satisfacator.
Nu va urez spor la lucru, deoacamdara doar spor la studiu. :unsure:
Aceasta postare a fost editata de liviu123: 02 November 2009 - 01:26 AM