Modelism - RHC Forum: PT INCEPATORI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »

PT INCEPATORI Postati AICI

#181 Useril este offline   ovidex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 26-October 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2009 - 03:03 PM

Vezi postareaDexter_Jr, la Nov 1 2009, 02:41 PM, a spus:

Scurt pe 2...lasa vrajeala.
1.La 10mm perete din inox iti iese racheta la 50kg pe putin
2. La temperaturile la care arde amestecul oxigen/hidrogen camera aia de ardere din cupru isi pierdea integritatea structurala urgent.
3. La 1atm nu faci absolut nimic. Intr-un motor de racheta ai presiuni cel putin de ordinul zecilor de atmosfere. In cazul asta tie nu iti ajungea combustibilul din rezervor in motor.
4. Pana la urma ce motor ai facut? Cicluri de alimentare? supape? ce? :rolleyes:
Dex

Poate nu am fost prea clar ; 1 atm are amestecul de combustibil inainte de aprindere in camera
camera a rezistat foarte bine fiind racita la -10 grade pe rampa iar pt 4 secunde timpul de evacuare din ea nu a atins temperaturi de topire a cuprului,
de unde pana unde 50 de Kg la un rezervor cilindric de 10 mm peretele grosime?
0

#182 Useril este offline   ovidex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 26-October 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2009 - 04:36 PM

Incerc sa construiesc un vehicul care sa ajunga in spatiu si foloseste un system de propulsie bazat pe amestecul de hydrogen si oxygen.
Este un system mecanic care se bazeaza pe urmatorul principiu.
Am un rezervor R1 dublu corp din inox de 100 mm diametru exterior cu perete de 10 mm si lungime de 650 mm
Aceste dimensiuni sunt determinate de faptul ca nu am avut alta posibilitate de executie pt inox la alte dimensiuni .Daca vroiam alta dimensiune a rezervorului putem sa imbin 2 rezervoare sau alt multiplu. Dar initial pt test am incercat doar cu un corp la aceste dimensiuni.
Intre rezervor si camera de ardere am 2 conducte de alimentare(una pt hydrogen si a 2 pt oxygen) cu 2supape de sens; la capatul ei 2 supape(electrovalve) de admisie pt camera de ardere.Se gasesc in comert si sunt alimentate la 12V cc si cu o presiune de lucru intre 0,5 atm pana la 2 atm.
Amestecul de hydrogen si oxygen se face in camera de ardere.
Inchiderea electrovalvelor aprinderea combustibilului se face de un circuit electronic care si acesta se gaseste in comert ( reglajele se ajusteaza in functie de cantitatea combustibilului)
Camera de ardere C1 e din cupru . La vremea respective doar asta am avut .
Deci combustibilul din rezervor intra controlat prin supapele de admisiu in camera de ardere . In faza 1 in camera de ardere am o presiune egala cu cea din rezervor . Supapele de admisie se inchid, urmeaza aprinderea , si evacuarea amestecului aprin prin acea supapa de evacuare de 50 mm (odata cu deschiderea supapei de evacuare are loc si aprinderea combustibilului),.amestecul aprins se consuma in 4 secunde , dupa care ,camera de ardere e fara combustibil.supapa de evacuare se inchide.
In faza 2 deschid supapele de admisie in camera de ardere ,alimentez din rezervor (care acum nu mai are combustibil la parametri de inceput am mentionat asta , sin u stau sa mentionez asta acum ca reiese din calcul cat a mai ramas = am un progam anume care face asta in functie de volume si presiuni).Se egaleaza presiunile din rezervor si camera de ardere , inched supapele de admisie , deschid supapa de evacuare si implicit arderea , Si tot asa pana se opreste .
Acest ansamblu rezervor camera de ardere si cu toate accesoriile de pe langa ele e UN CORP CARE FUNCTIONEAZA INDEPENDENT DE CELALTE 2 .
Primul model care a fost din 2 corpuri am spus ca a fost un esec deoarece a functionat doar faza 1 pentru ambele corpuri , realimentarea nu a mai fost facuta .
Al doile model cu 3 corpuri a patit la fel , a mers doar cu combustibilul din fiecare camera de ardere in faza 1 la toate corpurile.
Draga dl Liviu 123 =Asta era faza test , daca ciclurile de reincarcare functionau , am mentionat ca doar atunci maream rezervoarele si camerele de ardere pentru a obtine o outonomie de functionare mai mare (eventual 40 Km ). DOAR ATUNCI nu cu modelele de testare
0

#183 Useril este offline   ovidex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 26-October 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2009 - 04:39 PM

Vezi postareaovidex, la Nov 1 2009, 03:03 PM, a spus:

Poate nu am fost prea clar ; 1 atm are amestecul de combustibil inainte de aprindere in camera
camera a rezistat foarte bine fiind racita la -10 grade pe rampa iar pt 4 secunde timpul de evacuare din ea nu a atins temperaturi de topire a cuprului,
de unde pana unde 50 de Kg la un rezervor cilindric de 10 mm peretele grosime?

1 atm de combustibil + ardere = presiune mult mai mare deci nu ramane tot 1atm la evacuare
0

#184 Useril este offline   ovidex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 26-October 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2009 - 04:43 PM

Vezi postareaovidex, la Nov 1 2009, 04:39 PM, a spus:

1 atm de combustibil + ardere = presiune mult mai mare deci nu ramane tot 1atm la evacuare

Nu ma asteptam sa faceti referire la saraca aia de 1 atm din rezervor si la pereti de 10 mm , asta era doar pt test , incerc sa obtin un ajutor in a modifica principiul sau altceva ce tine de combustibilul asta de oxigen hidrogen.
Am facut pereti de 10 mm pt a o utiliza si la presiuni mai mari, daca tot am facut rezervorul.
0

#185 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 01 November 2009 - 05:15 PM

Hai s-o luam frumos
Ai zis ca rezervorul are 100mm D, L=650mm si grosimea peretelui de 10mm. Avem deci.
D=10cm(R=5cm), d=8cm(r=4cm), L=65cm
V(otel)=(pi*R*R*65)-(pi*r*r*65)=(pi*5*5*65)-(pi*4*4*65)~=5105-3267=1838cm^3
Daca luam densiteta inoxului ro=7,9g/cm^3 (asta am gasit-o pe net pt un aliaj inoxidabil) avem
m=ro*V=7,9*1838=14520g=~14,5Kg
Asa ca 2 rezervoare dinastea au 29Kg mai adauga camere de ardere, ajutaj, supapre, tevi, fittinguri, electronica de control si racheta in sine si vezi pe unde ajungi...
Motorul ala ar insemna sa functioneze in impusuri dupa cum descri tu ceea ce ar face racheta sa zboare cam ciudat si ar aparea forte si stresuri mai ciudatele.
Apoi te cam contrazici singur

Vezi postareaovidex, la Oct 30 2009, 10:40 PM, a spus:

La prima lanasre racheta avea 2 rezervoare de amestec oxigen hidrogen raport 1 la 6 fiecare cu camera lui de ardere

Vezi postareaovidex, la Nov 1 2009, 05:36 PM, a spus:

Intre rezervor si camera de ardere am 2 conducte de alimentare(una pt hydrogen si a 2 pt oxygen) cu 2supape de sens;

Pana la urma cum e? amestec sau fiecare cu treaba lui?
Cum a fost racita camera aia de ardere la -10grade?
De unde ati avut acces la hidrogen si oxigen?
Ce fel de ajutaj a fost folosit?
Dupa mine "ceva e putred in Danemarca"
Dex

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 01 November 2009 - 05:21 PM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#186 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 01 November 2009 - 07:24 PM

Totul este un nonsens. Sunt lucruri fundamentale care sunt ignorate aici.

Cata energie este in rezervoarele acelea cu gaz la presiunea de 1 atmosfera? Nici cat sa fierbi 2 cani cu ceai. Pana la a zbura fiarele acelea la zeci de kilometri trebuie de mii si mii de ori mai multa energie.

Vorbesti de numarul de incarcari ale camerei? UNA SINGURA e posibil, pentru ca deja dupa o incarcare, presiunea din rezervor e mai mica decat cea din camera, asa ca gazele/vaporii/aerul circula invers, imediat ce ai deschis supapa.

Astea sunt cateva lucruri elementare care trebuiau luate in consideratie, inainte a de trece 3 secunde de "gandire" la un proiect ca acesta, nu mai spun de trecerea la construire.

Nu inteleg totusi de ce ati conceput pana la urma acest sistem, eu sunt inginer, nu doctor.
:rolleyes:
0

#187 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 01 November 2009 - 07:35 PM

Cred ca posturile lui ovidex fac parte din seria: "...un nebun arunca o piatra si 10 destepti nu o pot scoate...".
0

#188 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 01 November 2009 - 08:30 PM

Bag sama ca vrei sa folosesti perioade scurte de ardere (vor fi mici explozii) intercalate cu scurte perioade de "alimentare" a camerei de ardere cu substantele din rezervoare, doar datorita presiunii din rezervoare. Daca ajungi sa controlezi bine timpii si procesele de acolo, o sa obtii o serie de scurte arderi. Cred ca e insuficient sa poti deplasa ceva. Dupa ce iti perfectionezi bine metoda o sa constati cu stupoare ca aproape ajungi sa reinventezi motorul pulsoreactor. Da-i inainte, nu te descuraja de esecuri. In fond am mai vazut pe cineva care arunca o conserva in sus folsind aerul comprimat de la un compresor spunand ca lucreaza la aerodina lenticulara si ala e doar un prototip, urmeaza sa-l perfectioneze. Era acum cativa ani.

N-ai spus cu ce te putem ajuta. Eu unul cred in ideea ca poti avea o ardere controlata. Doar ca nu stiu ce poti face cu ea. Poate arzator de centrala termica.
Zic ca poti perfectiona mult partea de supape, sa simplifici comanda lor. Pana nu revii cu detalii pe hartie sau poze, nu pot pricepe mai mult ce nu merge la tine.
Spor la treaba!

Poate facem un schimb de experienta. Eu lucrez de mult timp la un motor cu 2 cilindri coaxiali, primul umplut cu o substanta solida care prin ardere ceva mai lenta sa incalzeasca foarte tare peretii cilindrului in care se afla, implicit lichidul care-l inconjoara, din al doilea cilindru.
Produsele ejectate din cilindrul interior se vor intalni cu lichidul vaporizat din al doilea intr-o camera de ardere si sper sa obtin ceva acceptabil pentru distractie. Am ca si tine, probleme cu testele, ca trebuie sa nu explodeze. Momentan lucrez la diametrele de gauri, dar posibil sa mai umblu si la substante candva... O sa-ti zic mai tarziu ce e in acei cilindri. Si dupa ce termin cu varianta asta ma apuc de cealalta, in care voi folosi 2 rezervoare cu lichid si unul cu solid. Cu asta din urma sper sa obtin presiunea pentru celelalte doua.
Tinem legatura!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 01 November 2009 - 08:31 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#189 Useril este offline   ovidex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 26-October 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2009 - 09:52 PM

Vezi postarealiviu123, la Nov 1 2009, 07:24 PM, a spus:

Totul este un nonsens. Sunt lucruri fundamentale care sunt ignorate aici.

Cata energie este in rezervoarele acelea cu gaz la presiunea de 1 atmosfera? Nici cat sa fierbi 2 cani cu ceai. Pana la a zbura fiarele acelea la zeci de kilometri trebuie de mii si mii de ori mai multa energie.

Vorbesti de numarul de incarcari ale camerei? UNA SINGURA e posibil, pentru ca deja dupa o incarcare, presiunea din rezervor e mai mica decat cea din camera, asa ca gazele/vaporii/aerul circula invers, imediat ce ai deschis supapa.

Astea sunt cateva lucruri elementare care trebuiau luate in consideratie, inainte a de trece 3 secunde de "gandire" la un proiect ca acesta, nu mai spun de trecerea la construire.

Nu inteleg totusi de ce ati conceput pana la urma acest sistem, eu sunt inginer, nu doctor.
:unsure:

buna seara
si apropo nu sunt nebun cum a spus un domn mai sus.
a incercat cineva dintre dv sa vada ce inseamna aprinderea unui amestec de hidrogen si oxigen numai la presiunea atmosferica nu mai mare ca sa isi dea seama de cata energie rezulta?
dar sa incarci o camera de ardere de dimensiunile 220 mm lungime 100 diametru cilindrului la o presiune de amestec de hidrogen si oxigen de 1 atm+ aprinderea si sa vada ce rezulta????
Daca aprindea o astfel de incarcatura nu mai declarau ce au declarat mai sus.
0

#190 Useril este offline   ovidex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 26-October 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2009 - 10:05 PM

Vezi postareaovidex, la Nov 1 2009, 09:52 PM, a spus:

buna seara
si apropo nu sunt nebun cum a spus un domn mai sus.
a incercat cineva dintre dv sa vada ce inseamna aprinderea unui amestec de hidrogen si oxigen numai la presiunea atmosferica nu mai mare ca sa isi dea seama de cata energie rezulta?
dar sa incarci o camera de ardere de dimensiunile 220 mm lungime 100 diametru cilindrului la o presiune de amestec de hidrogen si oxigen de 1 atm+ aprinderea si sa vada ce rezulta????
Daca aprindea o astfel de incarcatura nu mai declarau ce au declarat mai sus.

Domnule Liviu 123 dupa momentul in care supapa de evacuare se deschide si impicit e momentu aprinderii ia nastere o presiune N care nu ne intereseaza in momentul asta valoarea dar cert este mai mare de 1 atm cat are la momentul alimenterii, Urmeaza momentul evacuarii amestecului aprins care la mine a fost de 4 sec timp in care supapa de evacuare e deschisa pana in momentul in care se se stabilizeaza presiunile cea din camera de ardere si cea din exterior. in exterior este doar presiunea atmosferica , daca in rezervor inca mai am combustibil la o presiune ~ 0,7 atm de ce sa nu se mai faca o incarcare deoarece e inca destula presiune in rezervor?.
Sigur ca la a doua aprindere am un amestec la o presiune mai mica deci stiu ca e mai mica si reactia de aprindere fata de prima , dar nu la asta am vrut sa ajung ci la cat mai multe cicluri de alimentare , si la o precizie cat mai mare in controlul supapelor de admisie si evacuare .
In momontul cand le voi stapanii perfect atunci trec la o presiune mai mare in rezervor peste 1 atm .
0

#191 Useril este offline   ovidex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 26-October 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2009 - 10:48 PM

Vezi postareabitex, la Nov 1 2009, 08:30 PM, a spus:

Bag sama ca vrei sa folosesti perioade scurte de ardere (vor fi mici explozii) intercalate cu scurte perioade de "alimentare" a camerei de ardere cu substantele din rezervoare, doar datorita presiunii din rezervoare. Daca ajungi sa controlezi bine timpii si procesele de acolo, o sa obtii o serie de scurte arderi. Cred ca e insuficient sa poti deplasa ceva. Dupa ce iti perfectionezi bine metoda o sa constati cu stupoare ca aproape ajungi sa reinventezi motorul pulsoreactor. Da-i inainte, nu te descuraja de esecuri. In fond am mai vazut pe cineva care arunca o conserva in sus folsind aerul comprimat de la un compresor spunand ca lucreaza la aerodina lenticulara si ala e doar un prototip, urmeaza sa-l perfectioneze. Era acum cativa ani.

N-ai spus cu ce te putem ajuta. Eu unul cred in ideea ca poti avea o ardere controlata. Doar ca nu stiu ce poti face cu ea. Poate arzator de centrala termica.
Zic ca poti perfectiona mult partea de supape, sa simplifici comanda lor. Pana nu revii cu detalii pe hartie sau poze, nu pot pricepe mai mult ce nu merge la tine.
Spor la treaba!

Poate facem un schimb de experienta. Eu lucrez de mult timp la un motor cu 2 cilindri coaxiali, primul umplut cu o substanta solida care prin ardere ceva mai lenta sa incalzeasca foarte tare peretii cilindrului in care se afla, implicit lichidul care-l inconjoara, din al doilea cilindru.
Produsele ejectate din cilindrul interior se vor intalni cu lichidul vaporizat din al doilea intr-o camera de ardere si sper sa obtin ceva acceptabil pentru distractie. Am ca si tine, probleme cu testele, ca trebuie sa nu explodeze. Momentan lucrez la diametrele de gauri, dar posibil sa mai umblu si la substante candva... O sa-ti zic mai tarziu ce e in acei cilindri. Si dupa ce termin cu varianta asta ma apuc de cealalta, in care voi folosi 2 rezervoare cu lichid si unul cu solid. Cu asta din urma sper sa obtin presiunea pentru celelalte doua.
Tinem legatura!

Eu raman in continuare pe acest tip de combustibil pentru ca il stapanesc mai usor si il procur foarte usor.
O alta persoana a facut o precizare destul de ingenioasa sa schimb metoda de umplere a camerei de ardere prin simpla deschidere a supapelor de admisie cu aplicarea unui injector si in felul acesta as mentine constanta presiunea de alimentare din camera de ardere , numai sa am destul combustibil in rezervoare.Si sa schimb materialul rezervoarelor sa caut unul mai usor.
Controlul ar fi mai sigur cu injectoare .
Acum lucrez la un model cu un rezervor din aluminiu- duraluminiu (2 clilindri de 2x350 de grame cu o lungime de 400 de mm diametru de 80 mm cu perete de 3 mm) , dar de data asta e mult mai usoara fata de prima cu 12 Kg. Inca ma mai gandesc la materialul camerei de ardere .
0

#192 Useril este offline   ovidex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 26-October 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2009 - 11:19 PM

Vezi postareaovidex, la Nov 1 2009, 04:43 PM, a spus:

Nu ma asteptam sa faceti referire la saraca aia de 1 atm din rezervor si la pereti de 10 mm , asta era doar pt test , incerc sa obtin un ajutor in a modifica principiul sau altceva ce tine de combustibilul asta de oxigen hidrogen.
Am facut pereti de 10 mm pt a o utiliza si la presiuni mai mari, daca tot am facut rezervorul.

In septembrie anul viitor pregates pt lansare un alt model cu o incarcatura totala de combustibil(hidrogen oxigen gaz) de 1 m"3 la o presiune de 1 atm si incerc sa fac transmisia in direct ca sa puteti face comentari despre lansare.
Astept in continuare alte experiente practice nu teoretice de la cei care au mai lucrat cu un astfel de combustibil.
0

#193 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 November 2009 - 12:43 AM

Eu nu zic ca nu se poate face un motor folosind reactia asta, zic ca nu o sa poti face tu, daca iti pui astfel de probleme.
Presupun ca nu te gandesti sa esti primul pe lume care sa gandeste la motoare de genul asta. Arata-mi un link spre un experiment care foloseste combustibilul provenit din rezervoare in care se afla in stare gazoasa si te cred ca esti pe calea cea buna. Eu n-am gasit decat pocnitori, PET-uri cu aripioare si alte jucarii. Posibil ca exista si nu stiu eu, de aceea sunt asa neincrezator ca o sa reusesti.
Mi-as dori sa reusesti. Sper sa ajung sa vad si ceva secvente la anul, cand zici ca o sa zbori ceva. Pana atunci incerc sa nu te mai deranjez.
Mult succes!

PS. Atentie la detaliu, am scris "sa zbori ceva" nu sa arunci pe verticala ceva.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 November 2009 - 01:11 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#194 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 02 November 2009 - 01:19 AM

Citeaza

a incercat cineva dintre dv sa vada ce inseamna aprinderea unui amestec de hidrogen si oxigen numai la presiunea atmosferica nu mai mare ca sa isi dea seama de cata energie rezulta?
dar sa incarci o camera de ardere de dimensiunile 220 mm lungime 100 diametru cilindrului la o presiune de amestec de hidrogen si oxigen de 1 atm+ aprinderea si sa vada ce rezulta????


Nu cred ca a incercat cineva asa ceva, dovada ca inca mai exista pe forum.
Nu a mai incercat nimeni asa ceva pentru ca inainte de a se apuca de lucru au stat 1 minut sa gandeasca. Daca au avut cu ce.
Am sa incerc sa fiu amabil si sa pun cateva probleme, dar dupa asta inchid subiectul.
Sunt cateva lucruri fundamentale, atat de importante incat neglijarea lor trimite proiectul la cos imediat.
Atunci cand am pomenit de energia inmagazinata in combustibil am vrut sa reamintesc ca gazul acela pe care-l ai in rezervor este infim cantitativ (ca masa) fata de cerintele unui motor racheta. La presiunea indicata (OK, am inteles, este 1 atm PESTE atmosfera ambianta, dar trebuia precizat clar de tine) este nimica toata, atata timp cat este gaz. Se poate sa fi fost impresionat de arderea amestecului, dar repet, pentru a putea crea o forta suficienta cat sa deplaseze ansamblul nu este suficient. In cel mai bun caz ii da un sut si-l misca cativa centimetri. Apoi, ar fi nevoie de inca un sut si tot asa.
Hidrogenul este bun ca si combustibil pentru racheta atunci cand este lichefiat si injectat in camera de ardere impreuna cu oxigenul lichid, la presiuni mari. Presiune mare inseamna CANTITATE mare, care prin adere si expansiune poate crea viteza de evacuare mare. Rachetele merg pe principiul conservarii impulsului
m1v1 = m2v2.
deci ai nevoie de cat mai mare masa de gaze evacuata si de cat mai mare viteza de iesire a gazelor prin ajutatj. Ori, ce ai tu acolo? In camera de ardere ai mai putin de sfert de GRAM de hidrogen!
Ca sa poti misca numai cu 1 m/s o instalatie care cantareste 10 kg, acel sfert de gram de hidrogen plus cantitatea asociata de oxigen (adica in total vreo 2,5 grame) are nevoie de o viteza de evacuare de 4 Kilometri pe secunda.
Am facut socoteala numai ca sa-ti dai seama cat de departe esti de realitate. Ca sa-l misti cu 10 m/s, cat merge un copil cu bicicleta, ai nevoie de 40 km/s, viteza cosmica. Sunt convins ca ceilalti care citesc stiau asta din prima clipa, deci sa ma scuze ptr timpul pierdut.
Apropo, acolo ai o supapa de evacuare. Cat gaz permite ea sa treaca pe langa, si cu cat micsoreaza asta viteza gazelor? Daca zici ca au trecut 4 secunde pana au iesit gazele rezultate in urma exploziei, inseamna ca reducerea de viteza a fost extrem de mare. De aici rezulta ca randamentul unui asemenea procedeu folosit ca propulsie prin reactie este foarte scazut.
In schimb, asa cum zicea Bitex, asocierea cu un motor pulsoreactor poate fi facuta, dar acelea sunt motoare aero-reactoare, iau deci aer din atmosfera, merg cu benzina sau asemanator, iar admisia combustibilului se face cu ajutorul unei membrane care vibreaza cu o frecventa destul de mare. Aceste motoare se foloseau acum 45-50 ani la concursurile de aeromodele, pana sa apara pe piata motorasele cu pison. Am avut ocazia sa vad odata asa ceva, m-a impresionat si pe mine zgomotul specific si forta care o aveau. Chiar zilele trecute ma uitam pe NET sa vad cine mai livreaza astfel de motoare, mi-ar fi trebuit pentru macheta Bomarc ptr a simula motoarele RAM-jet originale. :ph34r:

Deci, cu gaz la presiune mica nu faci nimic. Ceva mai mult decat nimic faci cu gaze la presiune mare. Exista in schimb motoare de racheta experimentale cu gaz metan. Inca nu au o aplicatie comerciala, mai este de lucru.
Documenteaza-te mai mult, foloseste calculatorul si pentru calcule.
Nu te arunca pe constructie pana cand cel putin in linii mari nu obtii ceva satisfacator.
Nu va urez spor la lucru, deoacamdara doar spor la studiu. :unsure:

Aceasta postare a fost editata de liviu123: 02 November 2009 - 01:26 AM

0

#195 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 November 2009 - 02:49 AM

Nu am facut referire la pulsoreactor decat in ideea ca poate gaseste el o analogie intre ce vrea sa faca si principiul acelui motor. Pana la urma amestecul intra oarecum comandat in camera de ardere de acele lamele care ar putea fi smilare supapelor lui. Asta poate sa si faca, ia un pulsoreactor si alimenteaza direct cu oxigen si hidrogen, aprinde amestecul, obtine o serie de explozii si cam atat, se termina gazul. Ca la celelalte, aer era din belsug pe camp si doar benzina trebuia carata, dar merita efortul (la faptul ca zburau ma refer, nu la faptul ca TOATE au zburat cu folos...). Nu stiu ce obtine si cat zboara cu rezervoare in care tine doar gaz.

Si partea cu link-ul a fost o invitatie la fel de subtila la documentare. Sa-mi trimita un link presupune sa introduca cateva cuvinte macar in Google, sa caute in cateva pagini sa vada ce-i acolo. Apoi sa vada daca ce-i acolo e ce i-am cerut eu si cand gaseste ceva, sa-mi trimita sa ma dea pe spate, sa-mi demonstreze ca se poate.
Daca gaseste ceva care zboara vede cam ce au obtinut altii la fel de pasionati ca el, cu mijloacele pe care le are si el. Speram sa dea si peste paginile cu motoare adevarate cu hidrogen lichid sa vada ce inseamna si ca nu-s usor de facut in bucatarie, pe masa, cu un strung si 2 tevi de inox.

Domnule ovidex, sunteti sudor de meserie? Nu are nici o importanta in realitate, doar ma omoara curiozitatea...
Si ma mai omoara o problema: unde sau cum ati facut testele de care vorbiti mai devreme?
Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 November 2009 - 02:53 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#196 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 02 November 2009 - 11:26 AM

Tot citesc pe aici si ma minunez.
Oare "povestea frumoasa" a lui Ovidex este doar o poveste frumoasa si imaginara ? Nu stiu, dar Ovidex ne poate spune mai multe (chiar si varsta dansului, daca nu este un secret) si eventual ne poate prezenta si cateva poze.
0

#197 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 02 November 2009 - 01:23 PM

Vezi postareaovidex, la Nov 1 2009, 09:52 PM, a spus:

buna seara
si apropo nu sunt nebun cum a spus un domn mai sus.
a incercat cineva dintre dv sa vada ce inseamna aprinderea unui amestec de hidrogen si oxigen numai la presiunea atmosferica nu mai mare ca sa isi dea seama de cata energie rezulta?
....


Imi cer scuze daca te-am jignit, nu asta era intentia. De fapt nici eu nu sunt complet sanatos la bila, asa zice nevasta.
Speram totusi sa ne dovedesti prin poze si/sau filmulete ca ai avut niste rezultate tangibile.

Apropo, stii care este viteza de scuregre a gazelor dintr-un motor cu H2 si O2 la presiunea de 2 atm (1atm peste cea ambientala, sa fiu riguros)?
Eu nu stiu,
Asa ca am intrat intr-un progrmael istet: GUIPEP si am rulat o simulare mica, rezultatul: Isp=142s adica fro' 1400m/s - cu ajutajul corect realizat si adaptat la conditiile atmosferice. Pentru a obtine o tractiune cinstita de vreo 100N (~10kgf) ai nevoie de un consum de combustibil de 100/1400=71.4 grame combustibil pe secunda - si asta fara sa iau in considerare o serie de pierderi inevitabile.

In rezervoarele tale cat combustibil stochezi?

Faci analogia cu ce se intampla daca umplii bucataria cu hidrogen si aprinzi tigara - da ai dreptate zbor geamurile si in functie de pozitia tigarii zboara si fumatorul pe geam sau pe usa. Dar aia nu e o ardere e o detonatie (sper sa nu ma insel, bucatariile nu sunt punctul meu forte).

Pe undeva si treaba asta e buna iar oamenii foarte nebuni si cu foarte multe cunostinte incearca sa faca motoare ... cu detonatie in puls ... ( asta e o alta invitatie sa: "...google it.." ). Din cate stiu nu a iesit nici un model comercial. Dar o varianta mai simpla si ieftina sunt pulsoreactoarele, de care zicea bitex. Gasesti planuri complete pe net de pulsoreactoare cu sau fara valve.

Succes.

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 02 November 2009 - 01:26 PM

0

#198 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 November 2009 - 02:31 PM

La ce frecventa pot lucra electrovalvele folosite de tine? Este suficient de mare?
0

#199 Useril este offline   ovidex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 26-October 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 04 November 2009 - 01:15 AM

Vezi postareadan_mitea, la Nov 2 2009, 02:31 PM, a spus:

La ce frecventa pot lucra electrovalvele folosite de tine? Este suficient de mare?

Buna seara domnilor.
Domnule Mihaimcq sa sti ca daca as fi vrut sa raman doar la nivelul de povestitor nu intram pe acest forum.Dar sa sti ca totusi daca stau sa ma gandesc mai bine aveti dreptate precum majoritatea filmelor au la baza o poveste “frumoasa” in septembrie la anul cu mult noroc o sa puteti viziona filmul meu.
Domnule MrSpace la intrebarea dv daca stiu care este viteza de scurgere a gazelor dintr-un motor cu H2 si O2 la presiunea de 2 atm(1 atm peste cea ambientala ), iti pot spune cu siguranta ca este X m/s ;Daca specificati si celelate necunoscute din aceasta ecuatie putem calcula cu exactitate care e viteza, si inca o problema majora care trebuie specificata daca in motor se produce o “ardere “ sau o “detonatie” .Asta e singurul raspuns pe care il pot da, si nu cred ca altcineva va poate da alt respuns daca nu le mentionati si celelate necunoscute.
Iar la chestia referitoare cu umplutul bucatariei cu hydrogen si aprinzi tigara , imi dau seama ca nu esti fumator , daca ai fi nu ai mai fuma te asigur ,eu sigur te-ai lasa de fumat.Draga domnule Mrspace sper ca nu sunteti suparat pe mine , dar incercati sa puneti intrebari stricte pe tema acestui subiect.
Domnule Dan mitea frecventa electrovalvelor (de inchidere-deschidere ) este data strict de volumul camerei de ardere, de presiunea combustibilului si de momentul aprinderi combustibilului din ea.Dupa cum am mentionat zilele trecute am spus ca un rezervor si o camera de ardere formeaza un corp. Incercand sa obtin o deplasare cat de cat constanta trebuie sa folosesc minim doua corpuri .Cu cat volumul camerei de ardere este mai mare , cu atat mai bine pentru ca se mareste si timpul de evacuare , sau cu cat este presiune mai mare in camere de ardere iarasi se mareste timpul de evacuare .Daca se folosesc 3 corpuri rezulta implicit ca si supapele se deschid –inchid de mai putine ori , pt ca le vin randul mai greu la 3 corpuri.Am mentionat ca urmez urmatorul principiu:in momentul de pornire toate camerele de ardere le umplu.Se inchid toate electrovalvele, vine momentul aprinderii si implicit deschiderea evacuari din camera 1 .Mare atentie, la jumatatea timpului de evacuare din camera de ardere 1 se produce aprinderea in camera de ardere 2(si deschiderea evacuarii camerei 2) .Dupa cum observati nu mentionez de data aceasta nici 4 sec nici 10 sau alta valoare, deoarece incerc sa descriu principiul nu cat combustibil am sau ce dimensiuni au camerile de ardere pentru a nu se interpreta gresit .La jumatatea timpului de evacuare din camera de ardere 2 se produce aprinderea in camera 3(si deschiderea evacuarii camerei 3.In acest moment in camera de ardere 1 “expira” timpul de evacuare drept pt care evacuarea se inchide si incepe momentul alimentarii camerei 1deschiderea electrovalvelor de alimentare care nu trebuie sa dureze decat jumatate din timpul de evacuare al camerei 3, cand expira prima jumatatea a timpului de evacuare a camerei 3 se inched electrovalvele de admisie a combustibilului in camera 1 se deschide evacuarea camerei 1 si implicit aprinderea combustibilului. si se reia ciclul pana cand se consuma combustibilul.Cu cat frecventa alimentarii este mai mica supapele se uzezaza mai incet , dar asta inseamna sa maresc capacitatea camerelor de ardere ,sa maresc presiunea din rezervoare, .Domnule Dan nu incerca sa te uiti catre altceva ca sa nu deviezi de la intrebarea ta cu frecventa electrovalvelor.
Aici sunt multe alte intrebari pe care sigur ai sa le pui; dar am incercat sa-ti raspund strict doar la ce te intereseaza.
Pana in septembrie anul viitor sigur caut sa modific si rezervoarele (material.,marime ,etc) sau camerele de ardere pentru a incerca un coefficient greutate putere cat mai bun .
Scuzati eventualele greseli de exprimare , este o ora tarzie in noapte si vin dupa o zi nu prea buna.
0

#200 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 04 November 2009 - 07:42 PM

fie ca sunt doua, trei...n camere de ardere, dupa principiul de functionare descris mai sus racheta va avea zborul gainii cu capu' taiat.
toate fortele de tractiune au un offset fara de axa longitudinala si vor induce momente de torsiune in jurul CP.
Mr space a demonstrat simplu si usor ca nu poate functiona ce spuneti aici. Cu hidrogen si oxigen gazos nu se poate obtine un motor de racheta. Eventual un motor cu piston sau un pulsjet, ramjet dar motor de racheta nu.
Ca sa nu mai vorbim ca la 2 atmosfere nu faci nimic, volumul de gaz care e in rezervoare e infim comparat cu cerintele unui zbor.
Solutia nu prea e viabila din niciun punct de vedere.
Eventual incercati la ARCA ca baietii au experienta cu solutii de genu' asta.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#201 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 November 2009 - 04:13 PM

Vezi postareaovidex, la Nov 4 2009, 01:15 AM, a spus:

Buna seara domnilor.
Domnule Mihaimcq sa sti ca daca as fi vrut sa raman doar la nivelul de povestitor nu intram pe acest forum.Dar sa sti ca totusi daca stau sa ma gandesc mai bine aveti dreptate precum majoritatea filmelor au la baza o poveste “frumoasa” in septembrie la anul cu mult noroc o sa puteti viziona filmul meu.
Domnule MrSpace la intrebarea dv daca stiu care este viteza de scurgere a gazelor dintr-un motor cu H2 si O2 la presiunea de 2 atm(1 atm peste cea ambientala ), iti pot spune cu siguranta ca este X m/s ;Daca specificati si celelate necunoscute din aceasta ecuatie putem calcula cu exactitate care e viteza, si inca o problema majora care trebuie specificata daca in motor se produce o “ardere “ sau o “detonatie” .Asta e singurul raspuns pe care il pot da, si nu cred ca altcineva va poate da alt respuns daca nu le mentionati si celelate necunoscute.
Iar la chestia referitoare cu umplutul bucatariei cu hydrogen si aprinzi tigara , imi dau seama ca nu esti fumator , daca ai fi nu ai mai fuma te asigur ,eu sigur te-ai lasa de fumat.Draga domnule Mrspace sper ca nu sunteti suparat pe mine , dar incercati sa puneti intrebari stricte pe tema acestui subiect.
Domnule Dan mitea frecventa electrovalvelor (de inchidere-deschidere ) este data strict de volumul camerei de ardere, de presiunea combustibilului si de momentul aprinderi combustibilului din ea.Dupa cum am mentionat zilele trecute am spus ca un rezervor si o camera de ardere formeaza un corp. Incercand sa obtin o deplasare cat de cat constanta trebuie sa folosesc minim doua corpuri .Cu cat volumul camerei de ardere este mai mare , cu atat mai bine pentru ca se mareste si timpul de evacuare , sau cu cat este presiune mai mare in camere de ardere iarasi se mareste timpul de evacuare .Daca se folosesc 3 corpuri rezulta implicit ca si supapele se deschid –inchid de mai putine ori , pt ca le vin randul mai greu la 3 corpuri.Am mentionat ca urmez urmatorul principiu:in momentul de pornire toate camerele de ardere le umplu.Se inchid toate electrovalvele, vine momentul aprinderii si implicit deschiderea evacuari din camera 1 .Mare atentie, la jumatatea timpului de evacuare din camera de ardere 1 se produce aprinderea in camera de ardere 2(si deschiderea evacuarii camerei 2) .Dupa cum observati nu mentionez de data aceasta nici 4 sec nici 10 sau alta valoare, deoarece incerc sa descriu principiul nu cat combustibil am sau ce dimensiuni au camerile de ardere pentru a nu se interpreta gresit .La jumatatea timpului de evacuare din camera de ardere 2 se produce aprinderea in camera 3(si deschiderea evacuarii camerei 3.In acest moment in camera de ardere 1 “expira” timpul de evacuare drept pt care evacuarea se inchide si incepe momentul alimentarii camerei 1deschiderea electrovalvelor de alimentare care nu trebuie sa dureze decat jumatate din timpul de evacuare al camerei 3, cand expira prima jumatatea a timpului de evacuare a camerei 3 se inched electrovalvele de admisie a combustibilului in camera 1 se deschide evacuarea camerei 1 si implicit aprinderea combustibilului. si se reia ciclul pana cand se consuma combustibilul.Cu cat frecventa alimentarii este mai mica supapele se uzezaza mai incet , dar asta inseamna sa maresc capacitatea camerelor de ardere ,sa maresc presiunea din rezervoare, .Domnule Dan nu incerca sa te uiti catre altceva ca sa nu deviezi de la intrebarea ta cu frecventa electrovalvelor.
Aici sunt multe alte intrebari pe care sigur ai sa le pui; dar am incercat sa-ti raspund strict doar la ce te intereseaza.
Pana in septembrie anul viitor sigur caut sa modific si rezervoarele (material.,marime ,etc) sau camerele de ardere pentru a incerca un coefficient greutate putere cat mai bun .
Scuzati eventualele greseli de exprimare , este o ora tarzie in noapte si vin dupa o zi nu prea buna.


Genial! Vreau sa-mi fac si eu una! Puteti va rog sa detaliati un pic ce ati scris mai sus? Electrovalvele, merge si d-alea de masina de spalat? Eu as vrea sa incerc si cu carbit in loc de hitrogen cam vazut ca bubuie tare, mi-a aratat tata mie.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#202 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 08 November 2009 - 06:02 PM

salut , vreau si eu sa fac si eu o racheta insa m-am inzbit de unele probleme asa ca va cer ajutorul ! Am cautat ceva materiale pt racheta si am gasit 2 tevi , cea gri pt corpul rachetei iar cea neagra pt motor ! Aveti aici datele despre cele 2 tevi

Teava gri : ------- Teava neagra :

Diametru mic ext : 36 mm ------ Diametru mic ext : 29 mm
Diametru mic int : 35 mm ------ Diametru mic int : 24 mm
Diametru mare ext : 41 mm ------ Diametru mare ext : 34 mm
Diametru mare int : 40 mm ------ Diametru mare int : 30 mm
Lungime : 530 mm ------ Lungime : 405 mm

* valorile sunt cu o mica marja de eroare deoarece nu am subler digital !

Acum vin intrebarile :

1. Ar trebui sa mai tai din teava neagra ? mi se pare cam mare , daca o las asa oare motorul va avea putere sa ridica racheta de la sol ?
2. Cam ce forma ar trebuie sa aiba stabilizatoarele de zbor ?
3. Ce diametru trebuie sa aiba parasuta ?
4. Desi am citit despre rachete din materialul de la vademecum , tot nu m-am prins cum fac ca sa iasa parasuta din racheta ? Ma refer la partea cu capsa , caci de cea cu trimer am auzit ca nu se merita la rachete asa mici ! Deci cum fac ca parasuta sa iasa la altitudinea maxima ?
5. Ce lungime trebuie sa aiba ata de care e prinsa parasuta ?
6. Am posibilitatea sa fac varf din lemn la strung ? Cam ce lungime ar trebui sa aiba ?
7. La final cam ce greutate ar trebui sa aiba ?

Estimez ca pana acum cele 2 tevi au cam 100-150 grame !

Pana acum atatea intrebari , multumesc anticipat !

http://i38.tinypic.com/28hlq9u.jpg

Aceasta postare a fost editata de ad525: 08 November 2009 - 06:05 PM

0

#203 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 08 November 2009 - 07:19 PM

din ce material sunt tevile?
diferenta de diametru e cam mica....se vai ncinge puternic corpul rachetei.
teava pt motor trebuie sigur mai scurta...undeva la 150-200mm lungime batonului de combusitibl.
motorul trebuie proiectat, construit un ajutaj si un sistem de prindere pt ajutaj si dop (filet, suruburi)
stabilizatoarele poti sa le faci cam ce forma vrei si ce numar vrei (>=3).
Varful merge din lemn facut pe strung si eventual scobit putin in interior. la lungime iar tine de preferinte...dar sa fie undeva peste 100mm
se merita si la astfel de rachete pus timer. e cam greu la un motor de genu asta sa faci sistem strict pirotehnic (intarzietor+pulbere).
parasuta undeva pe la 1-1,5m diametru.
masa rachetei...vezi pe la cat iese la 1-2 kg ar trebuii sa fi ok dar asta depinde de parametri motorului.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#204 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 08 November 2009 - 08:31 PM

teava neagra e din pvc , iar cea gri din inox , teava neagra o voi mai taia , iar motorul va fi cel dupa schema de pe forum , insa tot nu am inteles cum fac sa sara parasuta ? cum sare varful ? citeam in documentul de la vademecum ceva de genul o " explozie mica" :D ...aveti cumva vreo schema de trimer ? ma rog treaba asta mai trebuie lamurita ! sapatamana asta sper sa fie gata varful si stabilizatoarele , iar pe samabata sa fie gata si parasuta si apoi mai vedem noi !

PS : parasuta trebuie dintr-un material special ? sau merge orice ?
0

#205 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 08 November 2009 - 11:40 PM

Vezi postareaad525, la Nov 8 2009, 08:31 PM, a spus:

teava neagra e din pvc , iar cea gri din inox , teava neagra o voi mai taia , iar motorul va fi cel dupa schema de pe forum , insa tot nu am inteles cum fac sa sara parasuta ? cum sare varful ? citeam in documentul de la vademecum ceva de genul o " explozie mica" :D ...aveti cumva vreo schema de trimer ? ma rog treaba asta mai trebuie lamurita ! sapatamana asta sper sa fie gata varful si stabilizatoarele , iar pe samabata sa fie gata si parasuta si apoi mai vedem noi !

PS : parasuta trebuie dintr-un material special ? sau merge orice ?

teava pt motor e ok.
dar ti-am zis...trebuie proiectat un motor, ajutaj, sisteme de prindere.
trebuie gandita prinderea motorului si a stabilizatoarelor de corp.
ce schema ai vazut pe forum? nu te apuca de lucru pana nu esti sigur pe situatie si ne spunem si noi o parere.
parasuta e cam asa.
ai un timer (nu trimer...ala e l radiocomenzi) care dupa un anumit timp initiaza o capsa care la randul ei aprinde o incarcatura de pulbere neagra. toata treaba asta e sub parasauta (intre incarcatura si parasuta ai o izolatie, de obicei vata cu talc si eventual ceva hartii, poti pune si o folie de aluminiu peste parasuta <un fel de saculet> pt protectie). cand incarcatura de aprinde presurizeaza racheta si arunca afara conu' si parasuta...un fel de efect de tun.
Pt parasuta trebuie un material care sa nu prea permita trecerea aerului prin el. Merge foarte fain o umbrela mai mare ( nu dinalea de plasa/masa) sunt alea de 2 persoane sau ceva de genu, merg la fix...eu asta am folosit prima data.
Stabilizatoarele din ce material sunt?
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#206 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 09 November 2009 - 03:53 PM

in mare parte hai sa zic ca am inteles , cam cum stau treburile insa mai este loc de invatat ! Sa o iau cu inceputul , motorul am sa il fac dupa schema de mai jos , pt parasuta cred ca voi folosi metoda ta cea cu umbrela , mi se pare mult mai accesibila decat sa fac una , iat pt stabilizatoare le voi face din balsa - 3 la numar - ceva in genul pozei de mai jos ! Conul il voi face la strung insa cred ca va fi din lemn de tei sau brad http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wacko.gif sau un lemn de esenta usoara ! Pt prinderea motorului m-am gandit sa fac un 2 "coliere "( ca in poza de mai jos cu rosu ) care care sa vina unul la capatul exterior si celalat la capatul din racheta al motorul si sa fie prinse in cateva suruburi ! Acum am primit sfaturi cum ca teava din care vreau sa fac corpul rachetei ar fi prea grea , acum fiind prima mea racheta nu stiu ce sa zic , mai astept pareri ! Pt declansarea parasuteai voi merge tot pe idea de capsa insa si aici mai trebuie sa ma documentez ! Multumesc mult pt sfaturi ...

PS : poza facuta de mine este doar ca sa va faceti o idee , nu sunt respectate cotele si dimensiunile ! M-am gandit ca ar fi mai bine ca o bucata din motor 2 cm sa fie in exterior , adica putin inafara ! astept pareri si aici ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: motor_mic.jpg
  • Imagine atasata: 2.JPG

Aceasta postare a fost editata de ad525: 09 November 2009 - 03:54 PM

0

#207 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 11 November 2009 - 04:50 PM

Am facut azi o schita pt con , daca primeste verdictul vostru ca e buna va pleca catre strungar , daca nu ...voi face alta !

Si acum interpretarea pozei : cu rosu avem partea care va sta in racheta , va avea diametrul de 35 mm iar lungime cam 60 mm , partea cu gri inchis va avea diametrul de 36 mm ( ea va veni in prelungirea tevii gri ) si va avea o lungime de circa 50 cm , iar partea cu gri deschis este conul care va avea o lungime de circa 130-140 mm iar forma nu va veni direct dreapta catre varf ci usor curbata ! Astept un raspuns , multumesc

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: con2.JPG

0

#208 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 11 November 2009 - 05:51 PM

portiunea dreapta nu e necesara.
lungime varfului sa fie cam 100mm.
fa-l ogiva, exista programe (space cad) care iti construiesc direct ogiva 3D si apoi ai optiune de printare (scara 1:1) a sectiunii longitudinale mijlocii.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#209 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 13 November 2009 - 01:15 PM

azi am avut o zi libera asa ca am reluat planurile pentru racheta , am descarcat space cad 4 si am trecut la facut planuri ! Uitati ce mi-a iesit !

Acum vine intrebarea , cu motorul pus de mine ( asta am zis ca va fi potrivit ) , in simulare am ajuns pe la inaltimea de 1800 metri :rolleyes: , oare asa sa fie si in realitate ? Racheta ar avea circa 700 mm insa greutatea va fi diferita , in program mi-a iesit cam pe la 450 g insa eu estimez ca ar mai vine inca pe atat ! Astept pareri .. o zi buna !


PS : conul este bun ? pot sa il dau la facut ?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: racheta.jpg
  • Imagine atasata: con12.jpg
  • Imagine atasata: racheta_2.jpg
  • Imagine atasata: racheta_4.jpg

0

#210 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 15 November 2009 - 02:53 PM

varful e bun...da-l la facut
simularile alea nu sunt reale. nu folosesti aceleasi materiale si motorul are o cu totul alta curba de tractiune. Nu te baza pe ce zice programu'.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu