Aceasta postare a fost editata de spyrydus: 10 March 2009 - 02:57 PM
PT INCEPATORI Postati AICI
#151
Postat 10 March 2009 - 02:54 PM
#152
Postat 10 March 2009 - 03:16 PM
http://img26.imageshack.us/img26/1641/frtitluy.th.png
Fisiere atasate
-
f__r___titlu.bmp (319.73K)
Number of downloads: 349
Aceasta postare a fost editata de spyrydus: 10 March 2009 - 03:17 PM
#156
Postat 10 April 2009 - 10:06 PM
danyel007, la Apr 10 2009, 08:07 PM, a spus:
Nu pot face rost de kno3 dar pot face rost de azotat de amoniu in combinatie cu zahar merge sa fac motor?
Probabil de ce faci tu rost va fi ingrasamant, care nu ai ce face cu el fiind imposibil sa il initiezi.
Aceasta postare a fost editata de Scorpionu': 10 April 2009 - 10:07 PM
#158
Postat 13 April 2009 - 01:24 PM
danyel007, la Apr 13 2009, 10:04 AM, a spus:
dute la palatul copiilor, si cauta o sala de modelism si robotica, sau decat modelism, si pe acolo trebuie sa fie macar unu care sa aibe inclinatii catre rachetomodele, sa gasesti club de rachetomodelism e mai greu, din cauza porcilor spinosi din parlament... intreaba pe Bitex ca el stie :)
#159
Postat 13 April 2009 - 01:40 PM
E greu cu sectiile de rachetomodelism din cauza legislatiei legata de motoare, nu ca nu ar exista pasionati. Dar sunt destui oameni care infrunta greutatile, indeplinesc conditiile impuse si se ocupa si de rachetomodele.
Ceva ma face sa cred ca cei care se ocupa de legi nu vor face nimic daca nu sunt obligati si ajutati de cei care le solicita. Cel mai simplu e sa interzici sau sa pui atat de multe piedici incat ca-i obligi sa renunte. E greu sa faci ceva...
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 April 2009 - 01:41 PM
Telefon: 0721 385365
#163
Postat 16 July 2009 - 01:04 PM
#164
Postat 26 August 2009 - 02:52 PM
#165
Postat 26 August 2009 - 04:55 PM
Mergi in Timisoara la depozitul Agricultura Modernizata. Au ingrasamant pt rosii ceva de genu. Azotat de potasiu scrie pe punga, 2Kg...ultima data era vreo 20 de lei. E foarte bun, trebuie doar macinat si merge treaba.
Proportiile corecte sunt 65/35 azotat/zahar, dupa masa.
#167
Postat 19 October 2009 - 06:11 PM
#169
Postat 29 October 2009 - 03:36 PM
ovidex, la Oct 29 2009, 03:13 PM, a spus:
A incercat cineva sa faca o racheta care e alimentata cu hidrogen?Si daca da pana la ce inaltime?
"Ovidex" evident ca au fost realizate rachete cu hidrogen (si oxigen). Nu vreau sa-ti tai elanul, dar acest tip de rachete sunt realizate de regula doar de persoane foarte experimentate, daca nu exclusiv de catre profesionisti.
O racheta alimentata cu hidrogen si oxigen este de fapt o "bomba controlata". Nu cred ca vrei sa realizezi asa ceva.
Nu prea sunt construite acasa in garaj rachete cu hidrogen si oxigen. :)
#170
Postat 29 October 2009 - 09:38 PM
mihaimcg, la Oct 29 2009, 03:36 PM, a spus:
O racheta alimentata cu hidrogen si oxigen este de fapt o "bomba controlata". Nu cred ca vrei sa realizezi asa ceva.
Nu prea sunt construite acasa in garaj rachete cu hidrogen si oxigen. :rolleyes:
Buna seara
Nu imi tai elanul, stiu cat de greu este - greu in sensul ca trebuie sa fi de 2000 de ori mai atent .
Dar eu raman la parerea, ca orice combustibil folosit la rachete este la fel de periculos daca nu e manevrat corect.
Dar sa revin la intrebarea mea oare in ultimul an a incercat cineva un astfel de combustibil pentru rachete( sigur , fara oxigen stiu ca nu functioneaza motorul ), si daca da la ce rezultate a ajuns?
#171
Postat 30 October 2009 - 11:11 AM
ovidex, la Oct 29 2009, 10:38 PM, a spus:
Nu imi tai elanul, stiu cat de greu este - greu in sensul ca trebuie sa fi de 2000 de ori mai atent .
Dar eu raman la parerea, ca orice combustibil folosit la rachete este la fel de periculos daca nu e manevrat corect.
Dar sa revin la intrebarea mea oare in ultimul an a incercat cineva un astfel de combustibil pentru rachete( sigur , fara oxigen stiu ca nu functioneaza motorul ), si daca da la ce rezultate a ajuns?
Nu cred ca discutam de notiunea "de 2000 de ori mai atent". Mai degraba discutam "de 2000 de ori mai multe resurse necesare" si aici ma refer la bani si tehnologie disponibila.
Sincer nu cred ca cineva de pe acest forum si-a construit acasa in garaj o racheta cu hidrogen si oxigen.
#173
Postat 30 October 2009 - 03:25 PM
ovidex, la Oct 30 2009, 11:48 AM, a spus:
Crede-ma ca trebuie sa ai ceva bani si sigur o sa te gandesti la costuri si pentru o racheta cu zahar si pentru una cu hidrogen.
Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 30 October 2009 - 03:25 PM
#174
Postat 30 October 2009 - 04:01 PM
#175
Postat 30 October 2009 - 09:40 PM
La prima lanasre racheta avea 2 rezervoare de amestec oxigen hidrogen raport 1 la 6 fiecare cu camera lui de ardere
La a doaua lansare racheta avea 3 rezervoare de amestec oxigen hidrogen raport 1 la 4
In ambele cazuri racheta a revenit "acasa" in stare buna apta de alta reincarcare .
La acest gen de rachete mai e foarte mult de spus .Nu poti sa o descri in cateva cuvinte.
Rezultatul dezamagitor
#176
Postat 30 October 2009 - 09:45 PM
Nistep oze cu motoarele se poate?
Sunt curios cum ai stocat combustibilul si cum ai proiectat/construit camerele de ardere si ajutajele.
La ce presiune erau incarcate rezervoarele?
#177
Postat 31 October 2009 - 11:17 PM
Dexter_Jr, la Oct 30 2009, 09:45 PM, a spus:
Nistep oze cu motoarele se poate?
Sunt curios cum ai stocat combustibilul si cum ai proiectat/construit camerele de ardere si ajutajele.
La ce presiune erau incarcate rezervoarele?
~ 25 cm are corpul rachetei in diametru
in corpul rachetei sunt 2 rezervoare cu 2 camere de ardere individuale
presiunea in rezervoare e de 1 atm
timpul de evacuare a gazelor arse in prima camera de ardere e de 4 secunde , la jumatate din tipul de evacuare trebuia sa porneasca a doua camera de ardere pt a mentine viteza constanta a rachetei
la urmatorul ciclu de alimentare a primei camere trebuia sa fie la jumatate din timpul de evacuare al camerei 2 , ceea ce nu a fost facuta , de aceea am spus ca a fost un esec supapa de admisie nu a mers din cauza temperaturi prea mari probabil si asa s a terminat prima calatorie.La intoarcere rezervoarele aveau 0,7 atmosfere .Dupa calculele mele daca ciclul de alimentare al camerelor mergea trebuiau sa fie ~3 cicluri de alimentare pt fiecare ,asta ziceam acum 8 ani , iar acum sunt convins ca nu ar fi mers(supapele de admisie au ramase blocate la camerele de ardere si astfel ciclul 2 de alimentare nu a mai avut loc).
rezervoarele sunt din inox 10 mm peretele cilindrului la 650 mm lungime diametru de 100 mm
camera de ardere din cupru 10 mm peretele cilindrului la 220 mm lungime diametru 90 mm evacuare 50 mm
Combustibilul a fost stocat in rezervoare separat de restul rachetei , acestea au fost atasate doar in momentul lansarii.
Modelul cu 3 rezervoare si cele 3 camere pt fiecare a patit la fel , doar o sigura data au fost alimentate cele 3 camere de ardere si asta pe rampa de lansare ordinea fiid 1 , 2 si respectiv 3 dar dupa primul ciclu gata , aceeasi problema la realimentare .
Deci in concluzie :1 atat timp cat camerele de ardere au avut combustibil a mers
2 nu am reusit din punct de vedere tehnic sa realimentez camerele
3 nici un model nu a explodat la lansare
4 durata de zbor doar 4 respectiv 6 secunde
5 daca voi reusi sa mentin ciclurile intre camere pot sa maresc presiunea in rezervoare si implicit sa maresc dimensiunile rezervoarelor pt o autonomie mai mare
Dar pana in momentul de fata inca nu am rezolvat problema
#178
Postat 31 October 2009 - 11:32 PM
Am prezentat in mare principiul de functionare.
Probabil si daca as fi reusit sa mentin continuua alimentarea camerelor de ardere modelul acestea nu putea sa se deplaseze mai mult de 40 de km deoarece ajungem la un coeficient maxim intre masa combustibilului (prin marirea capacitatilor rezervoarelor)si implicit a rachetei fata de puterea motorului.
#179
Postat 01 November 2009 - 12:29 AM
ovidex, la Nov 1 2009, 12:32 AM, a spus:
Am prezentat in mare principiul de functionare.
Probabil si daca as fi reusit sa mentin continuua alimentarea camerelor de ardere modelul acestea nu putea sa se deplaseze mai mult de 40 de km deoarece ajungem la un coeficient maxim intre masa combustibilului (prin marirea capacitatilor rezervoarelor)si implicit a rachetei fata de puterea motorului.
:rolleyes:
Citesc ca prostu si nu pricep: am imbatranit si m-am ramolit de tot sau omu' asta are niste probleme grave pe undeva?
E vorba de racheta sau de motor cu ardere interna, alternativ? Pistoane, ceva?? Amestecul acela cum intra in camere, la 1 atm? Supapele cine le actioneaza la momentul oportun? Cata energie are combustibilul acela? De ce trebuie pereti de 10 mm (!!!) la rezervoare de 10 cm dia? Zici ca n-ar fi putut sa se deplaseze mai mult de 40Km? Chiar ca e prea putin....
Daca vrei sa priceapa lumea , pune te rog o schita sau explica clar, tehnic. Poate ca acolo este ceva dar povestea este proasta. Poate ca din contra nu este nimic acolo dar povestea vrea sa para buna.
S-ar putea sa fi gresit adresa, din cate stiu pe aici nu posteaza nici un sponsor al ARCA, e clar ca aia nu intreaba prea multe...
;)
#180
Postat 01 November 2009 - 02:41 PM
ovidex, la Oct 31 2009, 11:17 PM, a spus:
in corpul rachetei sunt 2 rezervoare cu 2 camere de ardere individuale
presiunea in rezervoare e de 1 atm
timpul de evacuare a gazelor arse in prima camera de ardere e de 4 secunde , la jumatate din tipul de evacuare trebuia sa porneasca a doua camera de ardere pt a mentine viteza constanta a rachetei
la urmatorul ciclu de alimentare a primei camere trebuia sa fie la jumatate din timpul de evacuare al camerei 2 , ceea ce nu a fost facuta , de aceea am spus ca a fost un esec supapa de admisie nu a mers din cauza temperaturi prea mari probabil si asa s a terminat prima calatorie.La intoarcere rezervoarele aveau 0,7 atmosfere .Dupa calculele mele daca ciclul de alimentare al camerelor mergea trebuiau sa fie ~3 cicluri de alimentare pt fiecare ,asta ziceam acum 8 ani , iar acum sunt convins ca nu ar fi mers(supapele de admisie au ramase blocate la camerele de ardere si astfel ciclul 2 de alimentare nu a mai avut loc).
rezervoarele sunt din inox 10 mm peretele cilindrului la 650 mm lungime diametru de 100 mm
camera de ardere din cupru 10 mm peretele cilindrului la 220 mm lungime diametru 90 mm evacuare 50 mm
Combustibilul a fost stocat in rezervoare separat de restul rachetei , acestea au fost atasate doar in momentul lansarii.
Modelul cu 3 rezervoare si cele 3 camere pt fiecare a patit la fel , doar o sigura data au fost alimentate cele 3 camere de ardere si asta pe rampa de lansare ordinea fiid 1 , 2 si respectiv 3 dar dupa primul ciclu gata , aceeasi problema la realimentare .
Deci in concluzie :1 atat timp cat camerele de ardere au avut combustibil a mers
2 nu am reusit din punct de vedere tehnic sa realimentez camerele
3 nici un model nu a explodat la lansare
4 durata de zbor doar 4 respectiv 6 secunde
5 daca voi reusi sa mentin ciclurile intre camere pot sa maresc presiunea in rezervoare si implicit sa maresc dimensiunile rezervoarelor pt o autonomie mai mare
Dar pana in momentul de fata inca nu am rezolvat problema
Scurt pe 2...lasa vrajeala.
1.La 10mm perete din inox iti iese racheta la 50kg pe putin
2. La temperaturile la care arde amestecul oxigen/hidrogen camera aia de ardere din cupru isi pierdea integritatea structurala urgent.
3. La 1atm nu faci absolut nimic. Intr-un motor de racheta ai presiuni cel putin de ordinul zecilor de atmosfere. In cazul asta tie nu iti ajungea combustibilul din rezervor in motor.
4. Pana la urma ce motor ai facut? Cicluri de alimentare? supape? ce? :rolleyes:
Dex