Accumulatori Li-Po cu ce ii incarcam... BINE ?
#31
Postat 13 June 2007 - 12:40 AM
Acum in legatura cu incarcatorul, am un Power Peak Li-Po 300 dar acumulatorul ala umflat nu e al meu, l-am luat pt. cineva, l-am incarcat si de atunci n-a zburat cu el ( sunt 2 luni )
Valorile pe care le-am scris mai devreme sunt de la acumulatorii mei iar voltmetrul l-am cumparat azi
#32
Postat 13 June 2007 - 03:39 AM
nimsoc, la 13 Jun 2007, 00:40, a spus:
nimsoc, la 13 Jun 2007, 00:40, a spus:
Valorile pe care le-am scris mai devreme sunt de la acumulatorii mei iar voltmetrul l-am cumparat azi
Pacul balonat as fi tentat sa spun ca prezinta risc. L-as descarca cu o sarcina slabuta, ceva gen 0.2-0.4C pana la tens de aprox 3.7V/celula. Apoi l-as lasa sa stea o perioada. Atentie, nu intepa plasticul ca sa-l debalonezi, ca se poate autoaprinde. Daca se reduce balonarea, as incerca sa-l incarc, dar cu curent f mic. Oricum, daca a juns sa se umfle, cel mai probabil ca a dat coltzu'. Probabil ca daca masori vei constata o rez interna mult prea mare ca sa il poti utiliza pe avion.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 June 2007 - 03:47 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#33
Postat 13 June 2007 - 04:11 PM
Oricum l-am pus sa mearga si pe motor si la inceput avea 12.8v; cand i-am dat drumul incepe sa scada tesiunea pana la 10.7 unde se mai stabilizeaza. Daca-l las 10min si-l opresc imi indica 11.3V
#34
Postat 13 June 2007 - 04:25 PM
Acum ; daca incarcat are 12.8 si imediat ce pornesc motorul scade la 10.7 si merge asa pana deabia invarte la 8.8, (diferenta este de 2 V dar in practica se simte rau la turatie) inseamna ca diferenta aia de 2v de la pornire imi induce aceea moleseala acuzata de mine.
Cand o sa gasesc rezistenta necesara am sa fac si testul lui Cirip
#35
Postat 13 June 2007 - 04:34 PM
nimsoc, la 13 Jun 2007, 16:25, a spus:
12.8-10.7=2.1V Daca motorul trage 10A asta inseamna ca rez interna e cam de 2.1/10=210mOhmi. Ce zice specul motorului? Cati amperi trage in configuratia pe care o ai?
Cum adica 8.8V? In gol sau in sarcina? La 9V (pac de 3 celule) ar trebui sa se simta LVC-ul, fie ca e soft, fie ca e hard. Ce ESC ai?
Poti sa masori fiecare pac si sa faci comparatie intre pacuri?
nimsoc, la 13 Jun 2007, 16:25, a spus:
Este normal. Puterea este proportionala cu patratul tensiunii. Deci o scadere de 2/10=20% a tensiunii determina o scadere cu 36% a puterii. La tensiuni mici conteaza fiecare voltisor.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 June 2007 - 05:00 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#36
Postat 13 June 2007 - 05:27 PM
Cum adica 8.8V? In gol sau in sarcina? La 9V (pac de 3 celule) ar trebui sa se simta LVC-ul, fie ca e soft, fie ca e hard. Ce ESC ai?
Ai sa razi de mine daca-ti spun ca habar n-am ce e aia LVC sau ESC
8.8V imi arata voltmetrul in sarcina cand abia se mai invarte si daca-l opresc urca pana la 10.2
Am facut experimentul cu toate cele 3 pack-uri cu problema si treaba sta cam la fel; cu mici diferente
In schimb am mai facut testul si cu un pack de 11.1V/4000mah si alta treaba in sensul ca in gol are 12.7 iar cand ii dau maxim are 12.3 si motorul trage ca la inceputurile lui bune
Stau si ma intreb cum se poate evita aparitia acestui fenomen, pe viitor la alte packuri, pt. ca ma gandesc ca la astea nu mai am ce sa le fac
P.S. packurile astea problematice nu sunt umflate deloc, arata normal
#39
Postat 13 June 2007 - 06:54 PM
Bafta.
#40
Postat 13 June 2007 - 07:24 PM
nimsoc, la 13 Jun 2007, 17:27, a spus:
LVC=Low Voltage Cutoff. Este tensiunea de la care motorul este taiat indiferent de pozitia manetei de gaz, pentru a proteja pacul impotriva descarcarii exagerate. Lipoii sunt sensibili la descarcare sub 3V/celula.
ESC=Electronic Speed Controller. Nume generic dat dispozitivului care se ocupa de comanda motorulu, fie ca e cu perii sau brushless.
Una peste alta, ceva e in neregula acolo. Acumulatorii sunt abuzati, dupa parerea mea. Sunt supraincarcati si supra descarcati. Daca nu e vreo problema de calitate, nu e de mirare ca ii cam lasa genunchii. Eu am peste 70 de cicluri pe un pac si inca nu da semne de oboseala. Tin evidenta stricta pe un tabel excel cu incarcari/descarcari si parametrii asociati. Tratati corect am auzit ca se poate ajunge la peste 200 de cicluri.
nimsoc, la 13 Jun 2007, 17:27, a spus:
nimsoc, la 13 Jun 2007, 17:27, a spus:
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 June 2007 - 07:39 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#41
Postat 13 June 2007 - 07:49 PM
In mod normal nu regulatorul ar trebui sa taie curentul? Pe modelele astea cu probleme am regulatoare GWS si nu taie curentul, ca dovada masuratorile mele de azi. In schimb pe Super Star am schimbat regulatorul cu unul mai mare si Robbe, iar asta taie curentul.
Oricum n-am zburat la limita descarcarii ca nu mai aveam cum ( desi odata le-am flescait pe toate si am sezizat ca dupa incarcare erau f.moi, cu toate ca incarcatorul mi-a semnalat incarcare completa)
Ca sa nu le supraincarc nu stiu ce posibilitati as avea decat sa le verific la intervale de timp sa vad ce tensiune au in ele
#42
Postat 13 June 2007 - 08:01 PM
nimsoc, la 13 Jun 2007, 19:49, a spus:
nimsoc, la 13 Jun 2007, 19:49, a spus:
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 June 2007 - 08:05 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#44
Postat 13 June 2007 - 09:09 PM
Acu 1
Tensiune gol 12,96
Celule: 4,36 ; 4,27 ; 4,30
Sarcina
30 sec : 10,8V
1min : 10,73 ( 3, 63: 3,70: 3,63)
2min : 10,61
3min: 10,56
5min: 10,23 ( 3,68: 2,54: 3,67)
6min: 9,9 (
7min: 9
8min: 8,89 ( 3,70: 1,54: 3,70)
9min: 8,85
10min: ( 3,77: 1,30: 3,76)
Dupa cele 10 min tensiunea nu mai scade semnificativ dar mai merge motorul inca vreo 10 cu turatie mica de tot. Nu-l taie
Cand era nou si motorul si acumulatorii l-am lasat pe turatie max. si dupa 20 min s-a schimbat sound- ul motorului semn ca isi micsorase turatia
Acum din prima merge la turatia de atunci (dar care era dupa 20 min atunci)
#46
Postat 13 June 2007 - 09:31 PM
Metoda de estimare a rez interne se poate aplica si la cate o celula individuala pe la mufa de egalizare. Daca ai indemanare si lucrezi cu grija, poti face un pac nou cu celulele cele mai bune adunate din cele 2 pacuri. Dar... inca o data, numai daca ai indemanare si crezi ca poti. Daca ai retinere, nu o fa. Orice greseala poate avea urmari pirotehnice serioase.
Despre pacul aruncat... Nu se arunca pur si simplu, pentru ca prezinta pericol de incendiu. Pacurile se descarca complet inainte de a le arunca. Asta se face lasand un bec de masina sau o rezistenta la bornele lui timp de cateva zile. Abia dupa aia se arunca.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 June 2007 - 09:33 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#50
Postat 14 June 2007 - 08:06 AM
Poti sa resuscitezi celulele cu probleme (sub 3V). Setezi incarcatorul pe nimh si incarci cu 100mah, il lasi asa pina ajunge tensiunea la 3v, dupa aia il incarci normal cu setarea lipo dar obligatoriu numai cu egalizor. OBLIGATORIU SA STAI MEREU LINGA EI CAND FACI ASTA - NU-I LASA NESUPRAVEGHEATI.
Este f ciudat pt un regulator sa nu taie la 9v (aproape toate care le-am avut taiau la 9v mai rar era unu care sa taie pe la 8.7v).
@nimsoc
Cateva sfaturi. Dupa ce folosesti packul nu il pune imediat la incarcat, lasa-l 10-20 min, motivul este ca packul este incins si trebuie sa-l lasi sa se stabilizeze intern. Daca vrei sa le ai pt mai mult timp foloseste in permanenta egalizor, incarcarea sa o faci cu 0,7C. Si nu in ultimul rand incearca sa nu folosesti packul la capacitatea lui maxima, adica, ex un pack de 2000 daca zbori cu el 10min si cand il incarci obsevi ca a luat 1950mah, nu e bine deci reduci perioada de zbor; si atentie la rata de descarcare daca ai un pack de 20C incearca sa-l folosesti la 16-18C max.
Atentie la acumulatorii care-i folosesti, ii stiu si rata de descarcare inscrisa pe ei nu este cea reala.
#52
Postat 14 June 2007 - 09:59 PM
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 14 June 2007 - 10:22 PM
#53
Postat 15 June 2007 - 09:01 PM
In urma testelor de azi, treaba este foarte concludenta si sta cam asa:
Mi-am achizitionat 2 acumulatori 11.1/2200 mah noi nouti + inca un motor Roxxy brusshles 2827 ( exact ca celelalte) + egalizator
Intai am pus acumulatorii noi pe motoarele vechi si.. ACELASI REZULTAT...LIPSA DE PUTERE. Am zis ca poate n-or fi incarcati suficient cu toate ca masurati aveau 12,4V si balansul pe celule PERFECT.
I-am lasat sa mearga pana pe la vreo 10,5V si i-am bagat la incarcat impreuna cu egalizatorul. Dupa aia i-am pus din nou si ACEEASI TREABA
I-am pus si pe motorul nou si ...n-am cuvinte; tragea de n'avea aer. Am pus pe rand si acumulatorii vechi ''cu problema'' ( aia dezechilibrati) trageau la fel de tare, nu era nici-o diferenta intre cei noi si cei vechi, nici la putere nici la timp de descarcare.
Concluzie: Am impresia ca treaba cu dezechilibrul celulelor este ''frectie la picior de lemn'' si ca nu conteaza nici cat negru sub unghie ( avand in vedere datele pe care le-am postat despre comportamentul celulelor ''vechi'' si proba practica cu un motor nou)
Problema este ca se duc motoarele intr-un regim de utilizare normal ( repet n-au fost aterizate in bot sau alte chestii de astea )
Asa ca precum o zicala: stati si voi stramb si judecati drept aceasta situatie.
#57
Postat 18 June 2007 - 08:12 AM
Pai dam un ex. un model de 1,5kg, dar nu folosesti motorul corespunzator si atunci ai impresia ca "nu are vlaga".
Folosesti motorul coresp. dar nu folosesti packul necesar, astfel omori packul si ramane aceeasi impresie "nu are vlaga".
De ex testezi acest MOTOR cu 2 tipuri de acumulatori LIPO, Varianta 1 pack si Varianta 2 pack dar cu 3 celule.
Din acest test o sa rezulte consumul (A) de la primul pack de aprox 28-30A dar la al 2-lea de 32-34A.
Deci daca folosesti primul pack o sa ai impresia ca motorul nu trage dar el saracul nu trage pt ca nu are de unde sa traga tot curentul necesar.
La partea cu elicea, este posibil sa folosesti o elice cu diametru si pas mic si atunci motorul urla, il incingi, dar nu trage.
Si ar mai fi un raspuns, este posibil sa nu folosesti nr necesar de celule/pack.
#59
Postat 24 June 2007 - 11:57 AM
#60
Postat 25 June 2007 - 12:34 AM
1. Ai sa vezi ca am plecat de la premiza ca nu imi trag modelele, n-am avansat apriori problema acumulatorilor
2. Poate imi spui cum sa merg cu 80% rata de descarcare cand eu am nevoie de 100% in situatiile de zbor real?
Daca stii sa raspunzi la aceste intrebari te rog s-o faci , daca nu ... abtine-te