Modelism - RHC Forum: OS 91FX - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

OS 91FX ...doar doua intrebari

#1 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2010 - 08:27 AM

1. In cartea cu care vine motorul si in pdf-ul de pe mai multe site-uri, inclusiv cel al producatorului, desi sunt identice, exista totusi o deosebire esentiala legata de numarul de ture cu care trebuie deschis jiclorul principal: in carte se recomanda o deschidere de 4-5 ture iar prin pdf-uri una de 2-2,5 ture. Care e cea buna ? Stiu ca reglajul se face pe incercate, dar mi-ar folosi totusi sa stiu care e reglajul recomandat.
2. As vrea sa folosesc pentru el un batiu cu o treapta mai mica decat cel recomandat acestui motor, din motive de greutate, adica unul recomandat motoarelor pana la 12 cmc. E o prostie, sunt sanse reale sa se rupa batiul la o folosire normala?
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#2 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2010 - 11:45 AM

Vezi postareamisumat, la Dec 20 2010, 08:27 AM, a spus:

1. In cartea cu care vine motorul si in pdf-ul de pe mai multe site-uri, inclusiv cel al producatorului, desi sunt identice, exista totusi o deosebire esentiala legata de numarul de ture cu care trebuie deschis jiclorul principal: in carte se recomanda o deschidere de 4-5 ture iar prin pdf-uri una de 2-2,5 ture. Care e cea buna ? Stiu ca reglajul se face pe incercate, dar mi-ar folosi totusi sa stiu care e reglajul recomandat.
2. As vrea sa folosesc pentru el un batiu cu o treapta mai mica decat cel recomandat acestui motor, din motive de greutate, adica unul recomandat motoarelor pana la 12 cmc. E o prostie, sunt sanse reale sa se rupa batiul la o folosire normala?



Nu se rupe batiul, oricum FX-91 are aceleasi dimensiuni exterioare cu FX-61, deci batiul ales e bun. Ca reglaj, eu zic sa mergi pe 2,5ture la initial, oricum va fi bogat. In caz ca nu porneste, sau moare dupa pornire, il mai deschizi. Da-i un PM lui typer, el are un 91fx.

PS: M-am uitat si eu pe manual. Cu batiul am dreptate, chiar ei recomanda acelasi cod de batiu pt. 61 si 91. Cu reglajul initial, ei zic asa: 1,5-2 ture pt. fx61, 2-2,5 ture pt fx91 si 3-4 ture pt fx61 dotat cu tuned pipe, adica rezonator. Deci, daca pui toba originala ii dai 2-2,5ture, daca-i pui rezo, da-i 4-5 ture.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 20 December 2010 - 11:54 AM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#3 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 20 December 2010 - 09:01 PM

Pt prima pornire la orice motor, mie imi place asa:
Daca am demarorul, deschid HSN putin (1 tura) si ii dau. Nu o ia, il mai deschid inca 1/4 ture, apoi ii dau iar. Tot asa, il invart cu demarorul deschizand HSN-ul progresiv.
Daca nu am demaror, prefer sa deschid HSN in timp ce suflu prin furtunul de alimentare pana cand aud ca fasaie mai tare. Apoi bag tubul de alimentare la rezervor si trag gazul in carburator. Dau la pala, strang 1/4, dau la pala apoi strang 1/4, samd pana o ia. Deci fara demaror plec invers, de la limita de inecat spre sec pana o ia.
Asta pt prima pornire. Apoi reglaj mai inecat, ralanty mai ridicat, reprize scurte in full sa scoata spanul..... bla bla bla....

PS.Nu am vazut la nici un motor 5 ture; nici la aero, nici la auto, nici la NonRC-urile alea diesel!!!

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 20 December 2010 - 09:03 PM

0

#4 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 20 December 2010 - 09:36 PM

Salut,
incepe cu 2 1/2 ture si dupa ce-l pornesti stringe aprox 1/4 ,in rest ca la carte .

Bafta si CAVOK
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#5 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 December 2010 - 11:20 AM

Va multumesc. Culmea e ca si cu 4-5 ture merge motorul, nu grozav, dar merge. O sa continui cu 2-2,5 ture.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#6 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 25 December 2010 - 04:37 AM

Vezi ca pe FX91 s-au montat doua tipuri de HSN. Primul, metalic nu a fost prea bun pt ca facea bule pe furtunul dintre HSN si carburator. Ulterior au aparut cele cu HSN in soclu de plastic negru, comun cu seria LA (LA46 si LA65). Asta in soclu de plastic se pare ca este mai bun. Fiind comun cu seria LA (motoare mai mici) probabil ca la FX91 trebuie deschis mai mult.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#7 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 December 2010 - 12:32 PM

Eu am varianta din poza...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  HSN.jpg (182.25K)
    Number of downloads: 20

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#8 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 December 2010 - 12:54 PM

Eu nu inteleg ce te roade de fapt. Porneste-l si incide HSN pana isi schimba sunetul de 4T cu 2T, desfaci juma' de tura si-l lasi sa mearga asa un plin, doua.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro