Aeroclubul opreste de la zbor ULMurile fara autorizatie pentru statia radio
#1
Postat 31 May 2007 - 05:21 PM
Termenul legal de solutionare a cererii pentru autorizare este de 6 saptamini.
Eu unul ma duc sa pun o :wub: la AR, platiti din banii nostri sa-si bata joc.
Poate are cineva solutii temporare, inafara de a ma muta din cel mai mare CTR din tara (22 nm)?
#2
Postat 31 May 2007 - 08:21 PM
Sti ce e cel mai nasol? Cursul de radio costa vo 200 de euroi! Adica de cca 10 ori mai mult ca in Jermania!!!!
Si ca sa rasucesc cutitul in rana la maximum:
- sportivii AR de la planor, motor, ULM nu prea au certificare radio, dar totusi sub pulpana AR (finantat din bani nostrii) zboara fara nici o retinere.
big
#4
Postat 31 May 2007 - 09:41 PM
Big, la 31 May 2007, 20:21, a spus:
Sti ce e cel mai nasol? Cursul de radio costa vo 200 de euroi! Adica de cca 10 ori mai mult ca in Jermania!!!!
Si ca sa rasucesc cutitul in rana la maximum:
- sportivii AR de la planor, motor, ULM nu prea au certificare radio, dar totusi sub pulpana AR (finantat din bani nostrii) zboara fara nici o retinere.
big
Nu contest necesitatea statiei, chiar sint un fan al procedurilor ATC, dar procedura aplicata este mai mult decit discutabila.
Cit despre statiile care functioneaza la AR, multe ar trebui demult aruncate la gunoi, planoarele abia le intelegi de la 5 km, dar de alea nu se leaga nimeni.
#5
Postat 01 June 2007 - 08:50 AM
Actele necesare autorizarii statiilor se gasesc aiciIGTI. Dupa completare se depun (cel putin la Buc) pe str Italiana nr 22 et 4 dna Dinu Mariana http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Atentie: Trebuie aduse copii dupa diverse acte (ex: certificat inmatriculare). Aduceti si ORIGINALELE pentru a fi confruntate cu copiile. Daca nu trebuie sa faceti copii ... legalizate la notar :wub:
Spor
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#6
Postat 01 June 2007 - 09:22 AM
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif :wub: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif :D
#7
Postat 01 June 2007 - 12:34 PM
Andrei, la 1 Jun 2007, 08:50, a spus:
Actele necesare autorizarii statiilor se gasesc aiciIGTI. Dupa completare se depun (cel putin la Buc) pe str Italiana nr 22 et 4 dna Dinu Mariana http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Atentie: Trebuie aduse copii dupa diverse acte (ex: certificat inmatriculare). Aduceti si ORIGINALELE pentru a fi confruntate cu copiile. Daca nu trebuie sa faceti copii ... legalizate la notar :rolleyes:
Spor
Asa vom face, obligat fortat ... numai ca termenul legal de solutionare este de 6 saptamini ... stam la sol?
Nu era de bun simt sa spuna mai fraierilor, ca ne dati bani sa ne batem joc, vedeti ca peste o luna nu va mai dau AT daca nu aveti aia? Sint semnale ca ei stiau de mult, dar nu ne-au anuntat, cine stie de ce.
#8
Postat 02 June 2007 - 10:15 PM
PS .. E doar o idee... <_<
Spor!!..
#9
Postat 03 June 2007 - 10:41 AM
Scamatorii nu au legatura cu statiile de aviatie. Sunt lucruri complet diferite. Chiar daca esti radioamator clasa I asta nu iti da nici un drept legat de statiile de aviatie.
In alta ordine de idei: trebuie acte de provenienta pentru statia radio? Sau doar caracteristici tehnice?
#10
Postat 03 June 2007 - 08:39 PM
Citeaza
Imi rezerv o urma de indoiala, fiindca cel mai bun radiotelefonist este "scamatorul" clasa intai. Cel mai bun ATC (Air Traffic Contr...) nu se descurca aproape deloc cu o statie "de scamator". :)
:) !! NU sunt "draga nenii" (YO) si nici n-o sa fiu vreodata!!
Cat despre acte, cel mai bine intrebi la aeroclub ca trebuie sa stie despre ce-i vorba. Eu stiam (pe vremuri) de factura, certificatul de omologare al clasei de incadrare a statiei(fix,mobil, frecvente si putere) si dovada efectuarii instructajului pentru folosirea statiei de radioemisie(carnet de radiotelefonist, "diploma" de YO sau ceva de genul)
Spor!!..
#11
Postat 03 June 2007 - 09:09 PM
Ei sunt certificati pentru anumite "frecvente", tipuri si puteri de emisie. Daca nu se pune problema puterii, sigur la capitolul benzi si tipuri nu corespund certificatele de radioamantor. Plus ca nici autorizatiile de functionare nu-s cele potrivite.
Asa ca singura solutie o vad pe asta care va tot incurca acum.
Urez rezolvare grabnica. Posibil ca perioada de 6 saptamani sa fie termenul maxim, nu cel uzual de primire a unui raspuns favorabil. Teoretic daca exista vointa s-ar putea rezolva mult mai rapid. Cred sau sper...
Scuze de interventie si spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 04 June 2007 - 10:55 AM
1. cerere
http://www.igcti.ro/documente/formulare/7%..._LUF_MA_ANV.doc
2. anexa la cerere
http://www.igcti.ro/documente/formulare/7%..._LUF_MA_ANV.doc
3. copie legalizata dupe Certificatul de Identificare al aeronavei
4. copie CI proprietar
5. extras din manualul statiei cu datele tehnice
Daca e pe persoana juridica, e mai complicat.
Trimiti astea la ANRCTI (http://www.igcti.ro/), persoana de contact dna Dinu 0721291271. Adresa e Bucuresti sector 2, str Italiana nr. 22, cod
postal 020976.
Nu se cere factura/acte de provenienta (ar fi si greu, unele se iau "la pachet" cu aeronava).
Chestia cu certificatul de radiotelefonist e alta treaba (tine de pilot), fara conexiune cu asta (care tine de aeronava) - dar la fel de sensibila.
#13
Postat 04 June 2007 - 08:01 PM
ca sa folosesti o statie radio de aviatie trebe sa absolvi un curs la SSAC (academia de aviatie) - care costa cca 8 mil si tine o sapatamana-
dupa care dai examen acolo si obtii un certificat de absolvire , cu aceste certificat te duci la IGCTI si dai alt examen pt Certificat General De Operator Radiotelefonist in Serviciul Mobil Aeronautic Si Mobil Aeronautic Prin Satelit (pe cuvant ca asa se cheama :D ) unde te mai duci cu niste timbre si poze si 300 de mii , cam asa am facut asta toamna,problema e ca nu se organizeaza cursul in fiecare saptamana si daca nu se strang mai multi ....nu se face.pana anul trecut te puteai duce sa dai doar ex la IGCTI dar ....era prea ieftin probabil si...
apoi cu statiile e alta problema ...
sunt rezolvabile toate ,
problema e ca nu exista comunicare intre institutii .noi pilotii nu avem inca o interfata care sa sara ca arsa intr-un caz ca asta de zilele astea cand oameni nu au putut sa-si desfasoare activitatile propuse
radioamatorii nu au drept de utilizare a statiilor de aviatie , sunt raioane diferite si scopurile activitatilor sunt diferite
" BZF2 din Germania o fi valabila aici in Romania? " da sunt valabile,chestie verificata personal de mine
si ca sa va oftic, eu sambata am zburat,dar in Germania
:D
www.aerial.ro
0723196944