Pagina 1 din 1
Intrebari de reglaj
#1
Postat 28 May 2007 - 08:10 PM
Azi mi-a venit elicopterul, un lama V4 (cerusem V3 dar le-au cam incurcat). :((
1.I-am dat putin drumul in timp ce il tineam in mana si am observat ca vibreaza. Da impresia ca paletele nu sunt simetrice. In manual am citit ceva de indreptarea cu mana a paletelor dar nu imi dau exact seama cum. Dau drumul la motor la turatie mica si ma uit la palete si observ ca una trece cu cativa milimetri mai sus decat cealalta dar nu reusesc sa-mi dau seama care :)
2. Pe radiocomanda pe langa joystick-uri mai sunt inca 4 "butonase", acestea au acelasi efect ca si joystickurile?
Multumesc.
1.I-am dat putin drumul in timp ce il tineam in mana si am observat ca vibreaza. Da impresia ca paletele nu sunt simetrice. In manual am citit ceva de indreptarea cu mana a paletelor dar nu imi dau exact seama cum. Dau drumul la motor la turatie mica si ma uit la palete si observ ca una trece cu cativa milimetri mai sus decat cealalta dar nu reusesc sa-mi dau seama care :)
2. Pe radiocomanda pe langa joystick-uri mai sunt inca 4 "butonase", acestea au acelasi efect ca si joystickurile?
Multumesc.
#4
Postat 06 June 2007 - 07:33 PM
Dupa ce mi-am inlocuit motoarele la un Lama V4 nu reusesc sa-l reglez sa ramana stabil. Daca incerc sa decolez inpecepe f violent sa se invarta pe loc si devine incontrolabil. Am incercat sa-l tin in mana si sa turez motoarele si se simte o miscare violenta a cozii in stanga-dreapta. M-am uitat in manual si am tot incercat sa-l reglez de la potentiometrul de "Proportional" dar nu observ imbunatatiri.
Ar putea sa-mi explice cineva ce fac cele 2 butoane de reglaj :"Gain" si "Proportional" ?
Multumesc!
Ar putea sa-mi explice cineva ce fac cele 2 butoane de reglaj :"Gain" si "Proportional" ?
Multumesc!
#5
Postat 06 June 2007 - 07:50 PM
Salut,
Nu sunt expert in elicoptere, dar reglajele de acolo sunt tipice unui sistem de control cu reactie. Iti propun urmatoarea metodologie:
1)Redu Gain la minim. In acest moment, daca tii elicopterul in mana si il rotesti in jurul axei de giratie, raspunsul cozii (anticuplul) va fi lenes.
2)Cresti progresiv Gain si testezi. Raspunsul anticuplului va fi din ce in ce mai zglobiu. La un mom dat, va incepe sa oscileze. Din acel punct, dai Gain putin inapoi.
3)Urmaresti raspunsul cozii. Daca se simte ca o oscilatie amortizata, umbli la Proportional si incerci sa faci ca oscilatia sa se atenueze cat mai repede. Daca intra din nou in oscilatie ca urmare a modificarii lui Prop., mai reduci Gain.
Ideea este sa faci anticuplul sa raspunda rapid, dar fara oscilatii.
Ptr detalii suplimentare gugal "acordul regulatoarelor PID".
Cirip
Nu sunt expert in elicoptere, dar reglajele de acolo sunt tipice unui sistem de control cu reactie. Iti propun urmatoarea metodologie:
1)Redu Gain la minim. In acest moment, daca tii elicopterul in mana si il rotesti in jurul axei de giratie, raspunsul cozii (anticuplul) va fi lenes.
2)Cresti progresiv Gain si testezi. Raspunsul anticuplului va fi din ce in ce mai zglobiu. La un mom dat, va incepe sa oscileze. Din acel punct, dai Gain putin inapoi.
3)Urmaresti raspunsul cozii. Daca se simte ca o oscilatie amortizata, umbli la Proportional si incerci sa faci ca oscilatia sa se atenueze cat mai repede. Daca intra din nou in oscilatie ca urmare a modificarii lui Prop., mai reduci Gain.
Ideea este sa faci anticuplul sa raspunda rapid, dar fara oscilatii.
Ptr detalii suplimentare gugal "acordul regulatoarelor PID".
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#8
Postat 07 June 2007 - 11:46 AM
Unele butonase se numesc inversoare de sens, incearca sa nu umbli la ele. Altele se numesc trimeri, la astea ai putea sa umbli (atita doar ca ar trebui sa stii cit si cum).....
Platoul stabilizator (bara metalica de sus, fara pale), se prinde in ax cu o cupla patrata. Din cauza eclisei de prindere la platoul superior, ai exact doua posibilitati fizice de prindere (cu un decalaj de 90 de grade) corect sau gresit. Daca e pusa corect, atunci bara respectiva compenseaza giroscopic platoul superior, daca e gresita, pina la o anumita viteza de rotatie nu se intimpla nimic, dupa care are o puternica tendinta de a rasturna elicopterul (soc violent fara cauze externe in platoul superior).
Platoul stabilizator (bara metalica de sus, fara pale), se prinde in ax cu o cupla patrata. Din cauza eclisei de prindere la platoul superior, ai exact doua posibilitati fizice de prindere (cu un decalaj de 90 de grade) corect sau gresit. Daca e pusa corect, atunci bara respectiva compenseaza giroscopic platoul superior, daca e gresita, pina la o anumita viteza de rotatie nu se intimpla nimic, dupa care are o puternica tendinta de a rasturna elicopterul (soc violent fara cauze externe in platoul superior).
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 07 June 2007 - 11:47 AM
#9
Postat 08 June 2007 - 08:54 AM
De 3 zile incerc dar nu reusesc sa fac elicopterul sa nu se mai invarta in jurul axei verticale.
Am gasit pe net o metoda de reglare care zicea cam asa:
-reglez butonul de gain pe o pozitie medie
-reglez butonul de proportional pe pozitia minima, notez directia in care se invarte coada.
-reglez butonul de proportional pe pozitia maxima iar daca coada se invarte in directie opusa tot micsorez valoarea proportional-ului pana cand elicopterul devine stabil.
Din pacate nu reusesc, mi se pare ca raspunde putin aleator la schimbarile din proportional. Astfel, desi schimb valoarea lui cam cu jumatate de milimetru (f putin) o data elicopterul tot se invarte o data spre dreapta iar apoi (dupa un reglaj f fin) se invarte spre stanga.
Eu nu vorbesc despre rotiri fine, ci despre rotiri violente incat nici nu se vede coada elicopterului in aer.
Am gasit pe net o metoda de reglare care zicea cam asa:
-reglez butonul de gain pe o pozitie medie
-reglez butonul de proportional pe pozitia minima, notez directia in care se invarte coada.
-reglez butonul de proportional pe pozitia maxima iar daca coada se invarte in directie opusa tot micsorez valoarea proportional-ului pana cand elicopterul devine stabil.
Din pacate nu reusesc, mi se pare ca raspunde putin aleator la schimbarile din proportional. Astfel, desi schimb valoarea lui cam cu jumatate de milimetru (f putin) o data elicopterul tot se invarte o data spre dreapta iar apoi (dupa un reglaj f fin) se invarte spre stanga.
Eu nu vorbesc despre rotiri fine, ci despre rotiri violente incat nici nu se vede coada elicopterului in aer.
#11
Postat 08 June 2007 - 10:42 AM
down, la 30 May 2007, 12:27, a spus:
Salut,
Te sfatuiesc sa iei legatura cu unul dintre "zburatorii" din Timisoara. Cu siguranta te vor ajuta. O parte ii gasesti aici pe forum... sau ii poti gasi cu predilectie in weekend pe aeroportul utilitar din Timisoara.
Bafta
Te sfatuiesc sa iei legatura cu unul dintre "zburatorii" din Timisoara. Cu siguranta te vor ajuta. O parte ii gasesti aici pe forum... sau ii poti gasi cu predilectie in weekend pe aeroportul utilitar din Timisoara.
Bafta
Nu astepta sa te caute ei, cauta-i tu!
#18
Postat 22 July 2007 - 06:54 PM
Salutare la toata lumea,
Va rog, care este rolul trimerelor de pe radiocomanda(fiecare ce face), ca nu gasesc in documetatia de la Heli.
Din greseala, l-am miscat pe cel de sub stick-ul din dreapta, si as vrea sa stiu ce am facut.
Am un Walkera, Raven x40, cu radiocom cu 6ch.
Multumesc!
Va rog, care este rolul trimerelor de pe radiocomanda(fiecare ce face), ca nu gasesc in documetatia de la Heli.
Din greseala, l-am miscat pe cel de sub stick-ul din dreapta, si as vrea sa stiu ce am facut.
Am un Walkera, Raven x40, cu radiocom cu 6ch.
Multumesc!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1