Valteras, la 21 May 2007, 11:04, a spus:
Io ma bucur ca aceasta categorie prinde si la noi.
Daca se face ceva prin Bucale, musai vreau si io sa vin sa vaz...
Pai modelul ala al tau de aruncat nu e departe de astea. Am banuaila ca daca ii pui motor racheta, brachezi flaperoanele ca spoilere un pic, la intuitie, chiar ar merge. Totul e sa nu intri in looping cu el. Ruliul il poti anula....
Cred ca am fost singurul cu flaperoane anul asta - mi-a placut modelul tau(Valteras) ca avea si am pus si la mine.
Daca nu ai un model foarte bine facut geometric (simetric), ai probleme la urcare. Nu am reusit sa fac decat niste strambaciuni de aripi si am avut noroc anul trecut ca nu am tras, ca le bagam in pamant, sau dadeam cu ele in cap la cineva (nu aveau eleroane). Cu eleroanele poti sa compensezi, chiar ai timp de reactie si nici nu am intrat in tonouri (se da zero). Modelele mele sunt foarte slab facute. Rigiditate mica, greutate mare, profilul aripii plan-convex, facut la ochi.
La a treia decolare am avut tendinte mari de miscare pe ruliu, am compensat si din cauza flexibilitatii mari la rasucire a fuselajului posterior (teava carbon 4 mm si un pic de balsa), ampenajul se rasucise pe la 30 grade fata de aripa.... Da' n-a murit.
Am folosit o statie de 2 milioane, care stie mixaje de flaperon si elevon, nu stie comenzi exponentiale si pe bune, nici nu e nevoie. Un model poate costa ceva mai mult decat un depron 3D, dar tehnologia e un pic diferita :wub: ...
Cu al meu m-am lamurit. Finetea proasta o sa ma tina in jos la concursuri, dar pentru placere, e la fix.
Colegul si antrenorul meu Popa Stefan, a avut parte de un zbor cu mari emotii. Vreo doua loopinguri succesive, modelul la joasa inaltime deasupra publicului si masinilor cu motorul racheta vajaind... A iesit bine pana la urma.
Concursul e totusi solicitant. Pregatirea modelului pe rampa - cel putin pentru noi - a fost cu nervi. Baga repede pulbere in motor, preseaza, ada amorsa, baga pulbere, bate vantul iti ia pulberea, leaga alea cu scoci, modelul si rampa se balangane, ai grija sa nu fie contactul pe aprindere sa n-o iei in goarna, comisarul incepe sa numere..... Nu aveam contactor pe model si bagam mufa de la acumulator direct in receptor - pe rampa, bineinteles.... Pune scociu' inapoi, tot pe rampa....
Nu mi-am dat seama de o treaba foarte importanta. Aterizarea in apropierea panglicii se puncteaza foarte mult. Ca sa poti sa vii aproape de ea, trebuie sa o vezi pe toata lungimea. Pilotand de la locul de lansare nu am putut decat odata din trei incercari sa ajung la sub 5m (nu vedeam decat jumate de panglica). Altii pilotau char de la un capat al panglicii si era sa le dau in cap cu modelul la aterizare. Aici arbitrii trebuiau sa faca ceva. La mansa a doua, am luat statia un minut inainte sa strige ca incepe si era sa-mi dea zero. Nu mi-am dat seama de chestie, ca intrasem in priza de la prima, cand de-abia am avut timp.