Citeaza
Am dat ieri mai mult din intimplare de un act legislativ
care trateaza reclasificarea spatiului aerian national sub FL195.
Pe scurt s-a armonizat spatiul cu cerintele ICAO, se utilizeaza
spatiu C pentru cel controlat (cu ceva ramasite de A in TMA Bucuresti),
si mult spatiu necontrolat G in rest. CTRurile sint spatiu C, dar cu
posibilitate de derogare de transponder (ceea ce se da by default acum,
cel putin pentru ultrausoare).
Vesti bune zic eu, ce a ramas "galben" sint LRR-urile militare
"Restricted Area managed by AMC" care din pacate acopera Moldova aproape
integral (si multe alte zone), sper sa nu se activeze prea des.
Textul ordinului se poate lua de aici:
http://www.mt.ro/transparenta/Proiect_OMTC...5_vers_d%85.pdf
A aparut in MOf 107 din 13 februarie 2007, avind termen de 60 de
zile este deja in vigoare de aproape o luna.
Daca sint specialisti care pot aduce adaugiri/comentarii, cred ca ar
fi foarte de folos. Ar fi interesant de stiut de exemplu cum se aplica acest
ordin in regimul de zbor VFR in spatiu G pur, decolare/ruta/aterizare in
totalitate in G. In teorie n-ar mai trebui planificari in avans cu 48 de ore,
plan de zbor etc., dar in practica?
care trateaza reclasificarea spatiului aerian national sub FL195.
Pe scurt s-a armonizat spatiul cu cerintele ICAO, se utilizeaza
spatiu C pentru cel controlat (cu ceva ramasite de A in TMA Bucuresti),
si mult spatiu necontrolat G in rest. CTRurile sint spatiu C, dar cu
posibilitate de derogare de transponder (ceea ce se da by default acum,
cel putin pentru ultrausoare).
Vesti bune zic eu, ce a ramas "galben" sint LRR-urile militare
"Restricted Area managed by AMC" care din pacate acopera Moldova aproape
integral (si multe alte zone), sper sa nu se activeze prea des.
Textul ordinului se poate lua de aici:
http://www.mt.ro/transparenta/Proiect_OMTC...5_vers_d%85.pdf
A aparut in MOf 107 din 13 februarie 2007, avind termen de 60 de
zile este deja in vigoare de aproape o luna.
Daca sint specialisti care pot aduce adaugiri/comentarii, cred ca ar
fi foarte de folos. Ar fi interesant de stiut de exemplu cum se aplica acest
ordin in regimul de zbor VFR in spatiu G pur, decolare/ruta/aterizare in
totalitate in G. In teorie n-ar mai trebui planificari in avans cu 48 de ore,
plan de zbor etc., dar in practica?