Modelism - RHC Forum: SPEED CONTROLER NAVO cu REVERS - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 20 Pagini +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »

SPEED CONTROLER NAVO cu REVERS vreau sa-mi construiesc dar nu am scheme

#481 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 27 February 2010 - 08:32 AM

eu v-am mai spus...acum va si arat...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MOSFET_DRIVER.jpg

0

#482 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 27 February 2010 - 08:46 AM

si am sa si comentez postul de mai sus.

Doua idei principale se desprind din textul de mai sus:
1. Exista si este recomandat sa se foloseasca MOSFET-uri "logice" adica varianta de MOSFET care se poate comanda pe grila cu 5V...nu-i trebuie acel ridicator de tensiune 7660 sau cum s-o numi el in schema respectiva.

2. Incalzirea MOSFET-ului este datorata in CEA MAI MARE PARTE comutatiei. Si am sa fac cateva enunturi mai jos:
a. Nu trebuie sa ai un MOSFET de 500Amperi ca sa merga bine regulatorul tau la motorul de 20A. Poti pune si MOSFET de 25Amperi pe care insa sa-l comuti cum trebuie.
b. Nu este nevoie sa pui un radiator cu ventilator si cate 2-3 MOSFET-uri de 10A in paralel ca sa poti suporta un curent de 20A. Este suficient un MOSFET pe care sa-l comuti cum trebuie.
c. Daca pui 2-3 MOSFET-uri in paralel e mai rau din punct de vedere al comutarii lor, si mai multa caldura generezi in radiatorul inutil, decat daca ai pune 1 MOS comutat cum trebuie.

samd


Si pentru cei care nu patrund calculele de mai sus...zice undeva ca daca MOSFET-ul e in conductie el disipa o putere de aprox 0.7W...mica si decenta. Iar in cat comuta...ON-OFF el disipa o putere de vreo 60-70W...DOAR DE VREO 10 ORI MAI MARE!!! Puterea asta trebuie minimizata ca sa nu se mai incalzeasca MOSFET-urile.

Sper sa va ajute mult ce v-am scris mai sus. Poate unii dintre voi stiti deja aceste aspecte. Randurile scrise sunt pentru restul care acum se apuca de un ESC.

Succes.
0

#483 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 27 February 2010 - 09:49 AM

Mai am ceva de adaugat...este suficient sa comanzi cu impuls doar MOS-urile de jos din puntea H ca sa obtii turatie variabila ...cele de sus stau mereu ON sau OFF functie de sensul de rotatie.

Si trebuie sa corectez ce am spus mai sus...7660 trebuie totusi pentru MOS-urile de sus

Aceasta postare a fost editata de charlie: 27 February 2010 - 09:51 AM

0

#484 Useril este offline   georgedr72 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 186
  • Inregistrat: 17-September 09
  • Gender:Male

Postat 27 February 2010 - 01:14 PM

Vezi postareageorgedr72, la Feb 26 2010, 12:22 PM, a spus:

CITAT(dodo007 @ Feb 22 2010, 09:43 PM)
Sal,
Am fisierul modificat (cu setarile gata facute). Daca-l vrei da un mesaj. Habar nu am cum sa-l pun aici. Fotografii am tot pus, da fisiere nu mai stiu cum se pun
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trimite, te rog, fisierul la georgedr72@gmail.com . Merci.


Nu am primit nimic. Ti am trimis si pm cu adresa de mail. Mai astept ...

Aceasta postare a fost editata de georgedr72: 27 February 2010 - 01:14 PM

Exista lucruri despre care stim ca sunt imposibil de realizat pana cand vine cineva care nu stie acest lucru si le realizeaza. (A. Einstein)
0

#485 Useril este offline   p_cipri 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 20-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Muzica, Navomodelism, Aeromodelism, Multicoptere

Postat 27 February 2010 - 01:31 PM

Sunt intru totul deacord cu tine Charly DAR pentru noi astia care am citit doar si am gasit sau auzit, citit despre faptul ca acele MOS-uri trebuie comandata cum trebuie, Da-ne o solutie practica daca se poate: Variante ale rezistentelor din grila, o anumita tensiune Ex cea data de 7660-7662 sau... altceva.
Cum am putea optimiza comutarea acestor Mos-uri astfel incat ele sa reziste la curectii solicitati de motor respectiv sa debiteze o caldura cat mai mica. Inteleg ca valoarea rezistentei din grila trebuie sa fie cat mai mica dar cat?

Eu unul nu ma prea pricep decat nitel la tranzistori bipolari si nu am utilizat niciodata un osciloscop ca sa stiu ce anume ar trebui sa caut.

Multumim pentru intelegere.
Turnigy 9X cu modul audio si Frsky telemetry
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s

Quad S500 cu Naza V2

EasyGlider Pro
0

#486 Useril este offline   georgedr72 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 186
  • Inregistrat: 17-September 09
  • Gender:Male

Postat 27 February 2010 - 01:47 PM

Vezi postareap_cipri, la Feb 27 2010, 01:31 PM, a spus:

Sunt intru totul deacord cu tine Charly DAR pentru noi astia care am citit doar si am gasit sau auzit, citit despre faptul ca acele MOS-uri trebuie comandata cum trebuie, Da-ne o solutie practica daca se poate: Variante ale rezistentelor din grila, o anumita tensiune Ex cea data de 7660-7662 sau... altceva.
Cum am putea optimiza comutarea acestor Mos-uri astfel incat ele sa reziste la curectii solicitati de motor respectiv sa debiteze o caldura cat mai mica. Inteleg ca valoarea rezistentei din grila trebuie sa fie cat mai mica dar cat?

Eu unul nu ma prea pricep decat nitel la tranzistori bipolari si nu am utilizat niciodata un osciloscop ca sa stiu ce anume ar trebui sa caut.

Multumim pentru intelegere.


Depre asta vorbeste : http://focus.ti.com/general/docs/lit/getli...mp;fileType=pdf
Si o aplicatie - axact un ESC - aici : http://www.flying-eye.com/Steven_images/Di...d%20Control.pdf

Poate te ajuta sa ti faci o idee ...
Exista lucruri despre care stim ca sunt imposibil de realizat pana cand vine cineva care nu stie acest lucru si le realizeaza. (A. Einstein)
0

#487 Useril este offline   mr.tim 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2010 - 06:01 PM

Vezi postareapamfil, la Feb 27 2010, 08:30 AM, a spus:

Daca ai pus condesatorul de 10u de pe iesirea ICL ca in schema si ai avut norocul
sa nu pocneasca oricum duce la defectarea ICL.
Ar trebui sa schimbi si valorile rezistentelor ,altfel FET se incalzesc foarte tare.


Multam "pamfil" ai facut schema cu modificarile astea?
Daca da, cum merge motor-ul? este turatia mai mica decat cu setarile din schema originala?
Se incalzesc mai putin finalii?

Charlie frumoasa teorie ne-ai tinut, eu unul nu ma pricep atat de tare la electronica si nici nu cred ca o sa o fac vreodata, ar fi minunat daca ai putea te rog,
pe baza celor spuse de tine mai sus sa postezi schema modificata.
Multumim mult!!!
0726 109 561
0

#488 Useril este offline   georgedr72 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 186
  • Inregistrat: 17-September 09
  • Gender:Male

Postat 27 February 2010 - 06:12 PM

Vezi postareap_cipri, la Feb 21 2010, 06:19 PM, a spus:

Apropo Nu ai incercat sa scrii PIC-ul si cu interfata respectiv programul pe care ti l-am trimis? Esti ferm convins ca interfata ta programeaza corect microcontrolerele?


Nu am incercat programul pentru ca si ce foloseam eu era ok. Si da, eram 1000% convins de programatorul meu, cu care programasem cateva zeci de pic uri pentru alte aplicatii.
Problema s a rezolvat mult mai simplu : un cablaj care acum mi a iesit perfect - multumiri celor care m au indrumat intr un alt post - cu alte piese pasive montate, mutat pic ul si icl ul pe cablajul nou si ... a pornit din prima !
Exista lucruri despre care stim ca sunt imposibil de realizat pana cand vine cineva care nu stie acest lucru si le realizeaza. (A. Einstein)
0

#489 Useril este offline   mr.tim 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2010 - 06:28 PM

Vezi postareageorgedr72, la Feb 27 2010, 06:12 PM, a spus:

Nu am incercat programul pentru ca si ce foloseam eu era ok. Si da, eram 1000% convins de programatorul meu, cu care programasem cateva zeci de pic uri pentru alte aplicatii.
Problema s a rezolvat mult mai simplu : un cablaj care acum mi a iesit perfect - multumiri celor care m au indrumat intr un alt post - cu alte piese pasive montate, mutat pic ul si icl ul pe cablajul nou si ... a pornit din prima !

George, foarte importanta in momentul de fata este sa ne spui care schema ai folosit!!!
Cea originala cu rezistente de 10 si 1 kohm sau cea modificata cu 330 ohm etc...daca ai mai operat si alte modificari eu unul sunt dornic sa aud.

M-am mai jucat intre timp cu esc-urile, continui teste pe barcuta, ce am observat este ca la full forward sau backward motoarele, cand unu cand altul, fara o logica, tind sa intrerupa, face flama mare pe perii si parca pentru 1 milisecunda primeste comanda de inapoi...bineinteles asta cu un soc mare.
Si voi patiti la fel?
Tx si RX ETC 62 2.4.GHZ, toruri de ferita pe cablurile de la ESC ce merg la RX, cu 5-6 infasurari de cablu.

Multam!
0726 109 561
0

#490 Useril este offline   georgedr72 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 186
  • Inregistrat: 17-September 09
  • Gender:Male

Postat 27 February 2010 - 06:52 PM

Vezi postareamr.tim, la Feb 27 2010, 06:28 PM, a spus:

George, foarte importanta in momentul de fata este sa ne spui care schema ai folosit!!!
Cea originala cu rezistente de 10 si 1 kohm sau cea modificata cu 330 ohm etc...daca ai mai operat si alte modificari eu unul sunt dornic sa aud.

M-am mai jucat intre timp cu esc-urile, continui teste pe barcuta, ce am observat este ca la full forward sau backward motoarele, cand unu cand altul, fara o logica, tind sa intrerupa, face flama mare pe perii si parca pentru 1 milisecunda primeste comanda de inapoi...bineinteles asta cu un soc mare.
Si voi patiti la fel?
Tx si RX ETC 62 2.4.GHZ, toruri de ferita pe cablurile de la ESC ce merg la RX, cu 5-6 infasurari de cablu.

Multam!


Prima shema - cea in care nu am reusit sa programez pic ul , desi nu are legatura cu valorile componentelor - este pe pagina anterioara. Cea terminata azi si care merge ok - incercata pe motor Graupner speed 500E cam 30 min si irf urile 44N sunt reci bocna - este asta, exact cu aceste valori.

PS: Nu am pus zenner ele, dar acum am citit foaia de catalog a mos urilor si trebuiesc puse. La iesirea icl ului sunt 23V (alimentare pe 12Vcc) iar irf urile suporta max. 20. Nu s au ars, dar am sa le protejes cu zenner uri. e mai sigur asa.
PPS : 5V este luat direct din bec, fara alte prostii (regulator de 5v, dioda inseriata, etc)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PIC16F84_motorcontroller_sch_modif_comanda_FET.gif

Aceasta postare a fost editata de georgedr72: 27 February 2010 - 06:56 PM

Exista lucruri despre care stim ca sunt imposibil de realizat pana cand vine cineva care nu stie acest lucru si le realizeaza. (A. Einstein)
0

#491 Useril este offline   pamfil 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 18-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 27 February 2010 - 07:05 PM

In primul rand CHARLIE are dreptate.

Am facut modificarile ,iar tranzistorii se incalzesc mult mai putin.Valorile rezistentelor le-am aflat
prin tatonari pana am obtinut in grile semnal cat mai aprope de semnalul dreptunghilar cu care
sunt comandate optocuploarele,verificat pe osciloscop. In functie de optocuploare si valorile
rezistentelor trebuie modificate.
In plus am pus cate doua tranzistoare in paralel.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: esc_pic16f84.jpg

tel. 0721909275
0

#492 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 27 February 2010 - 07:48 PM

Stiu ca am dreptate :)

si daca o sa faci cumva sa faci fronturile de comutare si mai abrupte...folosind driver de MOS sau macar o pereche de tranzistoare PUSH-PULL poti sa-ti iei adio de la radiatorul ala.


Si se mai poate face ca sa reduci la JUMATE caldura din radiator. Acum MOS-urile de pe diagonala sunt comandate in tandem...adica amandoua sunt chopate.
Nu este nevoie de amnadoua sa faca asta.
PIC-ul ar trebui sa aiba 4 iesiri cate una pentru fiecare MOS.
Cand trebuie alimentat motorul intr-un sens PIC-ul trebuie sa bage in conductie MOS-ul de sus si apoi cel de pe diagonala de jos da turatia (comanda PWM). Ala de sus sta tot timpul ON si disipa aproape NIMIC pentru ca are RDS_ON=cativa miliohmi. Apoi la final cand nu mai trebuie invartit motorul se dezactiveaza MOS-ul de jos si apoi cel de SUS...in ordinea asta.

Pentru asta MOS-urile de sus pot fi MAI FRAIERE ca alea de jos...si evident mai ieftine. Cele de sus se pot comanda direct din procesor, fara optocuplor si fara sa necesite circuit special driver pentru ca ele nu comuta decat oadata...cand inpingi mansa in MAX sau in MIN. Pentru cele doua MOS-uri de jos trebuie folosit cate un driver... iar MOS-urile astea sa fie dinalea asazis LOGICE...sunt optimizate pentru a putea fi comandate cu 5V de exemplu...sunt unele care se pot comanda si cu 3.3V. In felul asta mai eliberezi de povara circuitul ala 7660 sau cum naiba se cheama.

Succes.


Uite o schema de driver cu tranzistoare...si daca scotocesc eu bine prin memorie am mai postat-o odata pe forum. Schema asta nu poate sa dea 2A la iesire cum face un driver de MOSFET dar poate mai mult curent dcat trage rezistenta din colectorul optocuplorului de grila MOS-ului cand trebuie sa-l duca la +20V ca sa-l bage FERM in conductie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MOS_FET_driver_cu_Tz.jpg

Aceasta postare a fost editata de charlie: 27 February 2010 - 07:51 PM

0

#493 Useril este offline   p_cipri 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 20-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Muzica, Navomodelism, Aeromodelism, Multicoptere

Postat 27 February 2010 - 08:08 PM

Vezi postareapamfil, la Feb 27 2010, 07:05 PM, a spus:

In primul rand CHARLIE are dreptate.

Am facut modificarile ,iar tranzistorii se incalzesc mult mai putin.Valorile rezistentelor le-am aflat
prin tatonari pana am obtinut in grile semnal cat mai aprope de semnalul dreptunghilar cu care
sunt comandate optocuploarele,verificat pe osciloscop. In functie de optocuploare si valorile
rezistentelor trebuie modificate.
In plus am pus cate doua tranzistoare in paralel.



Ok Pamfile daca tot ne-i spus ca ai optimizat schema nu ai putea sa ne dai si noua noile valori ale componentelor? Caci noi astialalti nu avea acces la osciloscop si nici nu ne pricepem sa lucram cu el
Turnigy 9X cu modul audio si Frsky telemetry
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s

Quad S500 cu Naza V2

EasyGlider Pro
0

#494 Useril este offline   pamfil 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 18-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 27 February 2010 - 09:07 PM

:)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PIC16F84_motorcontroller_sch_modif_comanda_FET.gif

tel. 0721909275
0

#495 Useril este offline   mr.tim 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2010 - 01:05 AM

Vezi postareapamfil, la Feb 27 2010, 09:07 PM, a spus:

:)

aha....deci asa stau lucrurile, al naibi kim mortensen asta....acu iar trebuie sa umplu cu pistolul pe esc, bine ca avem totusi solutia.
Multam mult pamfile, esti de nota 10!!!
0726 109 561
0

#496 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 28 February 2010 - 01:29 AM

...solutia este IRL 3803, restul sunt pansamente ieftine!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#497 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 28 February 2010 - 04:11 AM

Vezi postareageorgedr72, la Feb 27 2010, 07:52 PM, a spus:

PS: Nu am pus zenner ele, dar acum am citit foaia de catalog a mos urilor si trebuiesc puse. La iesirea icl ului sunt 23V (alimentare pe 12Vcc) iar irf urile suporta max. 20. Nu s au ars, dar am sa le protejes cu zenner uri. e mai sigur asa.
Nu cred ca e nevoie sa pui zenere asa cum nu este nevoie sa alimentezi optocuploarele de jos la +23V. Optocuploarele de jos le poti conecta (colectoarele) la +12V si in felul asta vor da 12V in portile mosurilor de jos. Numai mosurile de sus au nevoie de +23V in poarta, ca sa obtii tensiune poarta-sursa de 23-12=11V cand sunt deschise. Ideea este ca mosurilor de tipul ala tre' sa le dai cam 10V intre poarta si sursa, ca sa se deschida bine si sa nu disipe, cum explica Charlie. Orice tensiune G-S peste 10-12V nu creste performantele, in schimb le poate arde prin strapungerea izolatiei portii.
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#498 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3542
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 28 February 2010 - 09:15 AM

Vezi postareaipsihi, la Feb 28 2010, 01:29 AM, a spus:

...solutia este IRL 3803, restul sunt pansamente ieftine!!!

De ce nu IRFP3077?
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#499 Useril este offline   pamfil 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 18-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 28 February 2010 - 10:01 AM

Semnalul de sus este obtinut in grile cu modificari,iar
cel de jos cu componentele din schema originala .
Concluziile le trageti singuri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1173.jpg

tel. 0721909275
0

#500 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 28 February 2010 - 10:03 AM

Dece nu IRLB3036.

FARNELL

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IRLB_3036.jpg

0

#501 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 28 February 2010 - 10:09 AM

Vezi postareapamfil, la Feb 28 2010, 10:01 AM, a spus:

Semnalul de sus este obtinut in grile cu modificari,iar
cel de jos cu componentele din schema originala .
Concluziile le trageti singuri.



Aha...arata bine ala de sus. Ti-ar trebui un OSC mai bun ca ala...dupa cum arata poza...nu prea mai poate vedea fronturile alea.

Aceasta postare a fost editata de charlie: 28 February 2010 - 10:11 AM

0

#502 Useril este offline   pamfil 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 18-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 28 February 2010 - 10:52 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1183.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1191.jpg

tel. 0721909275
0

#503 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 28 February 2010 - 11:08 AM

Vezi postareaipsihi, la Feb 28 2010, 01:29 AM, a spus:

...solutia este IRL 3803, restul sunt pansamente ieftine!!!

...era doar un exemplu , mosuri LL care percuteaza la tensiuni mici de grila sunt destule, asta poate fi cumparat de la adelaida!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#504 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2010 - 12:18 PM

eu am sa incerc varianta asta...
nu mai este nevoie de ridicator de tensiune si se alimenteaza la 12V

Aceasta postare a fost editata de mariandmd: 28 February 2010 - 12:20 PM

0

#505 Useril este offline   mr.tim 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2010 - 07:23 PM

Vin cu o intrebare, am mai spus si mai sus dar probabil nu m-a auzit nimeni,
De ce imi tremura cele doua motoare cand dau mansa maxim in fata sau maxim in spate???
Face flama si parca intrerupe, sau pentru 1 milisecunda primeste comanda de inapoi.
Asta se intampla numai la turatii maxim la juma de cursa de stick nu se intampla asta nici in fata nici in spate....
Poate aveti vreo idee...eu unul nu vad de la ce ar putea fi.
Esc cu PIC schema originala, dar cu icl 7662 si condesator-ul pus bineinteles cu minusul la masa, ETC 62 in 2.4 Ghz, 755/40 fara cei 3 100nf, 12v 7ah PB ACID!

Multam!
0726 109 561
0

#506 Useril este offline   georgedr72 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 186
  • Inregistrat: 17-September 09
  • Gender:Male

Postat 28 February 2010 - 07:49 PM

Vezi postareamr.tim, la Feb 28 2010, 07:23 PM, a spus:

Vin cu o intrebare, am mai spus si mai sus dar probabil nu m-a auzit nimeni,
De ce imi tremura cele doua motoare cand dau mansa maxim in fata sau maxim in spate???
Face flama si parca intrerupe, sau pentru 1 milisecunda primeste comanda de inapoi.
Asta se intampla numai la turatii maxim la juma de cursa de stick nu se intampla asta nici in fata nici in spate....
Poate aveti vreo idee...eu unul nu vad de la ce ar putea fi.
Esc cu PIC schema originala, dar cu icl 7662 si condesator-ul pus bineinteles cu minusul la masa, ETC 62 in 2.4 Ghz, 755/40 fara cei 3 100nf, 12v 7ah PB ACID!
Multam!


Nu ai nici o posibilitate sa masori impulsurile la iesirea din pic ?
Exista lucruri despre care stim ca sunt imposibil de realizat pana cand vine cineva care nu stie acest lucru si le realizeaza. (A. Einstein)
0

#507 Useril este offline   mr.tim 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2010 - 08:23 PM

Vezi postareageorgedr72, la Feb 28 2010, 07:49 PM, a spus:

Nu ai nici o posibilitate sa masori impulsurile la iesirea din pic ?

Nu george, nu pot masura decat cu aparatul de masura, dar nu dispun de oscilator!!
Cu aparat-ul de masura nu observ decat o crestera de tensiune cand misc de mansa, asta e de asteptat....
Ma gandesc ca daca ar fi o problema generala 100% au mai patit-o si altii, de asta si apelez la voi.
Asa cum am spus i mai sus eu o patesc cu amandoua esc-urile!!
0726 109 561
0

#508 Useril este offline   georgedr72 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 186
  • Inregistrat: 17-September 09
  • Gender:Male

Postat 28 February 2010 - 08:27 PM

Vezi postareamr.tim, la Feb 28 2010, 08:23 PM, a spus:

Nu george, nu pot masura decat cu aparatul de masura, dar nu dispun de oscilator !!
Cu aparat-ul de masura nu observ decat o crestera de tensiune cand misc de mansa, asta e de asteptat....
Ma gandesc ca daca ar fi o problema generala 100% au mai patit-o si altii, de asta si apelez la voi.
Asa cum am spus i mai sus eu o patesc cu amandoua esc-urile!!


Se numeste osciloscop, dar nu conteaza exprimarea ... Daca zici ca o patesti cu ambele esc uri ... e ciudat. Pe un alt motor ai testat ?
Problema nu e generala 100% cum zici, pentru ca al meu cel putin merge ok.
Dar poate a mai intalnit cineva fenomenul si ti raspunde ... Fara a vedea daca apar impulsuri pe reverse e cam greu de presupus ... decat cu un aparat de masura ...
Exista lucruri despre care stim ca sunt imposibil de realizat pana cand vine cineva care nu stie acest lucru si le realizeaza. (A. Einstein)
0

#509 Useril este offline   mr.tim 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2010 - 09:31 PM

Vezi postareageorgedr72, la Feb 28 2010, 08:27 PM, a spus:

Se numeste osciloscop, dar nu conteaza exprimarea ... Daca zici ca o patesti cu ambele esc uri ... e ciudat. Pe un alt motor ai testat ?
Problema nu e generala 100% cum zici, pentru ca al meu cel putin merge ok.
Dar poate a mai intalnit cineva fenomenul si ti raspunde ... Fara a vedea daca apar impulsuri pe reverse e cam greu de presupus ... decat cu un aparat de masura ...

Jesus, ce greseala de exprimare am facut, imi era gandul la osciloscop si am scris oscilator, bere e de vina! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/unsure.gif

In alta ordina de idei, ar putea sa fie din cauza faptului ca nu am pus si condesatori de pico langa quart??
Mentionez ca am conectat quartul direct la pinii de la pic nu am mai pus si condesatorii pico, sau sa fie de la cei 3 100nf, dar nu are cum....e absurd, pfa chiar nu stiu.
Posibil de la receptor? sa dea rateuri? adik interferente si din cauza lor sa apara erori?
Mentionez ca momentan cat e in teste barcuta cablurile de la esc ce merg la receptor au cam 50 cm, e adevarat cu tot cu cele 6 infasurari pe toruri!!
Sa fie de la astea, ca sunt prea lungi?
George tu ai facut pana la urma observ cu rezistente de 330 de ohmi si nu de 1 k.Sa fie de la ele.
Nu mai stiu ce sa zic, oricum la testele in cada cu barcuta face ca urat, nu pot iesi pe balta asa cu ea, trebuie remediata problema.
Helllpppp!!!
0726 109 561
0

#510 Useril este offline   CATALINZ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 21-August 08
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 01 March 2010 - 07:41 AM

Vezi postareamr.tim, la Feb 28 2010, 09:31 PM, a spus:

Jesus, ce greseala de exprimare am facut, imi era gandul la osciloscop si am scris oscilator, bere e de vina! :)

In alta ordina de idei, ar putea sa fie din cauza faptului ca nu am pus si condesatori de pico langa quart??
Mentionez ca am conectat quartul direct la pinii de la pic nu am mai pus si condesatorii pico, sau sa fie de la cei 3 100nf, dar nu are cum....e absurd, pfa chiar nu stiu.
Posibil de la receptor? sa dea rateuri? adik interferente si din cauza lor sa apara erori?
Mentionez ca momentan cat e in teste barcuta cablurile de la esc ce merg la receptor au cam 50 cm, e adevarat cu tot cu cele 6 infasurari pe toruri!!
Sa fie de la astea, ca sunt prea lungi?
George tu ai facut pana la urma observ cu rezistente de 330 de ohmi si nu de 1 k.Sa fie de la ele.
Nu mai stiu ce sa zic, oricum la testele in cada cu barcuta face ca urat, nu pot iesi pe balta asa cu ea, trebuie remediata problema.
Helllpppp!!!

Salut la toti baietii ,oare cel care a gandit schema adica domnul KIM sa nu fii avut osciloscop sau rezistente mai mici?Schema originala functioneaza perfect doar cu o singura modificare la polaritatea condensatorului de 10 uF si acel icl sa fie 7662 in rest motoare turate

Aceasta postare a fost editata de CATALINZ: 01 March 2010 - 07:47 AM

0

Arata acest topic


  • 20 Pagini +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro