SPEED CONTROLER NAVO cu REVERS vreau sa-mi construiesc dar nu am scheme
#482
Postat 27 February 2010 - 08:46 AM
Doua idei principale se desprind din textul de mai sus:
1. Exista si este recomandat sa se foloseasca MOSFET-uri "logice" adica varianta de MOSFET care se poate comanda pe grila cu 5V...nu-i trebuie acel ridicator de tensiune 7660 sau cum s-o numi el in schema respectiva.
2. Incalzirea MOSFET-ului este datorata in CEA MAI MARE PARTE comutatiei. Si am sa fac cateva enunturi mai jos:
a. Nu trebuie sa ai un MOSFET de 500Amperi ca sa merga bine regulatorul tau la motorul de 20A. Poti pune si MOSFET de 25Amperi pe care insa sa-l comuti cum trebuie.
b. Nu este nevoie sa pui un radiator cu ventilator si cate 2-3 MOSFET-uri de 10A in paralel ca sa poti suporta un curent de 20A. Este suficient un MOSFET pe care sa-l comuti cum trebuie.
c. Daca pui 2-3 MOSFET-uri in paralel e mai rau din punct de vedere al comutarii lor, si mai multa caldura generezi in radiatorul inutil, decat daca ai pune 1 MOS comutat cum trebuie.
samd
Si pentru cei care nu patrund calculele de mai sus...zice undeva ca daca MOSFET-ul e in conductie el disipa o putere de aprox 0.7W...mica si decenta. Iar in cat comuta...ON-OFF el disipa o putere de vreo 60-70W...DOAR DE VREO 10 ORI MAI MARE!!! Puterea asta trebuie minimizata ca sa nu se mai incalzeasca MOSFET-urile.
Sper sa va ajute mult ce v-am scris mai sus. Poate unii dintre voi stiti deja aceste aspecte. Randurile scrise sunt pentru restul care acum se apuca de un ESC.
Succes.
#483
Postat 27 February 2010 - 09:49 AM
Si trebuie sa corectez ce am spus mai sus...7660 trebuie totusi pentru MOS-urile de sus
Aceasta postare a fost editata de charlie: 27 February 2010 - 09:51 AM
#484
Postat 27 February 2010 - 01:14 PM
georgedr72, la Feb 26 2010, 12:22 PM, a spus:
Sal,
Am fisierul modificat (cu setarile gata facute). Daca-l vrei da un mesaj. Habar nu am cum sa-l pun aici. Fotografii am tot pus, da fisiere nu mai stiu cum se pun
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trimite, te rog, fisierul la georgedr72@gmail.com . Merci.
Nu am primit nimic. Ti am trimis si pm cu adresa de mail. Mai astept ...
Aceasta postare a fost editata de georgedr72: 27 February 2010 - 01:14 PM
#485
Postat 27 February 2010 - 01:31 PM
Cum am putea optimiza comutarea acestor Mos-uri astfel incat ele sa reziste la curectii solicitati de motor respectiv sa debiteze o caldura cat mai mica. Inteleg ca valoarea rezistentei din grila trebuie sa fie cat mai mica dar cat?
Eu unul nu ma prea pricep decat nitel la tranzistori bipolari si nu am utilizat niciodata un osciloscop ca sa stiu ce anume ar trebui sa caut.
Multumim pentru intelegere.
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s
Quad S500 cu Naza V2
EasyGlider Pro
#486
Postat 27 February 2010 - 01:47 PM
p_cipri, la Feb 27 2010, 01:31 PM, a spus:
Cum am putea optimiza comutarea acestor Mos-uri astfel incat ele sa reziste la curectii solicitati de motor respectiv sa debiteze o caldura cat mai mica. Inteleg ca valoarea rezistentei din grila trebuie sa fie cat mai mica dar cat?
Eu unul nu ma prea pricep decat nitel la tranzistori bipolari si nu am utilizat niciodata un osciloscop ca sa stiu ce anume ar trebui sa caut.
Multumim pentru intelegere.
Depre asta vorbeste : http://focus.ti.com/general/docs/lit/getli...mp;fileType=pdf
Si o aplicatie - axact un ESC - aici : http://www.flying-eye.com/Steven_images/Di...d%20Control.pdf
Poate te ajuta sa ti faci o idee ...
#487
Postat 27 February 2010 - 06:01 PM
pamfil, la Feb 27 2010, 08:30 AM, a spus:
sa nu pocneasca oricum duce la defectarea ICL.
Ar trebui sa schimbi si valorile rezistentelor ,altfel FET se incalzesc foarte tare.
Multam "pamfil" ai facut schema cu modificarile astea?
Daca da, cum merge motor-ul? este turatia mai mica decat cu setarile din schema originala?
Se incalzesc mai putin finalii?
Charlie frumoasa teorie ne-ai tinut, eu unul nu ma pricep atat de tare la electronica si nici nu cred ca o sa o fac vreodata, ar fi minunat daca ai putea te rog,
pe baza celor spuse de tine mai sus sa postezi schema modificata.
Multumim mult!!!
#488
Postat 27 February 2010 - 06:12 PM
p_cipri, la Feb 21 2010, 06:19 PM, a spus:
Nu am incercat programul pentru ca si ce foloseam eu era ok. Si da, eram 1000% convins de programatorul meu, cu care programasem cateva zeci de pic uri pentru alte aplicatii.
Problema s a rezolvat mult mai simplu : un cablaj care acum mi a iesit perfect - multumiri celor care m au indrumat intr un alt post - cu alte piese pasive montate, mutat pic ul si icl ul pe cablajul nou si ... a pornit din prima !
#489
Postat 27 February 2010 - 06:28 PM
georgedr72, la Feb 27 2010, 06:12 PM, a spus:
Problema s a rezolvat mult mai simplu : un cablaj care acum mi a iesit perfect - multumiri celor care m au indrumat intr un alt post - cu alte piese pasive montate, mutat pic ul si icl ul pe cablajul nou si ... a pornit din prima !
George, foarte importanta in momentul de fata este sa ne spui care schema ai folosit!!!
Cea originala cu rezistente de 10 si 1 kohm sau cea modificata cu 330 ohm etc...daca ai mai operat si alte modificari eu unul sunt dornic sa aud.
M-am mai jucat intre timp cu esc-urile, continui teste pe barcuta, ce am observat este ca la full forward sau backward motoarele, cand unu cand altul, fara o logica, tind sa intrerupa, face flama mare pe perii si parca pentru 1 milisecunda primeste comanda de inapoi...bineinteles asta cu un soc mare.
Si voi patiti la fel?
Tx si RX ETC 62 2.4.GHZ, toruri de ferita pe cablurile de la ESC ce merg la RX, cu 5-6 infasurari de cablu.
Multam!
#490
Postat 27 February 2010 - 06:52 PM
mr.tim, la Feb 27 2010, 06:28 PM, a spus:
Cea originala cu rezistente de 10 si 1 kohm sau cea modificata cu 330 ohm etc...daca ai mai operat si alte modificari eu unul sunt dornic sa aud.
M-am mai jucat intre timp cu esc-urile, continui teste pe barcuta, ce am observat este ca la full forward sau backward motoarele, cand unu cand altul, fara o logica, tind sa intrerupa, face flama mare pe perii si parca pentru 1 milisecunda primeste comanda de inapoi...bineinteles asta cu un soc mare.
Si voi patiti la fel?
Tx si RX ETC 62 2.4.GHZ, toruri de ferita pe cablurile de la ESC ce merg la RX, cu 5-6 infasurari de cablu.
Multam!
Prima shema - cea in care nu am reusit sa programez pic ul , desi nu are legatura cu valorile componentelor - este pe pagina anterioara. Cea terminata azi si care merge ok - incercata pe motor Graupner speed 500E cam 30 min si irf urile 44N sunt reci bocna - este asta, exact cu aceste valori.
PS: Nu am pus zenner ele, dar acum am citit foaia de catalog a mos urilor si trebuiesc puse. La iesirea icl ului sunt 23V (alimentare pe 12Vcc) iar irf urile suporta max. 20. Nu s au ars, dar am sa le protejes cu zenner uri. e mai sigur asa.
PPS : 5V este luat direct din bec, fara alte prostii (regulator de 5v, dioda inseriata, etc)
Aceasta postare a fost editata de georgedr72: 27 February 2010 - 06:56 PM
#491
Postat 27 February 2010 - 07:05 PM
Am facut modificarile ,iar tranzistorii se incalzesc mult mai putin.Valorile rezistentelor le-am aflat
prin tatonari pana am obtinut in grile semnal cat mai aprope de semnalul dreptunghilar cu care
sunt comandate optocuploarele,verificat pe osciloscop. In functie de optocuploare si valorile
rezistentelor trebuie modificate.
In plus am pus cate doua tranzistoare in paralel.
#492
Postat 27 February 2010 - 07:48 PM
si daca o sa faci cumva sa faci fronturile de comutare si mai abrupte...folosind driver de MOS sau macar o pereche de tranzistoare PUSH-PULL poti sa-ti iei adio de la radiatorul ala.
Si se mai poate face ca sa reduci la JUMATE caldura din radiator. Acum MOS-urile de pe diagonala sunt comandate in tandem...adica amandoua sunt chopate.
Nu este nevoie de amnadoua sa faca asta.
PIC-ul ar trebui sa aiba 4 iesiri cate una pentru fiecare MOS.
Cand trebuie alimentat motorul intr-un sens PIC-ul trebuie sa bage in conductie MOS-ul de sus si apoi cel de pe diagonala de jos da turatia (comanda PWM). Ala de sus sta tot timpul ON si disipa aproape NIMIC pentru ca are RDS_ON=cativa miliohmi. Apoi la final cand nu mai trebuie invartit motorul se dezactiveaza MOS-ul de jos si apoi cel de SUS...in ordinea asta.
Pentru asta MOS-urile de sus pot fi MAI FRAIERE ca alea de jos...si evident mai ieftine. Cele de sus se pot comanda direct din procesor, fara optocuplor si fara sa necesite circuit special driver pentru ca ele nu comuta decat oadata...cand inpingi mansa in MAX sau in MIN. Pentru cele doua MOS-uri de jos trebuie folosit cate un driver... iar MOS-urile astea sa fie dinalea asazis LOGICE...sunt optimizate pentru a putea fi comandate cu 5V de exemplu...sunt unele care se pot comanda si cu 3.3V. In felul asta mai eliberezi de povara circuitul ala 7660 sau cum naiba se cheama.
Succes.
Uite o schema de driver cu tranzistoare...si daca scotocesc eu bine prin memorie am mai postat-o odata pe forum. Schema asta nu poate sa dea 2A la iesire cum face un driver de MOSFET dar poate mai mult curent dcat trage rezistenta din colectorul optocuplorului de grila MOS-ului cand trebuie sa-l duca la +20V ca sa-l bage FERM in conductie.
Aceasta postare a fost editata de charlie: 27 February 2010 - 07:51 PM
#493
Postat 27 February 2010 - 08:08 PM
pamfil, la Feb 27 2010, 07:05 PM, a spus:
Am facut modificarile ,iar tranzistorii se incalzesc mult mai putin.Valorile rezistentelor le-am aflat
prin tatonari pana am obtinut in grile semnal cat mai aprope de semnalul dreptunghilar cu care
sunt comandate optocuploarele,verificat pe osciloscop. In functie de optocuploare si valorile
rezistentelor trebuie modificate.
In plus am pus cate doua tranzistoare in paralel.
Ok Pamfile daca tot ne-i spus ca ai optimizat schema nu ai putea sa ne dai si noua noile valori ale componentelor? Caci noi astialalti nu avea acces la osciloscop si nici nu ne pricepem sa lucram cu el
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s
Quad S500 cu Naza V2
EasyGlider Pro
#497
Postat 28 February 2010 - 04:11 AM
georgedr72, la Feb 27 2010, 07:52 PM, a spus:
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#501
Postat 28 February 2010 - 10:09 AM
pamfil, la Feb 28 2010, 10:01 AM, a spus:
cel de jos cu componentele din schema originala .
Concluziile le trageti singuri.
Aha...arata bine ala de sus. Ti-ar trebui un OSC mai bun ca ala...dupa cum arata poza...nu prea mai poate vedea fronturile alea.
Aceasta postare a fost editata de charlie: 28 February 2010 - 10:11 AM
#503
#505
Postat 28 February 2010 - 07:23 PM
De ce imi tremura cele doua motoare cand dau mansa maxim in fata sau maxim in spate???
Face flama si parca intrerupe, sau pentru 1 milisecunda primeste comanda de inapoi.
Asta se intampla numai la turatii maxim la juma de cursa de stick nu se intampla asta nici in fata nici in spate....
Poate aveti vreo idee...eu unul nu vad de la ce ar putea fi.
Esc cu PIC schema originala, dar cu icl 7662 si condesator-ul pus bineinteles cu minusul la masa, ETC 62 in 2.4 Ghz, 755/40 fara cei 3 100nf, 12v 7ah PB ACID!
Multam!
#506
Postat 28 February 2010 - 07:49 PM
mr.tim, la Feb 28 2010, 07:23 PM, a spus:
De ce imi tremura cele doua motoare cand dau mansa maxim in fata sau maxim in spate???
Face flama si parca intrerupe, sau pentru 1 milisecunda primeste comanda de inapoi.
Asta se intampla numai la turatii maxim la juma de cursa de stick nu se intampla asta nici in fata nici in spate....
Poate aveti vreo idee...eu unul nu vad de la ce ar putea fi.
Esc cu PIC schema originala, dar cu icl 7662 si condesator-ul pus bineinteles cu minusul la masa, ETC 62 in 2.4 Ghz, 755/40 fara cei 3 100nf, 12v 7ah PB ACID!
Multam!
Nu ai nici o posibilitate sa masori impulsurile la iesirea din pic ?
#507
Postat 28 February 2010 - 08:23 PM
georgedr72, la Feb 28 2010, 07:49 PM, a spus:
Nu george, nu pot masura decat cu aparatul de masura, dar nu dispun de oscilator!!
Cu aparat-ul de masura nu observ decat o crestera de tensiune cand misc de mansa, asta e de asteptat....
Ma gandesc ca daca ar fi o problema generala 100% au mai patit-o si altii, de asta si apelez la voi.
Asa cum am spus i mai sus eu o patesc cu amandoua esc-urile!!
#508
Postat 28 February 2010 - 08:27 PM
mr.tim, la Feb 28 2010, 08:23 PM, a spus:
Cu aparat-ul de masura nu observ decat o crestera de tensiune cand misc de mansa, asta e de asteptat....
Ma gandesc ca daca ar fi o problema generala 100% au mai patit-o si altii, de asta si apelez la voi.
Asa cum am spus i mai sus eu o patesc cu amandoua esc-urile!!
Se numeste osciloscop, dar nu conteaza exprimarea ... Daca zici ca o patesti cu ambele esc uri ... e ciudat. Pe un alt motor ai testat ?
Problema nu e generala 100% cum zici, pentru ca al meu cel putin merge ok.
Dar poate a mai intalnit cineva fenomenul si ti raspunde ... Fara a vedea daca apar impulsuri pe reverse e cam greu de presupus ... decat cu un aparat de masura ...
#509
Postat 28 February 2010 - 09:31 PM
georgedr72, la Feb 28 2010, 08:27 PM, a spus:
Problema nu e generala 100% cum zici, pentru ca al meu cel putin merge ok.
Dar poate a mai intalnit cineva fenomenul si ti raspunde ... Fara a vedea daca apar impulsuri pe reverse e cam greu de presupus ... decat cu un aparat de masura ...
Jesus, ce greseala de exprimare am facut, imi era gandul la osciloscop si am scris oscilator, bere e de vina! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/unsure.gif
In alta ordina de idei, ar putea sa fie din cauza faptului ca nu am pus si condesatori de pico langa quart??
Mentionez ca am conectat quartul direct la pinii de la pic nu am mai pus si condesatorii pico, sau sa fie de la cei 3 100nf, dar nu are cum....e absurd, pfa chiar nu stiu.
Posibil de la receptor? sa dea rateuri? adik interferente si din cauza lor sa apara erori?
Mentionez ca momentan cat e in teste barcuta cablurile de la esc ce merg la receptor au cam 50 cm, e adevarat cu tot cu cele 6 infasurari pe toruri!!
Sa fie de la astea, ca sunt prea lungi?
George tu ai facut pana la urma observ cu rezistente de 330 de ohmi si nu de 1 k.Sa fie de la ele.
Nu mai stiu ce sa zic, oricum la testele in cada cu barcuta face ca urat, nu pot iesi pe balta asa cu ea, trebuie remediata problema.
Helllpppp!!!
#510
Postat 01 March 2010 - 07:41 AM
mr.tim, la Feb 28 2010, 09:31 PM, a spus:
In alta ordina de idei, ar putea sa fie din cauza faptului ca nu am pus si condesatori de pico langa quart??
Mentionez ca am conectat quartul direct la pinii de la pic nu am mai pus si condesatorii pico, sau sa fie de la cei 3 100nf, dar nu are cum....e absurd, pfa chiar nu stiu.
Posibil de la receptor? sa dea rateuri? adik interferente si din cauza lor sa apara erori?
Mentionez ca momentan cat e in teste barcuta cablurile de la esc ce merg la receptor au cam 50 cm, e adevarat cu tot cu cele 6 infasurari pe toruri!!
Sa fie de la astea, ca sunt prea lungi?
George tu ai facut pana la urma observ cu rezistente de 330 de ohmi si nu de 1 k.Sa fie de la ele.
Nu mai stiu ce sa zic, oricum la testele in cada cu barcuta face ca urat, nu pot iesi pe balta asa cu ea, trebuie remediata problema.
Helllpppp!!!
Salut la toti baietii ,oare cel care a gandit schema adica domnul KIM sa nu fii avut osciloscop sau rezistente mai mici?Schema originala functioneaza perfect doar cu o singura modificare la polaritatea condensatorului de 10 uF si acel icl sa fie 7662 in rest motoare turate
Aceasta postare a fost editata de CATALINZ: 01 March 2010 - 07:47 AM