ZBOR in BUCOVINA
#31
Postat 05 July 2007 - 06:39 PM
prima ca asa cum au mai zis si antevorbitorii, m-a apucat un sughitz vazand pozele. Ca si io am cioplit la Casa Pionierilor o vreme. Chiar si ca instructor.
In alta ordine de idei, nu poci sa nu laud si inceputul AN2, si barcutza impingatoare, si bifuselatul! Da-i inainte frate moldovene ca esti pe drumul cel bun!
Si lasa-l pe baron in treaba lui! Ca-i jelos! O tot da la intors cu RR ca nu are planor in stare de zbor! Si daca pana la editia urmatoare nu reuseste sa-l puna la punct?!
big
#32
Postat 05 July 2007 - 07:18 PM
Nea' bigule daca ma provoci au scot cele 2 silence-uri de la naftalina..
dar oricum am planoru gata in maxim 2 saptamani...ca ii dau fuselaj de carbon ...:lol: de sharon :lol:
#34
Postat 05 July 2007 - 09:27 PM
La planorul scale inca caut tije pentru aripa de 7 si 5 ...parca :angry: ... tre sa gasesc un subler electronic sa vad exact cat am nevoie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ...ca nu am tije de aripi ...
si FIre-ul in new version o sa il vedeti sigur ca la sfarsitul lu Iulie ter sa fiu pe la Bacau cu el la un concurs... chiar e v'un modelist din Bacau http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ?
#35
Postat 06 July 2007 - 03:00 PM
http://i170.photobucket.com/albums/u256/olinici_alex/6iulie20071.jpg
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#36
Postat 06 July 2007 - 03:08 PM
Ce falci are!!! mamaa...!
Mie insa imi da dureri de cap. Imi aminteste de un Mirage2000 pe care l-am avut cu elice in coada (si de carbon), mi-a julit tote degetele de la ambele maini.
Asa ca ai mare grija, si multe multe succese!
Bucovina Rules!!!
#37
Postat 06 July 2007 - 03:13 PM
MrSpace, la 6 Jul 2007, 15:08, a spus:
DAP ...BUCOVINA RULES!! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
Merci. Si eu am avut emotii cand l-am lansat pe fratele cel mic a lu SILEX....ca si eu ma temeam sa nu bag mana in elice...da nu am avut probleme....sper sa nu am nici cu asta :D
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#39
Postat 08 July 2007 - 03:48 PM
http://i170.photobucket.com/albums/u256/olinici_alex/PIC_0004.jpg
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#40
Postat 09 July 2007 - 09:54 PM
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#41
Postat 10 July 2007 - 07:00 PM
Baftaaaaaaaaaaaaa.
#44
Postat 10 July 2007 - 10:18 PM
Radu_, la 10 Jul 2007, 21:48, a spus:
Dar ma uitam la copilasii aceia din fotografie...toti au o privire trista......de ce?
Merci. Nu cred ca au o privire trista...cred ca sunt doar mirati....cu toate ca au vazut "avioane mari"( al domnului Trelea si al lui byteworks) nu au vazut " de astea mici"....nu ii cunosc pe copii...erau pe camp cand am fost la zbor
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#45
Postat 16 July 2007 - 11:15 PM
Aceasta postare a fost editata de Cypy: 16 July 2007 - 11:16 PM
#46
Postat 19 July 2007 - 07:55 PM
PS: Nu mi-a zburat capota aia prinsa in bolduri....Stiu ca Silviu66 mai ca facea pariuri ca o sa raman fara ea in aer...ete ca a tinut http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Aceasta postare a fost editata de olly: 19 July 2007 - 07:57 PM
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#47
Postat 19 July 2007 - 08:13 PM
Bravo, Olly!
Inainte, ca deja incepe sa capete un contur si la voi! Dupa electroni, acum vapori de metanol si ricin...
Bafta Mare! Aterizari cu bine!
Costel
#48
Postat 20 July 2007 - 05:52 AM
olly, la 19 Jul 2007, 20:55, a spus:
stiu ca tu ai impresia ca ti-am spus ca nu o sa tina ca sa-ti fac in ciuda;parerea mea ramane aceeasi...nu o sa aibe viata lunga capota prinsa in bolduri la un model cu motor termic.
#49
Postat 20 July 2007 - 08:23 AM
pavcostel, la 19 Jul 2007, 21:13, a spus:
...nu se poate altfel! In calea Progresului Stiintific si a Partidului, nimic nu poa sa steie! ...moaaa, ce dor imi e!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 July 2007 - 08:25 AM
Cu rabdare si ciocan.
#51
Postat 02 September 2007 - 02:04 PM
protheus, la 1 Sep 2007, 23:35, a spus:
vine vine...ai olecuta de rabdare ....ca o sa ai ce sa vezi :mellow:
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#52
Postat 02 September 2007 - 06:13 PM
olly, la 2 Sep 2007, 14:04, a spus:
protheus, la 1 Sep 2007, 23:35, a spus:
vine vine...ai olecuta de rabdare ....ca o sa ai ce sa vezi :lol:
usor de spus, greu de facut :lol: .nu mai am rabdare .......
#53
Postat 21 September 2008 - 09:57 PM
Zbor si Zona zbor
Stima si respect
Aceasta postare a fost editata de protheus: 21 September 2008 - 10:01 PM
#54
Postat 24 September 2008 - 09:32 PM
Stima si respect
#55
Postat 25 September 2008 - 04:55 AM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaa zburatorule si la cat mai multe reusite.
#56
Postat 27 September 2008 - 10:22 PM
In al doilea rand, povestea de azi. A inceput pe la ora 3 cand in sfarsit m-am hotarat sa merg ca nu a inceput sa ploaie inca. Am pornit la drum cu profesorul meu de incredere (Decathlonul) fara ca el sa stie ce are pregatit pe azi, o camera de lipit pe burtica (da, stiu nu e o pozitie prea buna). Am ajuns la locul impactului, pardon, locul de zbor, am scos uneltele, montat, pornit statia, pus bateria, verificat bla bla bla si lipit aparatul cu banda dublu adeziva, spuma de 1 cm grosime, apoi tras scoci peste el si lipit bine de avion. Zborul de test , care il banuiam sa fie plecare si aterizare e urgenta, a durat mai bine de 5 minute, dupa care am venit la inspectie cu el. Am verificat montantii daca nu s-au desprins (ca tot timpul fac asa ceva la Decathlonul asta, cred ca e punctul slab la ele) si aparatul foto, totul parea bine asa ca am continuat inca un zbor de cateva minute, iar venit la verificat si continuat cu alt zbor, dar motorul deja dadea semne de "oboseala" de la greutatea in plus asa ca am aterizat de urgenta, mai perfect ca niciodata, a mers vreo 20 m pe rotile lui, apoi s-a oprit (pana acum fiecare aterizare a lui era aproape la punct fix di cauza terenului accidentat si rotilor mici. Dupa zborurile cu aparatul l-am scos sa zbor si simplu si am constatat ceva ciudat, toata ziua (adica perioda zborurilor) a batut vantul necontenit, si avionul a stat perfect in el cu camera la bord, cum am dat jos camera, ma zbateam sa il tin pe linie dreapta (deja stiu sa fac cea mai grea acrobatie, de fapt avionul o face pentru mine, ca eu corectez extrem de putin si numai cand bate vantul). A durat inca aproximativ zece minute si zborul fara camera, deci estimez autonomia bateriei la vreo 20-25 minute (cu-fara camera). Am postat filmul pe Vimeo, fara taieturi fara nimic, deci aproape un minut de filmare la inceput e lipitul aparatului, restul e ceva care te cam deruteaza, aparatul fiind pe "burtica", dar e prima filmare, ma scuzati :D . De maine incerc sa il lipesc pe o parte, ca fara linia orizontului vizibila e cam derutant, dar se intelege ceva ceva. Azi la sfarsit (cam inca 3 minute de zburat din ultimul zbor fara camera), desigur ca de obicei, s-a dezlipit un de la aripa, si pe langa vant, trebuia sa compensez si acest "defect". Ca sa vedeti filmul apasati Aici (Vimeo video).
Stima si respect
PS: Din toate 5 aterizarile, toate au fost reusite, 3 perfecte, 2 cam bruste - din cauza buruienilor capota pe oprire si toate au fost pe vant, cu motor zero de pe la vreo 10m sa fiu sigur ca nu rup elicea. Cu opritul motorului cu mult inainte nu stiu daca e bine, dar eu fac asa decat sa uit sa opresc motorul la contact cu solul. Dau unghi de coborare mai mare sa prinda ceva viteza si de pe la 3 m pun avionul pe nivel si astept sa coboar calm si linistit. E bine sau nu?
#57
Postat 06 October 2008 - 09:35 AM
Era duminica (sarbatoare la Radauti = pericol iminent asupra capetelor modelelor care se incumeta sa zboare), soare din belsug, vanticel usor. Ajuns la locul de zbor, vantul a inceput sa bata in rafale, dar fiind un "dur" m-am riscat si m-am riscat si m-am riscat (ati prins ideea deci) si pe langa toate am lipit si pe lateralul Decathlonului un aparat foto de vreo 130 grame (la motorul 400 nu prea trage nici fara...). Cum au decurs zborurile? Pai cam asa:
1) Zbor de 5 secunde cu aterizare reusita. Plecat bine, urca, venit pala de vant descendenta, aterizat rapid sa nu se loveasca sau ceva mai rau.
2) Parca a fost prima incercare (tot cam 5 secunde) cu o mica diferenta, vant fata puternic cu o schimbare de directie dupa decolare, iar aterizat de urgenta.
3)Zborul 2 copiat fidel cu o mica diferenta -aterizarea s-a facut mai la distanta, dus de vant extrem de repede.
4)Decolat, zburat vreo 5 minute cu ceva vant variabil, dar nu in rafale (a variat intre egalarea vitezei de inaintare si cam 1 treime din ea -viteza avionului). De zburat as fi vrut sa zbor mai mult, dar a inceput cu rafale pe toate directiile, facut intoarcere in coborare, aterizat rapid.
5,6) Incercari de decolare nereusite, prima cu aterizare buna, dar la a doua o pala de vant laterala a venit fix la o secunda dupa ce l-am aruncat, ceea ce a dus (cred ca din lipsa experientei mele) la rasturnarea avionului. Am oprit motorul, eleroane, directie maxim, dar in mai putin de o secunda a intrat full-speed in sol..... Consecinte: motorul intrat in fuselaj cu tot cu batiu, aripile frante in 2 fix de la prinderea cu surubul de plastic si directia desprinsa din suportul sau.
Filmul este postat aici , needitat, deoarece de la izbitura, camera nu a mai putut completa filmul(ultimele 2 minute cred ca sunt distruse) si nu il pot edita.
O sa postez si fotografiile cu daunele imediat ce le mut de pe camera.
Acum a trecut o saptamana, deja si-a revenit din operatii si e apt de "mainile dibace" ale mele din nou. Recuperarea a decurs bine, cu toate ca a trebuit 2-3 transfuzii de monocomponent, si cateva atele de bambus (frigarui, ca doar au mai ramas dupa o vara plina de picnicuri). Acum sper sa nu fi gresit la lipit aripile(decalaj cand am lipit sau ceva), precum si la refacut batiul motorului (unghiul chiar nu stiu daca mai e bun acum).
Stima si respect
#58
Postat 13 October 2008 - 02:09 PM
Am observat ca prop adapterul din aluminiu s-a indoit un pic in urma incidentului trecut si cred ca si axul motorului un pic, dar la masa de lucru nu am observat nimic, cand sa zbor am observat un decalaj de maxim 1 mm intre varfurile elicei si nu pot corecta. Am constatat si un pic de vibratie propagata in model (profundorul cand turez tresare usor), dar la mana nu se simte nimic de la motor. Se mai poate folosi in siguranta asa sau ar fi bine sa il schimb?
Stima si respect
#59
Postat 21 October 2008 - 11:01 AM
Stima si respect
PS: Angajez fotograf :) , ca de pilotat si fotografiat in acelasi timp nu pot.
#60
Postat 01 March 2009 - 11:54 AM
Am avut o pista asfaltata de circa 6km ( DA 6 KM) , SOSEAUA RADAUTIT FRATAUTI , care nu este asa circulata plus o toloaca acoperita cu zapada . Totul a decurs in principiu ok cu mici evenimente. Am ajuns la locul faptei si am remarcat ca pentru Piper lipsea combustibilul, asa ca am trimis o masina inapoi. Primul zbor a fost a motoplanorului cu Dom Profesor la mansa, in principiu ok dar aterizarea putin pe o parte drept pentru care am scos aeronava din circuit. Urmatorul zbor cu Yakul , subsemnatul la mansa, a decurs foarte bine (al 8-lea zbor al meu) , cu delocalare de pe asfalt si aterizare pe campie. Am facut tot felul de acrobatii pe care nici eu nu le-am inteles dar a fost ok. Avenit intre timp combustibilul , drept pentru care ne-am pregatit pentru marele eveniment. Piperul e nou, la fel si motorul un manum de 1.5. Am alimentat am gasit si momentul in care motorul porneste, l-am incalzit si pe nepusa masa m-am trezit cu rradiocomanda in mana. Eu care nu am mai zburat termic ma uitam cam ca ratza in beci. Dar l-am pus pe sosea si putin rulaj si stop. O plecat o roata. Am rezolvat roata rapid cu dotarile de pescar si am reinceput exercitiul. Am decolat foarte usor cu 1/4 din motor. Avionul nu are decat directie si profundor dar m-am descurcat. Cand mi-am dat seama ca dumnealui urca si nu are de gand sa coboare am redus motorul la aproximativ 1/6 si a inceput sa vie ushurel spre Terra. Am trimat , am dat si un looping, am zburat vro 5 minute dupa care motorul a tacut malc. Asa ca am venit la aterizare, nu chiar cum mi-am dorit eu pe asfalt, dar totul s-a terminat cu bine. Nu imi venea sa cred ca am zburat primul termic asa ushor. Asteptam recuperarea sa ma conving ca avionul a scapat. Si da, a scapat drept pentru care l-am repornit si am mai facut un zbor cu reusita totala. Dupa a doua aterizare a Piperului cu brio am luat din nou Yakul cu care am bagat acrobatie mai calumea, desi vantul se intarise cam mult , dar culmea in toto campul ala era o borna kilometrica si fix in ea am aterizat Yakul. Totusi daunele sunt minore drept pentru care am stranscalabalcul si am plecat la Club la Dom Profesor pentru a face analiza zborului. Am sa postez si poze de la mica iesire si sper de acum incolo sa va tin la curent cu iesirile noastre care in curand se vor muta pe pista proprietate personala de la faratauti si pe langa aeromodele v-om zbura si 1:1.