Modelism - RHC Forum: ZBOR in BUCOVINA - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

ZBOR in BUCOVINA

#31 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 05 July 2007 - 06:39 PM

Olly tata,

prima ca asa cum au mai zis si antevorbitorii, m-a apucat un sughitz vazand pozele. Ca si io am cioplit la Casa Pionierilor o vreme. Chiar si ca instructor.

In alta ordine de idei, nu poci sa nu laud si inceputul AN2, si barcutza impingatoare, si bifuselatul! Da-i inainte frate moldovene ca esti pe drumul cel bun!

Si lasa-l pe baron in treaba lui! Ca-i jelos! O tot da la intors cu RR ca nu are planor in stare de zbor! Si daca pana la editia urmatoare nu reuseste sa-l puna la punct?!

big
FROGS CAN FLY!
0

#32 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 05 July 2007 - 07:18 PM

bai voi faceti razbel impotriva mea...:angry:
Nea' bigule daca ma provoci au scot cele 2 silence-uri de la naftalina..
dar oricum am planoru gata in maxim 2 saptamani...ca ii dau fuselaj de carbon ...:lol: de sharon :lol:
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#33 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 July 2007 - 09:20 PM

Citeaza

am planoru gata in maxim 2 saptamani...

Si Sanpetru cand este pana la urma? Sa stim daca-l vedem si noi... Si planorul scale parca, ce se aude?

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#34 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 05 July 2007 - 09:27 PM

sanpetru deobicei e in primul week-end din august...dar din surse sigure ( @flash ) stiu ca anu asta se tine in al doilea week-end...acu depinde ce decide domnul GYRO ....

La planorul scale inca caut tije pentru aripa de 7 si 5 ...parca :angry: ... tre sa gasesc un subler electronic sa vad exact cat am nevoie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ...ca nu am tije de aripi ...

si FIre-ul in new version o sa il vedeti sigur ca la sfarsitul lu Iulie ter sa fiu pe la Bacau cu el la un concurs... chiar e v'un modelist din Bacau http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ?
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#35 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 06 July 2007 - 03:00 PM

Am terminat aveonu. Se numeste SILEX...Prietenii stiu de ce :D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
http://i170.photobucket.com/albums/u256/olinici_alex/6iulie20071.jpg
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#36 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 06 July 2007 - 03:08 PM

Belea pasare ai acolo Olly,

Ce falci are!!! mamaa...!

Mie insa imi da dureri de cap. Imi aminteste de un Mirage2000 pe care l-am avut cu elice in coada (si de carbon), mi-a julit tote degetele de la ambele maini.

Asa ca ai mare grija, si multe multe succese!

Bucovina Rules!!!
0

#37 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 06 July 2007 - 03:13 PM

MrSpace, la 6 Jul 2007, 15:08, a spus:

Bucovina Rules!!!

DAP ...BUCOVINA RULES!! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
Merci. Si eu am avut emotii cand l-am lansat pe fratele cel mic a lu SILEX....ca si eu ma temeam sa nu bag mana in elice...da nu am avut probleme....sper sa nu am nici cu asta :D
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#38 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 06 July 2007 - 09:04 PM

Mai bine arata Silexul vopsit!

Aterizari fericite!
bix
FROGS CAN FLY!
0

#39 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 08 July 2007 - 03:48 PM

VIneri pe seara am mers pe toloaca de la Marginea(un sat de langa Radauti) sa probez Silexu. Zboara foarte bine..mai am cateva reglaje de facut, si de modificat unele chestii cum ar fi directiile si eleroanele...dar zboara super. Va pun o poza facuta de domnu Dorel,dupa aterizare :)
http://i170.photobucket.com/albums/u256/olinici_alex/PIC_0004.jpg
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#40 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 09 July 2007 - 09:54 PM

no....sa va dau si un filmulet cu silexu http://www.youtube.c...h?v=cIcAC5yAeYY . E facut azi...scuzati calitatea da e facut cu telefonu :D .
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#41 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 July 2007 - 07:00 PM

Foarte frumos. Felicitari si muuuuuuuuuulte alte zboruri reusite.
Baftaaaaaaaaaaaaa.
0

#42 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 10 July 2007 - 09:25 PM

Bravas hOlly, frumos zborul, Silexul pare iute si agil, cu coada aia cu tot!

Poza este super faina!

big
FROGS CAN FLY!
0

#43 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 July 2007 - 09:48 PM

Foarte frumos tot ce faceti voi acolo Oly...felicitari!!
Dar ma uitam la copilasii aceia din fotografie...toti au o privire trista......de ce?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#44 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 10 July 2007 - 10:18 PM

Radu_, la 10 Jul 2007, 21:48, a spus:

Foarte frumos tot ce faceti voi acolo Oly...felicitari!!
Dar ma uitam la copilasii aceia din fotografie...toti au o privire trista......de ce?

Merci. Nu cred ca au o privire trista...cred ca sunt doar mirati....cu toate ca au vazut "avioane mari"( al domnului Trelea si al lui byteworks) nu au vazut " de astea mici"....nu ii cunosc pe copii...erau pe camp cand am fost la zbor
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#45 Useril este offline   Cypy 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 342
  • Inregistrat: 06-July 05

Postat 16 July 2007 - 11:15 PM

Si astazi s-a zburat in Radauti am facut combat cu olly, eu cu Cessna el cu Silexul pana s-a dezintegrat in aer B) , nimic grav insa s-a rupt capacul de deasupra fuselajului si in zborul lui a rupt si elicea ;) . A fost si dom' profesor moldoveanu cu noi, a facut niste filmulete si a zburat nitel silexul.

Aceasta postare a fost editata de Cypy: 16 July 2007 - 11:16 PM

<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
0

#46 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 19 July 2007 - 07:55 PM

Hehe...Radautiu progreseaza....nu sta pe loc...si noi progresam odata cu el.Dupa multa liniste si pace,azi pe cerul radautiului a zbarnait motor termic...adicatelea cessna 177 cardinal motorizare MAGNUM 2,5 cmc ...subsemnatul olly la manse...Bagat 2 zboruri frumoase,fara incidente....triste. Spun fara incidete triste pentru ca pe la mijlocul celui de-al doilea zbor a plecat folia de pe intradosul aripei drepta :angry: :lol: da am terminat rezervorul fara intrados.....cui ii trebuie? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif


PS: Nu mi-a zburat capota aia prinsa in bolduri....Stiu ca Silviu66 mai ca facea pariuri ca o sa raman fara ea in aer...ete ca a tinut http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Aceasta postare a fost editata de olly: 19 July 2007 - 07:57 PM

<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#47 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2007 - 08:13 PM

http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_03.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/pint.gif

Bravo, Olly!

Inainte, ca deja incepe sa capete un contur si la voi! Dupa electroni, acum vapori de metanol si ricin...


Bafta Mare! Aterizari cu bine!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#48 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 20 July 2007 - 05:52 AM

olly, la 19 Jul 2007, 20:55, a spus:

PS: Nu mi-a zburat capota aia prinsa in bolduri....Stiu ca Silviu66 mai ca facea pariuri ca o sa raman fara ea in aer...ete ca a tinut http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

stiu ca tu ai impresia ca ti-am spus ca nu o sa tina ca sa-ti fac in ciuda;parerea mea ramane aceeasi...nu o sa aibe viata lunga capota prinsa in bolduri la un model cu motor termic.
flying is my life...
0

#49 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 July 2007 - 08:23 AM

pavcostel, la 19 Jul 2007, 21:13, a spus:

...si la voi! Dupa electroni, acum vapori de metanol si ricin...

...nu se poate altfel! In calea Progresului Stiintific si a Partidului, nimic nu poa sa steie! ...moaaa, ce dor imi e!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 July 2007 - 08:25 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#50 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 01 September 2007 - 11:35 PM

Ceva zvonuri de vreun zbor prin rd?Ca vreau si eu sa ma "minunez" de pasarile astea mecanizate...Nimic prea curand?
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#51 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 02 September 2007 - 02:04 PM

protheus, la 1 Sep 2007, 23:35, a spus:

Ceva zvonuri de vreun zbor prin rd?Ca vreau si eu sa ma "minunez" de pasarile astea mecanizate...Nimic prea curand?

vine vine...ai olecuta de rabdare ....ca o sa ai ce sa vezi :mellow:
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#52 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 02 September 2007 - 06:13 PM

olly, la 2 Sep 2007, 14:04, a spus:

protheus, la 1 Sep 2007, 23:35, a spus:

Ceva zvonuri de vreun zbor prin rd?Ca vreau si eu sa ma "minunez" de pasarile astea mecanizate...Nimic prea curand?

vine vine...ai olecuta de rabdare ....ca o sa ai ce sa vezi :lol:

usor de spus, greu de facut :lol: .nu mai am rabdare .......
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#53 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 21 September 2008 - 09:57 PM

Duminica, dupa un car de timp de cand nu am fost, azi am zburat pe saturate, singur si neajutorat, dar am zburat. De fotografiat am facut fotografii doar la locatie si la aveon la ultima aterizare. Uite aici imaginile mele. Am reusit si sa fac un record de cea mai lunga filmare facuta la primul zbor singur - singurel, 4 secunde. "Victima" pe care zbor este un Decathlon (cel castigat de @olly la Rapa Rosie) cu imprumut. Am ajuns pe la ora 2 pe o liniste totala si un soare de vara, am facut o aruncare, a luat-o un pic stanga am compensat un pic prea mult, a luat-o dreapta, am stabilizat si a inceput sa urce si sa urce, am cotit , facut vreo nu stiu cate treceri pe la inaltime de a durat primul zbor 10 minute, mi-au amortit mainile pe manse si ma dureau deja ochii (am uitat sa clipesc de emotie), vin la aterizare, totul decurge perfect. Mai fac un zbor de 5 minute, vin iara, verific daca mai trage motorul, mi se pare ca trage, lansez pentru al 3-lea zbor, dar supriza, Decathlonul nu mai are "muschi" sa urce, fac un ocol pe la vreo 2-3 metri de sol, cat a urcat saracul si vin inapoi la aterizare, intra roata intr-o gaura face o mica capotare (elicea oprita complet, nu pateste nimic). Pun la incarcat, ma plimb de colo colo, ca rabdare nu mai aveam si pun bateria inapoi pe avion la vreo 20-25 minute de incarcare la 0.7 C (bateria e 1300 mAh 7,4 v Lipo), lansez, urca fara probleme, urc mai sus mai sus si fac o tura spre oras, intorc usor intr-un vant deabia pornit si foarte slab, dupa intoarcere bag motor plin (pana acum mergeam pe la 60%-70%) sa vina contra vantului mai repede, ca deja nu prea il mai vedeam bine (vreo 100m inaltime, 150 departare fata) si am avut o mare supriza cand am observat ca se lasa pe o aripa fara sa ii dau comenzi si incepe o cadere in spirala 2 ture complete, apoi picaj direct, la vreo 10 m de sol am observat ca nu il mai pot scoate, asa ca am taiat motorul si am tras eleroane stanga, a revenit la pozitia normala, profundor complet si....... a disparut dupa niste buruieni. Am pornit in cautarea lui pe jos, am mers pana la zona "impactului", cand colo avionul era complet intreg si aterizat perfect, cred ca asta este norocul incepatorului. Singura problema se vede in ultima foto din Picasa, rotile un pic "date pe spate", si un suport de aripa dezlipit din nou (teava din plastic alb). Pentru mine a fost o zi perfecta pentru ca am scapat fara nici o stricaciune la primul zbor singur.
Zbor si Zona zbor


Stima si respect

Aceasta postare a fost editata de protheus: 21 September 2008 - 10:01 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#54 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 24 September 2008 - 09:32 PM

Azi, vreme calma, ceva nori, servici pana seara, dar decis sa zbor m-am pornit, in total pana sa se intunece, de la 18:30 cand am ajuns am avut 2 zboruri de cate 12, 8 minute, la al3-lea nu m-am riscat ca slabea turatia la motor daca miscam din servo, adica nu ma avea vlaga. Primul zbor complet corect, in afara de aterizare, la care o pala pornita de nicaieri l-a deviat spre masina, in loc sa vin in fata mea (masina era undeva stang mea vreo 10 metri), dau directia, eleroanele si profundorul sa schimbe directia, dar am uitat de motor (oprit pentru aterizare), a incercat sa se ridice din viteza care o avea, dar la 2 m inertia s-a terminat si pana sa fac un gest picaj in bot fix intr-o tufa (norocul incepatorului numarul 2, ca duminica a fost numarul 1), consecinte ca de obicei la Decathlon, un montant de la aripa dezlipit, capota de plastic subtire crapata (vreo 3 cm lungime fisura) si nimic altceva. Bag al-2 le zbor, dar deja vantul batea bine, dar constant (fara rafale), int timp ce urcam avionul, vantul il tinea in paralel cu mine. A mai scazut in intensitate la vreo 3 minute de zbor, dar cu directie diferita la diferite inaltimi, jos batea din Nord, sus pe la vreo 100 m (banuiesc ca 100 ca deja ii observam doar silueta) dinspre Nord -Vest, ceea ce ducea la rasturnari bruste de situatie, pardon, de avion (care au dus la desprinderea din nou a montantului) , dar reuseam sa il repun pe pozitie cu mult inainte de zona critica, pentru mine fiind aprox 10 m. Cu un montant desprins, tragea un pic in partea dreapta, dar am compensat din setari (un pic eleroane si un pic directie) sa stea drept si am zburat restul timpului asa. De aceasta data am filmat mai mult de 4 secunde, ca sa il vedeti click aici.



Stima si respect
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#55 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 September 2008 - 04:55 AM

Felicitari pentru zbor si pentru meleagurile de poveste. Nu m-am saturat sa admir.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaa zburatorule si la cat mai multe reusite.
0

#56 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 27 September 2008 - 10:22 PM

In primul rand multumesc pentru urare.

In al doilea rand, povestea de azi. A inceput pe la ora 3 cand in sfarsit m-am hotarat sa merg ca nu a inceput sa ploaie inca. Am pornit la drum cu profesorul meu de incredere (Decathlonul) fara ca el sa stie ce are pregatit pe azi, o camera de lipit pe burtica (da, stiu nu e o pozitie prea buna). Am ajuns la locul impactului, pardon, locul de zbor, am scos uneltele, montat, pornit statia, pus bateria, verificat bla bla bla si lipit aparatul cu banda dublu adeziva, spuma de 1 cm grosime, apoi tras scoci peste el si lipit bine de avion. Zborul de test , care il banuiam sa fie plecare si aterizare e urgenta, a durat mai bine de 5 minute, dupa care am venit la inspectie cu el. Am verificat montantii daca nu s-au desprins (ca tot timpul fac asa ceva la Decathlonul asta, cred ca e punctul slab la ele) si aparatul foto, totul parea bine asa ca am continuat inca un zbor de cateva minute, iar venit la verificat si continuat cu alt zbor, dar motorul deja dadea semne de "oboseala" de la greutatea in plus asa ca am aterizat de urgenta, mai perfect ca niciodata, a mers vreo 20 m pe rotile lui, apoi s-a oprit (pana acum fiecare aterizare a lui era aproape la punct fix di cauza terenului accidentat si rotilor mici. Dupa zborurile cu aparatul l-am scos sa zbor si simplu si am constatat ceva ciudat, toata ziua (adica perioda zborurilor) a batut vantul necontenit, si avionul a stat perfect in el cu camera la bord, cum am dat jos camera, ma zbateam sa il tin pe linie dreapta (deja stiu sa fac cea mai grea acrobatie, de fapt avionul o face pentru mine, ca eu corectez extrem de putin si numai cand bate vantul). A durat inca aproximativ zece minute si zborul fara camera, deci estimez autonomia bateriei la vreo 20-25 minute (cu-fara camera). Am postat filmul pe Vimeo, fara taieturi fara nimic, deci aproape un minut de filmare la inceput e lipitul aparatului, restul e ceva care te cam deruteaza, aparatul fiind pe "burtica", dar e prima filmare, ma scuzati :D . De maine incerc sa il lipesc pe o parte, ca fara linia orizontului vizibila e cam derutant, dar se intelege ceva ceva. Azi la sfarsit (cam inca 3 minute de zburat din ultimul zbor fara camera), desigur ca de obicei, s-a dezlipit un de la aripa, si pe langa vant, trebuia sa compensez si acest "defect". Ca sa vedeti filmul apasati Aici (Vimeo video).


Stima si respect

PS: Din toate 5 aterizarile, toate au fost reusite, 3 perfecte, 2 cam bruste - din cauza buruienilor capota pe oprire si toate au fost pe vant, cu motor zero de pe la vreo 10m sa fiu sigur ca nu rup elicea. Cu opritul motorului cu mult inainte nu stiu daca e bine, dar eu fac asa decat sa uit sa opresc motorul la contact cu solul. Dau unghi de coborare mai mare sa prinda ceva viteza si de pe la 3 m pun avionul pe nivel si astept sa coboar calm si linistit. E bine sau nu?
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#57 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 06 October 2008 - 09:35 AM

Mda, a cam venit vremea pentru o noua pagina din povestea siropoasa dintre un om si modelul lui . Dupa o saptamana de "pauza de net" mi-a revenit conexiunea, numai bun pentru "comemorare", "parastas" sau cum s-o zice (pai orice avion care urca trebuie la un moment dat sa coboare).

Era duminica (sarbatoare la Radauti = pericol iminent asupra capetelor modelelor care se incumeta sa zboare), soare din belsug, vanticel usor. Ajuns la locul de zbor, vantul a inceput sa bata in rafale, dar fiind un "dur" m-am riscat si m-am riscat si m-am riscat (ati prins ideea deci) si pe langa toate am lipit si pe lateralul Decathlonului un aparat foto de vreo 130 grame (la motorul 400 nu prea trage nici fara...). Cum au decurs zborurile? Pai cam asa:

1) Zbor de 5 secunde cu aterizare reusita. Plecat bine, urca, venit pala de vant descendenta, aterizat rapid sa nu se loveasca sau ceva mai rau.

2) Parca a fost prima incercare (tot cam 5 secunde) cu o mica diferenta, vant fata puternic cu o schimbare de directie dupa decolare, iar aterizat de urgenta.

3)Zborul 2 copiat fidel cu o mica diferenta -aterizarea s-a facut mai la distanta, dus de vant extrem de repede.

4)Decolat, zburat vreo 5 minute cu ceva vant variabil, dar nu in rafale (a variat intre egalarea vitezei de inaintare si cam 1 treime din ea -viteza avionului). De zburat as fi vrut sa zbor mai mult, dar a inceput cu rafale pe toate directiile, facut intoarcere in coborare, aterizat rapid.

5,6) Incercari de decolare nereusite, prima cu aterizare buna, dar la a doua o pala de vant laterala a venit fix la o secunda dupa ce l-am aruncat, ceea ce a dus (cred ca din lipsa experientei mele) la rasturnarea avionului. Am oprit motorul, eleroane, directie maxim, dar in mai putin de o secunda a intrat full-speed in sol..... Consecinte: motorul intrat in fuselaj cu tot cu batiu, aripile frante in 2 fix de la prinderea cu surubul de plastic si directia desprinsa din suportul sau.

Filmul este postat aici , needitat, deoarece de la izbitura, camera nu a mai putut completa filmul(ultimele 2 minute cred ca sunt distruse) si nu il pot edita.

O sa postez si fotografiile cu daunele imediat ce le mut de pe camera.

Acum a trecut o saptamana, deja si-a revenit din operatii si e apt de "mainile dibace" ale mele din nou. Recuperarea a decurs bine, cu toate ca a trebuit 2-3 transfuzii de monocomponent, si cateva atele de bambus (frigarui, ca doar au mai ramas dupa o vara plina de picnicuri). Acum sper sa nu fi gresit la lipit aripile(decalaj cand am lipit sau ceva), precum si la refacut batiul motorului (unghiul chiar nu stiu daca mai e bun acum).

Stima si respect
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#58 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 13 October 2008 - 02:09 PM

Ieri, Duminica, iar vreme frumoasa si pe seara in sfarsit am avut si eu timp sa ies la zbor, soarele mai avea jumatate de ora pana la apus, vant zero, zboruri grozave. spun zboruri ca am facut 4 in total de cate 4-5 minute, cu verificari la sol in zonele "sensibile" dupa spitalizarea sa. Am avut si ocazia sa exersez aterizarile (4 zboruri 4 aterizari) la punct fix, numai ca punctul ala tare se muta pe teren cand intr-un loc, cand intr-altul, dar niciodata mai departe de 4-5 metri de mine. Prima aterizare a facut bine, pana a atins roata jos, ca de obicei o mica gaura a fost destul sa faca triplu tulub cu dublu axel si asa mai departe, dar nu a patit nimic. Aterizarile 2-3-4 le-am facut fara roti ca pe terenul asta mai mult rau fac decat bine si cum m-am asteptat a aterizat perfect cu alunecare pe burta de cate 3-4 metri de fiecare data, in afara de ultima tura cand a secerat si un scaiet destul de gros si a facut intoarcere pe loc la 160 grade :blink: . De acasa am verificat totul, daca merge cum trebuie, daca s-a lipit bine, am verificat bateriile la statie, inca aveau vlaga, am incarcat bateria pentru avion, am luat aparatul. Totul am pregatit minutios sa pot face si poze si filme si de toate, cu o singura exceptie, nu am verificat daca am pus baterii in aparatul foto :D , asa ca fara foto sau filme :unsure: . Ciudat, aici erau asa de multi aviatori....si totusi eu zbor tot timpul singur.... Apropo am pus ultimul film facut onboard si pe youtube Click aici . Zborul in sine a inceput pe la minutul 5:40, restul pana acolo sunt 3 incercari nereusite din cauza vantului.

Am observat ca prop adapterul din aluminiu s-a indoit un pic in urma incidentului trecut si cred ca si axul motorului un pic, dar la masa de lucru nu am observat nimic, cand sa zbor am observat un decalaj de maxim 1 mm intre varfurile elicei si nu pot corecta. Am constatat si un pic de vibratie propagata in model (profundorul cand turez tresare usor), dar la mana nu se simte nimic de la motor. Se mai poate folosi in siguranta asa sau ar fi bine sa il schimb?

Stima si respect
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#59 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 21 October 2008 - 11:01 AM

Sambata, 18 octmbrie, zbor normal 10 minute, facut ture, inalte, joase (1 m de sol aproximativ), planare fara motor cat mai indelungata. Apoi m-am gandit ca e timpul sa incerc un looping, facut un pic de viteza in picaj si facut un looping reusit. Apoi mai incercat inca vreo 3 reusite, dar la ultima incercare, de la picaj, s-a desprins montantii de plastic de pe o parte a aripei, ceea ce a dus la o rasucire a modelului la vreo 10m de sol, de intors din eleroane dureaza, am incercat sa fac zbor pe spate sa il scot din picaj, dar eram prea aproape de sol si iar am facut o cadere drept in bot, de i-a sarit aripa cu tot cu locasul lor, dar ce e mai ciudat, nu a suferit asa de mult aceasta data la picaj destul de dur, pe cat a suferit tura trecuta. Acum aripile au ramas intregi (chiar daca au fost rupte de la mijloc), un pic motorul si-a schimbat unghiul (tura trecuta a intrat cam 4 cm in interior) si partea de montare a aripilor smulsa. Cred ca la aripa au ajutat si cele 2 bete de bambus, pe post de tije. Acum sunt in reparatii (adica astept sa se "usuce" monocomponentul) si apoi iar la zbor.




Stima si respect

PS: Angajez fotograf :) , ca de pilotat si fotografiat in acelasi timp nu pot.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#60 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 01 March 2009 - 11:54 AM

Deci se pare ca activitatea modelistica in Bukovina a luat o pauza. De fapt eu imi fac incalzirea pentru sportul asta. Desi sunt mare amator de zbor 1:1 totusi mai nou m-am apucat de pilotat avioane mai mici. Asa ca dupa multe ore de simulator si 6 crashuri la un Yak54 de la arttech a venit ziua cand am iesit mai oficial la zbor cu 3 aeronave: Yakul (are mult clei, alt motor, alt batiu, alta statie , aproape alta forma), motoplanor facut de dom profesor, si un piper kit cu motor termic . Gasca a fost mare : subsemnatul, Dom profesor, Dom Georgescu (viitor pilot ULM), Trelea Sorin( pilot instructor ulm si planor), ovidiu (proprietar piper), Andrei (pilot aeromodele), Dom Hluscu (vanator pescar , omul care avea blocaje pentru rotile de la Piper ).
Am avut o pista asfaltata de circa 6km ( DA 6 KM) , SOSEAUA RADAUTIT FRATAUTI , care nu este asa circulata plus o toloaca acoperita cu zapada . Totul a decurs in principiu ok cu mici evenimente. Am ajuns la locul faptei si am remarcat ca pentru Piper lipsea combustibilul, asa ca am trimis o masina inapoi. Primul zbor a fost a motoplanorului cu Dom Profesor la mansa, in principiu ok dar aterizarea putin pe o parte drept pentru care am scos aeronava din circuit. Urmatorul zbor cu Yakul , subsemnatul la mansa, a decurs foarte bine (al 8-lea zbor al meu) , cu delocalare de pe asfalt si aterizare pe campie. Am facut tot felul de acrobatii pe care nici eu nu le-am inteles dar a fost ok. Avenit intre timp combustibilul , drept pentru care ne-am pregatit pentru marele eveniment. Piperul e nou, la fel si motorul un manum de 1.5. Am alimentat am gasit si momentul in care motorul porneste, l-am incalzit si pe nepusa masa m-am trezit cu rradiocomanda in mana. Eu care nu am mai zburat termic ma uitam cam ca ratza in beci. Dar l-am pus pe sosea si putin rulaj si stop. O plecat o roata. Am rezolvat roata rapid cu dotarile de pescar si am reinceput exercitiul. Am decolat foarte usor cu 1/4 din motor. Avionul nu are decat directie si profundor dar m-am descurcat. Cand mi-am dat seama ca dumnealui urca si nu are de gand sa coboare am redus motorul la aproximativ 1/6 si a inceput sa vie ushurel spre Terra. Am trimat , am dat si un looping, am zburat vro 5 minute dupa care motorul a tacut malc. Asa ca am venit la aterizare, nu chiar cum mi-am dorit eu pe asfalt, dar totul s-a terminat cu bine. Nu imi venea sa cred ca am zburat primul termic asa ushor. Asteptam recuperarea sa ma conving ca avionul a scapat. Si da, a scapat drept pentru care l-am repornit si am mai facut un zbor cu reusita totala. Dupa a doua aterizare a Piperului cu brio am luat din nou Yakul cu care am bagat acrobatie mai calumea, desi vantul se intarise cam mult , dar culmea in toto campul ala era o borna kilometrica si fix in ea am aterizat Yakul. Totusi daunele sunt minore drept pentru care am stranscalabalcul si am plecat la Club la Dom Profesor pentru a face analiza zborului. Am sa postez si poze de la mica iesire si sper de acum incolo sa va tin la curent cu iesirile noastre care in curand se vor muta pe pista proprietate personala de la faratauti si pe langa aeromodele v-om zbura si 1:1.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC02342_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC02332_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC02336_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC02346_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC02347_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC02348_resize.JPG

0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro