Modelism - RHC Forum: ANALIZA CRASH CLINCENI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ANALIZA CRASH CLINCENI Piper Cub 2300

#91 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 05 April 2007 - 07:19 PM

speedy400, la 5 Apr 2007, 20:12, a spus:

inca o data!! nu cred ca vreunul dintre voi a acumulat destula experienta cu acest tip de model la aceasta dimensiune, cu cu aceasta motorizare, ca sa poata prezice un coportament cat mai aproape de realitate.

ai dreptate fratele meu.noi suntem varza toti....
tu ai dreptate ,dar noi venim cu modelele intregi acasa.
si cand venim cu ele in sacosa ,stim sigur de ce....
si in general nu mai dam vina demult pe un servo blocat ca nu suntem la gradinita.
flying is my life...
0

#92 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 07:24 PM

Citeaza

tu ai dreptate ,dar noi venim cu modelele intregi acasa

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  zob.jpg (76.49K)
    Number of downloads: 193

0

#93 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 April 2007 - 07:26 PM

speedy400, la 5 Apr 2007, 20:24, a spus:

Citeaza

tu ai dreptate ,dar noi venim cu modelele intregi acasa

adica ce are modelul din poza?!...oleaca zgariat da e ca si nou B)
Discutia deja patineaza !!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 05 April 2007 - 07:28 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#94 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 April 2007 - 07:27 PM

speedy400, la 5 Apr 2007, 19:24, a spus:

Citeaza

tu ai dreptate ,dar noi venim cu modelele intregi acasa

singura diferenta e ca silviu era pe spate la firu' ierbii...dar e minora
cat despre invitatie...sa vedem cum fac cu transportul
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#95 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 07:33 PM

nu mai am nici timp nici chef sa mai continui aceasta discutie.
eu trebuie sa rezolv roblema , si singura modaitate sa o fac e sa il testez din nou, cu sistemele verificate ca la carte.
va urma un nou filmulet saptamana viitoare cu o intrare controlata in vrie, la inaltime mult mai mare , eventual cu o minicamera wireless pe ea.

printre altele, asta e unul dintre scopurile proiecului..analia situatiilor periculoase si realizarea unei similtitudini pentru o macheta, a unui proiect de avion.

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 05 April 2007 - 07:34 PM

0

#96 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 05 April 2007 - 08:00 PM

mai nene daca tot ai pus poza aia cu questu meu varza ,macar ai bunul simt si pune si textul scris de mine acolo.

uite sa ma citez B)

Citeaza

ieri la clinceni in timpul celui de-al treilea zbor cu quest 50 ,am facut o greseala grava de pilotaj care s-a incheiat cu pierderea modelului.
eram in razmut pe spate destul de departe de mine ,si am vrut sa ies din zborul pe spate prin jumatate de looping inversat,figura pe care o facusem de multe ori si eram familiarizat cu ea.am impins usor de mansa ,numai ca o pala de vant a ridicat mai brusc decat ma asteptam modelul ,iar reflexul meu (un reflex prost) a fost sa trag brusc de mansa in loc sa sustin figura si sa ies din ea.rezultatul a fost ca modelul a venit cu botul spre pamant instant si a inceput sa se insurubeze spre pamant de la o alt de max 7-8 m si nu am mai avut ce sa-i fac.modelul a raspuns la comenzi pana in ultima secunda ,numai ca eu ma pierdusem si mestecam in manse ca in mamaliga lu' soacra-mea.


bineinteles ancheta este in curs,nu am eliminat posibilitatea bruiajului ,si nici posibilitatea de mi se fi blocat un servo....
flying is my life...
0

#97 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 05 April 2007 - 08:14 PM

Interesant subiectul, exceptand rezultatul semi-dezastruos al zborului.
Am citit toate parerile/ideile referitor la ce s-a intamplat si, comparand dezbaterea asta cu un "brain storming", nu ma indoiesc ca hiba va iesi la iveala si .....anihilata! Oricum, bine ca modelul este recuperabil.

Acum, eu nu stiu care este scopul celor de la INCAS, dar mie NU mi s-a parut model submotorizat. Pentru o macheta scara 1/4 (sau 1/5???) vitexa de evolutie (decolare, zbor) mi s-a parut, asa cum afirmam cu cateva pagini mai inainte, "la scara".

M-am uitat si eu de cateva ori la film si singura remarca (la care ma duce capul B) ) este ca la decolare (ca si de multe ori in timpul zborului) se remarca äpetitul"pentru viraj stanga al Piperului, aparent, nu prea bine controlat de catre pilot......"

Nu mi se pare deloc ciudat ca angajarea (ca angajare a fost) s-a produs-as spune-DESTUL DE BRUSC, TOT dintr-un viraj pe stanga!

Asta ma face sa cred ca:
-fie motorul nu era calat corespunzator fata de axa longitudinala, si de aici tendinta de a o tot lua spre stanga;
-fie elicea, de diametru de loc neglijabil, plus outrunnerul greutz, a rapus, prin cuplu atat pe saracul Cub cat si pe pilot, neatent un moment si stresat de aterizare si de cei din jur....

Pentru un Piper Cub, mai ales la scara asta, mi se pare COMPLET AIUREA angajarea aia!......daca va uitati in arhiva de poze a rhc, veti vedea un Piper Cub de 2m anvergura, motor Moki de 10, facut de Claudiu Ionescu, prin 1994-95......vreau sa va spun ca ala nu se angaja nici lovit cu parul!!!!....a fost fortat in fel si chip sa o ia razna in zbor, fie cu sau fara motor dar animalul nu voia nici spirala , nici vrie.....UN AMANUNT: Claudiu i-a facut aripile cu washout, ca in realitate.....singura angajare pe care o stia....era sa puna botul jos, cu aripile orizontal, urmat de revenire la orizontala,...ca la AN-2...

Aceasta postare a fost editata de pitts: 05 April 2007 - 08:15 PM

No brain, no headache.....
0

#98 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 09:16 PM

in sfarsit un comentariu din partea cuiva cu experienta la acest tip de model.
trebuie sa recunosc ca am fost surprins de cuplul mare dat de motor si elice, dar la decolare nu am avut ce face pentru ca eleroanele erau bracate aproape la maxim, si au raspuns abia dupa ce am prins viteza... :(
nu am mai pilotat un model asa mare, fiind obinuit cu modele de pana la 1,5m de polistiren. iar din 2 minute de zbor nu am reusit sa imi fac o idee despre limitele modelului. ramane doar sa incercam data viitoare :lol:

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 05 April 2007 - 09:16 PM

0

#99 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 05 April 2007 - 09:35 PM

Aia cu fotoshopu' sa schimbe culoarea la zburatoare si putin decorul sa semene a Sanpetru de Brasov si zau ca seamana exact ca doua picaturi de apa (de slaba calitate ca la :lol: de la acelasi robinet, cu ce am patit eu cu umilul si nevinovatul Cessna 182 motorizat BL. Unde ma tot minunam ce am facut de a luat-o la vale si a sarutat mama Terra asisderea ca Piperul tau. Si culmea ca si la mine erau eleroanele blocate pe directie inversa rotirii (ca doar vroiam sa redresez) . La mina au ramas blocate ca s-a smuls cablul din receptor la inpact.
Daca va uitati mai atent o sa vedeti ca foarte aproape de sol...zburatoarea s-a oprit din vrie. Dar nu a mai fost timp si de redresare. Deci zic eu (asa ca un umil pilot neexperimentat) ca Valterasu' nu a influentat prea mult pozitia eleroanelor, ci este clar ca ai dat comanda instinctiva de a opri rotatia. Asa am facut si eu (dupa multi de pe aici ...manevra gresita in prima faza)

Eu am GRESIT....eram in LIMITA . Desi eram destul de sus, nu am mai putut redresa.
In cazul tau....eu cred ca nu mai conteaza acum. Ar fi fost relevant daca puteai sa explici cat de cat amanuntit toate comenzile pe care le-ai dat in acest deznodamant tragic, si mai ales cum ai "simtit" modelul in timpul zborului. De ce aproape toate virajele erau spre stanga? Asa ai dorit sau asa au iesit? De ce penduleaza modelul cand cu botul sus cand cu botul in jos?? Asa doreai sa zbori sau tatonai?

Oricum...raspunsurile le gasesti numai SINGUR cu ochii inchisi cu capul limpede intr-o clipa de concentrare, refacand filmul la tot ce ai facut. Si de abia atunci vei putea sa spui....Da Dom'le AM sau AI sau ATI avut dreptate, totul s-a petrecut.....ASA!
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#100 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 05 April 2007 - 10:06 PM

Surpriza: pitts obiectiv, nepartinitor si serios.Ai punctat foarte bine, BRAVO!Intradevar Piper-ul este foarte greu de angajat si foarte stabil cum dealtfel a spus si John.Am si acuma un avion cu aripa parasol si diedru, celebrul "le baron"", care am tras de el in toate situatiile si nu a patit nimic.Are 11 ani de zbor, a tocat 2 Os-uri de 8,5 si mai vrea inca.Optez pentru 2 variante, ori ceva defectiuni tehnice la electronica si ramas cu o comanda blocata si avionul si-a vazut de drumul lui spre sol ori Teo a fost surprins si emotionat de ultimul viraj incat i s-au blocat degetelele pe mansa.In rest prea multa vorbaraie pentru un crash minor.Cu putina indemanare in lipiciuri si traforaj intr-o ora nu ai ce face.
Nu pot insa sa nu spun de atitudinea neserioasa a moderatorilor.Unii dintre baieti, desi noi radem de ne prapadim,chiar cred toate prostiile si drept dovada le iau in serios, vezi mixarile.....Eu deja le trec la glume de colectie.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#101 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 05 April 2007 - 10:33 PM

speedy400, la 5 Apr 2007, 21:16, a spus:

in sfarsit un comentariu din partea cuiva cu experienta la acest tip de model.

Dragutz din partea ta, dar aprecierile nu le merit!.....e simplu sa pastrez o tacere plina de subantzelesuri si sa dau astfel impresia ca le am pe toate la degetul mic, dar nu o fac.

Nu am nicio experientza in pilotarea Piperului, nici la scara mica, nici mare!....(cateodata ma intreb, pe buna dreptate, ce s-o fi ales de bruma de experientza dobandita cu greu si multe crashuri in anii '91-96... :( ).....mi-ar placea sa cred ca experientza in domeniul asta se pastreaza ca mersul pe bicicleta, dar.....vad eu zilele astea cand voi zbura/rupe un avion frumos.....(vedem ce iese pana la urma)

Ceea ce vreau sa spun este ca toate divagatziile mele pe tema crashului sunt urmare a vizionarii filmului si in special al ultimului minut de zbor, secventza pe care am reluat-o pana cand m-am plictisit...

Si ceea ce am uitat sa spun, a subliniat Radu:...modelul era centrat, sau nu?.......si eu am remarcat zborul "valurit".....cred ca CG era cam in spate....poate ma insel....

Si tot Radu spunea: aproape de sol, zburatoarea s-a oprit din vrie.......

In orice caz, eu daca as fi in locul pilotului, as "cerne" toate postarile post-crash....sigur, raspunsul se gaseste printre randuri....

Succes.....si happy new landings! :lol:
No brain, no headache.....
0

#102 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2007 - 11:20 PM

Teo, Victor, gashca...

Nu vreau sa bag paie pe foc. Nu caut sa gasesc vinovat pt. neplacerea ce ati suferit-o. Ma doare de fiecare data cand un model o pateste. Imi inchipui ca stapanul, la fel ca si mine, a pus suflet si sperante de-a lungul realizarii. Imi inchipui ca sufera cand se intampla dandanaua. De aceea empatizez...

Vreau sa prezint punctul meu de vedere asupra problemei (in special aspectul canalului), relatand unele aspecte.

Cand ati venit voi, noi (io si Mircea) am "dat inchiderea zborului" si strangeam sarsanalele.
Bucurandu-ne de companie, am stat sa va ajutam si sa va vedem, desi trebuia sa semnam condica pe acasa...
Dupa ce ati descaracat "Rechinul shoselelor", v-ati apucat sa montati, voi Piper-ul - nenea Puiu Swallow-ul.
Intre timp, io am bagat glontz pe tzeava la planorasul electric ca sa mai zbor un acumulator (de la WarMK! - bune!).
Eram deja pe sus si voi ati inceput sa butonati la emitatoare.
Deoarece stiam ca nenea Puiu are (avea) ceva in banda 40MHz si mai mult, un canal apropiat de mine, v-am intrebat pe ce canale sunteti.
Nenea Puiu, prompt si disciplinat a raportat ceva prin 35 (neinteresant).
Atunci v-am mai intrebat in ce canal sunteti voi, cu Piperul.
Ati zis ca sunteti in 40.
Tocmai de aceea v-am mai intrebat, dupa ceva timp (cu legitim interes!), in ce CANAL sunteti.
Mi-ati zis ca sunteti in 40 si sunteti PCM.
Am zis ceva de genul "ai don ghiv a shit", io sunt in 40, canalul 55 (singurul ce-l am) si sunt si io tot PCM. Voi ce CANAL aveti?
Unul dintre voi (io, chestionat insistent de John "cine?", am zis "Teo, cu certitudine de 90%" - acum s-a clarificat - Victorash stai o tura!), a zis ceva de genul "da' ce? PeCeMeul e cu canale?".
Uadafac!!!
La care am lasat bunele manere la o parte si am zis "ziceti-mi in aia ma-si ce scrie pe statie!!!".
Teo, ca sa scape de cicalitor, a scos modulul si mi-a zis ca e pe canalul 56, PCM fiind.
Separarea fiind de doar un canal, am zis ca io vin jos cand voi vreti sa va dati in barci, mai ales ca la sol, din cand in cand, motorul dadea semne de porneala, fara a fi actionata mansa. Dar era PCM, nu? Nu ar fi trebuit sa fie probleme.
Io nu am perceput absolut nici un deranj de la voi. Am si oprit Tx, de mai multe ori, IN TIMP CE PLANORUL MEU ZBURA!!, ca sa nu mai aveti probleme la sol.
Am aterizat si v-am lasat sa va faceti numarul.
V-am dus modelul pe pista, l-am pus cu botul in vant, v-am intrebat de flapsuri si m-am enervat ca nu aveti! Si doar ma stiti ca io ma'nervez greu!
Decolarea a fost de-a'mpulea, furata pe stanga fix printre masini.
Teo, e normal ca la decolare, in rulaj, eleroanele sa fie mai putin eficace. Directia pe sol se tine cu... ghici! Cu directia! Dar bine, tot ce spun io trebuie luat cu rezervele de rigoare, ca nici io n-am parasoale mai mari de doi metri... Bine, acum am terminat un Rascal de 1,2m (de la Marinarul), care e o bijuterie de design (nu ma refer la Marinar), dar ca norocu' nu are eleroane.
Aproape pe tot parcursul zborului ti-am stat in coasta si am chibitzat constructiv (sper). Ti-am zis sa-l duci mai sus si sa-i faci o tentativa de angajare, ca sa stii cum se comporta. Ti-am zis sa mai tai motorul si sa faci niste incercari de prize de aterizare, ca sa nu fii surprins cand chiar va trebui sa-l aterizezi.
Scuza-ma ca-ti spun, dar cand iesi cu un model la dezvirginat (indiferent ca e mare sau e mic), trebuie sa ai deja facut (pe hartie sau doar in cap) un ceea ce se cheama Program de Incercari in Zbor. Discretizat pana la nivel de zbor individual si de evolutie. Nu trebuie sa haladui cu modelul pe tot campul si sa te bucuri "bine ca sta in aer". Am citat cu aproximatie din... tine. Sau ma rog, din echipa voastra, ca sa nu ma mai hazardez...
Io cand zbor cu ceva nou, imi schitzez si-mi propun macar, o serie de evolutii, de care incerc sa ma tin, ca altfel nu inteleg nimic.
Asta cu Programul de Incercari in Zbor, mi s-a sadit pe creiere de pe vremea cand lucram cu nenea Puiu, cu colectivul de Ultrausoare. Mai am si acum pe undeva, Programele ce le-am intocmit cu mautza si caputzul meu...

Sa revenim. Exact evolutia finala nu am vazut-o decat cu coada ochiului si-mi pare rau ca nu am fost atent.
Stiu ca ai strigat ca nu mai ai comanda si atunci m-am uitat la model. Era angajat clar, chiar daca nu stim motivele. Nu zic ca l-ai angajat tu, dar cumva s-a produs. Nu stiu cum se angajeaza Piperul din viraj, cu botul pe sus, dar din zbor orizontal, slabe sperante, cum zice si Pitts. La ale mele "programe de incercari", angajarea este printre primele evolutii ce le fac, odata modelul trimat cat de cat, ca sa am o idee vaga despre cum se comporta.

Dupa crash, in general pilotului sau stapanului nu prea ii mai arde de altceva. De aceea (si de curiozitate), am insistat sa fac "post mortem-ul". Tu tot tipai sa decuplam acumulatorii (masura buna dealtfel, in cazul LiPo) sa strangem si sa plecati. Io eram deja langa model si am insistat sa aduci emitatorul si sa facem investigatii, deoarece situatia parea stabila.
Am constatat ca receptia inca mergea. Profundor OK, Directie OK. Eleroane: unul se misca, celalalt nu. O tija era sarita din echeea eleronului, aproape sigur de la shoc. Sau nu...
Chestia era ca un servo nu mergea deloc. Am rotit echeea servoului cu mana (nu e frumos, dar nu era servoul meu!). Echeea se rotea civilizat. Angrenajul parea OK dpdv mecanic.
Atunci Mircea a trecut la pasul logic urmator de diagnoza (noi ne cam depanam singuri masinile de tipar si nu vrei sa stii ce e acolo si cum facem diagnozele de caz!). Am bagat mufa servoului presupus mort, in "Y" in ramura in care era ala bun (logic). Servoul nu se misca nici acum, dar la actionarea mansei, am sesizat un usor bazait in controler, ca si cum, ar fi fost ceva in scurt sau in sarcina mare la servo. Tu tot injurai cum ca era servo digital (atentie! digital) nou-noutz. Io te-am intrebat daca prin aripa ai ceva structura metalica pe care o mufa de prelungitor "slabita" ar putea sa faca un soi de scurt. Ai zis ca nu.

Atunci o data aripile separate de fuselaj, am inceput sa verific prelungitorul. Care s-a detashat cu destul de mare usurinta! Ca sa nu zic ca era total desprins.
Ti-am zis ca io unul, cam lipesc innaditurile astea, tocmai sa ma feresc de astfel de surprize. Ti-am mai spus ca pe viitor sa securizezi mufele cu un termocontractant.

Io nu zic ca s-a desfacut in zbor, ca nu stiu. Dar coroborez niste fapte:
1. V-am vazut si io la montaj ca tot scuturati aripile, ca sa iasa din ele ceva (mufele de la prelungitoare).
2. Ai zis ca ai ferite pe cablurile de la eleroane. Unde? ca in fuselaj nu le-am vazut. Ele se pun cat mai aproape de receptor. Tu le-ai pus cumva... in aripa?
Pentru ca daca le ai in apropierea mufarii din aripa, grele cum sunt inelele, la niste G-uri, ar putea sa traga de cablu si sa slabeasca sau chiar sa decupleze prelungitorul, in cazul in care cablul e lasat sa balangane in aripa. Iata ca isprava e gata.

Mai gandeste-te un pic. Ai trecut prin tot check-listul de dinainte de decolare? Juri pe rosu ca AMBELE eleroane se miscau la sol? Sau ai zburat numai cu un eleron activ? E posibil ca servoul ala sa nici nu fi fost cuplat? In efervescenta de dinaintea zborului si cu bulibashela de atunci, s-ar fi putut sa nu fi bagat de semama... Nu zic ca e asa, dar daca...? Poate va mai uitati pe filmare si se vad amandoua miscandu-se. Macar eliminam o ipoteza.

Alta iopteza ce am formulat-o imediat a fost (si a sesizat si WarMK) faptul ca nu cred ca BEC-ul la controlerul ala suporta PATRU servouri DIGITALE!!!
Si presimtirea lui Dexterache e justa. Servourile consuma muuult mai mult cand tre sa traga de o suprafata aerodinamica mare. Mai ales alea dijitale. De vazut specificatiile controlerului dpdv BEC. O fi inchinat steagul si BEC-ul ala, saracul.

Sunt de acord cu badea Pitts. Motorizarea pare suficienta, desi nu ar strica deloc nici mai mult. Nu ruleaza mult la decolare si pe sus sta binisor. Poate mai tre verificat CG, ca parea mai in spate, dupa cum "delfina" pe sus. Zici ca era turbulenta atmosfera.



Citeaza

pentru cazul in care s-a blocat servoul, cred ca este clar ca nu prea aveam ce face. de aceea , la urmatorul zbor, va fi echipat cu o parasuta cu o suprafata de aproximativ 3,5m


Teo, daca s-a blocat - s-a blocat. Aia e. Nu era mare lucru de facut. Dar nu te baza pe aia 3,5m(musai patratzi!). Cifra ti-am zis-o din burta pe camp. Ca doar nu era sa zic "Nu stiu"...


Citeaza

eu trebuie sa rezolv roblema , si singura modaitate sa o fac e sa il testez din nou, cu sistemele verificate ca la carte.


Abia acu ti-au venit toti boii acasa! Verificarea puteai sa o faci inainte...

Teo, Victorash, io totushi va iubesc, 'tu-va-n cur si 'rea-ti ai dreaku' de injineri!

Gashca, multumita de debriefing-ul post-mortem?

...Io-te ca iar am scris ca tampitu' de nu m-am mai oprit! Si intre timp s-au mai postat o gramada de raspunsuri. Pertinent Radu. A sesizat si el CG-ul...

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 05 April 2007 - 11:25 PM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#103 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 05 April 2007 - 11:27 PM

1. cativa antevorbitori au aratat clar si cu o ploaie de motive faptul ca modelul s-a angajat si a intrat in vrie. Este indubitabil. Cred ca si centrajul era spre coada, altfel nu-mi explic zborul cu ,,pompe'' pe tangaj

2. dextere, scuze ca trebuie sa-ti spun, esti puternic off topic. Lasa mistocareala si daca ai ceva de zis spune-o la subiect.

big
FROGS CAN FLY!
0

#104 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 05 April 2007 - 11:39 PM

Cine are "Valterash", sa-l pastreze si sa-l cinsteasca!
Cine n-are..........sa-si faca rost, sa-l pastreze si sa-l cinsteasca :lol:
No brain, no headache.....
0

#105 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 05 April 2007 - 11:40 PM

@valterasu
fericeste-ne nene si pe noi astia mai necajitii din iasi cu un program dasta de probe.... trecut la vademecum ... si promitem o vadra buna de Cotnari d-ala d-alui Stefan la RR2007 :lol:
Stima

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 05 April 2007 - 11:41 PM

0

#106 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 April 2007 - 04:34 AM

Valerasule. Ar trebui sa te tinem in formol pe masa din sufragerie. Ca sa tii vesnic.
Cu toate ca sunt suparat pe tine.
1. Din cauza ta, ca aveai dreptate ca nu-s in stare sa-l pilotez, nu am facut Rascalul.
2. Daca l-ai facut de ce nu ne incanti ochiu' cu bijuteria?
Si acum cred ca stiu de ce a sucombat si fumigenul meu. Exact aceeasi angajare din cauza de viteza mica, viraj la mica inaltime si emotii.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 April 2007 - 04:35 AM

0

#107 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 06 April 2007 - 05:35 AM

pitts, la 5 Apr 2007, 21:14, a spus:

Acum, eu nu stiu care este scopul celor de la INCAS, dar mie NU mi s-a parut model submotorizat. Pentru o macheta scara 1/4 (sau 1/5???) vitexa de evolutie (decolare, zbor) mi s-a parut, asa cum afirmam cu cateva pagini mai inainte, "la scara".

Citeaza

o scurta prezentare a unuia dintre cele 2 modele care urmeaza sa fie echipate cu senzori de presiune piezoelectrici, senzor de masurare al tractiunii, autopilot ,gps, modem , sistem de supraeghere video cu tot tacamul.


vezi la kit review piper cub arf 2300 mm.daca mai pun pe el inca 1-2 kg de echipament ramai la aceeasi parere ca este submotorizat?

daca ati ascultat cu atentie discutiile din film,transcriu aici cateva care par importante:

-E motorul la maxim?
-Da.
- A , Nasol !

sau

-incerca sa tai motoru sa vezi cum planeaza

sau

-AR FI BINE sa-l aterizezi tot contra vantului....
flying is my life...
0

#108 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 06 April 2007 - 07:21 AM

Ai dreptate......am vazut kit-review-ul....acum 2500 de ani, da'am uitat :( :lol:
No brain, no headache.....
0

#109 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 06 April 2007 - 08:15 AM

pperu avea centrul de greutatea chiar mai in fata decat trebuia, daca va uitati bine la film, inainte de crash cu vreo 40 secunde, oprisem motorul si la sugestia lui valteras ca sa vad cum planeaza, si se ducea in bot. de aceea tot trageam de mansa si tot dadea la trimmer.

Citeaza

Teo, e normal ca la decolare, in rulaj, eleroanele sa fie mai putin eficace. Directia pe sol se tine cu... ghici! Cu directia!

asta am si facut, dar odata ce l-am desprins de la sol, trebuia sa folosesc eleroanele, care nu aveau eficienta la viteza aia mica.

Citeaza

trebuie sa ai deja facut (pe hartie sau doar in cap) un ceea ce se cheama Program de Incercari in Zbor

aveam , dar mai intai voiam sa vad ca functioneaza corect toate comenzile, si vroiam sa ma obisnuiesc cu modelul, sa il simt, pentru ca nu am mai pilotat un model asa de mare. abia dupa ce vedeam cam cat de mare este efectul suprafetelor de comanda la diferite viteze , incercam vrie. la modelele alea mici poti sa treci mai usor la prin pasii astia, dar nu la astea mari. are inertie mult mai mare.

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 06 April 2007 - 08:21 AM

0

#110 Useril este offline   John 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 29-May 02

Postat 06 April 2007 - 08:20 AM

INCAS, la 5 Apr 2007, 19:01, a spus:

Eu am pus intrebarea "Sintem in 40 PCM , ce asta e pe canale?".
Recunosc, tavarishci.
Recunosc ca m-am uitat o singura data pe un tabel cu canalele.
Recunosc ca am uitat canalul cuartului de la statie. Am trei statii pe mana.
Si nu cred ca trebuie sa citesc prea mult despre PCM. Chestia cu separarea canalelor, se pare ca e valabila si la PCM si la ala mai vechi(FM sau PPM, cum dracu s-or numi).

Am inteles, John, in final sunt prost.

Poate ne spui John, cum ai rupt modelul inainte de noi si cu ce te ajuta ca stii ce e aia PCM, ce canal are cuartul tau, cand zbori singur pe camp si ai facut-o....

Eu cred ca te ajuta numai ca sa ii persiflezi pe altii.

Cred ca nu ai inteles corect. Nu te-am numit prost. Dar pot sa spun cu certitudine ca ai o oarecare doza de ignoranta in ceea ce priveste cunoasterea sistemelor pe care le folosesti.
Nu stiu ce model am rupt inainte de voi pt ca eu nu am fost in acea zi pe cimp.
Daca te referi cumva la cele 2 ball-linkuri de la elicopter rupte duminica , atunci inseamna ca nu stii ce inseamna sa rupi un model (sint 2 piese care costa citiva $). Acele piese le-am rupt tot din cauza unora care nu respecta o minima disciplina pe cimp , si pornesc statia fara sa intrebe ce canal folosesc altii sau nu stiu nici ce canal folosesc ei. Ii multumesc lui Dumnezeu ca incidentul a avut loc in timp ce eram in hover la 1.5 m inaltime ,50 m departare de ceilalti colegi, si am reusit sa aterizez heli-ul fara alte probleme, altfel daca eram pe sus si raminea modelul fara comanda nu stiu cum ar fi iesit toata tarasenia.
Nu persiflez pe nimeni , "dar a stii ce e aia PCM, ce canal are cuartul tau," si multe alte chestii interesante te las pe tine sa afli daca sint importante sau nu. Din ignorarea unor astfel de lucruri se pot creea adevarate tragedii atunci cind vii pe cimp si zbori alaturi de alte persoane.


Cu stima ,
John
0

#111 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 06 April 2007 - 08:24 AM

Citeaza

Nu stiu ce model am rupt inainte de voi pt ca eu nu am fost in acea zi pe cimp

pai atunci de ce te bagi ca musca'n ....??
0

#112 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 April 2007 - 08:34 AM

Valteras, la 6 Apr 2007, 00:20, a spus:

Ma doare de fiecare data cand un model o pateste. Imi inchipui ca stapanul, la fel ca si mine, a pus suflet si sperante de-a lungul realizarii. Imi inchipui ca sufera cand se intampla dandanaua. De aceea empatizez...

Aiurea...stim noi unde te doare...lasa-lasa...oricum nu tre sa ne para rau, ca nu era aeromodel, era ceva fara suflet, cu motor electric...eu chiar jubilez ca a murit pocitania, na!!! DATI-MA IN JUDECATA!

speedy400 Scris la 6 Apr 2007, la 09:15, a spus:

pperu avea centrul de greutatea chiar mai in fata decat trebuia, daca va uitati bine la film, inainte de crash cu vreo 40 secunde, oprisem motorul si la sugestia lui valteras ca sa vad cum planeaza, si se ducea in bot. de aceea tot trageam de mansa si tot dadea la trimmer.


Lasand gluma de-o parte, atunci pot concluziona ca ceva calaje erau nepotrivite, de tanga' cu motor si venea fier de calcat fara!!!
In ceea ce priveste eroarea de corectie la sol cu eleroanele, cu asta te-a lamurit Valterasu!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 April 2007 - 09:26 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#113 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 06 April 2007 - 08:35 AM

@speedy400
Mai frate ce mai vrei de la subiectul asta?? Ai gresit grav de tot din toate punctele de vedere, asuma-ti responsabilitatea si taci pina nu te faci de cacao si mai rau.
Si in legatura cu John, are FOARTE mare dreptate, si las-o mai moale cu performantele lui vs ale tale.

Un sfat prietenesc si gratuit LASA-TE.
0

#114 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 06 April 2007 - 09:06 AM

Citeaza

vezi la kit review piper cub arf 2300 mm.daca mai pun pe el inca 1-2 kg de echipament ramai la aceeasi parere ca este submotorizat?


nu uita ca mai avem unul cu motor ce 20cc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif
plus ca la asta o sa mai punem inca o celula, ca acuma mergea cu 5 celule. volti multi :lol:
0

#115 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 April 2007 - 09:13 AM

speedy400, la 6 Apr 2007, 10:06, a spus:

Citeaza

vezi la kit review piper cub arf 2300 mm.daca mai pun pe el inca 1-2 kg de echipament ramai la aceeasi parere ca este submotorizat?


nu uita ca mai avem unul cu motor ce 20cc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif
plus ca la asta o sa mai punem inca o celula, ca acuma mergea cu 5 celule. volti multi :lol:

speedy400 Scris la: 3 Mar 2007, la 21:28, a spus:

...al doilea model il echipam tot u brushless, sau il tinem ca piese de schimb.
scopul avionului este de a testa un echipament care va fi pus pe un model mai sofisticat.


Buei, da nu ai si tu doua vorbe la un loc?!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 April 2007 - 09:17 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#116 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2007 - 09:36 AM

INCAS, la 5 Apr 2007, 19:05, a spus:

Eu sunt "d-l Victor". Nu trebuie nici un "d-l".
Pentru achizitii eu sunt de vina, cu pilotajul e altceva.

Nu eu sunt angajatorul celui in cauza si nici modelul nu e al meu.
Problema nu se pune de a pedepsi pe cineva, ci de a face ceva sa mearga, in limita posibilitatilor.

De vreme ce nu te cunosc, am pus "Dl.", pentru ca nu imi permit altfel.
Da, ai dreptate, cu pilotajul e cu totul altceva, dar se pare ca ti-ai gasit colaboratorul cu resurse prea reduse pentru proiectul vostru.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#117 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 06 April 2007 - 09:38 AM

Citeaza

QUOTE (speedy400 Scris la: 3 Mar 2007 @ 21:28)

...al doilea model il echipam tot u brushless, sau il tinem ca piese de schimb.
scopul avionului este de a testa un echipament care va fi pus pe un model mai sofisticat.


Buei, da nu ai si tu doua vorbe la un loc?!


s-a schimbat modificarea domle' http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
0

#118 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2007 - 09:42 AM

Satisfactie maxima pt. sufletul meu pervers!
Cand am zis ca s-ar putea ca CG sa fi fost prea in fatza (lucru sesizat si de Radu), a fost ca o mutare de shah bine gandita in a avans. Si a decurs cum ma asteptam:
Mutarea lui Teo:

Citeaza

pperu avea centrul de greutatea chiar mai in fata decat trebuia

La mutarea urmatoare nici nu m-am mai obosit. Am savurat-o de la Marinaru:

Citeaza

Lasand gluma de-o parte, atunci pot concluziona ca ceva calaje erau nepotrivite de tanga cu motor si venea fier de calcat fara!!!

Stiu, sunt rautacios. Dar nu ma poci abtine!

Mai zici:

Citeaza

abia dupa ce vedeam cam cat de mare este efectul suprafetelor de comanda la diferite viteze , incercam vrie

Parerea mea e ca vria nu e neaparat un aspect de interes imediat, mai ales la modelul asta.
Mai importante sunt pozitionarea CG, comportarea la angajare si zborul planat. Dupa aia, poa sa urmeze finetzurile... Poti sa testezi si... hovering, din partea mea...

Sunt cu totul de acord cu John in ceea ce priveste disciplina pe camp, chiar si cand sunt doar doi la zbor... Ii inteleg vehementza cu care sanctioneaza (verbal) derapajele...

Silviu, in stadiu actual, modelul poa sa zboare (aproape) linistit cu motorizarea ce o are. In fine, doar Teo stie mai bine, ca el l-a avut in mana. Asa cum zice Pitts, zboara "scale". Evident ca i-ar prinde foaaarte bine niste "nerv" in plus. Nu mai trebuie subliniat asta.

Se poate si asa? Rascalul e gata de f'un an, dar inca nu are matze pe dinauntru. Abia zilele astea l-am pagubit pe WarMK de un motor Hyperion numa' bun pentru boticul lui. E o frumusete de model Rascalul, cu o elegantza in linii absolut irezistibila... Il deflorez in curind, sper.

Sa revenim, ca sa inchei:
Teo, te-ai mai gandit la aspectul "decolat cu servo de eleron necuplat"? Ai mai dibuit ceva? Chiar ma intereseaza...
Si cum e cu BEC-ul cu patru dijitale?

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 06 April 2007 - 09:45 AM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#119 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2007 - 09:46 AM

speedy400, la 6 Apr 2007, 08:15, a spus:

dar mai intai voiam sa vad ca functioneaza corect toate comenzile, si vroiam sa ma obisnuiesc cu modelul, sa il simt, pentru ca nu am mai pilotat un model asa de mare.

Comenzile se verifica la sol;
cu modelul te obisnuiesti ducandu-l mai sus pentru trimare si incercari; evolutia aia necontrolata nu se sfarsea prost daca aveai ceva mai multa inaltime. Daca un model tinde sa coboare din lipsa de tractiune, nu te incapatanezi sa-l tii sus, pierzand viteza.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#120 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2007 - 09:52 AM

BogdanStancu, la 6 Apr 2007, 09:46, a spus:

evolutia aia necontrolata nu se sfarsea prost daca aveai ceva mai multa inaltime.

Se cheama ca testele astea trebuie incepute "two mistakes higher".
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro