Cularis von Multiplex succes de piata...
#91
Postat 09 August 2007 - 02:11 AM
#92
Postat 23 April 2008 - 09:40 PM
Am iesit la testele de zbor.... si am constat cu stupoare ca nu se mai ridica cum se ridica prima data.
De tras trage dar .....
Hmm, masor curentul si ma trezesc ca imi ia numai 18A....
Cam putzin...
iau la mina regulatorul inca o data (un jeti 40) setez timingul si mai cistig 4A... da pina la 32e cale lunga sii pacat de resursa motorului.
Ma uita la carte atit la axi cit si la Himax si stupoare lucram cu 3 celule in loc de 4...
Aici cartea de la Himax: http://www.pb-modelisme.fr/PBModelisme/Mot...522_0700_72.pdf
400w la 4 celule / 33 A
Aici caracteristicile de la Axi: http://flyingmodels.org/motortest/brushles...axi_2826-12.htm
433w la echivalentul a 4 celule 13.4v / 32.5A
Asa ca grija.
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 23 April 2008 - 09:41 PM
#93
Postat 24 April 2008 - 11:47 PM
#94
Postat 25 April 2008 - 11:03 AM
testat pe un motor un brush de heli montat pe ez glider da fo 32 A fara urme de incalzire ...
#95
Postat 25 April 2008 - 11:39 AM
Dragut, la 10 Jun 2007, 21:28, a spus:
Motorul axi 2826/12 cu elice robbe 12x8 stilul cam prop ... neagra subtire.... urca de rupe...
N-am reusit sa trag insa, la maxim, chiar la pasul asta mai mult de 18A.
Este clar insa ca urca fara ezitare la 45 grade nelimitat.
uite si un post de anu trecut unde nuu treceam de 18A.
O sa incerc oricum la ripa sa vedem ce povesteste cu 2 pakuri de cite 2 celule care sa-mi asigure macar un 40A.
Stima
#96
Postat 12 May 2008 - 12:54 PM
Neavand teren de zbor pt termice nu am avut de ales si am zburat numai planoare.Incet,incet a inceput sa imi placa aceast tip de aeromodele si acum nici nu concep sa stau cateva zile fara sa imi zbor easy gliderul.De ceva timp insa,am hotarat ca trebuie sami iau ceva mai destept si ca nu ar fi rau sa continui cu modele multiplex pt ca am 2 deja si sant multumit de calitatile de zbor si rezistenta lor.
Am hotarat sa iau un cularis si as vrea cateva sfaturi mai detaliate legate de motorizare acumulatori si ce ar trebui sa mai stiu.Astept pareri doar din partea celor ce detin sau au detinut acest model.
Am citit destule despre el dar mai vreau si din partea voastra cateva detalii.
In principiu,in afara de motorizare si de accu ma intereseaza punctele forte si cele negative ale acestui model,comportamentul in zbor.
Si daca santem la planoare....poate ar fi bine sa faca cineva un ghid pt novici ca mine legat de termica.Cat mam chinuit in ultimul timp si tot nam gasit asa ceva sau poate am gasit si nu miam dat seama :o .
Cu siguranta se gaseste pe net destule legat de acest subiect dar din pacate engleza mea lasa de dorit.
Cum gasesti acesti curenti ascendenti?
Ce trebuie avut in vedere cand cauti asa ceva?
Cum il mentin in termica (presupunand ca am gasito)
In speranta ca nu vam plictisit,va multumesc pt eventualele raspunsuri dealtfel foarte asteptate din partea mea... :o :o
Aceasta postare a fost editata de aantikk: 12 May 2008 - 12:55 PM
#97
Postat 12 May 2008 - 02:05 PM
Informatii despre termica gasesti la RadioCarbonArt. Stiu ca am si eu 2 dvd-uri de la ei si sunt fff interesante. (de fapt erau de la Vaterashu)
Cred ca si pe aici s-au mai discutat probleme despre termica. (da' mi-e lene sa caut)
Mai uite-te si prin revistele online de la RCSD.
Despre Cularis mai gasesti informatii foarte interesante la Bungymania
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 12 May 2008 - 02:07 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#98
Postat 12 May 2008 - 02:33 PM
urca la 60 de grade nelimitat, si sta sus acolo pana iti intepeneste gatul.
puncte slabe:
- noul sistem de imbinare al aripilor(mecanic si electric),daca nu-l montezi cu simt de raspundere poti avea surprize in aer;
- la cate servouri ai trebuie folosit(si pentru centraj) pack separat de receptie 4 celule;
-fara mix-ul de crow nu prea pierde inaltime si fileaza ca nebunul,recomandat la inceput aterizare pe o pista mai lunga ( cand e mai rece afara 5-12 celsius aterizeaza ok.cand e cald pur si simplu fileaza toata pista si nu pierde un cm alt.)
daca mai ai nelamuriri ,baga.
#99
Postat 12 May 2008 - 03:50 PM
Pai mam lamurit acum mai ales ca parerile au venit din partea voastra,doi grei ai sportului rc dar tot nu inteleg o treaba... :o ...sa nu radeti.
Nu inteleg cum fac alimentarea pt servouri separat.Stiu ca se cupleaza mufa accu pt alimentare la receptor dar ...regulatorul unde il bag?...in locasul normal din receptor?...nu intra prea mult curent in el?
Poate sa vi sa para prosteasca intrebarea mea dar eu am invatat numai cu ajutorul vostru fara sa vad pe viu absolut nimic,am zburat numai singur cu exceptia catorva zile cand am zburat cu Valterila si atunci saracutu'lam bombardat cu 10000000 de intrebari ca nici macar eu nu mai retin raspunsurile... :o
Va multumesc.
#101
Postat 12 May 2008 - 04:34 PM
se vede in poza.
gafa mea,am sa-ti dau o bere. :o
Fisiere atasate
-
DSC07963.JPG (493.61K)
Number of downloads: 124
#102
Postat 03 June 2008 - 08:21 PM
Bagati repede ca ma grabesc;
Profundorul il decupez eu sau cum naiba sal fac?
Aceasta postare a fost editata de aantikk: 03 June 2008 - 10:40 PM
#104
Postat 03 June 2008 - 10:41 PM
Dragut, la 3 Jun 2008, 21:09, a spus:
Ia-o usor! ;)
Dap...asa este...deh nici sa scriu nu mai nimeream de bucurie.Mai rau ca copiii am reactionat cand am vazut cutia. ;)
Bafffta,
#105
Postat 04 June 2008 - 05:18 AM
Sa-mi spui ce motorizare folosesti ca ma tenteaza un Cularis si pina in toamna cred ca-l am.
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#106
Postat 04 June 2008 - 07:01 AM
motor Himax C 3522-0700
regulator MULTIcont BL-37
elice 12“ x 6“ Folding Prop
#107
Postat 04 June 2008 - 07:27 AM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#108
Postat 04 June 2008 - 07:30 AM
tine cont de toate sfaturile
si nu uita:
1. Nu folosi sistemul de fixare al mufelor catre aripi ci baga prelungitoare pina la iesire si te cuplezi cu prelungitorul care vine din aripa
2. Nu folosi dopurile de lemn cu care vine ... baga niste fibra de sticla (eventual miez de la fibra optica pe care il umpli cu epoxi pe macar 200mm de la capatul baghetei de carbon dinspre fuselaj... asta o sa te scuteasca de crapaturi in carbonul ala si de eventuale crashuri
3. Asigura aripa cu o bucatica de carbon surub si piulita fiindca la manevre mai violente risti sa te trezesti fara aripi.
4. incearca sai pui pack separat pe receptie... tai fru rosu din mufa de regultor si te intepi cu un pack de 4 la baterie
poze la sistemul de asigurare mai pe diseara
#109
Postat 04 June 2008 - 12:41 PM
Dragut, la 4 Jun 2008, 07:30, a spus:
tine cont de toate sfaturile
si nu uita:
1. Nu folosi sistemul de fixare al mufelor catre aripi ci baga prelungitoare pina la iesire si te cuplezi cu prelungitorul care vine din aripa
2. Nu folosi dopurile de lemn cu care vine ... baga niste fibra de sticla (eventual miez de la fibra optica pe care il umpli cu epoxi pe macar 200mm de la capatul baghetei de carbon dinspre fuselaj... asta o sa te scuteasca de crapaturi in carbonul ala si de eventuale crashuri
3. Asigura aripa cu o bucatica de carbon surub si piulita fiindca la manevre mai violente risti sa te trezesti fara aripi.
4. incearca sai pui pack separat pe receptie... tai fru rosu din mufa de regultor si te intepi cu un pack de 4 la baterie
poze la sistemul de asigurare mai pe diseara
Nu se taie fire ......pack separat se pune ori pe canal separat la receptor , ori pe cablu Y
#110
Postat 04 June 2008 - 05:10 PM
Dragut, la 4 Jun 2008, 07:30, a spus:
tine cont de toate sfaturile
si nu uita:
1. Nu folosi sistemul de fixare al mufelor catre aripi ci baga prelungitoare pina la iesire si te cuplezi cu prelungitorul care vine din aripa
2. Nu folosi dopurile de lemn cu care vine ... baga niste fibra de sticla (eventual miez de la fibra optica pe care il umpli cu epoxi pe macar 200mm de la capatul baghetei de carbon dinspre fuselaj... asta o sa te scuteasca de crapaturi in carbonul ala si de eventuale crashuri
3. Asigura aripa cu o bucatica de carbon surub si piulita fiindca la manevre mai violente risti sa te trezesti fara aripi.
4. incearca sai pui pack separat pe receptie... tai fru rosu din mufa de regultor si te intepi cu un pack de 4 la baterie
poze la sistemul de asigurare mai pe diseara
Inteles.
Multumesc frumos si astept si pozele.
#111
Postat 05 June 2008 - 07:10 AM
zgr_44, la 4 Jun 2008, 12:41, a spus:
Dragut, la 4 Jun 2008, 07:30, a spus:
4. incearca sai pui pack separat pe receptie... tai fru rosu din mufa de regultor si te intepi cu un pack de 4 la baterie
Nu se taie fire ......pack separat se pune ori pe canal separat la receptor , ori pe cablu Y
Poti sa-mi zici si mie daca nu indepartezi firul rosu alimentarea cu "+" din regulator cum alimentezi separat receptorul? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_14.gif
Nu intra tensiune si pe 3 (mufa de gaz) si pe 7 sau baterie?
Stima
#112
Postat 05 June 2008 - 07:27 AM
zgr_44, la 4 Jun 2008, 13:41, a spus:
Se taie firul rosu de la regulator ,si se alimenteaza direct din pack in receptor.
#114
Postat 05 June 2008 - 09:15 AM
SILVIU66, la 5 Jun 2008, 07:27, a spus:
zgr_44, la 4 Jun 2008, 13:41, a spus:
Se taie firul rosu de la regulator ,si se alimenteaza direct din pack in receptor.
Se poate si cu firul taiat....dar e cam pirotehnie.......daca tot ai mufa....de ce sa mai tai firul....???!!!....daca e sa o luam pe bune, se pune dioda pe fiecare traseu( FIR ROSU) de alimentare, ca nici unul din ele sa nu devina sarcina pt. celalalt si asa ai 2 alimentari pe receptor......Back-up....asa ar fi corect daca tot se recomanda punerea de pack suplimentar pe receptie
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 05 June 2008 - 09:20 AM
#115
Postat 05 June 2008 - 09:29 AM
zgr_44, la 5 Jun 2008, 09:15, a spus:
SILVIU66, la 5 Jun 2008, 07:27, a spus:
zgr_44, la 4 Jun 2008, 13:41, a spus:
Se taie firul rosu de la regulator ,si se alimenteaza direct din pack in receptor.
Se poate si cu firul taiat....dar e cam pirotehnie.......daca tot ai mufa....de ce sa mai tai firul....???!!!....daca e sa o luam pe bune, se pune dioda pe fiecare traseu( FIR ROSU) de alimentare, ca nici unul din ele sa nu devina sarcina pt. celalalt si asa ai 2 alimentari pe receptor......Back-up....asa ar fi corect daca tot se recomanda punerea de pack suplimentar pe receptie
Si un microcontroler ar fi bun care sa masoare si sa faca managementul curentului ce intra in receptor.. cu un GPS si eventual un mic logger care sa iti spuna prin ce dioda a trecut curent mai mult sau mai putin.. sa iti faca un upload pe net la toate statisticile in timp real si sa trimita mail la producator in care sa anunte exact ce s-a intamplat acolo...
Sau pur si simplu.. tai un fir si gata...
#116
Postat 05 June 2008 - 09:58 AM
zod ...ataseaza domne pt necunoscatori o schema 3D......ca sa inteleaga si ei despre ce este vorba ... :D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_14.gif
#117
Postat 05 June 2008 - 10:18 AM
#118
Postat 05 June 2008 - 10:50 AM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#119
Postat 05 June 2008 - 11:01 AM
fulgerica, la 5 Jun 2008, 10:50, a spus:
...mdea...bun raspuns......ORICE REGULATOR, dotat cu BEC......asigura alimentarea receptiei si a servourilor destul de mult timp ........NU am auzit de regulator care sa taie la 9V si alimentarea pe BEC odata cu taierea propulsiei....... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_14.gif :D :D
P.S. O explicatie mai cu rost......???
Offtopic:......cred ca subiectul se indreapta mai degraba catre tehnice......
#120
Postat 05 June 2008 - 11:31 AM
packul de receptie are locul lui prevazut din fabrica .asa a fost gandit modelul.