Modelism - RHC Forum: legalitate producere motoare rachetomodele - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

legalitate producere motoare rachetomodele

#1 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 April 2012 - 09:54 PM

Salutari,

In urma unor discutii in afara forumului aduc in discutie problema legalitatii productiei si testarii de motoare de rachetomodele. Sau, mai larg, aduc in discutie problema legalitatii activitatii de HPR si Rachete (rachetomodele) experimentale in Romania.

Care sunt pasii de urmat pentru a opera legal in aceste domenii? Sa spunem ca persoana A doreste sa experimenteze cu motoare racheta (de diferite tipuri)- ce trebuie sa faca pentru a putea sa-si urmeze pasiunea in mod legal?

In afara regulilor de bun simt de genul: nu se va experimenta in apartament, nu se vor trage motoare in centrul orasului sau alte aglomerari urbane etc. care sunt pasii legali pe care trebuie sa-i urmeze? De care tip de autorizatii are nevoie? Este suficienta autorizatia de pirotehnist (artificier) pe care majoritatea celor care activeaza in domeniul artificiilor o poseda? Personal as zice ca nu deoarece, desi se lucreaza in ambele cazuri cu materiale pirotehnice, particularitatile tehnice sunt diferite (mult diferite) intre aceste doua cazuri.

Cred ca o discutie pe marginea acestor probleme ar avea sansa sa arunce lumina asupra multor aspecte si ar ajuta multi membri ai acestui forum cu interese mai mult sau mai putin teoretice in acest domeniu. Haideti sa disecam problema si sa elucidam misterul acestor autorizatii/hartii/avize necesare ajutand astfel membrii acestui forum.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 April 2012 - 09:58 PM

0

#2 Useril este offline   MadMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 20-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Fac lucruri sa zboare (cand nu explodeaza)

Postat 09 April 2012 - 09:57 PM

Vezi postareaMIG-29, la 09 April 2012 - 09:54 PM, a spus:

Salutari,

In urma unor discutii in afara forumului aduc in discutie problema legalitatii productiei si testarii de motoare de rachetomodele. Sau, mai larg, aduc in discutie problema legalitatii activitatii de HPR si Rachete (rachetomodele) experimentale in Romania.

Care sunt pasii de urmat pentru a opera legal in aceste domenii? Sa spunem ca persoana A doreste sa experimenteze cu motoare racheta (de diferite tipuri)- ce trebuie sa faca pentru a putea sa-si urmeze pasiunea in mod legal?

In afara regulilor de bun simt de genul: nu se va experimenta in apartament, nu se vor trage motoare in centrul orasului sau alte aglomerari urbane etc. care sunt pasii legali pe care trebuie sa-i urmeze? De ce autorizatii are nevoie? Este suficienta autorizatia de pirotehnist (artificier) pe care majoritatea celor care activeaza in domeniul artificiilor o poseda? Personal as zice ca nu deoarece, desi se lucreaza in ambele cazuri cu materiale pirotehnice, particularitatile tehnice sunt diferite (mult diferite) intre aceste doua cazuri.

Cred ca o discutie pe marginea acestor probleme al arunca lumina asupra multor aspecte si ar ajuta multi membri ai acestui forum cu interese mai mult sau mai putin teoretice in acest domeniu. Haideti sa disecam problema si sa elucidam misterul acestori autorizatii/hartii/avize necesare ajutand astfel membrii acestui forum.

MIG-29


Buna seara tuturor.

Maine voi merge la Inspectoratul Judetean de Politie Arges, in audienta la Arme si munitii . Sper sa reusesc sa postez maine un raspuns concludent, si, bineinteles, incurajator :good:
Fac lucruri sa zboare uite-asa :) , cand nu explodeaza uite-asa :(

Cea mai buna lansare de pana acum !

Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
0

#3 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 April 2012 - 01:20 PM

Salut,

Asteptam cu interes raspunsurile.

MIG-29

Vezi postareaMadMe, la 09 April 2012 - 09:57 PM, a spus:

Buna seara tuturor.

Maine voi merge la Inspectoratul Judetean de Politie Arges, in audienta la Arme si munitii . Sper sa reusesc sa postez maine un raspuns concludent, si, bineinteles, incurajator :)

0

#4 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 10 April 2012 - 05:51 PM

Vezi postareaMadMe, la 09 April 2012 - 09:57 PM, a spus:

Buna seara tuturor.

Maine voi merge la Inspectoratul Judetean de Politie Arges, in audienta la Arme si munitii . Sper sa reusesc sa postez maine un raspuns concludent, si, bineinteles, incurajator :pardon:

NU TE DUCI!
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 April 2012 - 06:14 PM

Iertati-mi "inocenta", dar vreti sa spuneti ca undeva, la Federatie, toate acestea nu sunt foarte bine clarificate si incadrate legal ?
Ca de la Politie ma astept sa aud orice, inclusiv ca daca nu esti membru ARCA nu ai voie rachete...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 10 April 2012 - 06:32 PM

Vezi postarearenatoa, la 10 April 2012 - 06:14 PM, a spus:

Ca de la Politie ma astept sa aud orice, inclusiv ca daca nu esti membru ARCA nu ai voie rachete...

Bine punctat! (si pt orice sticla aruncata de la etaj in cartierul tau te cheama sa demonstrezi ca nu a fost un experiment de-al tau)

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 10 April 2012 - 06:33 PM

0

#7 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 10 April 2012 - 09:48 PM

Vezi postarearenatoa, la 10 April 2012 - 06:14 PM, a spus:

Iertati-mi "inocenta", dar vreti sa spuneti ca undeva, la Federatie, toate acestea nu sunt foarte bine clarificate si incadrate legal ?

Din nefericire nu sunt. Federatia nu e club sportiv, nu cumpara, nu foloseste si nu vinde motoare de rachetomodele, nu are de trecut prin problemele cluburilor, direct ca institutie. Anul asta chiar a ridicat cineva problema ca macar pentru competitiile oficiale sa se primeasca ajutor din partea federatiei pentru achizitionarea in conditii avantajoase a unor motoare. Ca sunt concurenti care nu pot procura legal motoare, vin la concursuri fara ele si le cumpara acolo, daca le gasesc.
Adica federatia ar fi un cuvant cu ceva mai mare greutate pe hartiile oficiale cand e vorba de aprobari sau demersuri pe la autoritati. Sa speram ca o sa fie mai bine. Din ce stiu de pe vremuri s-a primit ajutor cat s-a putut.

Pana la urma s-ar gasi un club care sa aiba toate hartiile in regula, sa indeplineasca si conditiile sa cumpere, sa detina si chiar sa vanda motoare sau substante. Dar asta nu ne ajuta pe noi prea mult. Toate conditiile astea nu sunt indeplinite de cei care solicita ajutorul. Degeaba imi poate da cineva chiar si gratis un motor, daca nu am eu voie sa-l procur, detin si folosesc, legal.

Eu m-as multumi sa se rezolve ceva macar legat de modelism, dar trebuie insistat pe schimbarea legislatiei . Cred ca federatia nu are inca posibilitatea sau interesul (in conditiile actuale) sa se implice in activitati nelegate de rachetomodelism.
Cu atat mai mult cu cat in subiectul asta s-ar discuta despre cadrul legal pentru teste si experimente pentru motoare sau rachete mai mari, neincluse in activitatea sportiva patronata de federatie. Mi-as dori si eu ca federatia sa aiba baze sportive proprii, dar din ce stiu inca nu are. Nici macar pentru concursurile uzuale.

Si eu mi-as dori sa se poata face ceva in directia asta. Cred ca legislatie ar exista, dar cred ca sunt conditii foarte greu de indeplinit. O solutie ar fi exploatarea imperfectiunilor legilor, pana unde se poate. Adica folosirea substantelor netrecute pe tot felul de liste, constructii sub presiune care sa nu poata fi considerate motoare, vazut daca se poate exploata notiunea de ardere interna si in cazul motoarelor de rachetomodele ca in fond asa sunt, sau alte minuni de genul asta. Zic si eu, ca romanul...
N-am idee ce lipseste sa se poata face reguli usor de respectat.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#8 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 April 2012 - 10:07 PM

Da,trebuie sa facem diferenta intre a manipula si a fabrica materiale explozive sau motoare racheta.
Autorizatia aia de pirotehnist care ti-o da dupa o saptamana paremi-se e valabila pentru explozibile catI si II adica artificii si poate motoare racheta daca cineva se incumeta sa le comercializeze si iti da dreptul sa manipulezi. Pentru cat III si IV ai nevoie de autorizatie de pirotehnist profesionist care dureaza cred ca mai mult de o saptamana.Poate tine cat o scoala profesionala.Asta pentru ca se refera deja la artificieri care lucreaza in mina cu dinamita si celelalte materiale periculoase.

Dar nici el nu ar avea dreptul sa produca explozibile ca nu se pricepe.Pentru asta cred ca trebuie sa fi inginer chimist in primul rand si sa lucrezi la combinatul chimic din fagaras singurul loc dupa cunostintele mele unde se fabrica explozive in romanica.
Oricum ai invarti-o Florine nu exista cadru legal pentru amatori sa-si fabrice motoarele proprii pentru rachete.

Nu stiu cum e rezolvata problema la nivelul federatiei de rachetomodelism dar cred ca politia stie cam tot si poate inchide un ochi fiind vorba de motoare mici de cateva grame.
In rest cred ca va fi ca si pana acum;ti-l faci in curte si mergi undeva pe camp si-l lansezi fara sa vada multa lume. :D
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#9 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 April 2012 - 12:51 PM

Salut,

Ma gandesc ca exista si la noi cadru legislativ asa cum exista si peste balta atlantica. Peste balta atlantica poti sa ai "set de hartii" care sa-ti permita sa experimentezi cu asemenea lucruri.

Voi incerca un demers legal pentru a afla cum stau lucrurile. Pana la urma, cred eu, ca este o incercare benefica deoarece poate clarifica multe lucruri presupuse a fi de neclarificat pana acum.
Probabil ca procedurile dureaza, probabil ca trebuie un brat de acte dar cu siguranta trebuie sa existe o metoda/cale legala!

MIG-29

Vezi postareaSkyspy, la 10 April 2012 - 10:07 PM, a spus:

Da,trebuie sa facem diferenta intre a manipula si a fabrica materiale explozive sau motoare racheta.
Autorizatia aia de pirotehnist care ti-o da dupa o saptamana paremi-se e valabila pentru explozibile catI si II adica artificii si poate motoare racheta daca cineva se incumeta sa le comercializeze si iti da dreptul sa manipulezi. Pentru cat III si IV ai nevoie de autorizatie de pirotehnist profesionist care dureaza cred ca mai mult de o saptamana.Poate tine cat o scoala profesionala.Asta pentru ca se refera deja la artificieri care lucreaza in mina cu dinamita si celelalte materiale periculoase.

Dar nici el nu ar avea dreptul sa produca explozibile ca nu se pricepe.Pentru asta cred ca trebuie sa fi inginer chimist in primul rand si sa lucrezi la combinatul chimic din fagaras singurul loc dupa cunostintele mele unde se fabrica explozive in romanica.
Oricum ai invarti-o Florine nu exista cadru legal pentru amatori sa-si fabrice motoarele proprii pentru rachete.

Nu stiu cum e rezolvata problema la nivelul federatiei de rachetomodelism dar cred ca politia stie cam tot si poate inchide un ochi fiind vorba de motoare mici de cateva grame.
In rest cred ca va fi ca si pana acum;ti-l faci in curte si mergi undeva pe camp si-l lansezi fara sa vada multa lume. :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 April 2012 - 12:51 PM

0

#10 Useril este offline   MadMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 20-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Fac lucruri sa zboare (cand nu explodeaza)

Postat 11 April 2012 - 03:45 PM

Am fost azi la Inspectorat, insa raspunsul lor nu e momentan foarte precis. Mi-a spus Dl cu care am vorbit ca va trebui sa vorbeasca la Bucuresti, pentru lamuriri, uramd sa ma sune cand are un raspuns. Parerea dansului a fost ca nu se poate sa nu existe o modalitate legala de a desfasura aceasta activitate, atata timp cate se indeplinesc anumite conditii, doar ca nu are toate detaliile necesare.
Ramane asadar sa va tin la curent cu "progresul" pe masura ca voi avea noutati.
Fac lucruri sa zboare uite-asa :) , cand nu explodeaza uite-asa :(

Cea mai buna lansare de pana acum !

Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
0

#11 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 April 2012 - 05:44 PM

Salut,

Asa cum ziceam cu siguranta exista o cale legala. Cat de complicata sau cat de simpla- asta nu am de unde sti.
Dar se poate afla.

MIG-29

Vezi postareaMadMe, la 11 April 2012 - 03:45 PM, a spus:

Am fost azi la Inspectorat, insa raspunsul lor nu e momentan foarte precis. Mi-a spus Dl cu care am vorbit ca va trebui sa vorbeasca la Bucuresti, pentru lamuriri, uramd sa ma sune cand are un raspuns. Parerea dansului a fost ca nu se poate sa nu existe o modalitate legala de a desfasura aceasta activitate, atata timp cate se indeplinesc anumite conditii, doar ca nu are toate detaliile necesare.
Ramane asadar sa va tin la curent cu "progresul" pe masura ca voi avea noutati.

0

#12 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 11 April 2012 - 07:08 PM

Vezi postareaSkyspy, la 10 April 2012 - 10:07 PM, a spus:

In rest cred ca va fi ca si pana acum;ti-l faci in curte si mergi undeva pe camp si-l lansezi fara sa vada multa lume. :drinks:


Vezi postareaMadMe, la 11 April 2012 - 03:45 PM, a spus:

Am fost azi la Inspectorat, insa raspunsul lor nu e momentan foarte precis..


Nu ne duce in ispita! Tu nu ai fost la ``inspectorat``; tu ai fost la Big Brother care te iubeste; deci nu este pozitia oficiala a inspectoratuluii/ministerului. Ca te-a ajutat indrumandu-te spre o directie posibil favorabila, este exact ce ti-am spus ca se va intampla.Daca vei primi vreun rasuns de la ``centru``, acesta va fi ambiguu, deci nu vei obtine nimic pe hartie care sa te ajute. (din pacate nici ei nu au ceva concret). Deasemenea, ca sa obtii de acolo macar un raspuns hilar, trebuie sa faci o hartie in care sa asezi ``printre altele`` niste date personale.... Fatal error occurred! Rezolvarea? Ce am vorbit ieri la telefon ti-a scris Skyspy astazi; zici ca am fost vorbiti.

PS. Accidente sa nu fie, ca in rest, oriunde,oricand, si apoi pa! Prea multe necunoscute.....
0

#13 Useril este offline   MadMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 20-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Fac lucruri sa zboare (cand nu explodeaza)

Postat 11 April 2012 - 08:10 PM

Vezi postareaAG-74-HESS, la 11 April 2012 - 07:08 PM, a spus:

Nu ne duce in ispita! Tu nu ai fost la ``inspectorat``; tu ai fost la Big Brother care te iubeste; deci nu este pozitia oficiala a inspectoratuluii/ministerului. Ca te-a ajutat indrumandu-te spre o directie posibil favorabila, este exact ce ti-am spus ca se va intampla.Daca vei primi vreun rasuns de la ``centru``, acesta va fi ambiguu, deci nu vei obtine nimic pe hartie care sa te ajute. (din pacate nici ei nu au ceva concret). Deasemenea, ca sa obtii de acolo macar un raspuns hilar, trebuie sa faci o hartie in care sa asezi ``printre altele`` niste date personale.... Fatal error occurred! Rezolvarea? Ce am vorbit ieri la telefon ti-a scris Skyspy astazi; zici ca am fost vorbiti.

PS. Accidente sa nu fie, ca in rest, oriunde,oricand, si apoi pa! Prea multe necunoscute.....


Lasa-ma mah sa ma mai bucur cateva zile pana sa fiu dezamagit :good:

Lasand gluma la o parte, omu' a zis ca se intereseaza, vede cum facem, ca poate pornim macar de la o autorizatie de artificier.... Acu' sa vedem ce-o iesi :)
Fac lucruri sa zboare uite-asa :) , cand nu explodeaza uite-asa :(

Cea mai buna lansare de pana acum !

Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
0

#14 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 12 April 2012 - 10:39 AM

Politia este organ de cercetare si constatare, nu incadrare legala (cu aia se ocupa parchetul).

Mad, (care o fi diminutivul ?) da-le tu o proba, imagine sau film si te ajuta ei. Te dezvata ei de rachete. Au reusit cu multi care doar plimbau pestele in porbagaj. La cei cu explozibil se intervine cu girofar de la o petarda in sus. Au mijloace eficiente de dezvatare, indiferent de garantia produsului primita (de la fabrica), scop (ce ginduri te mina), sau rezultat (cu victime sau fara). Daca le mai spui ca tu studiezi temeinic problema, experimentezi acasa sau pe cimp, te vedem pe lista 'de teroristi' cit ai clipi.
0

#15 Useril este offline   MadMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 20-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Fac lucruri sa zboare (cand nu explodeaza)

Postat 12 April 2012 - 10:44 AM

Vezi postareavlad1, la 12 April 2012 - 10:39 AM, a spus:

Politia este organ de cercetare si constatare, nu incadrare legala (cu aia se ocupa parchetul).

Mad, (care o fi diminutivul ?) da-le tu o proba, imagine sau film si te ajuta ei. Te dezvata ei de rachete. Au reusit cu multi care doar plimbau pestele in porbagaj. La cei cu explozibil se intervine cu girofar de la o petarda in sus. Au mijloace eficiente de dezvatare, indiferent de garantia produsului primita (de la fabrica), scop (ce ginduri te mina), sau rezultat (cu victime sau fara). Daca le mai spui ca tu studiezi temeinic problema, experimentezi acasa sau pe cimp, te vedem pe lista 'de teroristi' cit ai clipi.


Bineinteles ca nu m-am apucat sa le spun ceva de genul "ia uitati bah ce rachete smechere fac eu si ce frumos zboara si unele bubuie...s.a.m.d"
Am pus problema la modul ipotetic, intreband doar ca un cetatean responsabil ce ar trebui sa fac ca sa ma pot apuca de asa ceva, ca am vazut si eu cum fac altii prin
alte tari, si mi-a placut, si vreau sa ma apuc si eu... N-am pomenit nici un fel de date tehnice, compozitii de combustibili, sau alte detalii specifice..
Fac lucruri sa zboare uite-asa :) , cand nu explodeaza uite-asa :(

Cea mai buna lansare de pana acum !

Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
0

#16 Useril este offline   MadMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 20-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Fac lucruri sa zboare (cand nu explodeaza)

Postat 12 April 2012 - 11:01 AM

Vezi postareavlad1, la 12 April 2012 - 10:39 AM, a spus:

Politia este organ de cercetare si constatare, nu incadrare legala (cu aia se ocupa parchetul).

Mad, (care o fi diminutivul ?) da-le tu o proba, imagine sau film si te ajuta ei. Te dezvata ei de rachete. Au reusit cu multi care doar plimbau pestele in porbagaj. La cei cu explozibil se intervine cu girofar de la o petarda in sus. Au mijloace eficiente de dezvatare, indiferent de garantia produsului primita (de la fabrica), scop (ce ginduri te mina), sau rezultat (cu victime sau fara). Daca le mai spui ca tu studiezi temeinic problema, experimentezi acasa sau pe cimp, te vedem pe lista 'de teroristi' cit ai clipi.


Am uitat sa va intreb, daca nu departamentului de arme si munitii, cui imi sugerati D-voastra sa ma adresez? Sau de unde sa incep, daca asa nu e bine?
Si mai am o nelamurire: cei care fac totusi asta, si mai apar si pe posturuile nationale cu realizarile (bineinteles ca NU ma refer la ARCA, ROSA, etc,), si lanseaza rachetele
prin baze militare cum ar fi Capul Midia, asadar dansii cum or fi procedat? Oare ce acoperire legala, autorizatii or fi avut? Pe cuvant ca am incercat sa-i contactez, dar n-am obtinut nici un raspuns....
Poate ma lamureste cineva :)

Aceasta postare a fost editata de MadMe: 12 April 2012 - 11:02 AM

Fac lucruri sa zboare uite-asa :) , cand nu explodeaza uite-asa :(

Cea mai buna lansare de pana acum !

Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
0

#17 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 April 2012 - 11:13 PM

MadMe parerea mea este sa nu adopti o metoda de a ascunde sub presh gunoiul cum multi sugereaza de aici. A nu se intelege ca ceea ce faci tu este gunoi- era doar o analogie cu activitatea de a ascunde gunoiul sub presh...

Stiu ca suntem tentati sa nu ne aliniem cu reglementarile legale deoarece e mai simplu asa dar pana cand nu vom intelege necesitatea unor asemenea lucruri nici nu vom putea evolua.
Voi cauta si eu calea legala si sunt convins ca vom gasi metodele legale de a realiza legal aceste lucruri.

MIG-29

Vezi postareaMadMe, la 12 April 2012 - 11:01 AM, a spus:

Am uitat sa va intreb, daca nu departamentului de arme si munitii, cui imi sugerati D-voastra sa ma adresez? Sau de unde sa incep, daca asa nu e bine?
Si mai am o nelamurire: cei care fac totusi asta, si mai apar si pe posturuile nationale cu realizarile (bineinteles ca NU ma refer la ARCA, ROSA, etc,), si lanseaza rachetele
prin baze militare cum ar fi Capul Midia, asadar dansii cum or fi procedat? Oare ce acoperire legala, autorizatii or fi avut? Pe cuvant ca am incercat sa-i contactez, dar n-am obtinut nici un raspuns....
Poate ma lamureste cineva :pardon:

0

#18 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 13 April 2012 - 04:02 AM

Vezi postareaMIG-29, la 12 April 2012 - 11:13 PM, a spus:

MadMe parerea mea este sa nu adopti o metoda de a ascunde sub presh gunoiul cum multi sugereaza de aici. A nu se intelege ca ceea ce faci tu este gunoi- era doar o analogie cu activitatea de a ascunde gunoiul sub presh...

Stiu ca suntem tentati sa nu ne aliniem cu reglementarile legale deoarece e mai simplu asa dar pana cand nu vom intelege necesitatea unor asemenea lucruri nici nu vom putea evolua.
Voi cauta si eu calea legala si sunt convins ca vom gasi metodele legale de a realiza legal aceste lucruri.

MIG-29


Problema e veche, e amanata de vreo 4-5 ani si nu pare a avea mari sanse de izbanda nici acum, mai ales dupa "hotararea 67" din 2010 luata sub presiunea evenimentrelor. De fapt sansele de izbanda ale unui individual sunt nule. Chiar daca ar putea primi un raspuns politicos pe fata, in realitate tot la ceva de genul "cine mai e si asta, ia auzi ce vrea" se va ajunge.
Nu puteti elimina sau macar reduce teama de posibile probleme care apar in urma manuirii substantelor explozive sau a rachetelor fara a arata ca activitatea poate fi desfasurata in conditii de siguranta si cu respectarea legilor.
Legea aia a explozivilor, parca 126, mi se pare destul de buna, ca scop si reglementari generale,adaptata conditiilor romanesti si doar privita prin prisma unui interes marunt ca al nostru ar putea fi considerata proasta.
Este greu de contestat motivul pentru care toate amestecurile pirotehnice au fost bagate la gramada la explozivi pentru ca oricum am intoarce-o chestiile alea sunt periculoase, mai ales in mana masei de analfabeti care mor dupa "pocnitori" si in conditiile in care ocolirea legilor este sportul national.
Lasand gargara la o parte: daca se doreste un demers serios in domeniul asta, care sa fie de ajutor unui numar mai mare de persoane trebuie urmati pasii despre care s-a discutat acum 5 ani: 1. pregatire 2.organizare 3.localizarea tintei 4. demers.
Pentru 1. Te duci documentat, cu un plan scris, logic si credibil. Credibilitatea e lucrul cel mai important: cum convingi interlocutorul ca in realitate activitatea s-ar putea desfasura in conditii de siguranta, cu respectarea legislatiei muncii, sub supraveghere stricta, in conditiile Romaniei si intrutotul de acord cu legile care exista. Tineti minte ca s-a incropit la un moment dat un Cod, chiar daca era doar un Index sau cuprins. Avea rolul de a arata un mod de organizare, verificare, asigurare. Toate tarile sau asociatiile de rachetisti au asa ceva si cu asta au inceput, nimic nu s-a putut face pana cand un astfel de regulament a putut fi elaborat, popularizat si dovedit prin cateva incercari ca functioneaza; din acel moment rachetstii care faceau nazbatii pe camp au putut s-si dezvolte activitatea, la inceput modest, cu motoare f. mici, dar pe masura ce au dovedit ca se poate, au putut trece la lucruri mai mari. Nu s-au dus sa se laude de la inceput cu magaoaie de 2 metri, nu aveau nici o sansa.
2. Organizare. Problema este strans legata de punctul 1, pe baza unui statut sau cod se poate infiinta o asociatie si legat de ea chiar o societate comerciala. S-a discutat si asta mai demult, parca se impotmolise discutia la titlul prea pompos sau un pic nepotrivit.
3. Localizarea tintei: e vorba de persoana/persoanele/institutia careia i-ar fi prezentata propunerea. Sa te duci la un politai sa-i ceri sa inteleaga ceva e pierdere de vreme, oricum el e pus sa aplice legea, care este. Ma gandesc ca ideea sa fie expusa si definitivata pe un traseu care sa includa si Aeroclubul Romaniei si Autoritatea Aeronautica, eventual Federatia de Modelism, toti astia ar putea avea un cuvant de spus, un sfat de dat, apoi abia s-ar putea incerca la nivel mai inalt, pornind de la un marunt deputat sau senator de circumscriptie care poate fi vizitat la birou la urma urmei. Normal ca o "pila" prinde bine, dar poate ca s-ar gasi un numar relevant de persoane care ar putea fi puse pe o lista de sustinatori; astia toti trebuie sa aibe in fata o propunere bine eleborata.
S-ar putea sa se gaseasca cateva "scapari" in lege care sa poata fi interpretate: de ex. un amestec devine periculos doar intr-o anumita faza, care poate fi sub control si aici intra combustibilii hibrizi, practic inofensivi pana in momentul startului rahetei. E vorba ca din fiecare propozitie a propunerii sa se sugereze ca hazardul si proasta intrebuintare sunt daca nu eliminate, sunt cel putin la nivelul standardelor si prevederilor din legislatia muncii, protectiei, etc.

Ptr cine n-a avut rabdare sa citeasca pana la capat: e vorba sa nu se duca unul sau altul de capul lui si nepregatit cum se cuvine, ca nu rezolva nimic, ba poate chiar sa compromita actiunea.
0

#19 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 April 2012 - 09:32 AM

Salut Liviu,

Exact tipul acesta de demers doream sa se coaguleze cu ajutorul membrilor de aici interesati de aceasta activitate.

Nu este rau nici daca cineva a mers la arme si munitii si a intrebat. Oriunde gasesti oameni bine pregatiti si o intrebare niciodata nu strica.

Ce strica si ce este rau dupa parerea mea este sa se realizeze aceste activitati FARA ca macar cineva sa se intrebe daca nu cumva ar trebui gasit un cadru legal... si ar fi sanse maxime sa se intample asa ceva!

Poate ne ajuti cu un regulament canadian in aceasta directie deoarece poate reprezenta un excelent punct de plecare.

Hotararea 67/2010 nu este nici biblie si nici de neschimbat. Repet, COMUNITATEA trebuie sa faca demersurile pentru a se putea gasi/genera/realiza cadrul legal si pentru a se putea colabora productiv cu autoritatile statului. Trebuie sa eliminam din gandire ca oricum nu trebuie mers si intrebat ca aia nu stiu nimic- este o gandire defectuoasa si care nu duce la nimic bun. Haideti sa gandim si sa actionam pozitiv. Solutii se vor gasi!

MIG-29

Vezi postarealiviu123, la 13 April 2012 - 04:02 AM, a spus:

Problema e veche, e amanata de vreo 4-5 ani si nu pare a avea mari sanse de izbanda nici acum, mai ales dupa "hotararea 67" din 2010 luata sub presiunea evenimentrelor. De fapt sansele de izbanda ale unui individual sunt nule. Chiar daca ar putea primi un raspuns politicos pe fata, in realitate tot la ceva de genul "cine mai e si asta, ia auzi ce vrea" se va ajunge.
Nu puteti elimina sau macar reduce teama de posibile probleme care apar in urma manuirii substantelor explozive sau a rachetelor fara a arata ca activitatea poate fi desfasurata in conditii de siguranta si cu respectarea legilor.
Legea aia a explozivilor, parca 126, mi se pare destul de buna, ca scop si reglementari generale,adaptata conditiilor romanesti si doar privita prin prisma unui interes marunt ca al nostru ar putea fi considerata proasta.
Este greu de contestat motivul pentru care toate amestecurile pirotehnice au fost bagate la gramada la explozivi pentru ca oricum am intoarce-o chestiile alea sunt periculoase, mai ales in mana masei de analfabeti care mor dupa "pocnitori" si in conditiile in care ocolirea legilor este sportul national.
Lasand gargara la o parte: daca se doreste un demers serios in domeniul asta, care sa fie de ajutor unui numar mai mare de persoane trebuie urmati pasii despre care s-a discutat acum 5 ani: 1. pregatire 2.organizare 3.localizarea tintei 4. demers.
Pentru 1. Te duci documentat, cu un plan scris, logic si credibil. Credibilitatea e lucrul cel mai important: cum convingi interlocutorul ca in realitate activitatea s-ar putea desfasura in conditii de siguranta, cu respectarea legislatiei muncii, sub supraveghere stricta, in conditiile Romaniei si intrutotul de acord cu legile care exista. Tineti minte ca s-a incropit la un moment dat un Cod, chiar daca era doar un Index sau cuprins. Avea rolul de a arata un mod de organizare, verificare, asigurare. Toate tarile sau asociatiile de rachetisti au asa ceva si cu asta au inceput, nimic nu s-a putut face pana cand un astfel de regulament a putut fi elaborat, popularizat si dovedit prin cateva incercari ca functioneaza; din acel moment rachetstii care faceau nazbatii pe camp au putut s-si dezvolte activitatea, la inceput modest, cu motoare f. mici, dar pe masura ce au dovedit ca se poate, au putut trece la lucruri mai mari. Nu s-au dus sa se laude de la inceput cu magaoaie de 2 metri, nu aveau nici o sansa.
2. Organizare. Problema este strans legata de punctul 1, pe baza unui statut sau cod se poate infiinta o asociatie si legat de ea chiar o societate comerciala. S-a discutat si asta mai demult, parca se impotmolise discutia la titlul prea pompos sau un pic nepotrivit.
3. Localizarea tintei: e vorba de persoana/persoanele/institutia careia i-ar fi prezentata propunerea. Sa te duci la un politai sa-i ceri sa inteleaga ceva e pierdere de vreme, oricum el e pus sa aplice legea, care este. Ma gandesc ca ideea sa fie expusa si definitivata pe un traseu care sa includa si Aeroclubul Romaniei si Autoritatea Aeronautica, eventual Federatia de Modelism, toti astia ar putea avea un cuvant de spus, un sfat de dat, apoi abia s-ar putea incerca la nivel mai inalt, pornind de la un marunt deputat sau senator de circumscriptie care poate fi vizitat la birou la urma urmei. Normal ca o "pila" prinde bine, dar poate ca s-ar gasi un numar relevant de persoane care ar putea fi puse pe o lista de sustinatori; astia toti trebuie sa aibe in fata o propunere bine eleborata.
S-ar putea sa se gaseasca cateva "scapari" in lege care sa poata fi interpretate: de ex. un amestec devine periculos doar intr-o anumita faza, care poate fi sub control si aici intra combustibilii hibrizi, practic inofensivi pana in momentul startului rahetei. E vorba ca din fiecare propozitie a propunerii sa se sugereze ca hazardul si proasta intrebuintare sunt daca nu eliminate, sunt cel putin la nivelul standardelor si prevederilor din legislatia muncii, protectiei, etc.

Ptr cine n-a avut rabdare sa citeasca pana la capat: e vorba sa nu se duca unul sau altul de capul lui si nepregatit cum se cuvine, ca nu rezolva nimic, ba poate chiar sa compromita actiunea.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 13 April 2012 - 09:34 AM

0

#20 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 13 April 2012 - 08:07 PM

Vezi postarealiviu123, la 13 April 2012 - 04:02 AM, a spus:

Problema e veche, e amanata de vreo 4-5 ani si nu pare a avea mari sanse de izbanda nici acum, mai ales dupa "hotararea 67" din 2010 luata sub presiunea evenimentrelor. De fapt sansele de izbanda ale unui individual sunt nule. Chiar daca ar putea primi un raspuns politicos.....


Din pacate,asta este si va fi realitatea cel putin inca 5 ani de acum inainte.Zic 5 ani cu conditia sa nu mai pocneasca vre-o ``petarda`` la americani sau prin Europa. Astea fiind spuse, pt un individ cu astfel de ``apucaturi``, daca se gandeste la ceva in acest domeniu, are trei optiuni:
1.Sa renunte la latura functionala; adica sa realizeze machete statice cu rol de suport de palarie in hol sau divais de vulcanizat prezervative. (neavand nici posibilitatea de a cumpara/utiliza motoare)
2. Sa o faca....``cu cap``. Sa o faca cu cap inseamna asa cum au facut-o si o vor face si in continuare multi care lanseaza in Romania unele mai ``serioase``. (respecta niste reguli autoimpuse care ii feresc de toate eventualele probleme ce pot aparea)
3. Sa isi reorienteze afectarea timpului liber spre barci de nadit, avand sanse maxime sa fie cooptat in concernul aerospatial ARCA.

PS.Asta e si motivul real pt care rachetomodelismul la noi duduie. Sau cum ar raspunde mecanicul dupa ce ti-a reparat masina: ``e racheta varule``!

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 13 April 2012 - 08:11 PM

0

#21 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 13 April 2012 - 08:20 PM

Din pacate,dupa cum observam pe RHC debitul de rachetomodele lansate, solutia 3 se confirma a fi cea mai adoptata.

Nenea MadMe, ori pui punct activitatii, ori schimbi totul dar nu modifici nimic! :drinks:

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 13 April 2012 - 08:22 PM

0

#22 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 13 April 2012 - 09:39 PM

Vezi postareaMIG-29, la 13 April 2012 - 09:32 AM, a spus:

Salut Liviu,

Exact tipul acesta de demers doream sa se coaguleze cu ajutorul membrilor de aici interesati de aceasta activitate.

Nu este rau nici daca cineva a mers la arme si munitii si a intrebat. Oriunde gasesti oameni bine pregatiti si o intrebare niciodata nu strica.

Ce strica si ce este rau dupa parerea mea este sa se realizeze aceste activitati FARA ca macar cineva sa se intrebe daca nu cumva ar trebui gasit un cadru legal... si ar fi sanse maxime sa se intample asa ceva!

Poate ne ajuti cu un regulament canadian in aceasta directie deoarece poate reprezenta un excelent punct de plecare.

Hotararea 67/2010 nu este nici biblie si nici de neschimbat. Repet, COMUNITATEA trebuie sa faca demersurile pentru a se putea gasi/genera/realiza cadrul legal si pentru a se putea colabora productiv cu autoritatile statului. Trebuie sa eliminam din gandire ca oricum nu trebuie mers si intrebat ca aia nu stiu nimic- este o gandire defectuoasa si care nu duce la nimic bun. Haideti sa gandim si sa actionam pozitiv. Solutii se vor gasi!

MIG-29


E un pic complicat de inteles pentru cei care nu sunt chiar in tema dar e vorba de cateva lucruri de baza si relativ simple: exista un cadru legal care stabileste principalele aspecte ale activitatii de lansare rachete de putere si de amatori (aici nu e vorba de rachetomodele si alte jucarii mici) iar in baza acestui act exista infiintata o asociatie care si-a facut un regulament si cod de conduita f. simplu si clar. Asociatia este de fapt o societate non-profit dar cu ationari si raspundere limitata, ale carei activitati sunt agreate de Ministerul Transporturilor si ale carei activitati sunt supervizate de autoritatile aeronautice.
Toate actele si regulamentele inseamna in total cateva pagini (dar scrise adanc…)
Daca credeti ca libertatea e deplina si fiecare face ce vrea, veti fi f. dezamagiti. Cu toate acestea dezvoltarea f puternica a activitatii semnaleaza faptul ca totusi se pot face multe.
Nu este admisa lansarea unei rachete mai mari de 160 Ns fara ca aceasta sa aiba loc in mod organizat. A merge pe camp la testari sau lansari, asa de unul singur sau cu cativa prieteni nu este permis daca actiunea nu este aprobata in prealabil si nu sunt asigurate unele conditii minimale de siguranta: inregistrarea sau certificarea prealabila a celor care vor sa lanseze, supravegherea lansarii de catre o persoana calificata, respectarea unor distante minime pe orizontala si verticala, folosirea exclusiva a unor motoare verificate si aprobate pentru uz comercial.
De fapt nici lansarea de modele mai mici nu se face chiar la intamplare daca e vorba sa se depaseasca o anumita inaltime (cca 1000 ft) plus ca pe domeniul public activitatea este restrictionata. Pe terenuri proprietate privata se poate face aproape orice, daca jucaria nu se duce prea departe, nu deranjeaza traficul aerian si terestru sau interesele tertilor. In toate cazurile, asigurarea este obligatorie iar in cazul lansarilor rachetelor de putere mai mare de 160 Ns, cei care lanseaza trebuie sa aibe direct sau prin intermediul asociatiei o asigurare pentru cel putin 1 milion dolari; in general cifra asta e mai mare dat fiind posibilele probleme rezultate in urma unui incendiu, distrugeri materiale sau afectarea persoanelor.
Eu cand va spun ca rachete mari = probleme mari voi tindeti sa va ganditi la aspectele tehnice dar de fapt alea sunt chiar ultimul lucru aici pentru ca obiceiul locului este: ai gresit – platesti, poti sa fi baiat de prim ministru in functie ca tot platesti.
Activitatea s-a putut dezvolta din 1965 si pana acum pentru ca a existat un regulament si un cadru legal care au pus accentul pe siguranta si pedeapsa pentru neglijarea ei. Aici, rolul cel mai important l-a avut prevederea ca se vor folosi strict motoare omologate, deci nu vine un oarecare sa-si probeze creatia la un loc cu alte persoane neimplicate direct. Pentru amatorii care totusi construiesc motoare in mod individual exista alte prevederi, care sunt prevazute de altfel in acelasi cadru general dar sunt cateva conditii suplimentare, foarte greu de indeplinit dar in acelasi timp indeplinirea lor indica faptul ca persoana in cauza chiar stie ce face si e probabil intreaga la cap.
Aveti mai jos cateva adrese
Regulamentul de lansare a rachetelor : http://www.canadianr..._reqs_jan00.pdf
Pentru rachetomodele: http://www.canadianr...safety_code.php
Pentru rachete de putere: http://www.canadianr...safety_code.php
Certificarea persoanelor care lanseaza : http://www.canadianr...r_cert_l1-3.pdf
Eu stiu ca sunteti interesati mai ales cum fac aia care vor sa construiasca motoare, scrie prea putin in primul document, dar nu puneti caruta inaintea boilor: degeaba construiesti daca nu stii cand si daca ai voie sa folosesti.
Detalii data aviatoare.
0

#23 Useril este offline   MadMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 20-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Fac lucruri sa zboare (cand nu explodeaza)

Postat 13 April 2012 - 10:51 PM

Vezi postarealiviu123, la 13 April 2012 - 09:39 PM, a spus:


Daca credeti ca libertatea e deplina si fiecare face ce vrea, veti fi f. dezamagiti. Cu toate acestea dezvoltarea f puternica a activitatii semnaleaza faptul ca totusi se pot face multe.
Nu este admisa lansarea unei rachete mai mari de 160 Ns fara ca aceasta sa aiba loc in mod organizat. A merge pe camp la testari sau lansari, asa de unul singur sau cu cativa prieteni nu este permis daca actiunea nu este aprobata in prealabil si nu sunt asigurate unele conditii minimale de siguranta: inregistrarea sau certificarea prealabila a celor care vor sa lanseze, supravegherea lansarii de catre o persoana calificata, respectarea unor distante minime pe orizontala si verticala, folosirea exclusiva a unor motoare verificate si aprobate pentru uz comercial.
De fapt nici lansarea de modele mai mici nu se face chiar la intamplare daca e vorba sa se depaseasca o anumita inaltime (cca 1000 ft) plus ca pe domeniul public activitatea este restrictionata. Pe terenuri proprietate privata se poate face aproape orice, daca jucaria nu se duce prea departe, nu deranjeaza traficul aerian si terestru sau interesele tertilor. In toate cazurile, asigurarea este obligatorie iar in cazul lansarilor rachetelor de putere mai mare de 160 Ns, cei care lanseaza trebuie sa aibe direct sau prin intermediul asociatiei o asigurare pentru cel putin 1 milion dolari; in general cifra asta e mai mare dat fiind posibilele probleme rezultate in urma unui incendiu, distrugeri materiale sau afectarea persoanelor.

Activitatea s-a putut dezvolta din 1965 si pana acum pentru ca a existat un regulament si un cadru legal care au pus accentul pe siguranta si pedeapsa pentru neglijarea ei. Aici, rolul cel mai important l-a avut prevederea ca se vor folosi strict motoare omologate, deci nu vine un oarecare sa-si probeze creatia la un loc cu alte persoane neimplicate direct. Pentru amatorii care totusi construiesc motoare in mod individual exista alte prevederi, care sunt prevazute de altfel in acelasi cadru general dar sunt cateva conditii suplimentare, foarte greu de indeplinit dar in acelasi timp indeplinirea lor indica faptul ca persoana in cauza chiar stie ce face si e probabil intreaga la cap.



Salut Liviu.

Am urmarit pe Youtube clipurile postate de un anume Dan Pollino, din USA, si zice el la un moment dat, ca raspuns la unele coment-uri, ca si-a infiintat propriul club, la care este singurul membru, club care bineinteles ca se supune reglementarilor specifice statului de rezidenta. Ce vreau sa scot in evidenta este exact ce ne intereseaza pe noi: el isi face propriile motoare din PVC, cu zaharel, si-si lanseaza rachetoaiele prin mijlocul desertului, dupa ce bineinteles obtine aprobare de zbor de la autoritatea in masura sa-i acorde asta, si care la ei nu stiu care este.
Nu stiu daca si in Canada e la fel, dar in state stiu ca sunt diferite nivele de certificare a rachetomodelistilor, in functie de clasa motoarelor folosite la lansari.
Am mai vazut ca, de exemplu in Spania, precum si in alte cateva tari Europene, Tripoli si-a infiintat sucursala, adoptand astfel regulamentul din SUA, poate cu mici modificari.
Spre exemplu bulgarii au cluburi / competiti de toata frumusetea, lanseaza rachetoaie de 2-3 m lungime, atat cu motoare comerciale, cat si cu motoare exeperimentale..... Ma gandesc ca daca la ei se poate....
Fac lucruri sa zboare uite-asa :) , cand nu explodeaza uite-asa :(

Cea mai buna lansare de pana acum !

Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
0

#24 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 13 April 2012 - 11:22 PM

Vezi postareaMadMe, la 13 April 2012 - 10:51 PM, a spus:

Salut Liviu.

Am urmarit pe Youtube clipurile postate de un anume Dan Pollino, din USA, si zice el la un moment dat, ca raspuns la unele coment-uri, ca si-a infiintat propriul club, la care este singurul membru, club care bineinteles ca se supune reglementarilor specifice statului de rezidenta. Ce vreau sa scot in evidenta este exact ce ne intereseaza pe noi: el isi face propriile motoare din PVC, cu zaharel, si-si lanseaza rachetoaiele prin mijlocul desertului, dupa ce bineinteles obtine aprobare de zbor de la autoritatea in masura sa-i acorde asta, si care la ei nu stiu care este.
Nu stiu daca si in Canada e la fel, dar in state stiu ca sunt diferite nivele de certificare a rachetomodelistilor, in functie de clasa motoarelor folosite la lansari.
Am mai vazut ca, de exemplu in Spania, precum si in alte cateva tari Europene, Tripoli si-a infiintat sucursala, adoptand astfel regulamentul din SUA, poate cu mici modificari.
Spre exemplu bulgarii au cluburi / competiti de toata frumusetea, lanseaza rachetoaie de 2-3 m lungime, atat cu motoare comerciale, cat si cu motoare exeperimentale..... Ma gandesc ca daca la ei se poate....


Nu sunt deosebiri semnificative intre USA si CAN in domeniul asta. Noi recunostem reciporoc certificarea data de Tripoli sau NAR si ei nu zic nimic de noi. Deosebirea este ca daca ma duc sa lansez la o actiune organizata de Tripoli trebuie sa fiu membru Tripoli (si sunt) dar la mijloc e asigurarea. N-ai asigurare, o poti plati pe loc eventual daca ai hartiile de completat, asta inseamna automat si membership.
Insist cu detaliul asta cu asigurarea pentru ca pare esential pe aici.
Metodologia de certificare este data intr-unul din link-urile de mai sus. Noi trebuie sa retimem ideea, ca exista certificare si ce inseamna de fapt ea: ca inainte de a lansa poti arata in linii mari ce e aia racheta, unde are CP fata de CG, cata tractiune trebuie sa aiba motorul fata de greutate si cateva lucruri simple de siguranta, nimic mai mult. "Examenul" il iei dupa ce racheta lansata de tine desfasoara un zbor perfect si o aduci inapoi intreaga. Dupa asta poti sa treci la cetegoria superioara, chiar in aceeasi zi, doar schimbi motorul...
Cei care fac motoare de capul lor sunt extrem de putini in CA, din multe motive, principalul motiv fiind acela ca-si pot cumpara motoare cat sa ridice o tona de fiare fara multa bataie de cap si relativ ieftin, comparativ cu investitia si riscurile pentru a realiza ceva de calitate in garaj. Ei, nu chiar in orice garaj, aici nu e voie nici sa cresti gaini in curte, dar sa te joci cu chibriurile...
La bulgari e poveste veche: aia au fost intotdeauna sustinuti foarte puternic de armata, in buna traditie rusa. Inclusiv toti rachetomodelistii, cu rachetele lor in aparenta mici au fost sprijiniti direct de armata, si asta de zeci de ani. Pesemne ca a ramas obiceiul, mai degraba totusi ceva s-a schimbat in ultimii 5-6 ani si pe la ei pentru ca o vreme, dupa 1990 au stat cu capul la cutie, acum l-au scos si-l tin sus.
Nu stiu insa cat de legal se misca, la fel nu stiu daca ce se vede pe Youtube este facut intotdeauna legal sau in siguranta. Youtube ca si Wkipedia trebuie privite cu ceva retinere cand e vorba de aflat sau copiat lucruri sensibile.
Cu siguranta ca se poate si in Ro, n-am dibuit noi inca smecheria.
0

#25 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 14 April 2012 - 07:55 AM

Eforturi de clarificare a legalitatii au avut si aeromodelistii. Se pot studia faptele (achizitia detinerea si folosirea), referintele legislative si urmarile. http://www.rhcforum....burant-si-legi/

Observatie:
La aeromodele nu a fost 'sesizare din oficiu' sau 'sesizare din presa'. Acolo a fost reclamatie scrisa, cu nume prenume si numere de telefon, a unuia suparat (care domiciliaza pe raza de competenta). Nu sunt semne ca l-au gasit si lecuit, asa ca omul a ramas 'cu onoarea nereparata'.
0

#26 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 October 2013 - 05:39 PM

http://www.mediafax....eriale-11537116

S-a inteles? Fara rachete noaptea ?! )
Urmeaza reglementarea dronelor :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#27 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 19 October 2013 - 07:50 PM

Azi pe la mine prin provincie, unul se dadea cu un phantom in plin centru, pe deasupra lumii

Bine ca era doar unul, miine poimiine ne trezim cu cite 3-4 deodata
USER BANNED BY ADMIN
0

#28 Useril este offline   alchimist 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 24-October 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 06 February 2017 - 11:04 PM

Am vazut ca in alte tari exista o limita a greutatii materialului pirotehnic sub care e voie sa se lanseze fara permis.

Country Permission-free limit (gramms) Class Age Limit
Austria 50 II 18
France 500 K1-3 18
Germany 20 P1 18
Italy 113 ./. 18
Sweden 100 ? ?
Switzerland 50 18
United Kingdom 1000 ? 18
USA 62,2 Toy Propellant 12/16

La noi cat e limita?
0

#29 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 06 February 2017 - 11:14 PM

Din ce stiu, la noi legislatia nu permite nimic in regim de amator. Nimic insemnand chiar NIMIC.
Si nu stiu sa existe nici un fel de "permis" pentru asa ceva.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 February 2017 - 11:31 PM

Vezi postareaDanB, la 19 October 2013 - 07:50 PM, a spus:

Azi pe la mine prin provincie, unul se dadea cu un phantom in plin centru, pe deasupra lumii

Bine ca era doar unul, miine poimiine ne trezim cu cite 3-4 deodata


3-4 ani mai tarziu... e plin de fantome ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro