Apollo Fox cazut la Timisoara ce s-a intamplat?
#1
Postat 10 February 2007 - 11:08 PM
Inmatricularea era YR 5079
Aparatul era pilotat de proprietar.
Aparatul este (cvasi)muci. Adica partea anterioara a fuselajului e sfonata rau.
Pilotul este (cvasi)OK. Are un picior rupt.
Doamne-ajuta ca nu a fost mai grav!
#2
Postat 11 February 2007 - 02:57 PM
Bine ca pilotul a scapat cu viata. Picioarele se mai repara ele...
#3
Postat 11 February 2007 - 04:02 PM
Daktari, la 11 Feb 2007, 14:57, a spus:
Oare cate asemenea accidente mai tre' sa se produca, :D , pana sa devenim mai ... nemti, vorba ta ??
Picioarele se mai repara, da' n-o uite toata viata ... experienta prin care a trecut. Garantez asta, 100% !!
Acu' fro 3 ani a picat aici la noi, un heli, cu prefectu' de atunci al judetului. Intamplarea face ca am fost colegi de scoala si ne cunoastem bine, asa ca mi-am permis sa cer relatii direct de la sursa ... :D :(
Raspunsu' a fost: O sa fac o biserica in locu' prabusirii ! :D Si a facut !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#4
Postat 11 February 2007 - 06:42 PM
Pilotul: spune ca a decolat, si ca pe panta de decolare a ramas fara efect pe comenzi, etc etc
Ancheta: vant lateral ( nu mai retin viteza), decolare in limita si viraj cu spatele la vant pe panta de decolare.... (o posibila angajare ?)
Concluzia: asteptam raspunsurile oficiale
Parerea mea: Am fost martorul unu accident, la aterizare de data asta , accident care nu a ajuns in media si nici nu s-a soldat cu raniti , ci doar cu avarii....dar desi pilotul e o persoana apropiata, nu recunoaste nici in ziua de azi ce a provocat accidentul.
Radu T.
#6
Postat 11 February 2007 - 10:36 PM
Citeaza
Pare verosimil... o greseala care se poate face la decolare... lipsa palierului si urcarea cu panta mare aproape de limita de viteza "ca e mai cool"... E destul sa tuseasca un pic motorul sau o pala de vant din spate si aripa se angajeaza, mai ales daca pilotul nu este experimentat. Ultrausoarele neavand inertie mare viteza scade foarte repede la unghi de atac mare. Aproape de limita de viteza comenzile "se inmoaie" si nu mai au efect, asa ca pilotul poate spune adevarul. Virajul inceput in acest regim de viteza poate fi alta cauza de angajare. Mai mult, iarna zborul e periculos datorita fenomenului de givraj, care este extrem de imprevizibil. Oricum ar fi, nu facem decat sa speculam. Ancheta va fi cea care va face cat de cat lumina. Oricum, banuiesc ca pilotul nu a zburat pe planor inainte de scoala de ultrausoare, altfel nu ar fi patit asta. IMHO.
Aceasta postare a fost editata de Daktari: 11 February 2007 - 10:41 PM
#7
Postat 11 February 2007 - 11:10 PM
Si nu pot decat sa subscriu intrutotul la ce zice pretenul Daktari.
big
#8
Postat 12 February 2007 - 07:55 AM
#9
Postat 12 February 2007 - 08:57 AM
Acum am inteles ce ziceati voi cu "inmuiatul comenzilor". Decat ca nu trebuia sa se ajunga in asemenea atitudine...
Dar de pe margine e usor de chibitzat...
#10
Postat 12 February 2007 - 09:04 AM
Daktari, la 11 Feb 2007, 14:57, a spus:
Ce treaba au TOTI romanii vis-a-vis de zbor?
Nu trebuie "sa se schimbe ceva in atitudinea romanilor fata de zbor". Poate trebuie sa se schimbe ceva in atitudinea fix a celor care... sunt la manshe. Si oarecum, in mare, este fix treaba lor cum zboara, atata timp cat nu sunt afectati tertzi. Fiecare zboara pe banii si pe propria raspundere si de aceea declaratia de zbor pe propria raspundere este obligatorie pt. a accede la zbor.
Daktari, m-a zgariat un pic retorica primului tau mesaj; in rest sunt de acord cu ce ai spus in al doilea.
#11
Postat 12 February 2007 - 11:33 AM
Nu stiu daca e normal ca o televiziune sa transmita imagini cu un accidentat din care curge sange.Nus de ce nu pot transmie o stire simpla si atat :"un avion privat a aterizat in afara areodromului."
Dar nu ei sange matze senzatii ,martori(coibanul de langa aerodrom) si te mai miri ca se uita lumea la noi ca la urs!
Mama ce bat o data un ziarist de asta!
Presaaaaa 6 sunt nervos
#12
Postat 12 February 2007 - 11:57 AM
Radu T.
#13
Postat 12 February 2007 - 05:34 PM
Altfel, presa dupa ureche cit cuprinde. Asa a fost transmisa stirea initial:
Imagini atasate
#14
Postat 12 February 2007 - 05:39 PM
kerosen, la 12 Feb 2007, 17:34, a spus:
Pai pune si linkul!
Sa vada lumea...
Cuvantul potrivit este: Shacali!
Cu scuzele de rigoare pt. shacalii adevarati.
Reportajul e mitocanesc!
#15
Postat 12 February 2007 - 05:47 PM
De acord cu tine, in principiu. Cu tot ce ai zis cu angajarea, cazurile speciale, etc.
Dar trebuie, la nivel de declaratii, sa-i acordam omului circumstanele de rigoare.
Sa nu uitam ca era la cateva minute dupa busitura. Omul era zdruncinat rau si puletele de reporter (fara sa-mi cer scuze) ii baga reflectorul in ochi si microfonul in gura! Este subiectul carierei lui, de pana acum si de acum incolo, doar!
Saracu' pilot habar nu avea pe ce lume se afla, darmite sa relateze impartial, cu luciditate si putere de discernamant ce s-a intamplat.
Si chiar daca era perfect lucid, va ganditi ca asemenea declaratii MUSAI trebuiesc "cosmetizate" si nu trebe pus pe tava tot adevarul, din prima?
Being there - done that...
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 12 February 2007 - 05:47 PM
#16
Postat 12 February 2007 - 10:02 PM
Linkul de unde am publicat stirea a fost schimbat intre timp cu o relatare mai de Doamne-ajuta. Daca am sti cite galusti de-astea inghitim zilnic si habar n-avem cum sta treaba de fapt...
Hai, sa fie sanatos pilotul si sa invete ceva din ce i s-a intimplat.
K.
#17
Postat 13 February 2007 - 09:46 AM
Bineinteles ca la romanii care zboara m-am referit... Si eu sunt roman sa stii, si sunt mandru de asta. Dar nu se poate sa nu fii observat si tu lucrurile despre care vorbeam. Cagliostro a fost chiar mai transant, spunand lucrurilor pe nume. Cu siguranta o mare vina are si instructorul care a format pilotul, mai mult ca sigur ca nu au facut angajari si vrie daca pilotul habar nu a avut ca inmuierea comenzilor e semn de angajare iminenta. Mai mult, sunt ferm convins ca exista multi piloti de ULM care nu au facut niciodata o aterizare fara motor. Deasemenea cred ca a zbura cu mai multi instructori e o treaba inteleapta. Personal am zburat cu mai multi si de la fiecare am invatat cate ceva in plus. Vasile Pop, Marinel Cheveresan, Mircea Sasaran, Julien Ocian si nu in ultimul rand Dl. Fazekas de la Satu Mare sunt oameni in fata carora imi voi scoate intotdeauna palaria!
Cat despre redresarea din angajare pe care pasamite ar fi facut-o pilotul eu personal cred ca avionul a facut-o singur, ca daca tipul nu stia ca intra in stall cu siguranta nu stia sa iasa. Oricum eu il felicit ca e in viata si daca va mai si zbura atunci chiar il admir ! Inca ceva pentru cei care invata sa zboare sau au de gand sa invete (nu sunt un pilot experimentat, dar ma simt dator sa aduc aminte): 1. Nu acceptati sa zburati pe harburi din care curg tablele... 2. Incepeti intai pe planor, apoi pe ultrausoare nepretentioase cum ar fi X-air, Flightstar etc. si numai dupa aceea pe bunatati pretentioase ca Zefir, Apollo, CH601 etc. E mai bine pentru sanatatea voastra.
#18
Postat 13 February 2007 - 10:27 AM
Daktari, la 13 Feb 2007, 09:46, a spus:
nu mai stiu unde am citit dar pilotul a zis ca nu se va lasa de zbor si ca planuieste sa isi cumpere un avion mai bun decat ala.Deci inca un om care are zborul in sange!
#19
Postat 16 February 2007 - 01:18 PM
Nu il cunosc pe dl Ene dar stiu ca afost elevul unui intructor de la Arad. Instrucorul se numeste Maris Emil acest instructor nu prea face angajare si vrie cu elevii nici cu planorul nici cu ultrausoarele,este lucru stiut,(ii este frica si nici nu stie) de altfel la incidentele (sau accidentele) care au avut loc la Arad au fost implicati numai elevi instruiti de Maris Emil.Are el ceva pile si nu il da nimeni afara si se pare ca informeaza anumite persoane despre ce se intampla la aeroclubul din Arad(si prin alte aerocluburi sunt din astia)si de aceea nu i se intampla nimic.
Apolo Foxul de la Arad Maris l-a rablagit :rupturi de bechie de lonjeron de fuselaj etc.De altfe si pe ala de la Timisoara tot el l-a stricat de cateva ori. Nu inteleg cum ii mai da cineva pe mana vreun avion(eu nu l-am lasat sa zboare cu ultrausorul construit de mine).
Si nici nu pot intelege inconstienta instructorului sa scoti la simpla elevii fara sa faci cu ei de mai multe ori cazuri speciale. Mai vorbim Ciao Sorin
#20
Postat 12 March 2007 - 05:20 PM
de ce ne punem sa criticam neamul romanesc, instructorul, pilotul, reporterul si Dumnezeu mai stie pe cine?
Sincer, ceea ce asteptam eu era o descriere a accidentului cu cauze, si invataminte. In multinationala in care lucrez, treaba asta se cheama "Lesson Learned" si e a naibii de valoroasa.
Din relatarile celor prezenti (eu nu am fost de fata pt ca batea vantul prea tare pt motodelta si am ales sa nu ies la zbor), am inteles urmatoarele:
Ajutator, am incercat mai jos sa schitez evolutia. linia din stanga reprezinta axul pistei. cu a am marcat aratura din dreapta pistei. cu x am marcat evolutia la sol a aparatului. cu X am marcat evolutia in aer a aparatului.
Deci, decolarea cu vand lateral stanga, executata in dreapta fata de axul pistei. O mica deriva spre dreapta, datorata vantului a determinat pilotul sa decoleze in limita de viteza pt a nu intra pe aratura. Ajuns la 5o -60 m vireaza spre dreapta (cu vantul in spate). Proiectia la sol scade, si o rafala din spate creste inclinarea spre dreapta a aparatului si spulbera perna de sub aripi.
Deci - probabil- avem o viteza de 80km/h din care scadem rafala de 15-20km/h si avem 65km/h. Aparatul in viraj si cu atitudine de urcare, la viteza asta, se angajeaza. Cei 50 - 70 m nu ii permit pilotului sa redreseze complet si aparatul loveste solul. Faptul ca pilotul traieshte nu cred ca se datoreaza calitatilor celulei avionului, ci faptului ca viteza de coborare nu a fost foarte mare. Poate daca mai avea 50m il aducea la viteza ascensionala zero, si nici nu aflam de acest incident.
| |aa XX ANGAJARE
| |aaX
| |aX
| |aX
vant | |Xa
--> | |Xa
| x |
| x |
| x |
| x |
| x |
| x |
| x |
Asta asteptam, domnilor zburatori cu experienta. S-ar putea sa ma insel, sa fiu contrazis de comisie, dar macar am incercat sa dau o explicatie din care se poate invata ceva. Sa nu credeti ca ma consider competent sa fac o analiza, doamne fereste, dar cred ca e mult mai folositor comunitatii sa explic evenimentul decat sa ma lamentez despre defectele poporului roman, prea putin european.
lectiile care trebuie invatate va rog pe voi, dragi zburatori sa le editati in continuare.
Cu respect
Ovidiu
#21
Postat 12 March 2007 - 06:35 PM
Ovi_TM, la 12 Mar 2007, 17:20, a spus:
de ce ne punem sa criticam neamul romanesc, instructorul, pilotul, reporterul si Dumnezeu mai stie pe cine?
nu critica nimeni pe nimeni,doar se cauta vinovati,indiferent daca acestia sunt de natura umana sau nu.
este un accident aviatic care nu poate fi trecut usor cu vederea.NICI un accident aviatic nu poate fi trecut usor cu vederea.
asta face si comisia de ancheta,cauta sa vada care au fost cauzele (adica vinovatii..).
in acest caz pare-se ca pilotul poarta vina exclusiva,indiferent ca ne place sau nu.
incepand cu decizia de decolare pe vant lateral puternic,decolarea in limita si continuand cu cea de viraj dreapta cu vant de spate .oare de ce nu o fi virat stanga sa-i intre vantul sub aripi??
sa lasam in acest caz planul de zbor,traiect si orice.aeronava se angaja ,pilotul trebuia sa faca orice pentru a iesi din aceasta situatie,inclusiv incalcarea traiectului de zbor.
probabil ca nici nu si-a dat seama de ce i se intampla....
Citeaza
nu era vorba despre popor ,ci despre piloti si instructori....nu este de vina poporul roman ne-europenizat pentru accidentul pe care il disecam aici.
#22
Postat 13 March 2007 - 11:29 AM
Dar va mai intreb eu cine l-a instruit nu l-a invatat sa nu decoleze pe vant lateral puternic,sa nu decoleze in limita, sa nu intoarca spatele la vant in viraj cu viteza mica la decolare, cate cazuri speciale a facut instructorul cu el? V-ati intrebat ce pregatire teoretica fac marea majoritatea celor care iau brevete pe ultrausoare cu diversi instructori?Sunt convins ca pilotul nu a fost pregatit teoretic suficient sa inteleaga problematica zborului,nu ajunge numai sa zbori trebuie sa cunosti TEORIA ZBORULUI instructorul TREBUIE sa predea aceste lucruri cu maxima serizitate(oare toti instructorii predau ore de teorie alea nu sunt platite cum se plateste ora de zbor) nu numai sa-si ia banii pe ora de zbor cum fac multi.
Zborul ESTE PERICULOS trebuie tratat cu maxima seriozitate atat de elvi pilioti si piloti cat si de instructori si mai ales de acestia din urma care trebuie sa-si invete elevii cum sa priveasca zborul .Din pacate sunt inca instructori care au fost facuti LA APELUL BOCANCILOR si care ei insisi nu cunosc suficient pentru a fi instructori.
Despre presa nu are rost sa vorbim vedem cu totii la televizor ce pregatire tehnica si ce tupeu au reporterii (ultima prostie cu Wilga care are 1000 de cp si care este cel mai puternic avion din Aeroclubul Romaiei).
Mai vorbim ciao Sorin