kit arf piper cub 2300mm de la lindinger.at
#31
Postat 05 January 2011 - 10:33 PM
Eu pe al meu l-am asamblat cam 25 % si a plecat la un alt coleg de al nostru . Nu imi place ca model - fiind mai scurt este mai putin precis in zbor - " valureste" ca sa spun asa !
P.S.
Eu l-as face tot termic !
Decolezi , zbori , aterizezi ,astepti sa se raceasca , bagi iar gaz si o iei de la capat pana termin zeama daca vrei ( mai ales ca un motor cu spuna Mada nu consma nci prea mult ).
In schimb daca vrei sa stai o zi la camp cu un singur pack e cam greu iar ca sa ai minim 5 - 6 buc te costa prea mult pack-urile alea si s-ar putea la un moment dat sa nu mai ai pe ce sa le pui ca si caracteristici ( aeromodelele ies greu la pensie ) sau sa ai in vedere un model similar.
Spor la construit si atentie la greutate !
#32
Postat 05 January 2011 - 11:14 PM
La ampenaje poti sa pui bineinteles tije de carbon in locul celor care vin in kit. Hobanele de la aripi au doar rol decorativ (nu preiau nimic din solicitarile aripii) dar iti recomand sa nu renunti la ele desi din cate imi amintesc ai ceva de lucru si la astea, nefiind infoliate (parca vin doar niste baghete din lemn de esenta tare).
Vad ca ai de gad sa iei un ESC de 100 A? Este enorm de mare pentru ce ai tu nevoie la motorul ala si mai si costa o gramada de bani. Probabil ca 40 A este minimul necesar dar ca sa nu risti iei unul ceva mai mare, pentru ca la motoarele astea no name (no offense!) nu poti sa fi sigur de parametrii respectivi. Inca un amanunt: ai 4 servouri standard deci foarte probabil sa ai nevoie de un ESC cu OPTO (deci de inca un pack pt alimentarea receptorului). Ar fi bine sa vezi ce spun in privinta asta si cei care zboara electrice.
Si inca o mentiune referitoare la ce ti-am scris in postul anterior: motorul este cam puternic in varianta alimentarii cu 5 celule. la 4 celule daca il ti in greutate, cred ca e foarte ok.
#33
Postat 06 January 2011 - 04:21 AM
Multa, multa bafta.
#34
Postat 06 January 2011 - 10:04 AM
REAL DESIGN, la Jan 5 2011, 10:33 PM, a spus:
Eu l-as face tot termic !
Decolezi , zbori , aterizezi ,astepti sa se raceasca , bagi iar gaz si o iei de la capat pana termin zeama daca vrei ( mai ales ca un motor cu spuna Mada nu consma nci prea mult ).
In schimb daca vrei sa stai o zi la camp cu un singur pack e cam greu iar ca sa ai minim 5 - 6 buc te costa prea mult pack-urile alea si s-ar putea la un moment dat sa nu mai ai pe ce sa le pui ca si caracteristici ( aeromodelele ies greu la pensie ) sau sa ai in vedere un model similar.
Spor la construit si atentie la greutate !
Ai foarte mare dreptate. Daca am optat pentru motorizare electrica a fost numai datorita pretului ridicat al combustibilului. Dar dupa cele spuse de voi aici ma face sa ma indrept catre motrizarea pentru care a fost construit. E drept ca in varianta electrica ies si mai scump...
Si mai e un lucru, n-am mai zburat cu un termic pana acum... :)
Aceasta postare a fost editata de jetix: 06 January 2011 - 10:07 AM
#35
Postat 06 January 2011 - 11:09 AM
jetix, la Jan 6 2011, 10:04 AM, a spus:
Un bidon de 5l de combustibil bun era, daca nu gresesc, cam 25 euro. 3 pack-uri de calitate te duc spre un 200 euro. Stiu ca in timp se amortizeaza costul pack-urilor dar s-ar putea, per total sa iesi mai scump in final cu electric. Nu spun sa nu il faci asa, se poate si electric e clar, numai ca te complici iar el e gandit si construit ca model pentru varianta termic.
Referitor la consum: cu motorul si regimul de acceleratie mentionate, abia daca se consuma o treime de rezervor. Ax-ul e o serie mai scumpa de la OS dar merge absolut impecabil, cred insa ca poti sa iei si un LA, care e sensibil mai ieftin si oricum va fi foarte bun pentru modelul asta.
Cred ca Dan Mitea are sau a avut LA (daca nu gresesc) poate iti spune mai multe detalii.
#36
Postat 06 January 2011 - 02:01 PM
jetix, la Jan 6 2011, 10:04 AM, a spus:
Deci este momentul sa parasesti viata sterila traita in eprubeta si sa pasesti in lumea reala cu fum, ulei, zgomot si mult fun.
Multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 January 2011 - 02:04 PM
#37
Postat 06 January 2011 - 06:40 PM
#38
Postat 06 January 2011 - 06:54 PM
Link seria LA
Aici e toata seria OS engines, AX, FX, LA etc.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 06 January 2011 - 06:59 PM
#39
Postat 06 January 2011 - 06:55 PM
- seria LA: sunt cele mai ieftine si au o culoare albastra
- seria FX: nu stiu daca se mai fabrica
- seria AX: sunt cele mai bune si au inlocuit FX, sunt insa ceva mai scumpe.
Daca esti dispus sa iei OS iti trebuie un OS 46 LA sau OS 46 AX (sau FX).
Poti sa incerci si cu un motor de la alt producator, gen ASP sau MAGNUM. Te costa mai putin dar de multe ori e loterie pentru ca permanent va trebui sa umblii la reglaje, sau nu va porni decat la demaror sau sa aiba alte hibe.
Sorry, cred ca am postat aproape in acelasi timp cu raspunsul lui Protheus.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 06 January 2011 - 07:02 PM
#40
Postat 06 January 2011 - 07:05 PM
O optiune interesanta este si OS .65LA:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXPUE1&P=0
Multa bafta.
#41
Postat 06 January 2011 - 07:44 PM
Optiunea mea se indreapta catre un Magnum XL-46S ABC de 7,5cc. Pentru inceput, in afara pretului scazut, cred ca e potrivit pentru a ma obisnui si testa un termic.
O "decodare" a literelor din codul acestui motor?
#42
Postat 06 January 2011 - 11:29 PM
XL e seria lor, 46 din cate tin minte, inseamna 7.5cc, in inchi (0.46 ci), S - habar n-am, tot de serie cred.
(Link cu unele combinatii folosite, in loc de ABC)
Aceasta postare a fost editata de protheus: 06 January 2011 - 11:34 PM
#43
Postat 07 January 2011 - 03:28 AM
Multa, multa bafta.
http://pics.towerhobbies.com/imagel/o/losmg0066.jpg
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 January 2011 - 03:31 AM
#44
Postat 07 January 2011 - 08:33 PM
Mai am insa unele intrebari si cred ca nu vor fi ultimile...
- producatorul a dat din constructie unghiul motor din panel sau trebuie sa fac eu acest lucru?
- batiul nu are gaurile de prindere a motorului acesta potrivindu-se cu umerii exact pe portiunea cu striatii, acele gauri le dau eu?
#45
Postat 07 January 2011 - 09:10 PM
E gandit astfel : se aseaza motorul pe batiu la o distanta de panoul de foc asa incat daca ii pui si capota sa vina elicea si eventaulul con la 3-4 mm de capota.
Peste " talpile " motorului se aseaza doua placute de tabla ( de fier ) care ar trebui sa fie in pungulitele de la avion si o sa vezi ca alea pica pe gauri, si le strangi pana ele vor presa
peste " talpile " de la corpul motorului si il vor fixa rigid. Strangi bine chiar daca acele tablite se vor indoi . Striurile au rolul ca el ( motorul ) sa stea bine fixat si sa nu alunece.
Daca vrei poti da si alte gauri numa sa nu pice una langa alta si sa subrezesti batiul . Dupa ce fixezi motorul pui si tu o rigla cat mai lunga dinspre coada spre bot chiar pe axa avionului ( longitudinala - masori stanga dreapta pe toata lungimea sa fie egale ) si vezi daca privind de deasupra modelului , axul motorului se abate fata de rigla catre varful sau ( al axului ) . Daca DA atunci ai unghi si asa ar trebui sa fie . Unghiul oricum se mai poate ajusta dupa primul zbor, dupa al doilea .... dupa al n-ulea zbor in care se fac trimari si reglaje ( unghi, G, etc )
Poti face asta foarte profi daca ai un prieten topometrist si care sa aiba un teodolit cu laser ! - e exagerat dar se poate ! - risti ina sa iti spuna ca ai avionul stramb pe nus' ce axa !
Baga mare in continuare !
#46
Postat 07 January 2011 - 09:30 PM
Sincer vazusem acele tablite in setul de la avion dar sa ma bata cineva daca mi-am inchipuit la ce folosesc. Am si verifica, ca Toma necredinciosul, si se adevereste tot ce ai spus, gaurile se potrivesc pe cele care sunt pe batiu.
In ceea ce priveste manualul primit la model i-as acorda nota 2 din 10 . Am facut comparatia cu cel primit la Easy Glider Pro si nici nu se compara cu acesta in care sunt date cote, desene si mai tot ce este necesar pentru a finaliza modelul. De aia trebuie sa intreb in stanga si-n dreapta...
Aceasta postare a fost editata de jetix: 07 January 2011 - 09:31 PM
#47
Postat 07 January 2011 - 10:13 PM
jetix, la Jan 7 2011, 09:30 PM, a spus:
Sincer vazusem acele tablite in setul de la avion dar sa ma bata cineva daca mi-am inchipuit la ce folosesc. Am si verifica, ca Toma necredinciosul, si se adevereste tot ce ai spus, gaurile se potrivesc pe cele care sunt pe batiu.
In ceea ce priveste manualul primit la model i-as acorda nota 2 din 10 . Am facut comparatia cu cel primit la Easy Glider Pro si nici nu se compara cu acesta in care sunt date cote, desene si mai tot ce este necesar pentru a finaliza modelul. De aia trebuie sa intreb in stanga si-n dreapta...
Nu e cu rautate ! Mai glumim si noi pe frigul asta , caci altfel eram pe afara si nu mai pierdeam timpul in fata monitorului !
Oricum ... cand vei mai dori un model sa te feresti de Jamara, CmPro si poate si altele . Nu neaparat pentru manuale si in special pentru modele care sunt mai putin bine facute ( in principal prea grele = caramizi cu aripi ).
P.S.
Eu cand mai ma uit dupa vre-un model ( exceptand cele scale ) caut sa aiba anvergura aproape egala cu lungimea ( altfel aca modelul este scurt vine mai in valuri la aterizare - exclus pentru pilotii foarte avansati care pot zbura mai orice dar si ei o simt numai ca o pot controla mai bine ).
Spor la construit si atentie la rodat motorul ! - in primul rand carburant bun ........... Cool Power 10 % !
#48
Postat 07 January 2011 - 10:26 PM
Pana la urma sa fim seriosi e chiar un model ieftin; imi amintesc ca am dat 300 ron pe el nou, din magazin de aici, acum un an jumate. Si zbura super fun si super scale.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 07 January 2011 - 10:29 PM
#49
Postat 07 January 2011 - 10:43 PM
MADA, la Jan 7 2011, 10:26 PM, a spus:
Pana la urma sa fim seriosi e chiar un model ieftin; imi amintesc ca am dat 300 ron pe el nou, din magazin de aici, acum un an jumate. Si zbura super fun si super scale.
Nu ma supar , dar am vazut la teren situatia modelelor mai scurte . Avea si Teo un Piper si la zburat Florin 100% venea jale la aterizare ( o zi intreaga sau doua au tot bibilit la CG )
Nu fila nici sa il bati ... cum trageai putin cum o lua in sus , cum il lasai cum se repezea in jos si pana il puneai jos topaia ca toate alea si se cam termina cu o frumoasa capotare.
Sa schimbat cand la luat pe cel de la H9 care e mai mare si mai ca lumea !
Mai avea cineva un Edge cu aceasi diferenta mai mare intre cele doua dimensiunisi avea acelasi comportament inclusiv in zbor cu excepia faptului ca nu capota avand bechie.
Nu zic ca nu se pot zbura, doamne fereste , dar nu fileaza ca un planor , sau un F3A la aterizare ceea ce ar fi de preferat .
Posibil sa difere si de la model la model si clar de la pilot la pilot.
P.S.
Referitor la pret asa am gandit si eu la inceput ...... si dupa ce am luat 3 trompete de 5 mil bucata am constatat caci cu cele 15 mil puteam sa iau o super scula. Alea trei numai belele mi-au creat ( grele, vitezomane, strambe , de pe folie se lua o chestie transparenta si naparlea ca sarpele ... ) cand m-am sau mai bine zis m-au luminat si pe mine alti colegi deja .......era gaura mare in buget !
Dar sa asteptam impresiile proaspatului beneficiar de Piper ! Ii dorim multa bafta si sa il zboare muuult timp de acum si sa ii aduca numai satisfactii .... pana s-o plictisii de el !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 07 January 2011 - 10:44 PM
#50
Postat 08 January 2011 - 10:51 AM
Nu fac apologia modelelor ieftine (nici nu cred in asa ceva) dar jetix l-a primit cadou si daca il asambleaza asa cum trebuie o sa zboare ok.
Pe cel de la Hangar 9 l-am avut si eu; are incarcare mai mare comparativ cu asta.
#51
Postat 08 January 2011 - 07:09 PM
Cum am mai spus am de gand sa schimb trenul de aterizare cu unul de carbon, care are caracteristici de elasticitate mai bune eliminand acea topaiala de care vorbeati.
Nici mie nu imi este usor sa ma obisnuiesc ca lungimea sa fie mai mica decat anvergura, dar se constituie ca o experienta care sper ca va fi benefica.
#52
Postat 08 January 2011 - 07:14 PM
Scuze pentru insistenta. Cu ceea ce vei roda cu aceea vei zbura si dupa aceea. Daca schimbi carburantul trebuie sa refaci rodajul.
Multa, multa bafta.
PS. Daca ceea ce ai tu nu are suficient ulei, adaugi:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXS623&P=ML
sau, daca nu are ricin de loc:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXS622&P=ML
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 January 2011 - 07:24 PM
#53
Postat 28 January 2011 - 10:17 AM
#54
Postat 28 January 2011 - 10:24 AM
jetix, la Jan 28 2011, 10:17 AM, a spus:
Il faci unde vrei ! Nu toata lumea are stand sau posibilitatea sa improvizeze unul , cu rezervor, cu un servo de acceleratie etc !
Se prefera pe model ca sa nu montezi demontezi motorul , vezi totodata si daca rezervorul este pus corect ( nu sifoneaza sa inece motorul sau nu este pus prea departe si nu ajunge carburantul in conditii O.K. sau ...) ai ocazia sa vezi si daca nu se slabeste ceva in timpul rodajului si astfel ai posibilitatea sa remediezi ( daca il rodezi pe banc tot ar fi bine sa mai dai un rezervor pe model cu el la sol sa nu ai surprize in aer ca pleaca motorul de pe avion ) !
#55
Postat 29 January 2011 - 05:38 PM
Dupa mine, standul, este necesar celor care nu au intentia de a zbura, ci, doar, placerea de a auzi motorul functionand...parea mea. Nu vad nici un avantaj la stand.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 January 2011 - 05:39 PM
#56
Postat 29 January 2011 - 07:04 PM
Ar mai fi si faptul ca daca ai un benzinar mare catre foarte mare mai evizi din zdruncinaturile pe care le preia modelul de la vibratii pe perioada rodajului
stiut fiind ca in rodaj reglajele sunt mai pe bogat si motorul nu toarce chiar asa rotund ci mai da cu " barosul " in structura !
Producatorii de motoare recomanda direct pe model sau stand DAR cu amortizoare de soc !
#57
Postat 29 January 2011 - 11:58 PM
http://lh6.ggpht.com/_T4Kdx-klT0E/S_Bw2CPxCbI/AAAAAAAACFA/Z25QEqLYpvE/s800/DSCN7143.JPG
In rest, este, bineinteles, doar, o chestiune de gust. Mai simplu, ieftin, conform manualelor, productiv si ce-o mai fi, este pe model...parea mea.
Multa, multa bafta, zburatorule.
#58
Postat 11 February 2011 - 04:30 PM
cu multumiri, Jetix
Aceasta postare a fost editata de jetix: 11 February 2011 - 04:30 PM