Modelism - RHC Forum: kit arf piper cub 2300mm - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

kit arf piper cub 2300mm de la lindinger.at

#31 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 05 January 2011 - 10:33 PM

Obligatoriu hobane si bine lipit stabilizatorul orizontal . Stiu ca pentru hobane se avea in kit niste cabluri pe care sa le pui nu tije de carbon, dar acum tu hotarasti !
Eu pe al meu l-am asamblat cam 25 % si a plecat la un alt coleg de al nostru . Nu imi place ca model - fiind mai scurt este mai putin precis in zbor - " valureste" ca sa spun asa !

P.S.

Eu l-as face tot termic !
Decolezi , zbori , aterizezi ,astepti sa se raceasca , bagi iar gaz si o iei de la capat pana termin zeama daca vrei ( mai ales ca un motor cu spuna Mada nu consma nci prea mult ).
In schimb daca vrei sa stai o zi la camp cu un singur pack e cam greu iar ca sa ai minim 5 - 6 buc te costa prea mult pack-urile alea si s-ar putea la un moment dat sa nu mai ai pe ce sa le pui ca si caracteristici ( aeromodelele ies greu la pensie ) sau sa ai in vedere un model similar.

Spor la construit si atentie la greutate !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#32 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 05 January 2011 - 11:14 PM

Eu l-am motorizat doar termic, in ideea asta l-am si luat. Tine cont si de ceea ce spune Real Design pentru ca are dreptate: ca sa te poti bucura de zborul cu un electric iti trebuie macar 2-3 pack-uri. Minim! Si alea sa fie de calitate nu sa te trezesti ca se umfla dupa cateva incarcari.
La ampenaje poti sa pui bineinteles tije de carbon in locul celor care vin in kit. Hobanele de la aripi au doar rol decorativ (nu preiau nimic din solicitarile aripii) dar iti recomand sa nu renunti la ele desi din cate imi amintesc ai ceva de lucru si la astea, nefiind infoliate (parca vin doar niste baghete din lemn de esenta tare).
Vad ca ai de gad sa iei un ESC de 100 A? Este enorm de mare pentru ce ai tu nevoie la motorul ala si mai si costa o gramada de bani. Probabil ca 40 A este minimul necesar dar ca sa nu risti iei unul ceva mai mare, pentru ca la motoarele astea no name (no offense!) nu poti sa fi sigur de parametrii respectivi. Inca un amanunt: ai 4 servouri standard deci foarte probabil sa ai nevoie de un ESC cu OPTO (deci de inca un pack pt alimentarea receptorului). Ar fi bine sa vezi ce spun in privinta asta si cei care zboara electrice.
Si inca o mentiune referitoare la ce ti-am scris in postul anterior: motorul este cam puternic in varianta alimentarii cu 5 celule. la 4 celule daca il ti in greutate, cred ca e foarte ok.
0

#33 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2011 - 04:21 AM

Ca sa pun gaz pe foc: este un model scale. Modelul real avea motor termic. Un motor electric s-ar potrivi ca nuca-n perete. Nu vad nici un avantaj sa-l faci electric, parea mea.
Multa, multa bafta.
0

#34 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 06 January 2011 - 10:04 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Jan 5 2011, 10:33 PM, a spus:

P.S.

Eu l-as face tot termic !
Decolezi , zbori , aterizezi ,astepti sa se raceasca , bagi iar gaz si o iei de la capat pana termin zeama daca vrei ( mai ales ca un motor cu spuna Mada nu consma nci prea mult ).
In schimb daca vrei sa stai o zi la camp cu un singur pack e cam greu iar ca sa ai minim 5 - 6 buc te costa prea mult pack-urile alea si s-ar putea la un moment dat sa nu mai ai pe ce sa le pui ca si caracteristici ( aeromodelele ies greu la pensie ) sau sa ai in vedere un model similar.

Spor la construit si atentie la greutate !


Ai foarte mare dreptate. Daca am optat pentru motorizare electrica a fost numai datorita pretului ridicat al combustibilului. Dar dupa cele spuse de voi aici ma face sa ma indrept catre motrizarea pentru care a fost construit. E drept ca in varianta electrica ies si mai scump...

Si mai e un lucru, n-am mai zburat cu un termic pana acum... :)

Aceasta postare a fost editata de jetix: 06 January 2011 - 10:07 AM

Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

#35 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 06 January 2011 - 11:09 AM

Vezi postareajetix, la Jan 6 2011, 10:04 AM, a spus:

Daca am optat pentru motorizare electrica a fost numai datorita pretului ridicat al combustibilului.


Un bidon de 5l de combustibil bun era, daca nu gresesc, cam 25 euro. 3 pack-uri de calitate te duc spre un 200 euro. Stiu ca in timp se amortizeaza costul pack-urilor dar s-ar putea, per total sa iesi mai scump in final cu electric. Nu spun sa nu il faci asa, se poate si electric e clar, numai ca te complici iar el e gandit si construit ca model pentru varianta termic.
Referitor la consum: cu motorul si regimul de acceleratie mentionate, abia daca se consuma o treime de rezervor. Ax-ul e o serie mai scumpa de la OS dar merge absolut impecabil, cred insa ca poti sa iei si un LA, care e sensibil mai ieftin si oricum va fi foarte bun pentru modelul asta.
Cred ca Dan Mitea are sau a avut LA (daca nu gresesc) poate iti spune mai multe detalii.
0

#36 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2011 - 02:01 PM

Am si LA si AX. Zero probleme cu amandoua. LA-ul, daca accepti o putere mai mica, este un vis. In plus este si mult mai usor. In final este o chestiune de preferinte.

Vezi postareajetix, la Jan 6 2011, 10:04 AM, a spus:

Si mai e un lucru, n-am mai zburat cu un termic pana acum... :)

Deci este momentul sa parasesti viata sterila traita in eprubeta si sa pasesti in lumea reala cu fum, ulei, zgomot si mult fun.

Multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 January 2011 - 02:04 PM

0

#37 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 06 January 2011 - 06:40 PM

LA & AX=?
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

#38 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 06 January 2011 - 06:54 PM

Serii motoare OS, LA - ieftine, AX - scumpe, dar toate sunt bune (desigur, exista diferente si in performante pe langa diferenta de bani).

Link seria LA
Aici e toata seria OS engines, AX, FX, LA etc.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 06 January 2011 - 06:59 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#39 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 06 January 2011 - 06:55 PM

Cei de la OS Engines produc la 2 T motoarele in vreo 3 serii (cele mai importante pe care le stiu eu):
- seria LA: sunt cele mai ieftine si au o culoare albastra
- seria FX: nu stiu daca se mai fabrica
- seria AX: sunt cele mai bune si au inlocuit FX, sunt insa ceva mai scumpe.

Daca esti dispus sa iei OS iti trebuie un OS 46 LA sau OS 46 AX (sau FX).

Poti sa incerci si cu un motor de la alt producator, gen ASP sau MAGNUM. Te costa mai putin dar de multe ori e loterie pentru ca permanent va trebui sa umblii la reglaje, sau nu va porni decat la demaror sau sa aiba alte hibe.



Sorry, cred ca am postat aproape in acelasi timp cu raspunsul lui Protheus.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 06 January 2011 - 07:02 PM

0

#40 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2011 - 07:05 PM

O mica precizare. Seria LA a avut, mai putin carburatorul si toba de espament, culoarea natur sau albastra. Eu le am pe toate natur. Acum OS nu mai fabrica decat natur.
O optiune interesanta este si OS .65LA:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXPUE1&P=0
Multa bafta.
0

#41 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 06 January 2011 - 07:44 PM

Multumesc pentru precizari.
Optiunea mea se indreapta catre un Magnum XL-46S ABC de 7,5cc. Pentru inceput, in afara pretului scazut, cred ca e potrivit pentru a ma obisnui si testa un termic.
O "decodare" a literelor din codul acestui motor?
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

#42 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 06 January 2011 - 11:29 PM

ABC tine de materialul pieselor, piston aluminiu ( A ), cu cilindru din alama - brass ( B ) - placat cu crom - chrome ( C ), care este, cred, si cea mai utilizata combinatie in motoarele noastre modelistice.

XL e seria lor, 46 din cate tin minte, inseamna 7.5cc, in inchi (0.46 ci), S - habar n-am, tot de serie cred.


(Link cu unele combinatii folosite, in loc de ABC)

Aceasta postare a fost editata de protheus: 06 January 2011 - 11:34 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#43 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 January 2011 - 03:28 AM

Diferenta de pret este semnificativa? Magnum are tendinta de a umfla, scriptic, puterea motoarelor sale. In plus sunt mult mai grele decat un OS LA. Cam dublu. Sincer, nu cred ca este o idee buna sa surubaresti tot timpul in faza de aprentisaj, spun si eu. Un LA este si, cat de cat, rezonabuil ca pret dar si extrem de iertator si prietenos. Pe el scrie "Japan", lucru rar astazi.
Multa, multa bafta.
http://pics.towerhobbies.com/imagel/o/losmg0066.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 January 2011 - 03:31 AM

0

#44 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 07 January 2011 - 08:33 PM

Gata, am luat motorul. Nu trageti concluzii ca nu as fi tinut cont de sfaturile voastre (pentru care va multumesc inca o data) dar au fost la mijloc alti termeni de care a trebuit sa tin cont.

Mai am insa unele intrebari si cred ca nu vor fi ultimile...
- producatorul a dat din constructie unghiul motor din panel sau trebuie sa fac eu acest lucru?
- batiul nu are gaurile de prindere a motorului acesta potrivindu-se cu umerii exact pe portiunea cu striatii, acele gauri le dau eu?

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  10.jpg (97.6K)
    Number of downloads: 27
  • Fisier atasat  11.jpg (75.46K)
    Number of downloads: 28

Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

#45 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 January 2011 - 09:10 PM

Nu ti-a dat si manual ? Daca nu atunci fi antena :
E gandit astfel : se aseaza motorul pe batiu la o distanta de panoul de foc asa incat daca ii pui si capota sa vina elicea si eventaulul con la 3-4 mm de capota.
Peste " talpile " motorului se aseaza doua placute de tabla ( de fier ) care ar trebui sa fie in pungulitele de la avion si o sa vezi ca alea pica pe gauri, si le strangi pana ele vor presa
peste " talpile " de la corpul motorului si il vor fixa rigid. Strangi bine chiar daca acele tablite se vor indoi . Striurile au rolul ca el ( motorul ) sa stea bine fixat si sa nu alunece.

Daca vrei poti da si alte gauri numa sa nu pice una langa alta si sa subrezesti batiul . Dupa ce fixezi motorul pui si tu o rigla cat mai lunga dinspre coada spre bot chiar pe axa avionului ( longitudinala - masori stanga dreapta pe toata lungimea sa fie egale ) si vezi daca privind de deasupra modelului , axul motorului se abate fata de rigla catre varful sau ( al axului ) . Daca DA atunci ai unghi si asa ar trebui sa fie . Unghiul oricum se mai poate ajusta dupa primul zbor, dupa al doilea .... dupa al n-ulea zbor in care se fac trimari si reglaje ( unghi, G, etc )

Poti face asta foarte profi daca ai un prieten topometrist si care sa aiba un teodolit cu laser ! - e exagerat dar se poate ! - risti ina sa iti spuna ca ai avionul stramb pe nus' ce axa !

Baga mare in continuare !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#46 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 07 January 2011 - 09:30 PM

Am pus toate antenele pe tine si sa stii ca am ceva la capitolul asta (vezi semnatura)...

Sincer vazusem acele tablite in setul de la avion dar sa ma bata cineva daca mi-am inchipuit la ce folosesc. Am si verifica, ca Toma necredinciosul, si se adevereste tot ce ai spus, gaurile se potrivesc pe cele care sunt pe batiu.

In ceea ce priveste manualul primit la model i-as acorda nota 2 din 10 . Am facut comparatia cu cel primit la Easy Glider Pro si nici nu se compara cu acesta in care sunt date cote, desene si mai tot ce este necesar pentru a finaliza modelul. De aia trebuie sa intreb in stanga si-n dreapta...

Aceasta postare a fost editata de jetix: 07 January 2011 - 09:31 PM

Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

#47 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 January 2011 - 10:13 PM

Vezi postareajetix, la Jan 7 2011, 09:30 PM, a spus:

Am pus toate antenele pe tine si sa stii ca am ceva la capitolul asta (vezi semnatura)...

Sincer vazusem acele tablite in setul de la avion dar sa ma bata cineva daca mi-am inchipuit la ce folosesc. Am si verifica, ca Toma necredinciosul, si se adevereste tot ce ai spus, gaurile se potrivesc pe cele care sunt pe batiu.

In ceea ce priveste manualul primit la model i-as acorda nota 2 din 10 . Am facut comparatia cu cel primit la Easy Glider Pro si nici nu se compara cu acesta in care sunt date cote, desene si mai tot ce este necesar pentru a finaliza modelul. De aia trebuie sa intreb in stanga si-n dreapta...


Nu e cu rautate ! Mai glumim si noi pe frigul asta , caci altfel eram pe afara si nu mai pierdeam timpul in fata monitorului !
Oricum ... cand vei mai dori un model sa te feresti de Jamara, CmPro si poate si altele . Nu neaparat pentru manuale si in special pentru modele care sunt mai putin bine facute ( in principal prea grele = caramizi cu aripi ).

P.S.

Eu cand mai ma uit dupa vre-un model ( exceptand cele scale ) caut sa aiba anvergura aproape egala cu lungimea ( altfel aca modelul este scurt vine mai in valuri la aterizare - exclus pentru pilotii foarte avansati care pot zbura mai orice dar si ei o simt numai ca o pot controla mai bine ).

Spor la construit si atentie la rodat motorul ! - in primul rand carburant bun ........... Cool Power 10 % !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#48 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 07 January 2011 - 10:26 PM

Cam toate Piperele zboara de la bine in sus indiferent de producator.
Pana la urma sa fim seriosi e chiar un model ieftin; imi amintesc ca am dat 300 ron pe el nou, din magazin de aici, acum un an jumate. Si zbura super fun si super scale.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 07 January 2011 - 10:29 PM

0

#49 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 January 2011 - 10:43 PM

Vezi postareaMADA, la Jan 7 2011, 10:26 PM, a spus:

Gigi, nu te supara, dar nu cred ca o sa gasesti vreodata un Piper la care anvergura sa fie egala cu lungimea fuselajului. Si cam toate Piperele zboara de la bine in sus, chiar si asa cu cele doua dimensiuni "disproportionate".
Pana la urma sa fim seriosi e chiar un model ieftin; imi amintesc ca am dat 300 ron pe el nou, din magazin de aici, acum un an jumate. Si zbura super fun si super scale.


Nu ma supar , dar am vazut la teren situatia modelelor mai scurte . Avea si Teo un Piper si la zburat Florin 100% venea jale la aterizare ( o zi intreaga sau doua au tot bibilit la CG )
Nu fila nici sa il bati ... cum trageai putin cum o lua in sus , cum il lasai cum se repezea in jos si pana il puneai jos topaia ca toate alea si se cam termina cu o frumoasa capotare.
Sa schimbat cand la luat pe cel de la H9 care e mai mare si mai ca lumea !
Mai avea cineva un Edge cu aceasi diferenta mai mare intre cele doua dimensiunisi avea acelasi comportament inclusiv in zbor cu excepia faptului ca nu capota avand bechie.
Nu zic ca nu se pot zbura, doamne fereste , dar nu fileaza ca un planor , sau un F3A la aterizare ceea ce ar fi de preferat .
Posibil sa difere si de la model la model si clar de la pilot la pilot.

P.S.

Referitor la pret asa am gandit si eu la inceput ...... si dupa ce am luat 3 trompete de 5 mil bucata am constatat caci cu cele 15 mil puteam sa iau o super scula. Alea trei numai belele mi-au creat ( grele, vitezomane, strambe , de pe folie se lua o chestie transparenta si naparlea ca sarpele ... ) cand m-am sau mai bine zis m-au luminat si pe mine alti colegi deja .......era gaura mare in buget !

Dar sa asteptam impresiile proaspatului beneficiar de Piper ! Ii dorim multa bafta si sa il zboare muuult timp de acum si sa ii aduca numai satisfactii .... pana s-o plictisii de el !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 07 January 2011 - 10:44 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#50 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 08 January 2011 - 10:51 AM

Piperul ala al lui Teo, care topaia la fiecare aterizare, avea un tren de aterizare rigid, din platbanda de aluminiu sau duraluminiu (sunt poze prin review-uri), era absolut normal sa se comporte cum spuneai.
Nu fac apologia modelelor ieftine (nici nu cred in asa ceva) dar jetix l-a primit cadou si daca il asambleaza asa cum trebuie o sa zboare ok.
Pe cel de la Hangar 9 l-am avut si eu; are incarcare mai mare comparativ cu asta.
0

#51 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 08 January 2011 - 07:09 PM

Cum o fi de acum l-am luat. Voi vedea la primavara cum zboara... Urmatorul va fi poate mai reusit. Iar in ceea ce priveste rodajul astept o zi cu o temperatura mai omeneasca. Tot la 10% m-am gandit si eu...
Cum am mai spus am de gand sa schimb trenul de aterizare cu unul de carbon, care are caracteristici de elasticitate mai bune eliminand acea topaiala de care vorbeati.
Nici mie nu imi este usor sa ma obisnuiesc ca lungimea sa fie mai mica decat anvergura, dar se constituie ca o experienta care sper ca va fi benefica.
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

#52 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 January 2011 - 07:14 PM

Rodajul la OS, este pe model, un rezervor, cu amestec bogat. Pe urma la zbor. Se face cu carburantul pe care il vei folosi dupa aceea. 10% este ok. Mare, mare atentie la procentul de ulei. Este cel mai important lucru. Pentru LA trebuie, minim, 18%. Daca are si un mic procent de ricin si mai bine. Asa scrie in manual si nenea OS stie ce spune.
Scuze pentru insistenta. Cu ceea ce vei roda cu aceea vei zbura si dupa aceea. Daca schimbi carburantul trebuie sa refaci rodajul.
Multa, multa bafta.

PS. Daca ceea ce ai tu nu are suficient ulei, adaugi:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXS623&P=ML
sau, daca nu are ricin de loc:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXS622&P=ML

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 January 2011 - 07:24 PM

0

#53 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 28 January 2011 - 10:17 AM

Poate imi explicati si mie de ce rodajul sa se faca pe model si nu pe un stand oarecare?
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

#54 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 28 January 2011 - 10:24 AM

Vezi postareajetix, la Jan 28 2011, 10:17 AM, a spus:

Poate imi explicati si mie de ce rodajul sa se faca pe model si nu pe un stand oarecare?


Il faci unde vrei ! Nu toata lumea are stand sau posibilitatea sa improvizeze unul , cu rezervor, cu un servo de acceleratie etc !

Se prefera pe model ca sa nu montezi demontezi motorul , vezi totodata si daca rezervorul este pus corect ( nu sifoneaza sa inece motorul sau nu este pus prea departe si nu ajunge carburantul in conditii O.K. sau ...) ai ocazia sa vezi si daca nu se slabeste ceva in timpul rodajului si astfel ai posibilitatea sa remediezi ( daca il rodezi pe banc tot ar fi bine sa mai dai un rezervor pe model cu el la sol sa nu ai surprize in aer ca pleaca motorul de pe avion ) !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#55 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 January 2011 - 05:38 PM

In plus standul este prea rigid. Au fost motoare, in special benzinare, care s-au distrus din cauza incapatanarii de a le roda pe stand. Modelul mai amortizeaza din vibratii.
Dupa mine, standul, este necesar celor care nu au intentia de a zbura, ci, doar, placerea de a auzi motorul functionand...parea mea. Nu vad nici un avantaj la stand.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 January 2011 - 05:39 PM

0

#56 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 29 January 2011 - 07:04 PM

Un mic avantaj ar fi ca nu mai stai ghemuit pe vine langa model sa butonezi la surubul de Hight - mai ales de la o varsta !
Ar mai fi si faptul ca daca ai un benzinar mare catre foarte mare mai evizi din zdruncinaturile pe care le preia modelul de la vibratii pe perioada rodajului
stiut fiind ca in rodaj reglajele sunt mai pe bogat si motorul nu toarce chiar asa rotund ci mai da cu " barosul " in structura !

Producatorii de motoare recomanda direct pe model sau stand DAR cu amortizoare de soc !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#57 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 January 2011 - 11:58 PM

Pentru cei care au burta mare s-a gasit o solutie:
http://lh6.ggpht.com/_T4Kdx-klT0E/S_Bw2CPxCbI/AAAAAAAACFA/Z25QEqLYpvE/s800/DSCN7143.JPG
In rest, este, bineinteles, doar, o chestiune de gust. Mai simplu, ieftin, conform manualelor, productiv si ce-o mai fi, este pe model...parea mea.
Multa, multa bafta, zburatorule.
0

#58 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 11 February 2011 - 04:30 PM

Are cineva schite, imagini, detalii sau sfaturi pentru sistemul cu cablu ce ancoreaza rotile la Piper? Documentatia celor de la jumara de unde am modelul e sub orice critica, fara niciun detaliu in aceasta privinta.

cu multumiri, Jetix

Aceasta postare a fost editata de jetix: 11 February 2011 - 04:30 PM

Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro