Aici vedeti imaginea prelucrata si contururile obiectelor pe care le ghicesc eu acolo subliniate cu negru.
Se vad, de la stanga la dreapta, tunul principal al canonierei, despre care nu am nici un fel de informatii si nici nu sunt sigur ca am subliniat corect tot ce vad acolo. O sa va rog, prieteni, sa cautati pe net imagini de tunuri navale pana gasim ceva asemanator... daca exista.
In partea de jos, un element interesant, se vede segmentul unui catarg "agatat" la tribord; ceea ce vedeti este exact portiunea superioara si cruceta!
In fata tunului, un ofiter in tinuta de mare gala sta degajat cu mainile sprijinite in sabie, in timp ce in dreapta lui doi marinari stau in pozitie de drepti in fata catargului.
Un al treilea marinar sta cu picioarele pe o cutie de materiale de matelotaj (care ar putea la fel de bine sa fie un colac de parame). Se tine cu mana dreapta de tendaletul de langa el.
In mijlocul imaginii, elementul despre care vorbeam, o scara de acces ridicata in pozitie de mars. Se vad clar cele patru trepte si podestul inferior din gratar de lemn, acum ridicat in pozitie verticala. Podestul este "agatat" de restul scarii prin intermediul unor bare subtiri din metal, care in poze nu sunt vizibile din cauza rezolutiei scazute.
Marinarul din dreptul scarii sta cocotat pe partea superioara a ei si se tine cu mana stanga de gruie.
In drepta scarii, o baba, dupa care se vede clar parapetul de metal de la prova navei, si care vine cam pana la genunchiul marinarilor. Se vede ancora intr-o pozitie inclinata, dar nu stiu cum sta ancora agatata acolo (o varianta ar fi sa fie legata cu un lant de parapet dar echilibrul ei mi-ar parea cam instabil astfel. Marinarul din stanga ancorei sta cu mana exact pe traversa ei superioara. In spate se vede gruia ancorei, iar lantul ei atarna liber in bordul navei. Imediat in spate, un ultim marinar sta cu picioarele pe parapet. Remarcati ca parapetul este suficient de solid ca sa-i sustina greutatea fara a se indoi, deci este un parapet realizat din bara groasa de alama sau de otel si nu un fir subtire intins intre montanti!
In dreapta lui, inca un tendalet care are si o intaritura spre punte. Marinarul se sprijina cu cotul de aceasta intaritura si eventual se agata cu mana dreapta de firul tendei. Bineinteles, firele nu sunt mereu vizibile si sunt "ghicite" doar in unele portiuni.
In spatele marinarilor se vad doua straiuri care sustin catargul trinchet spre punte. Pe cel dinspre prova se vede si un drapel -pare chiar tricolor!
Bineinteles, tot ce am subliniat aici este la faza de "ghiceala". Nu am inca pretentia ca am inteles complet cum functioneaza scara, de exemplu. Tocmai de aceea am decis sa va postez aici acest desen si sa va cer ajutorul. Astept pareri!