Canoniera Fulgerul, 1873 Incerc sa adun informatii despre ea.
#68
Postat 25 October 2007 - 12:01 PM
Asa aflam ca Fulgerul a fost utilizat si ca vas de placere pentru clubul local de nudisti? :D :D :D
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=post&id=179753
#69
Postat 25 October 2007 - 02:46 PM
#70
Postat 27 October 2007 - 02:54 PM
http://ro.wikipedia.org/wiki/Fulgerul
Aştept propuneri de imbunătăţire.
#71
Postat 28 October 2007 - 07:53 AM
Kaboom, la 27 Oct 2007, 14:54, a spus:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Fulgerul
Aştept propuneri de imbunătăţire.
frumos...
credeam ca v-om vedea mai multe poze acolo
#73
Postat 29 October 2007 - 10:01 PM
Esti prea modest, contributia ta este la fel de importanta!
Claudiu, in ceea ce priveste pozele "Fulgerului" ar trebui sa stii ca nu exista prea multe, eu cunosc de toate vreo trei imagini diferite, din care doar doua sunt cu nava in prim-plan astfel incat sa se vada detalii semnificative de pe punte. Cea postata pe Wikipedia este una dintre cele doua, si este un scan cu rezolutie mare a unei poze originale din colectia mea, care este o asa numita "copie contact" adica filmul negativ s-a pus direct peste hartia fotosensibila, s-a expus la lumina si astfel s-a obtinut o imagine pozitiva. Deci detalii mai multe decat vezi pe poza scanata nu se pot observa in realitate nici cu lupa, fiindca suntem la limita granulatiei hartiei...
#75
Postat 30 October 2007 - 09:42 AM
Poate ca exista vreun pasionat din Galati care s-a gandit sa faca o poza a tancului respectiv de combustibil si noi nu stim sa dam peste el. Sau mai exista poze facute, dar cine stie prin ce sertar zac, iar noi ne "dam de ceasul mortii" aici.
De asta zic ca e importanta orice picatura, si trebuie cotrobaite sertarele bunicilor si podurile vechi, fiindca nu se stie peste ce comori poti da acolo! Este la fel si cand vine vorba despre locomotive vechi sau trenuri, sau masini, sau cladiri vechi. Toate fac parte din ceea ce s-ar chema "patrimoniu cultural national" si este pacat cand asemenea lucruri se pierd.
Ca sa nu mai vorbesc despre planurile crucisatorului "Elisabeta" care exista si azi intr-o colectie particulara, insa inaccesibile "muritorilor de rand"!
Nu, nu-mi spune ca pentru "Elisabeta" exista planurile domnului Craciunoiu. Acele planuri sunt tot o compilatie; domnia sa nu a avut la indemana decat o vedere laterala copiata destul de stangaci, in creion, dupa niste planuri originale care se pastrau in santierul naval din Turnu Severin. Arhiva acestui santier a fost insa inundata in 1971 si atunci s-au transformat intr-un "terci" toate planurile. Nu s-a pastrat nimic.
O alta copie a planurilor "Elisabetei" exista prin anii '60 intr-un fiset al Amiralitatii la Mangalia. Nimeni nu mai stie pe unde mai sunt... s-a ales praful si de ele. Aviz amatorilor, cam asta stim noi, romanii, sa facem cu asemenea valori!
#76
Postat 31 October 2007 - 03:04 PM
Eu am primit un mail de la el, referitor la vaporul DECEBAL...trag concluzia ca intra si pe aici, sau pe cartula.ro/forum
#79
Postat 02 November 2007 - 10:56 PM
http://ro.wikipedia.org/wiki/Fulgerul
#80
Postat 03 November 2007 - 11:47 AM
1861 Romania
canoniera cu zbaturi,
Initial vaporas pentru transportul sarii pe Siret, construita in 1858 de santierele navale din Klosterneuburg, masina cu abur construita de atelierele Florisdorf (ambele langa Viena) pentru postelnicul Ciocan. Denumita initial "Printul Conachi Vogoride". Reparata si transformata de santierele "Mayer" din Linz in 1861, devenind prima nava de lupta a Principatelor Unite
1865 Stefan cel Mare
yacht domnesc cu zbaturi
construit de santierele "Mayer", Linz
1874 Randunica
salupa torpiloare cu scondru
construita de Yarrow, Poplar Docks, London
1880 Grivita
canoniera fluviala
construita de Stabilimento Technico Triestino, Trieste
1882 Mircea
Bric, nava scoala
construit de Thames Iron Works and Shipbuilding Co. Orchard Yard, Blackwall,
cu numarul de santier 95g
1882 Rahova, Smardan, Opanez
salupe canoniere de politie fluviala
construite de Thames Iron Works and Shipbuilding Co. Orchard Yard, Blackwall,
cu numerele de santier 96g, 97g, 98g
1882 Alexandru cel Bun
puitor de mine fluvial
construit de Thames Iron Works and Shipbuilding Co. Orchard Yard, Blackwall,
cu numarul de santier 99g
1882 Soimul si Vulturul
torpiloare cu scondru
construite de Yarrow, Poplar Docks, London
cu numerele de santier 588 si 591
1882-1883 Sentinela, Poterasul, Pandurul, Granicerul, Veghetorul
salupe de politie fluviala
construite de Yarrow, Poplar Docks, London
cu numerele de santier 585, 586, 587, 629, 630
.................................................
1887 Bistrita, Oltul, Siretul
salupe de graniceri
construite de Thames Iron Works and Shipbuilding Co. Orchard Yard, Blackwall,
cu numerele de santier 68h, 69h, 70h
1888 Elisabeta
crucisator protejat cu punte cuirasata
construit de Armstrong & Mitchell, Elswick Yard, Newcastle upon Tyne,
cu numarul de santier 517
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 03 November 2007 - 11:48 AM
#81
Postat 03 November 2007 - 01:17 PM
#83
Postat 04 November 2007 - 11:17 AM
Daca tot ziceai ca ai schimbat niste mesaje de E-mail cu domnul Craciunoiu, ai putea sa-i reamintesti, poate isi face timp sa gaseasca poza. Si pe mine m-ar interesa foarte tare! Evident ca nu-i bai daca ai inceput si cu Randunica. La cat de "terra incognita" sunt toate.... :(
#84
Postat 05 November 2007 - 10:47 AM
Oare in numarul din revista tehnium sunt si poze cu fulgerul, si daca le postam pe forum, poate ne cauta cu o citatie :) ....si atunci putem coresponda mai bine
Oricum astept in posta in fiecare zi, "pachetul" de la prietenul din australia...si poate gasesc acolo si revista MRB, unde sunt cateva poze interesante.
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 05 November 2007 - 10:50 AM
#85
Postat 08 November 2007 - 09:46 AM
#86
Postat 08 November 2007 - 12:21 PM
plus stie cineva cum se scrie in ruseste "velicki kniyaz nicolay"...dar cu literele lor
#88
Postat 15 November 2007 - 11:07 PM
Simplu, te duci la un centru de copieri serios de genul reprezentanta xerox si le scanezi.
Sau...la centre mai cuminti, dar le scanezi pe bucati !
Oricum , ai nevoie de un scaner profesional
Apropo, mai sunt si firmele astea de publicitate care fac bannere si alte afise , unde ai sansa sa gasesti asa ceva
#90
Postat 16 November 2007 - 09:43 AM
La scara 1:20 un metru din realitate este reprezentat prin 5 cm pe plan.
Daca micsorezi planul la 40% inseamna ca un metru din realitate va fi reprezentat prin 5 x 0.4 =2 cm pe plan, adica scara 1:50. O scara absolut "naturala" in modelism, de altfel, si nu numai. Planurile caselor se realizeaza in mod uzual la aceasta scara, iar planurile navelor incepand din perioada victoriana in Marea Britanie se realizau de cele mai multe ori la scara 1:48, care este foarte apropiata.
Inca o sugestie: inainte de a copia planul, e bine sa desenezi pe el cu un creion 0.5 un caroiaj de patrate de 5x5 cm (corespunzand unui metru din realitate) pentru ca toate copiatoarele astea mari au prostul obicei sa deformeze putin planul, in special pe lungime, si de asemenea uneori nu micsoreaza exact cu proportia dorita de tine. In ambele situatii, acel caroiaj te va ajuta sa iti dai seama de deformari!
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 16 November 2007 - 09:46 AM