Modelism - RHC Forum: Canoniera Fulgerul, 1873 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 13 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »

Canoniera Fulgerul, 1873 Incerc sa adun informatii despre ea.

#241 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 02 July 2009 - 02:32 PM

As fi si eu bucuros sa termine Victorian planul, dar ma tem ca o sa mai dureze ceva timp.

Pana atunci cred ca am gasit ceva interesant referitor la acele colivii, binenteles cautand ancore...si corvete cuirasate din anii 1870...

Dar sa revin la acele colivii si forma lor "speciala"...dupa cum spunea Kno3, in fotografia ce am atasat-o eu cu acele colivii nu se vedea nici un "capac"...care sa impiedice apa de mare sau de ploaie sa intre in cala. Dovada am gasit-o in aceste poze ale unui torpilor francez care are la pupa o asemenea colive si care are o forma de cort. cu alte cuvinte colivai aceea era doar scheletul...dar mai bine va las pe voi sa priviti.

DAR NU M-AR MIRA CA ACESTE COLIVII SA FIE "CABINE DE VOT"... :) :( http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

PS.."cat priveste un model demn de urmat in privinta formei provei vasului, este torpilorul francez "Ouragan"...lanasat la apa in 1888"

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1196834389.jpg
  • Imagine atasata: iuuhfzk8kic4mn3s83_forum_marine_1.jpg
  • Imagine atasata: j208adhs42lqj0vri6_forum_marine_2.jpg

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 02 July 2009 - 02:43 PM

0

#242 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 02 July 2009 - 07:03 PM

[quote name='Victorian' date='Jul 2 2009, 10:53 AM' post='313121']
Mai ramane nelamurita povestea provei, unde nu-mi este clar totusi cum sta ancora agatata de bordaj asa ca am sa te rog sa te uiti mai bine in poza aceea a ta "confidentiala" si sa-mi spui ce vezi acolo. Exista niste suporti metalici sau ancora e pur si simplu "agatata" de parapet cu niste lanturi? Cum sta nara de ancora fata de mulura inferioara? in copiile proaste ale pozei pe care le am eu se vede ca si cum profilatura narii de ancora ar fi tangenta mulurii, sugerandu-mi ca lantul ancorei se taraste pe punte pana la cabestan.

Salut Victorian,

In primul rand poza nu este confidentiala, ci doar nu-mi apartine.
In poza respectiva ancora este asezata cu fusul oblic (unghiul este de aproximativ 45'), inelul se afla mai sus decat suprainaltarea de la prova, diamantul ancorei este putin sub mulura, palmele ancorei sunt sprijinite pe exteriorul bordului ( cea inferioara) si pe suprainaltarea prova cea superioara; traversa este jumatate deasupra puntii, jumatate in afara bordului, am impresia ca se sprijina pe suprainaltare.Proiectia ancorei pe fondul bordului navei (negru) si interventia unui "artist" cu pensula estompeaza detaliile.Cred ca este un sistem similar cu cel folosit la canoniera GRIVITA, numai ca exact invers:
GRIVITA- ancora este in pozitie de repaos de-alungul bordului, traversa este complet in afara navei,sprijinita pe bord, se observa o parama care sustine capatul superior al traversei, agatata de un tachet fixat pe copastie, unul din brate se sprijina pe copastie in dreptul palmei, celalalt brat este in afara bordului.
FULGERUL- cred ca exista o parama care leaga palma superioara a ancorei de un tachet aflat in spatele suprainaltarii prova.
Cat despre "Cum sta nara de ancora fata de mulura inferioara?"- atat nara ancorei, cat si mulura au fost "lucrate" cu pensula, asa ca ramane la aprecierea ta!
Atasez si un desen facut de mine "la foc automat".
Spor la treaba!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture.jpg

0

#243 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 06 July 2009 - 09:31 AM

Va multumesc tuturor pentru ajutor!

@ Claudiu, pozele gasite de tine sunt excelente pentru a lamuri toate intrebarile pe care le aveam apropo de nava Fulgerul, inclusiv utilitatea reala a "coliviilor". Evident ca acel cort de la pupa poate sa fie foarte bine o "cabina de vot". O rezolvare extrem de simpla si de eficienta pentru a oferi un pic de intimitate in conditiile unei nave mici si aglomerate. Asa cum spunea si Mugur, pana in zilele noastre pe unele nave conditiile sanitare sunt mai degraba precare, aceste nave fiind destinate altor scopuri decat calatoriilor de placere. In privinta mirosurilor, nu aveti de ce sa va faceti griji: Marina Regala Romana era recunoscuta pentru curatenie; ofiterii aveau uniforma de gala de culoare ALBA si nu era o exagerare ca pe puntea bricului Mircea de exemplu puteai sa dormi linistit imbracat in uniforma de gala fara riscul de a-ti murdari mansetele sau genunchii. Bineinteles, asta se facea cu multa truda din partea marinarilor, pentru ca ei erau cei care isi zdrobeau genunchii frecand puntea zi de zi.

@ Mugur: multumesc de lamuriri suplimentare. Chiar ma minunam de culoarea alba a narii de ancora si a intariturii de gurna. Rezulta ca mana lunga a mafiei retusarilor de poze a lovit si aici :lol: Retusarile nu se faceau pe poza, ci direct pe film cu penita si tus negru, iar "adnotarile" respective deveneau albe pe hartie; bineinteles dupa un asemenea procedeu barbar imaginea este compromisa pentru studiul unui modelist care incearca sa numere hublouri sau sa vada detalii.
Uita-te totusi in imaginea principala, cea pe care ne chinuim s-o deslusim mai bine. In mod ciudat acolo nu se vede fusul ancorei, se vad doar bratele ei ca o alcatuire in forma de semiluna. De aceea am zis eu ca ancora seamana cu o ancora patent, ceva oarecum asemanator unei ancore Marell, dar mai degraba asemanator unui desen de ancora gasit intamplator pe net:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Ancora_Marell_1850.jpg
  • Imagine atasata: Ancora_tedesca_del_1800_de_www_webalice_it_cherini_ancore.jpg

0

#244 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 06 July 2009 - 08:49 PM

Buna seara,

Bune cele doua exemple ale acelor ancore atasate aici si cred ca o sectiune a unei nave (ancora) gasita pe net, ar trebui sa rezolve intr-o anumita masura problema noastra.

Ca sa am un punct de plecare in cautarea mea am folosit ca model ancora desenata de Mugur, care cred ca e cea mai apropiata de adevar. Tot in sprijinul acestei idei am gasit si o poza a unei canoniere (Alerta), de dimensiuni asemanatoare cu cele ale fulgerului si la care se poate observa acest tip de ancora.

O seara buna

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: untitled.JPG
  • Imagine atasata: sp_alerta.gif

0

#245 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 06 July 2009 - 10:12 PM

[
In mod ciudat acolo nu se vede fusul ancorei, se vad doar bratele ei ca o alcatuire in forma de semiluna. De aceea am zis eu ca ancora seamana cu o ancora patent, ceva oarecum asemanator unei ancore Marell, dar mai degraba asemanator unui desen de ancora gasit intamplator pe net:
[/quote]


Salut Victorian,

Ancora este cat se poate de amiralitate; fusul ancorei este perfect vizibil, ca si jumatate de traversa.

Spor la treaba!
0

#246 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 03 August 2009 - 03:11 PM

Domnilor,

Am in fata nr. 243/1983 al revistei "Le modèle réduit de bateau", cel cu Fulgerul. Pe langa fotografia cunoscuta din laterala, la parada (cea fara bompres, de pe Wikipedia, descrisa a fi din 1905), mai arata si o versiune destul de buna a fotografiei cunoscute vasului dinspre prora, cea cu hublouri retusate grosolan, descrisa a fi din 1884. In ea se vad foarte clar doua lucruri:
- Ancorele erau din cele banale de tip amiralitate, ceva mai scurte decat inaltimea unui om. Cea de pe stanga se vede clar, in pozitie oblica, agatata de macara si cu lantul iesind pe "nara" din parapet.
- Bompresul nu trece prin parapetul de la prora, ci pe deasupra lui, practic e sprijinit de varful navei.
- Chiar in spatele bompresului se vede structura alba, zisa WC. Nu e prea clara in fotografie, asa ca nu se prea poate spune ce e. Are inaltimea unui om.
- Se vede tromba de aerisire din fata catargului, mai inalta cu un cap decat un om.

Fiind multa lume pe punte, nu se disting tunul/turela si nici cabina.
0

#247 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 03 August 2009 - 10:49 PM

OOOOOOOOOOOOO...dupa lupte seculare a ajuns in sfarsit revista la tine, dar dupa cum ne povestesti banuiesc ca nu o sa vedem nici o poza...si ajungem iar la povesti...
0

#248 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 04 August 2009 - 11:16 AM

O sa scanez poza, dar dar tie nu ti-o dau :(
0

#249 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 04 August 2009 - 02:21 PM

¿Estamos en pie de guerra?
Hac...eu...eu cu cine votez?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 12660.gif

Aceasta postare a fost editata de frigate 264: 04 August 2009 - 02:22 PM

frigate 264
0

#250 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 04 August 2009 - 10:16 PM

No iaca paguba-n ciuperci... :blink: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/huh.gif :) :huh:

Dau eu si de poza aia...
0

#251 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 05 August 2009 - 11:12 AM

Domnilor, atasez poza despre care vorbeam mai sus. Claudiu, conform banuielilor tale... tu n-ai voie sa te uiti la ea... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fulgerul_3_sferturi_1.jpg

0

#252 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 05 August 2009 - 01:21 PM

:) :) :) :) ...nu am putut rezista si mi-am facut o fanta la masca sa trag cu ochiu...dar din cauza dimensiunilor mari ale fotografiei nu pot sa vad mai nimic.

Iar ancora care e pe "Fulgerul" cred ca am fotografiat-o vara asta pe undeva?...pe la muzeul marinei din Constanta...unde am mai abservat cateva lucruri interesante...

am vazut si macheta "Fulgerului" de acolo, aceea ce a fost prezentata de victorian...si tot acolo am mai vazut niste machete destul de interesante, dar care semanau foarte mult cu "Fulgerul" la nivelul modelarii...atunci mi-am adus aminte de "Nea Caisa" care a reconditionat "Fulgerul".

Referitor la fotografia de mai sus...se pare ca cei de la Muzeul Marinei...ar fi aruncat la cosul de gunoi acel poster imens care prezenta "Fulgerul", sau cel putin asa mi-a spus o doamna de acolo.

In alta ordine de idei...o modelare in photoshop ar aduce la iveala mult mai multe detalii decat pot fi observate la stadiul actual. Ca atare, Kno3, daca prin zona pe unde esti acum gasesti un scaner care poate sa scoata o fotografie scanata pe 16 biti si la rezolutie mare...o sa vezi ca si "cabina de dus" e realizata dintr-un cadru invelit in foaie de cort.

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 05 August 2009 - 01:31 PM

0

#253 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 05 August 2009 - 04:06 PM

O am si la rezolutie mai mare. Cine o vrea, sa ma anunte.
0

#254 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 05 August 2009 - 10:30 PM

EUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...ma abonez la fotografie...
0

#255 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 05 August 2009 - 10:50 PM

Citeste mesajul #248. :)

Aceasta postare a fost editata de kno3: 05 August 2009 - 11:05 PM

0

#256 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 05 August 2009 - 10:58 PM

Salutare,

As dori sa profit si eu de oferta, (in cazul in care nu e valabil si pentru mine ultima postare) :) .

Multumesc.
frigate 264
0

#257 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 07 August 2009 - 07:45 AM

Si dupa cum spuneam mai sus, priviti aici ancora fotografiata in curtea muzeului marinei din constanta si un tun Skoda, din 1907...dar care seamana destul de bine cu tunul nostru de pe "Fulger"

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 100_3752.JPG
  • Imagine atasata: 100_3745.JPG

0

#258 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 07 August 2009 - 11:29 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Aug 7 2009, 08:45 AM, a spus:

Si dupa cum spuneam mai sus, priviti aici ancora fotografiata in curtea muzeului marinei din constanta si un tun Skoda, din 1907...dar care seamana destul de bine cu tunul nostru de pe "Fulger"



Salut,

Nu imi dau seama prea bine de dimensiunile reale ale ancorei din cauza lipsei unui reper, totusi forma corespunde.
Cu greu pot gasi o asemanare intre tunul naval Skoda si cel de pe FULGERUL; MRB il identifica cu Nordenfelt de 55 mm md.1880.
Postez o fotografie cu un Nordenfelt 57 mm, 48 cal., md. 1880 aflat intr-un muzeu finlandez.Asemanarea afetului acestui tun cu cel din fotografiile cu FULGERUL este clara.
Interesant este de vazut cu ce armament a fost dotat FULGERUL intre demontarea turelei si instalarea tunul Nordenfelt, care cred ca a fost montat dupa razboiul de independenta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Nordenfelt_57_48cal_fulgerul.jpg

0

#259 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 08 August 2009 - 10:28 PM

Acum ma gandesc ca rau am facut poza aceea cu ancora...si nu mi-a trecut prin cap sa iau un reper...oricum din amintire pot sa aproximez dimensiunea ancorei, in jur la 1 m lungime, maxim...

Poate daca Victorian poate sa mai dea o tura pe la muzeu, sigur gaseste si ancora...e chiar viz-aviz de sopronul cu motoarele diesel, inainte de turela monitorului Lahovari, banuiesc, ca a lui era turela.
0

#260 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 11 August 2009 - 12:22 PM

Salutare baieti,

Kno3,

E grozava treaba si multumesc frumos pentru poza aceea; chiar daca nu e o rezolutie prea buna, e extrem de valoroasa nu numai pentru detaliile corpului, ci si pentru alte detalii, de exemplu de greement. Ce ma incurca putin este faptul ca nu vad si scara aceea care imi dadea atata de furca in vedere laterala, si pe care eu as fi considerat-o simetrica.

M-am uitat din nou la poza laterala din albumul marinei din 1902 si nu se vede decat una, cea din tribord.... Cealalta, daca ar fi, ar fi mascata de existenta acolo a tambuchiului.

Imi vine sa cred ca exista o singura scara, numai la tribord !!??

Chestia asta cu scarile asimetrice nu-i teoretic complet lipsita de logica, intr-adevar in mod traditional navele ancoreaza la cheu mai mult cu o latura, insa aceasta latura era... babordul. Obiceiul vine de pe vremea navelor vikinge, care aveau in mod traditional o rama-carma asimetrica situata la tribord; de aici vin denumirile bordurilor in limba engleza, unde tribordul se cheama "starboard" de la "steer-board" adica "bord de unde se conduce nava" in timp ce babordul este uneori denumit simplu "port" adica partea pe care de obicei este portul! Dar sa n-aiba scara taman pe partea unde de obicei e portul, eu chiar nu inteleg...

Nu in ultimul rand, se vede clar in aceasta noua poza pozitia "cabinei de vot" asa cum spuneam, pe puntea teugii. Intr-adevar, bompresul nu "iese" din varful etravei, de sub puntea teugii, ci este pozitionat deasupra ei, astfel incat cabina WC-ului este decupata pentru a permite bompresului sa iasa pe acolo. Nu va imaginati o cabina de WC extrem de elaborata, era pur si simplu o ghereta din lemn cu o scandura gaurita sub care se amplasa o galeata de tabla, care oferea un minim de intimitate echipajului, si asta numai in conditii de navigatie fluviala. In conditii de navigatie maritima putem numai sa ne imaginam cum se descurcau membrii echipajului, oricum intimitate nu prea aveau.

Sigur Claudiu,

Pot da o tura prin muzeu sa vad ancora aceea. Oricum, este o ancora obisnuita tip amiralitate cu traversa mobila tipica pentru secolul al XIX-lea. Mai important este sa apreciez dimensiunile ancorei la nava reala pe baza pozelei nou aparute.

Sincer, nu cred ca are sanse sa fie de la "Fulgerul"; cand corpul navei a fost transformat in tanc de combustibil nu cred ca i-au dat jos sistemul de ancorare fiindca, nava sau tanc, tot avea nevoie de babale, ancore etc. ca sa poata fi ancorat la tarm. Daca atunci in 1965 cand au dus totul la fier vechi s-ar fi gandit cineva ca este prima nava care a purtat pavilionul romanesc pe Marea Mediterana, n-ar fi salvat numai ancora, ar fi putut sa salveze toata nava! Sau macar sa fi facut mai multe poze... ;)
0

#261 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 11 August 2009 - 05:52 PM

Buna,

Victorian din cate am reusit eu sa observ cu lupa...ca nu am si varianta mai mare a pozei, am observat si eu ceva ce seamana cu o scara, la tribord. Cat despre "cabina de vot" eu am impresia ca nu este construita din lemn, ci mai degraba dintr-o panza infasurata in jurul unui cadru de lemn...acum nu stiu ce sa zic...poate ne lamuriti si pe noi mai bine.

In ceea ce priveste vechiul tanc "Fulgerul"...poate Mugur ne poate spune daca avea sa nu avea ancora.


Salutari

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 11 August 2009 - 05:53 PM

0

#262 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 11 August 2009 - 06:20 PM

Asta cu cabina din panza e posibil sa fie corecta. Si mie mi-a facut aceeasi impresie. Sau poate din tabla usoara si putin valurita?
0

#263 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 22 August 2009 - 10:53 AM

Salutare Kno3,

E foarte posibil ca acea cabina sa fie in realitate din panza intinsa pe un cadru din bare de alama, la fel cum erau si tambuchiurile de deasupra intrarilor prin punte. In definitiv nu trebuie decat sa ofere un pic de intimitate omului care foloseste spatiul respectiv, in schimb e bine sa fie cat mai usoara. In cazul acesta este foarte posibil ca de fapt tot aranjamentul respectiv sa nu fie o improvizatie romaneasca, ci chiar modul in care au rezolvat problema toaletelor constructorii navei.

De asemenea, extrem de interesanta poza tunului postata de Mugur aici... trebuie sa recunosc ca exista niste asemanari evidente intre ce ai postat si ce se vede in pozele "Fulger"-ului!
0

#264 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 18 January 2010 - 05:41 PM

Salut tuturor,

Mai sunt doua fotografii ale canonierei FULGERUL, proaspat aparute:
1.in varianta ponton, cu hublourile acoperite si cu puntea de lemn demontata ( cred ca fotografia a fost efectuata inainte de transformarea in tanc de carburant ); vederea este exceptionala: prim-plan, prova-tribord;
2.carte postala cu FULGERUL in serviciu, vedere prova-tribord, fotografiat dinspre larg.

Este imbucurator faptul ca mai apar surprize placute!
0

#265 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 19 January 2010 - 12:19 AM

Si le putem vedea, sau sunt secrete ca si forografia de mai sus care o are toata lumea( ma refer la cea postata de kno3) :rolleyes: ?

Aceasta postare a fost editata de frigate 264: 19 January 2010 - 12:21 AM

frigate 264
0

#266 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 19 January 2010 - 04:01 PM

Vezi postareafrigate 264, la Jan 19 2010, 12:19 AM, a spus:

Si le putem vedea, sau sunt secrete ca si forografia de mai sus care o are toata lumea( ma refer la cea postata de kno3) :angry2: ?


Fotografiile la care ma refer nu au mai fost publicate; eu am vazut exemplarele originale in colectia d-lui Cristian Craciunoiu (care lucreaza in prezent la o carte in care sunt prezente si navele romanesti din sec. XIX, cu planuri si fotografii INEDITE, ORIGINALE, RELEVANTE, etc....ex.: crucisatorul "ELISABETA" cu velele ridicate!).

O zi buna tuturor!
0

#267 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 20 January 2010 - 07:15 PM

Vezi postareaMUGUR, la Jan 19 2010, 05:01 PM, a spus:

....ex.: crucisatorul "ELISABETA" cu velele ridicate!...).


Ma bucur si sper sa fie ceva inedit, dar elisabeta cu velele ridicate, pentru mine personal nu e o noutate.
Speram doar sa nu fie cartea prea scumpa si redactia Revistei Modelism sa mai aiba si amabilitatea sa raspunda la mesajele trimise pe eMail, pentru ca prin alte parti asa se procedeaza. Cel putin un raspuns de politete daca nu ti se poate rezolva cererea.
Cele bune.
frigate 264
0

#268 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1084
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 21 January 2010 - 09:53 PM

Aveti idee cand apare cartea asta cu noile poze ale Fulgerului?
0

#269 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 22 January 2010 - 11:36 PM

Vezi postareakno3, la Jan 21 2010, 09:53 PM, a spus:

Aveti idee cand apare cartea asta cu noile poze ale Fulgerului?


Cartea inca nu a fost trimisa la tipar, este in lucru, asa ca este greu de anticipat un termen.
0

#270 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 28 January 2010 - 11:06 PM

Vezi postareaMUGUR, la Jan 18 2010, 05:41 PM, a spus:

Salut tuturor,

Mai sunt doua fotografii ale canonierei FULGERUL, proaspat aparute:
1.in varianta ponton, cu hublourile acoperite si cu puntea de lemn demontata ( cred ca fotografia a fost efectuata inainte de transformarea in tanc de carburant ); vederea este exceptionala: prim-plan, prova-tribord;
2.carte postala cu FULGERUL in serviciu, vedere prova-tribord, fotografiat dinspre larg.

Este imbucurator faptul ca mai apar surprize placute!



Referitor la acea carte postala...nu cumva acolo este reprodusa o pictura infatisand canoniera in mars pe marea mediterana...????? Cat despre restul chiar ca sunt vesti imbucuratoare, cel putin cartea de care spuneai in posturile anterioare.

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 28 January 2010 - 11:07 PM

0

Arata acest topic


  • 13 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu