Modelism - RHC Forum: Canoniera Fulgerul, 1873 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 13 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »

Canoniera Fulgerul, 1873 Incerc sa adun informatii despre ea.

#211 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 25 June 2009 - 08:42 PM

Vezi postareafrigate 264, la Jun 24 2009, 10:22 PM, a spus:

Azi in revista MRB nr.547/iunie 2009, am vazut un Fulger realizat de un francez, probabil dupa planurile din MRB, aparute intr-un nr. mai veci.Era destul de interesant si cred mai aproape de realitate ca cel realizat de german si cel de la MM.Era la o scara destul de mare, avand 1,25m, ca forme era ca cea vazute pe la modelele existente, avea doi arbori, fara turela in prova, doar tunul descoperit, dar parea destul de mare, fata de cum apare pe nava reala.Avea de asemenea in prova doua macarale, cate una in fiecare bord, patru la pupa, doua in fiecare bord ptr. cele doua barci de salvare.Nu avea acele "colivii" de metal si nici intrarile respective, avea cele doua tambuchiuri unul in prova si unul in pupa, si apareau cele trei hublouri, pe suprastructura, despre care s-a discutat atat.Pe punte nu apareau prea multe detalii, chiar din contra, doar o cutie de munitii langa tun.Pe pupa aparea numele cu alb,si drapelul tricolor la bastonul pupa.
Imi pare rau ca nu am poze, dar 5,80Euro nu mi-am permis, mai ales ca nici nu inteleg franceza.Daca apare in vreo revista spaniola o voi cumpara.Dar poate are cineva si poze de la" varianta" franceza.
Cele bune.


Revenind la modelul din MRB, adaug ca este construit dupa planurile publicate de MRB in 1983, si are incorporat un motor cu abur.Cred ca asa se explica dimensiunea la care e construit, 1,25m.
frigate 264
0

#212 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 26 June 2009 - 08:04 AM

Vezi postareakno3, la Jun 25 2009, 09:23 PM, a spus:

Intrebare: Cine a vazut si poate sa confirme existenta unui model al Fulgerului la Muzeul Militar din Bucuresti?



...Mugur spunea ca exista un model la muzeul militar national, probabil in acelasi loc unde se afla si macheta crucisatorului Elisabeta


@Frigate

Nu totdeauna dimensiunea unui model, este legata direct de atasarea cu un motor cu aburi...cel mai bun exemplu il poate da chiar Kno3, care a realizat o macheta a unui remorcher "Sf. Sisoe"...care are un motor cu aburi si e de dimensiuni acceptabile...daca nu ma insel 40-50 cm lungime. Toata constructia o poti vedea in sectiunea cu "nave civile"

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 26 June 2009 - 08:07 AM

0

#213 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 26 June 2009 - 09:29 AM

Claudiu,

Frigate cred ca spunea in sens invers... un model atat de mare (1.25 m lungime) in mod sigur are motor cu abur, fiindca un motor electric plus bateriile ar deveni prea mare pentru el!

Baieti, cred ca, privind alternativ poza din 1902 si vechea mea poza sepia, am dezlegat in mare misterul amenajarii dunetei:

Pornind de la pupa spre prova gasim acolo bastonul de pavilion, apoi doi suporti de tenda (cu o intaritura in forma de V inversat) sub care se vede o cutie ce ar putea sa fie un mic vinci asa cum se vede si in modelul de la Muzeul Marinei. Apoi urmeaza accesul principal sub punte ("fereastra ogivala") iar in continuare, lipit de ea, este un luminator din sticla ce are lateral, babord si tribord, doua coloane pentru mitraliere. Luminatorul nu se vede prea bine in poza de la 1902 fiindca este partial mascat de coloanele mitralierei si de suportii gruiei barcii din tribord. In plus, chiar in fata "ferestrei ogivale" se vede un cos de fum (care e posibil sa iasa chiar prin deschizatura tambuchiului) si peste el se suprapune si un stalp de tenda (tendalet). Tineti cont de faptul ca toti tendaletii sunt vopsiti in gri ca si barele parapetului, in partea inferioara, dar sunt albi de la inaltimea mainii curente in sus! Daca in fata luminatorului mai exista si o timona si un compas cu capac din alama stralucind in soare, greu de spus, oricum distanta care mai ramane intre luminator si piciorul arborelui artimon e destul de mica. Daca ar fi fost sa aiba timona pe duneta, timona ar fi trebuit sa fie foarte la pupa pentru ca timonierul sa poata supraveghea velele atunci cand navigheaza cu vele, undeva inainte de tambuchi, insa acolo nu se vede nimic.

Asa ca in privinta pozitiei timonei, ramane doar varianta ca timona sa fie in careul ofiterilor, sub puntea dunetei, acolo unde oricum ar fi trebuit sa se afle timona de vreme rea. Nu este imposibil ca totusi suprastructura centrala, acolo unde am zis ca este bucataria, sa aiba un compartiment mic la tribord destinat timonierului. Oricum, pentru "economia" modelului nostru, acest amanunt nu este foarte important, nava arata la fel ori intr-un caz, ori in celalalt; cel putin, atata timp cat o infatisam cu usile inchise.

In privinta situarii "cabinei de vot" trebuie sa va precizez ca incepand din secolul al VI-lea, datorita spatiului limitat si numarului mare de persoane la bord, in marinele de razboi europene s-a cristalizat un sistem care defineste foarte precis ariile de "desfasurare" ale tuturor personajelor de pe nava. Astfel, portiunea extrema pupa era de regula cabina comandantului, partea de la pupa era rezervata ofiterilor, partea din mijlocul navei era rezervata cadrelor medii, iar marinarii aveau spatiul lor numai inainte de primul catarg. Povestea asta devenea atat de stricta incat in secolul al XVI-lea se mergea pana la faptul ca secundul avea "rezervat" babordul navei pana la catargul mare, in timp ce capitanului ii revenea tribordul. Marinarilor le era interzis sa umble pe punte in afara ariilor care le erau destinate, exceptand momentele cand prezenta lor era necesara acolo pentru manevre. Capitanului sau secundului nu le era interzis sa ajunga in spatiul marinarilor, insa ei preferau sa nu se amestece cu vulgul si sa-si transmita comenzile prin intermediari, de regula seful de echipaj. Si bineinteles, marinarii n-aveau nici un chef sa dea ochi cu capitanul, care le putea da sarcini suplimentare daca ii vedea pierzand vremea. Astfel incat se mentinea un echilibru fragil intre diversele categorii sociale prezente pe nava. In privinta utilitatilor sanitare, capitanul avea baia sa aflata in "lanterna" tribord, ofiterii aveau de asemenea acces la spatiul similar situat la babord, iar restul persoanelor de la bord aveau acces la wc-urile amplasate de regula la piciorul bompresului.

Pare oarecum bizar azi ca WC-urile erau amplasate tocmai in partea din fata a navei, in timp ce noi suntem obisnuiti ca "locurile" respective, la o casa de locuit, sa fie amplasate in mod traditional undeva la dos. Dar ia ganditi-va ca sistemul acesta era gandit pentru o nava care inainteaza "folosind" vant, ba aproape de regula, conform urarii marinaresti, vant din pupa. Nu e mai normal ca pupa sa fie cea mai ferita de mirosuri in cazul acesta? Iar mirosurile de la prova erau luate de vant si duse mai departe, peste mare.

In secolul al XIX-lea sistemul a devenit mai "democratic". La bricul "Mircea" existau patru cabine situate pe puntea prova, in fata catargului trinchet. Cabinele de la babord erau destinate una marinarilor, a doua cadrelor medii, iar cabinele din tribord, una era destinata ofiterilor superiori, iar cealalta adapostea LAMPISTERIA adica depozitul de felinare, festile, lumanari, bidoane cu petrol si tot ce mai era necesar pentru luminile navei. Comandantul navei avea insa la dispozitie baia sa situata la pupa, prevazuta probabil cu un lavoar cu apa de mare (adusa de o pompa de mana) si o cabina de WC ...cu galeata. "Produsele" erau deci luate de un marinar si desertate in mare. WC-urile trebuiau amplasate deasupra liniei de plutire pentru ca se deversau de regula direct in apa; abia dupa cel de-al doilea razboi mondial a inceput sa se puna problema poluarii si a existentei unui tanc special pentru respectivele dejectii.
0

#214 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 26 June 2009 - 10:41 AM

Ca sa fiu convins 100%...puteti sa-mi desenati si mie pe aceasta poza..locul unde venea...WC-ul

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P6200016.JPG

0

#215 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 26 June 2009 - 11:39 AM

A, nu, pai stai putin ca la modelul asta lipseste un element esential, respectiv un parapet de tabla de circa 65-70 cm inaltime (practic, pana la bara de mijloc a parapetului) care se vede in toate pozele.

De aici pornesc o serie de modificari, respectiv: narile de ancora nu mai sunt sub punte, ci un pic deasupra puntii, astfel incat lantul se taraie pe punte, trece prin cabestan si cade prin nara de ancora de pe punte in chesonul lui. Ancorele nu stau pe punte, ci sunt "agatate" vertical de acest parapet, asa cum ne-a spus Mugur ca se vad in poza aceea fantoma pe care n-o avem.

Parapetul asta, care exista insa intr-o forma micsorata fata de nava reala in planurile MRB, are deasupra o "punte" foarte mica de forma triunghiulara unde in partea din fata se "infige" bompresul; exact pe acea mica punte sta cabina de wc si probabil ca in interior a fost amplasata si o mica scarita de metal ca sa poti urca pana la "locul de meditatie". Cabina asta trebuie sa ti-o imaginezi ca avand nu mai mult de 80 x 80 cm x 175 cm inaltime cu forma rotunjita spre prova si cu o usa care se deschide spre exterior, exact cat sa incapa un om acolo inauntru. Si probabil doua gaurele de forma cifrelor "00" decupate pe usa! :)
0

#216 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 26 June 2009 - 05:30 PM

:D ;) ;) ...

ce sa mai spun...nu am mai argumente...asa ca nu-mi ramane decat sa astept sa vedem produsul finit...adica planul, vad ca sunt mai multi doritori care vor sa construiasca canoniera...

Cat despre planul viitor, ai reusit sa iei legatura cu cei de la revista "Modelist"...sau "modelism"...???

Exista vreo sansa sa vedem ceva in viitorul apropiat? nu de alta dar mai mai ca m-as avanta si eu la o macheta


PS..."Victorian, am deschis mailul dupa ce am scris postul de mai sus...se pare ca avem de lucru"

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 26 June 2009 - 05:36 PM

0

#217 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 26 June 2009 - 06:36 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Jun 26 2009, 05:30 PM, a spus:

:D ;) ;) ...

ce sa mai spun...nu am mai argumente...asa ca nu-mi ramane decat sa astept sa vedem produsul finit...adica planul, vad ca sunt mai multi doritori care vor sa construiasca canoniera...

Cat despre planul viitor, ai reusit sa iei legatura cu cei de la revista "Modelist"...sau "modelism"...???

Exista vreo sansa sa vedem ceva in viitorul apropiat? nu de alta dar mai mai ca m-as avanta si eu la o macheta


PS..."Victorian, am deschis mailul dupa ce am scris postul de mai sus...se pare ca avem de lucru"


Chiar vrei sa vezi W.C-ul, pe plan?Precis ai lua aurul la Mondiale cu asa detaliu. :D Asa ca nu uita de W.C. :lol:
Dar mai lasa-l domnule.E W.C. si gata.

Aceasta postare a fost editata de frigate 264: 26 June 2009 - 06:50 PM

frigate 264
0

#218 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 26 June 2009 - 11:46 PM

de cand am scris postul trecut si pana in acest moment...am incercat, marea cu sarea...si vreau sa va prezint o forma color a fotografiei.

dupa cum spunea si Victorian, colorand aceasta poza...am reusit sa deslusesc multe detalii de pe suprastructura...mai ales in zona dunetei, multe parame...am vazut si ceea ce credeam eu ca e compasul...se pare ca e "macaraua" barcilor de salvare...

Poate eu nu sunt obisnuit cu toate elementele de pe punte...dar sigur cei de aici vor recunoaste unele elemente. sa nu uit in ultimul rand si "tromba" de aerisire din prova...am revazut-o...si am si colorat-o. Pentru suprastructura care in mod obisnuit, banui ca avea o culoare alba...eu am folosit un galben deschis...tocmai ca sa accentuez detaliile...

Oricum nu pot sa nu dau vina pe acel fotograf, putin lenes, care nu si-a gasit o ora mai buna de a faca acea fotografie, decat aproape de apusul soarelui...cand lumina...dupa cum vedeti bate puternic dinspre pupa...si umbreste total prova...Oricum se poate distinge lantul gruiei care coboara perfect pe verticala in apa...ceea ce ma face sa cred ca ancora se afla pe fundul Dunarii. Iar acea potcoava...care spuneam noi ca e ancora...este un colac de salavare.

Mai sunt multe de spus...dar e prea tarziu si ma dor ochii de nu ma vad...cat am stat in monitorul calculatorului.



PS..."Fotografia este, primita spre prelucrare, de la Victorian..."

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fulgerul__proiect_color_forum.JPG

0

#219 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 27 June 2009 - 11:11 AM

Felicitari domnilor, vad ca descoperiti din ce in ce mai multe.

Am si eu cateva chestiuni:
1. Coliviile / ferestrele ogivale - cum se facea accesul prin ele si la ce anume serveau barele de metal? Aveti vreo poza de la o nava care sa mai aiba asa ceva?

2. In fata cabinei de comanda/bucatariei parca se mai vede in poza asta noua inca o colivie, deci par a fi 3 cu totul?

3. Luminatoarele (de pe duneta si sala masinilor) nu par a avea hublouri in patea de sus, cum au cele mai multe nave. Or avea geamuri dreptunghiulare, asa cum le-am facut eu la luminatorul lui Sisoe? Asa mi se pare cand ma uit la luminatorul de la sala masinilor.

4. Ce este bara lunga prinsa la nivelul puntii de-a lungul navei? Cea pe care Claudiu a colorat-o cu maro.

5. Oare ar fi posibil ca bucataria si cabina de comanda sa fie o singura incapere? In orice caz nu cred in varianta ca ar putea ocupa cabina de comanda numai o parte mica a structurii care se vede.
Mai e ceva. Daca ar fi numai bucatarie, cred ar fi normal sa aiba mai multe hublouri. Daca e cabina de comanda si stiind ca e din metal, e posibil sa fie blindata si de asta sa nu aiba decat putine hublouri mici.
Eu disting ceea ce pare a fi un hublou rotund exact deasupra umarului drept al capitanului (cum ne uitam la el) care sta in fata cabinei. Altfel ar fi omul prea diform ca sa fie apt de serviciu militar :-) E adevarat insa ca in fotografia sepia hubloul nu se vede in aceeasi pozitie... asa ca nu stiu ce sa cred.
Conturul usii cabinei se distinge vag in dreapta capitanului si pare evident din ambele fotografii ca nu are hublou.
0

#220 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 27 June 2009 - 11:25 AM

Vezi postareakno3, la Jun 25 2009, 09:23 PM, a spus:

Intrebare: Cine a vazut si poate sa confirme existenta unui model al Fulgerului la Muzeul Militar din Bucuresti?



Salut,

Modelul este acolo de multa vreme, eu l-am vazut in aprilie 2008.
0

#221 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 27 June 2009 - 11:33 AM

:

- Daca "cabina de vot"...se afla la prova...inseamna ca sub un nici o forma cabina de comanda era in fata cosului, sus pe bucatarie...va dati seama ce mirosuri veneau pe la nasul saracului capitan Urseanu...
- Rezulta ca, cabina de comanda se afla in pupa...unde mirosurile erau mai "fine" si erau amestecate cu mirosurile de la caldarile de abur, bucatarie...cosul de fum


Claudiu,

Nu stiu daca ai facut armata, eu am fost la graniceri, si pot sa-ti spun ca se facea curat pe tot sectorul (inclusiv wc) de trei ori pe zi - orele 06.00, 14.00 si 21.00- in concluzie nu era niciun fel de miros:sunt convins ca asa era si pe FULGERUL.
Problema nu a fost rezolvata pe deplin nici in zilele noastre; vedetele torpiloare romanesti cu aripi subacvatice (clasa HUCHUAN ) nu au wc la bord.
0

#222 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 27 June 2009 - 04:31 PM

Buna baieti,

Sper ca efortul meu de a colora aceasta fotografie de epoca, sa nu fi fost in zadar si acest lucru sa ne mai aduca unele indicii in ceea ce priveste canoniera noastra. cu aceasta ocazie-i multumesc lui Victorian, pentru "materia prima", sa zic asa, din pacate ...fotograful a avut ceva tremurari in momentul in care a scanat sau a pozat fotografia de epoca...pentru ca la rezolutia maxima acest lucru se observa. Dar eu cred ca e cea mai buna fotografie care o avem a canonierei Fulgerul...cea adevarata.

Dupa cum spuneam si mai sus am folosit unele culori, poate nenaturale (acel maro pentru "tzevile" de pe marginea bordurilor) pentru a scoate in evidenta respectivele obiecte. La fel am procedat si cu acele "colivii" care poate ca, culoare lor naturala nu era culoarea bronzului sau poate ca da...cine stie. Intrucat si fotografia originala a fost facuta de la o anumita distanta...cel putin 50 m, de aparatul foto, si granulatia hartiei pe care a fost facuta poza, are si ea limitele ei...m-a obligat sa nu pot utiliza prea mult optiunea de "sharpen"...de accentuare. Daca ma bagam mai mult, iesea in evidenta textura hartiei.
Astazi am incecat sa mai modific una si alta...dupa o noapte "grea"...si sa postez ceea ce a iesit ...diferenta principala e ca am lasat mai multa lumina pe fotografie si am marit putin contrastul...nu mult ca se facea noapte pe punte.

Acum ce a iesit vedeti si voi



PS..."@Mugur...am facut armata in 2000, dar nu la graniceri, ci la geniu - cercetasi, si am facut la termen redus, dar nimeni din companie nu a frecat wc-urile de 3 ori pe zi, acest lucru, eu cred ca este bataie de joc. Cat despre Fulgerul nu cred ca cineva din compania de graniceri unde ai facut armata, dormea, manca la mai putin de 10 metri de WC, care nici nu avea apa curenta.

Dar asta e alta discutie si cred ca nu are rost sa poluam subiectul"

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fulgerul__proiect_color_forum.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 27 June 2009 - 04:34 PM

0

#223 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 27 June 2009 - 09:20 PM

Vezi postareaMUGUR, la Jun 27 2009, 12:25 PM, a spus:

Salut,

Modelul este acolo de multa vreme, eu l-am vazut in aprilie 2008.


Am trecut eu pe acolo si nu l-am vazut era nava romania, elisabeta, o vedeta torpiloare si inca vro 2 - 3
0

#224 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 27 June 2009 - 11:40 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Jun 27 2009, 05:31 PM, a spus:

Buna baieti,

Sper ca efortul meu de a colora aceasta fotografie de epoca, sa nu fi fost in zadar si acest lucru sa ne mai aduca unele indicii in ceea ce priveste canoniera noastra. cu aceasta ocazie-i multumesc lui Victorian, pentru "materia prima", sa zic asa, din pacate ...fotograful a avut ceva tremurari in momentul in care a scanat sau a pozat fotografia de epoca...pentru ca la rezolutia maxima acest lucru se observa. Dar eu cred ca e cea mai buna fotografie care o avem a canonierei Fulgerul...cea adevarata.

Dupa cum spuneam si mai sus am folosit unele culori, poate nenaturale (acel maro pentru "tzevile" de pe marginea bordurilor) pentru a scoate in evidenta respectivele obiecte. La fel am procedat si cu acele "colivii" care poate ca, culoare lor naturala nu era culoarea bronzului sau poate ca da...cine stie. Intrucat si fotografia originala a fost facuta de la o anumita distanta...cel putin 50 m, de aparatul foto, si granulatia hartiei pe care a fost facuta poza, are si ea limitele ei...m-a obligat sa nu pot utiliza prea mult optiunea de "sharpen"...de accentuare. Daca ma bagam mai mult, iesea in evidenta textura hartiei.
Astazi am incecat sa mai modific una si alta...dupa o noapte "grea"...si sa postez ceea ce a iesit ...diferenta principala e ca am lasat mai multa lumina pe fotografie si am marit putin contrastul...nu mult ca se facea noapte pe punte.

Acum ce a iesit vedeti si voi



PS..."@Mugur...am facut armata in 2000, dar nu la graniceri, ci la geniu - cercetasi, si am facut la termen redus, dar nimeni din companie nu a frecat wc-urile de 3 ori pe zi, acest lucru, eu cred ca este bataie de joc. Cat despre Fulgerul nu cred ca cineva din compania de graniceri unde ai facut armata, dormea, manca la mai putin de 10 metri de WC, care nici nu avea apa curenta.

Dar asta e alta discutie si cred ca nu are rost sa poluam subiectul"


... apa curenta era chiar Dunarea care trecea 1 m mai jos.
Trebuie sa recunosc faptul ca nu mi-am dat seama la ce foloseste acel adapost de tenda pana cand nu a intervenit Victorian.
FULGERUL era o nava mica, cu nimic mai speciala decat o salupa mai mare, deci asa ar trebui privita; faptul ca pentru romani are valoare sentimentala este alta poveste. Ce faceau altii la 1873:
- Regia Marina lasa cuirasatul "Caio Duilio" -12,267 t
- Royal Navy era in faza finala cu HMS "Devastation" - 9,330 t
- U.S. Navy avea serioase probleme de finantare si trecea, probabil, prin cea mai neagra perioada din istoria sa
- Marine Nationale lansa cuirasatele "Friedland" si "Richelieu"(8890 t) si avea in constructie pe "Redoutable" -9437t
- SMS Preußen -6800 t era lansta pentru Hochseeflotte etc.
Oricum, cel care lucreaza efectiv este Victorian, lucru pentru care in felicit si ii urez mult succes!
0

#225 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 28 June 2009 - 01:29 PM

Salutare.

Ar fi unele intrebari (retorice):Si ce economie aveau acei "altii", fata de noi(valabil si in actualitate)?Ce traditie?Au fost cumva inglobati altor imperii sau invers?
De muncit munceste fiecare in felul sau, clar cu rezultate diferite;Victorian ca un istoric sa zicem, profesional, iar Claudiu ca un amator pasionat, care nu are acces la surse, dar care incearca ceva.
Dar evident ca de pe margine e mai usor de.....
Parerea mea.
Cele bune.

Aceasta postare a fost editata de frigate 264: 28 June 2009 - 01:40 PM

frigate 264
0

#226 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 28 June 2009 - 07:20 PM

Vezi postareafrigate 264, la Jun 28 2009, 02:29 PM, a spus:

Salutare.

Ar fi unele intrebari (retorice):Si ce economie aveau acei "altii", fata de noi(valabil si in actualitate)?Ce traditie?Au fost cumva inglobati altor imperii sau invers?
De muncit munceste fiecare in felul sau, clar cu rezultate diferite;Victorian ca un istoric sa zicem, profesional, iar Claudiu ca un amator pasionat, care nu are acces la surse, dar care incearca ceva.
Dar evident ca de pe margine e mai usor de.....
Parerea mea.
Cele bune.


Salut Frigate,

1.Exemplele pe care le-am dat nu aveau scopul de a realiza o analiza politico-economica a situatiei marilor puteri navale in anul 1873, ci de a plasa FULGERUL intr-un context.Nu are rost sa ne complicam prea mult cautand solutii inedite pentru o nava cu un deplasament mai mic de 100 t.In planurile canonierelor clasei BISTRITA se observa foarte clar ca sunt doua spatii de locuit (la prova, respectiv, la pupa) despartite de ansablul cazan cu abur-masina.Ambele spatii au cate o masa, scaune, paturi si o soba pentru incalzit al carei cos de fum strabate puntea; deasemnea nu este vizibil un post secundar pentru manevra carmei, cu toate ca logic ar trebui sa existe unul( pentru torpiloarele romanesti de la 1888, postul secundar era o simpla eche situata la extrema pupa, in prelungirea axului carmei- solutie simpla si eficienta pentru o nava mica).
2.Nu inteleg, care margine? am in curs de realizare macheta FULGERULUI ( este adevarat ca in stadiul in care este acum seamana cu poza din 1968, ponton), am strans fotografiile (in numar de patru), cele doua variante de planuri cunoscute si am pornit la drum. O incongruenta intre modelul realizat de mine si fotografia de la Sulina, m-au facut sa ma opresc momentan din lucru.

O seara buna,
0

#227 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 28 June 2009 - 11:42 PM

Vezi postareaMUGUR, la Jun 28 2009, 07:20 PM, a spus:

Salut Frigate,

1.Exemplele pe care le-am dat nu aveau scopul de a realiza o analiza politico-economica a situatiei marilor puteri navale in anul 1873, ci de a plasa FULGERUL intr-un context.Nu are rost sa ne complicam prea mult cautand solutii inedite pentru o nava cu un deplasament mai mic de 100 t.In planurile canonierelor clasei BISTRITA se observa foarte clar ca sunt doua spatii de locuit (la prova, respectiv, la pupa) despartite de ansablul cazan cu abur-masina.Ambele spatii au cate o masa, scaune, paturi si o soba pentru incalzit al carei cos de fum strabate puntea; deasemnea nu este vizibil un post secundar pentru manevra carmei, cu toate ca logic ar trebui sa existe unul( pentru torpiloarele romanesti de la 1888, postul secundar era o simpla eche situata la extrema pupa, in prelungirea axului carmei- solutie simpla si eficienta pentru o nava mica).
2.Nu inteleg, care margine? am in curs de realizare macheta FULGERULUI ( este adevarat ca in stadiul in care este acum seamana cu poza din 1968, ponton), am strans fotografiile (in numar de patru), cele doua variante de planuri cunoscute si am pornit la drum. O incongruenta intre modelul realizat de mine si fotografia de la Sulina, m-au facut sa ma opresc momentan din lucru.

O seara buna,


Salutare,
Nu vreau sa fie ceva personal, dar mi s-a parut ca prea ai vrut sa-l " scufunzi", asa dintr-o lovitura.Ca omul e mai greu de convins, asta e.E tocmai acea lipsa de informare si care incearca si el cumva sa o obtina.Stii tu "ce scoti cu gura nu-i pacat".Si apoi buna rea are si el dreptul la opinie, in final e un forum.Daca sunt argumente si nu le poti expune pe forum trimite-i un mesaj privat si lamureste-l cum stau lucrurile.
Daca poti expune, pune pe forum, cum face Victorian, de la cap la coada cum stau lucrurile(planurile), arata-ne macheta daca se poate(ca in final e un forum de navomodelism),pe ce te bazezi cand ai abordat-o in maniera respectiva, sigur dupa o lunga perioada de documentare banuiesc si gata.
In final asa cum am aratat fiecare are dreptul la o parere.Tu ne spui parerea ta(pe care Claudiu sigur o va aprecia) si in loc de vorbarie multa(armata, sectoare si mai stiu eu ce)sa vedem modele, indiferent de importanta navei reale.Nu toate navele au facut istorie dar se fac machete dupa ele.
Deci parerea mea: MODELE DOMNILOR!!!!!!!!
Cele bune.

Aceasta postare a fost editata de frigate 264: 28 June 2009 - 11:50 PM

frigate 264
0

#228 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 29 June 2009 - 10:50 AM

Baieti,

Eu va multumesc tuturor pentru gandurile bune postate aici. Cred ca orice gen de comparatii dintre Marina Nationala a Romaniei si marinele altor tari nu-si au rostul. Sa se ocupe economistii si istoricii de ele. Noi vorbim aici despre modelism si despre modele, ceva cu totul diferit, si chiar va rog in mod deosebit sa va pastrati discutia in limitele acestui subiect.

Personal, nu cred ca un model la scara mare cu multe detalii al unei barci mici ar fi mai putin reusit sau interesant decat un model al unei nave imense. Fie ca vorbim despre "sfertul de saica", despre "botik"-ul lui Petru cel Mare, fie despre "Yamato", importanta este pasiunea pe care o pune modelistul in rezolvarea tuturor detaliilor navei si nu marimea navei in sine.

Din contra, cred ca este mai important si mai interesant din punct de vedere modelistic sa abordam un model necunoscut, sa deslusim detalii in vechi poze nesigure decat sa facem un model pe care l-au facut toti si ale carui detalii sunt deja discutate si ras-discutate de toti modelistii.

In urma cu multi ani, in 1969, Cristian Craciunoiu, pe atunci o tanara speranta a modelismului romanesc, a avut o intalnire hotaratoare cu romancierul Mircea Santimbreanu, caruia i-a promis ca se va ocupa cu precadere de nave romanesti. Cristian s-a tinut de cuvant si a scos doua carti cu reconstituiri de planuri de nave, plus inca alte planuri romanesti . Bune, rele, cum or fi, ele sunt singurele pe care le avem. Aceasta "profesiune de credinta" Cristian a transmis-o mai departe si sunt multi cei care au imbratisat-o construind modele romanesti. Subsemnatul sunt doar unul dintre ei, si acum cativa ani, discutand cu Cristian despre o fleuta olandeza, el m-a spus exact acelasi lucru: "lasa fleutele pentru olandezi, tu ocupa-te de nave romanesti"!

De asta cred ca pentru noi este mai important sa ne ocupam de o nava romaneasca necunoscuta, cu detalii aproximativ ghicite intr-o fotografie, decat de o barca malgasa pe care s-o realizam perfect dupa planuri excelente. Credeti ca vreodata se va gasi vreun modelist malgas care sa incerce sa descurce detaliile incalcite ale "Fulgerului"?

Sa revenim deci la lucruri mai practice: Kno3 mi-a atras atentia, pe buna dreptate, ca intre suprastructura centrala /bucatarie si primul personaj dinspre prova, care pare un ofiter, se mai vede inca ceva.

Acest "ceva" pare sa fie inca o "colivie" de acces sub punte. A treia!
Nu este imposibil, insa imi pun problema daca e corect ca o nava atat de mica sa aiba patru accese diferite sub punte? E un loc potrivit pentru INCA un acces?

Eu vedeam acolo doar o masa (privita in muche in fotografie) sprijinita de niste picioare in diagonala, iar structura aceea boltita o consideram ca fiind ceva de pe mal. Dar nu pot sa fie ambele lucruri deodata. Daca este acces, nu mai este nici o masa. Daca este masa, nu mai este nici un acces. Sunt posibile ambele variante, dar daca este acces, "colivia" este cam prea aproape de structura cabinei.

Ce parere aveti?

In privinta lucrului efectiv: nu minimalizati importanta acestor discutii de forum: intotdeauna mai multe perechi de ochi vad mai multe lucruri decat una singura, si din asemenea discutii ies lucruri mai bune decat din munca unei singure persoane!

Va rog, analizati poza si veniti cu idei constructive!
0

#229 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 29 June 2009 - 12:47 PM

Parerea mea:Nu este o "colivie", ca atare nici un bocaport sub ea, sau alta intrare.Nu vad nici logica nici utilitate.
Plus ca acolo le trebuiau spatiu de "lucru" ptr. tun.Si nici masa nu e.Cu toate ca la vedete ai vazut aproape toate aveau in pupa cate una.Si chiar ma intrebam de ce?Dar dupa cum se vede acolo nu incomodau cu nimic manevrele navei si cred ca in timp de razboi dupa cum am vazut au disparut.
Concluzia mea:puntea e "curata" acolo.

Aceasta postare a fost editata de frigate 264: 29 June 2009 - 12:48 PM

frigate 264
0

#230 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 29 June 2009 - 12:54 PM

Ca sa fie mai clar despre aceasta parte a navei e vorba...puteti vedea trapa de acces sub punte (coivia) din stanga, in spatele cosului de fum...iar in fata cabinei se poate vedea ceva asemanator ca inaltime si ca latime, atata tot ca mai departe apare acel ofiter. Tot acolo victorian a remarcat acea masa rabatabila...si se poate vedea ca eu am coloarat cu albastru doar jumatate din sectiune...in rest am lasat alb. Acum daca acolo e dunarea...fac cu albastru, daca e vre-un tambunchi...sau o gura de aerisire fac cu alta culoare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fulger_colivie.JPG

0

#231 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 29 June 2009 - 02:49 PM

Citeaza

3.Totul este bine pana cand incepi sa construiesti; problemele apar imediat:
- la prova se observa un paravan de panza pe un grilaj metalic, inaltimea sa este aproape cat a cabinei de comanda;la ce foloseste?
- vinciul ancorelor este sub punte?
- mai apare o cale de acces sub punte imediat in fata cabinei de comanda;
- macheta de la Muzeul Militar National are o timona secundara la pupa;bunul simt spune ca trebuia sa existe asa ceva la nava reala, dar oare aceasta era forma?pentru comparatie, la torpiloarele romanesti de la 1888 comanda de rezerva a carmei este o eche cuplata direct la axul acesteia(iar torpilorul are peste 30 de m) ......


Pana la urma misterul caii de acces a fost mai demult dezlegat...


Intrucat credeam ca malul dunarii imi producea anumite iluzii, in timpul colorarii, am mai studiat si o alta poza unde apare aceeasi casa si pe care o voi posta aici pentru comparatie...in alta ordine de idei...malul dunarii apare bine conturat...iar acel spatiu alb...trebuie colorat cu albastru...e dunarea.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: casa.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 29 June 2009 - 02:55 PM

0

#232 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 29 June 2009 - 09:52 PM

Dupa cum spuneam azi pe la amiaza...o sa postez si ultima varianta a fotografiei...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fulgerul__proiect_color_forum.JPG

0

#233 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 30 June 2009 - 08:41 AM

Salutare din nou,

Claudiu, multumesc frumos de analiza si de munca, imaginea "colorizata" este reusita, dar din pacate culorile nu reusesc sa rezolve dilemele pe care le avem.

Kno3, ti-am ramas dator cu niste raspunsuri pe care incerc sa le lamuresc acum dupa cum urmeaza:

1 ). Coliviile ogivale sunt asezate de regula deasupra unui bocaport si din cate am vazut sunt o rezolvare specific frantuzeasca de secol 19 a problemei, in special din epoca celui de-al doilea imperiu, adica exact perioada cand a fost facuta si "Fulgerul". Mai exista o varianta mai veche, vizibila si la navele englezesti, in care in locul "coliviei" la bocaportul respectiv sunt doar niste stalpi de lemn pe colturi care sustin o mana curenta din franghie sau chiar din lemn, cu scopul foarte evident de a impiedica un om sa cada pe golul scarii. Presupun ca stalpii de pe colturi nu erau intotdeauna suficient de bine fixati in punte si s-au intamplat accidente, motiv pentru care cineva a venit cu ideea realizarii acelei "colivii" din bare de metal care dadea rezistenta suficienta intregului ansamblu chiar si in conditiile extreme ale unei nave zguduita de furtuna.

N-as putea sa-ti spun daca acolo in mijlocul ogivei exista o posibilitate de a agata un carlig pentru a cobori o incarcatura sub punte dar este foarte posibil. Mai cred ca structura respectiva da posibilitatea de a sustine un soi de "cort" din panza de corabie, care se punea acolo in anumite conditii meteorologice. Am vazut asemenea colivii pe modelele de la Muzeul Marinei din Paris. O varianta asemanatoare se poate vedea pe sectiunea longitudinala a unui cuirasat din vremea celui de-al doilea imperiu, la pagina 281 a cartii "Histoire de la Marine Francaise" (Ch. de la Ronciere si G.Clerc-Rampal, Librairie Larousse, Paris, 1934). Din pacate nu am poze cu asemenea structuri si nu stiu cum as putea gasi pe net fiindca nu stiu cum anume se cheama in franceza!

Termenul de "bocaport" in sine este preluat in limba romana din italiana, "bocca" insemnand gura, deci este vorba despre o gura de incarcare, o deschizatura in puntea unei nave. Toate deschizaturile astea de pe puntea unei nave de regula aveau niste margini inaltate din lemn de circa 25 cm, solid fixate in jurul deschiderii astfel incat apa care ajungea ocazional pe punte sa nu se scurga in interiorul navei. Golul care ramanea era acoperit de obicei cu un gratar de lemn sau cu niste simple scanduri plate potrivite cu grija, dupa care peste ele se tragea o husa de panza groasa de corabie, gudronata, care era legata de jur imprejur cu niste franghii trecute prin niste inele pe care le avea bocaportul acolo special in acest scop.

Noua, celor de azi acest mod de "izolare" fragila ne-ar putea parea inexplicabil de primitiv. Adevarul este ca tehnologia acelor secole nu permitea nimic care sa reziste mai mult in conditiile extreme ale vietii pe mare. In general traiul pe corabiile secolelor trecute era absolut infiorator, mortalitatea era extrem de ridicata, iar putina apa care s-ar fi scurs prin bocaporti era nimic fata de felul cum erau "murati" marinarii care trebuiau sa se urce pana in varful catargului ca manevreze velele pe orice fel de vreme.

2) studiem posibilitatea existentei inca a unei colivii in fata structurii centrale. Nu este imposibil, ceea ce se vede acolo in spatele ofiterului arata ca inca o "cusca". Sa vedem.

3) Luminatoarele cu hublouri sunt o inventie tarzie, ele au aparut in jurul anului 1900 in special la sala masinilor, pe navele metalice. "Aurora" are semenea luminatoare de exemplu. Varianta mai veche erau luminatoare realizate din rame de lemn care sustineau o placa de sticla. Sticla era protejata pe deasupra cu o grila din bare subtiri din alama. Asemenea luminatoare, absolut identice, avea si bricul "Mircea". Doar ca la "Mircea" erau facute din lemn de teck lasat aparent, in timp ce se pare ca la "Fulgerul" ele erau dintr-un lemn mai putin nobil insa vopsit in alb. In poza pe care o analizam luminatorul careului ofiterilor, abia vizibil printre coloana mitralierei si alte acareturi pe acolo este inchis, in timp ce luminatorul dublu al salii masinilor este fixat in pozitie deschisa. In partea dinspre prova e un loc gol in care se vede Dunarea, iar in partea dinspre pupa se vede... prova navei Romania, dupa cum poti sa-ti dai seama prelungind imaginar straiul de prova al catargului trinchet al respectivei nave! Iar pentru ca structura luminatorului este alba, ea nu se vede pe fondul deschis al Dunarii...

4) Bara aceea agatata de-a lungul bordului are si o adaugire in forma de cruce undeva la capatul dinspre prova. Pare sa fie o CRUCETA, ceea ce ma face sa cred ca respectivul element este un segment de catarg. Acum, acest segment poate sa fie de la "Fulgerul" sau pur si simplu "imprumutat" de la o alta nava. Le era util pentru ancorarea la mal pe Dunare. Si in ziua de azi, daca te duci la Braila, Galati sau la Tulcea vei vedea acelasi sistem de ancorare al navelor, folosind o prajina lunga si solida care se fixeaza cu un capat de mal si cu altul de nava, pe urma este "intepenit" cu franghii de babale. Ancora propriu-zisa nu prea se foloseste pe Dunare, odata fiindca fundul apei este malos si nesigur, in al doilea rand fiindca exista fel de fel de resturi si exista riscul sa-ti agati ancora si s-o pierzi. Nu mai departe de acum cativa ani, cand Dunarea era foarte scazuta, au gasit unii o ditamai bucata de carma de corabie de razboi englezeasca sau frantuzeasca de pe la 1850, pe care au "agatat-o" de pe fundul Dunarii. Acum putrezeste in pace in curtea din spate a Muzeului Marinei.

5) este foarte posibil ca acea suprastructura sa fie in egala masura bucatarie, dar si cabina de comanda. Nu era nevoie sa aiba hublouri fiindca are un luminator pe acoperis, perfect vizibil in model ca si in poza de altfel, pentru ca este si deschis.
Spatiul lateral era mai util sa fie mobilat cu fel de fel de dulapioare pentru ustensile.

Obiectul acela rotund de la umarul comandantului in mod sigur nu era un hublou fiindca e asezat prea jos, in schimb ar fi putut fi altceva, de exemplu un mic vinci de mana pentru manevrat gruia barcii, care este legata in apropiere.

Cabina avea in schimb doua ferestre spre prova, asa cum ne arata modelul, iar daca mai era nevoie de iluminat suplimentar se deschideau usile, care sunt facute din doua bucati, de aceea fiecare bucata are cate doua balamale. Cabina aia sigur nu era blindata fiindca la 1860 deja tunurile ajunsesera la o forta devastatoare si blindarea bucatariei n-ar fi folosit la nimic. In schimb, e posibil ca structura vizibila sub tun, unde eu vad niste ferestruici aproape de nivelul puntii, sa fi fost de fapt un post de observatie partial ascuns sub punte care sa fi permis comandantului ca in caz de lupta sa "observe" totul dintr-o pozitie mai ferita.

Hublourile suplimentare, respectiv cele trei care ilumineaza caldarea pe lateral, hubloul de la usa, ca si hublourile amplasate fantasmagoric pe corpul modelului sunt in mod sigur "opera" lui Nea' Caisa, ultimul care s-a ocupat de acel model de la Muzeul Marinei.

6) Pe model se vede un mic vinci orizontal, asa cum cred ca era si in realitate, ascuns vederii de parapetul de la prova navei.
0

#234 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 01 July 2009 - 12:52 PM

Salut Victorian,

Nu stiu cu ai desenat bordul canonierei: vertical- asa cum este macheta de la MMR, planul C.Craciunoiu si cel de la MRB sau rotunjita- cum se prezentau majoritatea navelor Marine Nationale din acea perioada, pana aproape de primul razboi mondial.In fotografia de la Sulina impresia mea este ca bordul era rotunjit; eu am realizat modelul cu bordul drept, vertical, si cand am privit macheta din acelasi unghi din care este realizata fotografia, am observat diferenta.

Spor la treaba!
0

#235 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 01 July 2009 - 05:25 PM

Salutare Mugur, presupun ca te referi la bordul liber, portiunea de copastie cuprinsa intre linia de plutire si marginea puntii?

Eu desenez planurile bazandu-ma in principal pe poze, iar in poze vad ca bordul respectiv este inclinat spre interior si usor curbat atat la prova, cat si la pupa.

In ceea ce priveste imbinarea cu puntea, aceasta se face prin intermediul unei mici muluri semicirculare din lemn de teck care imbraca nava de prova pana la pupa. Dupa cum o vad, este la fila cu marginea puntii astfel incat apa imbarcata se poate scurge direct de pe punte.

La prova, deasupra parapetului de metal mai exista inca o mulura similara si aceeasi mulura se continua si la pupa, la marginea puntii dunetei. Imbinarea copastiei cu puntea nu se face rotunjit, asa cum vedem la salupele de siguranta, cu atat mai putin ca la vedetele torpiloare frantuzesti de la 1888.

Revenind la problemele noastre, dupa ce am tot studiat si re-studiat pozele incep sa-i dau dreptate lui Kno3; oricat de mult m-ar incurca chestia asta, trebuie sa recunosc ca obiectul partial vizibil in spatele ofiterului trebuie sa fie inca o "cusca". Probabil, accesul la spatiile cadrelor medii. Pare bizar, insa daca ma gandesc eu bine, si la bricul Mircea era la fel. La prova existau doua tambuchiuri alipite, unul cu intrare dinspre babord, altul cu intrare dinspre tribord. Primul, cu intrare dinspre babord, era pentru marinari. Cel de-al doilea, pentru cadrele medii: maistrii de marina, pilot (mos Antonio Rotta). Cele doua spatii erau despartite printr-un perete vertical continuu care era situat exact la mijloc, intre cele doua tambuchiuri alipite.

Dincolo de bucatarie si de cos mai era un al treilea tambuchi cu intrare dinspre babord, pentru acces la compartimentul masini. In spatele catargului artimon, ultimul tambuchi, cu acces dinspre tribord. Acesta era mai mare si prin el aveau acces capitanul si ofiterii superiori. Total = 4!

Se pare ca, desi Fulgerul era cu cu 30% mai mica decat "Mircea", ca numar de accese si pozitionare a acestora era la fel, cu deosebirea ca numai primul dinspre prova era tambuchi si accesul se facea axial intrand de la prova si coborand inspre pupa. Restul erau prevazute cu "custi"!
0

#236 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 01 July 2009 - 07:06 PM

Deci intr-un final sunt 4 tambunchiuri de acces...

As vrea sa ma lamuriti si pe mine in chestia, privind numarul de mitraliere aflate pe duneta la pupa...eu cred ca d eobservat se observa doar o mitraliera care sa apartina canonierei fulgerul, cealalta mitraliera ce se observa cred eu ca e vorba de tunul navei Romania, aflata in fundal...Acest fapt vine chiar de la dimensiunile celor 2 arme...si statura acelui marinar - pitic - care la prima vedere pare de pe Fulgerul, dar apoi ne dam seama ca e de pe nava Romania.

Acum poate eu ma insel...si de aceea rog ajutor.

totodata am gasit astazi imaginea puntii unui vechi crucisator francez, contemporan cu Fulgerul...si ca norocul poza prezinta exact partea de dupa cosurile de fum (sau cosul de fum)...acolo putem vedea si acele celebre colivii...si o balustrada, acea balustrada in cazul nostru o putem observa la tambunchiul din fata bucatariei...pe care Victorian initial a numit-o masa rabatabila

...in principal ce mi-a atras mie atentia au fost acele legaturi de "habar nu am ce"...prinse de catarg...care zic eu le putem observa si la Fulgerul.

Dar mai multe se pot vedea in poza



PS..."Tot azi discutam cu kno3, referitor la canoniera, si i-am propus sa faca, pe wikipedia, o varianta englezeasca, poate chiar si frantuzeasca, a descrierii canonierei Fulgerul"...ar fi de mare ajutor zic eu...nu se stie niciodata cine citeste si poate mai are ceva informatii..."

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bridge_of_frenchcruiser.jpg

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 01 July 2009 - 07:15 PM

0

#237 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 01 July 2009 - 07:09 PM

[quote name='Victorian' date='Jul 1 2009, 06:25 PM' post='312971']
Salutare Mugur, presupun ca te referi la bordul liber, portiunea de copastie cuprinsa intre linia de plutire si marginea puntii?

Eu desenez planurile bazandu-ma in principal pe poze, iar in poze vad ca bordul respectiv este inclinat spre interior si usor curbat atat la prova, cat si la pupa.

Salut Victorian,

1.Exact la acest lucru ma refeream!
In zona dunetei cum ai interpretat fotografiile? ai continuat sa pastrezi curbura bordului liber pana la pupa si ai considerat adaosul pentru duneta ( zona unde sunt cele patru hublouri si numele navei ) ca fiind cu "peretii" verticali?
2.Ai pastrat hublourile dinspre prova cabinei in numar de doua si cu o forma circulara?

Spor la treaba!
0

#238 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 01 July 2009 - 07:55 PM

Cludiu, excelenta poza! Acum e clar cum trebuie sa arate custile. Interesant ca nu par a avea vreun capac care sa le acopere...

Bordul crucisatorului cred ca are curbura mai accentuata decat la Fulgerul, dar poate fi luat drept inspiratie. Din pozele cu Fulgerul cred ca tot bordul era inclinat spre interior, inclusiv la mijlocul navei, desi acolo mult mai putin decat la capete (spre deosebire de planul Craciunoiu, care-l arata drept pe o lungime mare).

Despre mitraliere stim ca erau doua (vezi art. de pe Wikipedia). Asa cum e pozitionata cea care se vede in poza, pare a fi pe dreapta navei. Presupun ca mai era una asezata simetric, pe stanga.

Aceasta postare a fost editata de kno3: 01 July 2009 - 08:09 PM

0

#239 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 02 July 2009 - 09:53 AM

Multumesc baieti,

Dupa cum vedeti, impreuna reusim sa "vedem" mai multe lucruri, iar avansurile din ultimile zile au fost semnificative!

Claudiu, felicitari pentru "gaselnita", poza de pe bordul crucisatorului frantuzesc este superba, exact ce aveam nevoie ca sa-l conving pe Kno3 ca acele "custi" exista intr-adevar si nu sunt doar o inventie a mea. Doar ca la bordul crucisatorului tambuchiurile sunt mai mari si dupa cum vedeti, exista o gruie speciala pentru coborat materiale grele sub punte.

In privinta mitralierelor, nu am indoieli ca vedem acolo doar mitraliera din tribord, suprapusa peste spiraiul careului ofiterilor. Cea de la babord abia se vede pentru ca este fixata absolut paralel cu prima si se suprapun aproape perfect, deci este ceea ce vedem acolo in partea dinspre dreapta a imaginii. In plan secund, ca o coincidenta nefericita pentru claritatea imaginii, se vede intr-adevar ceva ce pare sa fie tunul Romaniei, insa are alt unghi si este bineinteles la alta scara insa micsorat in perspectiva.

Mugur, intr-adevar, bordul merge inclinat si apoi se indreapta putin in zona dunetei, aceasta curba negativa fiind vizibila aidoma si la profilul pupei. Se vede numele navei scris cu litere din bronz aurit pe lateralul pupei, apoi patru hublouri pozitionate intre cele doua muluri din lemn de teck, se vede foarte clar modul cum sunt fixate sarturile catargului artimon pe marginea cocii. Iar spre prova se mai vad inca cele doua hublouri de la careul echipajului pozitionate de data asta sub mulura inferioara, de la nivelul puntii in jos.

Mai ramane nelamurita povestea provei, unde nu-mi este clar totusi cum sta ancora agatata de bordaj asa ca am sa te rog sa te uiti mai bine in poza aceea a ta "confidentiala" si sa-mi spui ce vezi acolo. Exista niste suporti metalici sau ancora e pur si simplu "agatata" de parapet cu niste lanturi? Cum sta nara de ancora fata de mulura inferioara? in copiile proaste ale pozei pe care le am eu se vede ca si cum profilatura narii de ancora ar fi tangenta mulurii, sugerandu-mi ca lantul ancorei se taraste pe punte pana la cabestan.

Este ceva complet diferit de rezolvarea fantasmagorica a modelului de la Muzeul Marinei, unde apar niste nari de ancora situate sub nivelul puntii -normal, atata timp cat nu apare nici parapetul unde ar fi trebuit sa fie situate narile de fapt!
0

#240 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 02 July 2009 - 11:56 AM

Vezi postareaVictorian, la Jul 2 2009, 09:53 AM, a spus:

Multumesc baieti,

Dupa cum vedeti, impreuna reusim sa "vedem" mai multe lucruri, iar avansurile din ultimile zile au fost semnificative!

Claudiu, felicitari pentru "gaselnita", poza de pe bordul crucisatorului frantuzesc este superba, exact ce aveam nevoie ca sa-l conving pe Kno3 ca acele "custi" exista intr-adevar si nu sunt doar o inventie a mea. Doar ca la bordul crucisatorului tambuchiurile sunt mai mari si dupa cum vedeti, exista o gruie speciala pentru coborat materiale grele sub punte.

In privinta mitralierelor, nu am indoieli ca vedem acolo doar mitraliera din tribord, suprapusa peste spiraiul careului ofiterilor. Cea de la babord abia se vede pentru ca este fixata absolut paralel cu prima si se suprapun aproape perfect, deci este ceea ce vedem acolo in partea dinspre dreapta a imaginii. In plan secund, ca o coincidenta nefericita pentru claritatea imaginii, se vede intr-adevar ceva ce pare sa fie tunul Romaniei, insa are alt unghi si este bineinteles la alta scara insa micsorat in perspectiva.

Mugur, intr-adevar, bordul merge inclinat si apoi se indreapta putin in zona dunetei, aceasta curba negativa fiind vizibila aidoma si la profilul pupei. Se vede numele navei scris cu litere din bronz aurit pe lateralul pupei, apoi patru hublouri pozitionate intre cele doua muluri din lemn de teck, se vede foarte clar modul cum sunt fixate sarturile catargului artimon pe marginea cocii. Iar spre prova se mai vad inca cele doua hublouri de la careul echipajului pozitionate de data asta sub mulura inferioara, de la nivelul puntii in jos.

Mai ramane nelamurita povestea provei, unde nu-mi este clar totusi cum sta ancora agatata de bordaj asa ca am sa te rog sa te uiti mai bine in poza aceea a ta "confidentiala" si sa-mi spui ce vezi acolo. Exista niste suporti metalici sau ancora e pur si simplu "agatata" de parapet cu niste lanturi? Cum sta nara de ancora fata de mulura inferioara? in copiile proaste ale pozei pe care le am eu se vede ca si cum profilatura narii de ancora ar fi tangenta mulurii, sugerandu-mi ca lantul ancorei se taraste pe punte pana la cabestan.

Este ceva complet diferit de rezolvarea fantasmagorica a modelului de la Muzeul Marinei, unde apar niste nari de ancora situate sub nivelul puntii -normal, atata timp cat nu apare nici parapetul unde ar fi trebuit sa fie situate narile de fapt!


Salutare,

Sa inteleg ca vei trasa ultimele linii si gata planul?Te astept :lol: .Deja vad Fulgerul langa vedeta..
frigate 264
0

Arata acest topic


  • 13 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro