Modelism - RHC Forum: RADAR - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

RADAR Trainer de la Aviomodelli ( Italia )

#1 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 02 March 2007 - 10:52 PM

Salut tuturor,

Am terminat de construit primul meu Kit. Am ales un constructor italian renumit pentru modelele sale. Avionul este un trainer ( aripa sus ). Anvergura 1630 mm. Asa arata cand am deschis cutia...
0

#2 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 02 March 2007 - 10:55 PM

Prima parte a kit-ului...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172868917.jpg

0

#3 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 02 March 2007 - 10:59 PM

Am fost surprins cat am de lucru. Desi producatorul declara 90% gata construit, nu este asa. Modelul nu avea eleroane, nu era acoperit, asa ca, corect era sa declare 70%. Asa aratau aripile si fuselajul.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172869161.jpg

0

#4 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 02 March 2007 - 11:07 PM

De amintit ca modelul a venit fara roti. Dar sa ne apucam de treaba. In continuare o sa insist pe partile de montaj carora le-am adus modificari fata de varianta propusa de producator. In primul rand fac acest lucru gandindu-ma ca poate ar fi util pentru cei incepatori ca mine.
Prima data am decupat partlile din "plastic" si le-am debavurat. Partile din plastic sunt din Duraflex - un polimer foarte rezistent mecanic si care se prelucreaza usor cu sculele obisnuite de hobby. De asemenea se si vopseste foarte bine. Am vopsit toate partile din plastic cu o vopsea alba spray speciala pentru plastic. In prealabil am luat la smirghel fin cu apa toate partile ce trebuiau vopsite. Am amenajat in dus o cabina de vopsit.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172869635.jpg

Aceasta postare a fost editata de CatalinB: 03 March 2007 - 12:53 AM

0

#5 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 02 March 2007 - 11:17 PM

Apoi am trecut la aripi. Aceasta a fost partea cea mai grea si care mi-a luat cel mai mult timp de lucru. Aripile sunt construite din polistiren, acoperit cu balsa, si apoi un strat de ABS ( un alt fel de plastic). Desi constructorul nu a prevazut modelul si cu eleroane, eu m-am decis sa le fac. Am trasat eleroanele, dupa care le-am taiat. Eleroanele le-am facut destul de lungi. Trebuie luat in calcul, cand se traseaza eleroanele, ca va exista o portiune care se va indeparta, si va fi inlocuita cu balsa, pentru a intari zona, atat pe partea cu aripa cat si pe partea cu eleronul. In concluzie am trasat un eleron mai mare decat va fi el in final.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172870262.jpg

Aceasta postare a fost editata de CatalinB: 04 March 2007 - 06:43 PM

0

#6 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 02 March 2007 - 11:25 PM

Apoi din eleronul decupat, am taiat 7 mm din partea dinspre aripa si cate 2 mm din partile laterale. In locul portiunii de 7 mm taiate, am lipit o bagheta de balsa pentru a creea intaritura pentru balamale. De asemenea am rontujit marginile exterioare pentru a se putea deschide. Pentru lipit am folosit epoxy. De asemenea am intarit cu epoxy si bordul de fuga.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172870734.jpg

Aceasta postare a fost editata de CatalinB: 03 March 2007 - 01:08 AM

0

#7 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 02 March 2007 - 11:29 PM

De asemenea am placat cu balsa si partile interioare ale locasului eleronului din aripa, tot pentru intarire.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172870972.jpg

0

#8 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 02 March 2007 - 11:53 PM

De la inceput m-am hotarat sa comand eleroanele cu servo independente ( cate unul pentru fiecare eleron). Pentru comanda eleronului am avut de ales intre doua solutii constructive: 1. echie pe eleron cu legatura directa cu servo care se monta langa eleron, iesit in afara fuselajului 2. tija prin aripa si comanda prin parghie la servo montat in aripa in dreptul fuselajului. Am ales varianta 2 desi a fost mai complicata. Am preferat ca servo sa nu fie in afara fuselajului. Pentru comanda am folosit o tija de duraaluminiu care sa fie rigida la torsiune. Un capat l-am indoit la 90 grade ( la cald! ) si l-am introdus in eleron cu epoxi. Celalat capat l-am indoit din nou la 90 de grade insa intr-un plan perpendicular pe cel indoit la capatul eleronului. De acesta se va lega legatura la servo. Insa inainte de al indoi am introdus pe el o bucata de teava de aluminiu. Pentru partea din aripa prin care trece aceasta tija am sapat un sant in care am introdus teava de aluminiu si am rigidizat-o in aripa cu epoxy. Astfel am realizat un lagar pentru teava care transmite miscarea la eleron. Peste teava am pus balsa si am slefuit la nivel.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172872411.jpg

Aceasta postare a fost editata de CatalinB: 03 March 2007 - 09:09 AM

0

#9 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:00 AM

Poate din poza de mai jos este mai clar cum am realizat comanda la eleron.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172872839.jpg

0

#10 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:05 AM

Insa am uita sa spun ca inainte de fixarea tijei in aripa, am acoperit aripile. Kit-ul furnizeaza si o folie autocolanta cu care se invelesc aripile. Insa designul propus de ei nu mi-a placut, asa ca am cumparat monokote si l-am intins cu fierul de calcat. M-am cam muncit sa scot toate bulele de aer, insa am reusit. A fost mai simplu decat m-am asteptat. Deoarece este un model italian, am optat pentru culorile italiene.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172873139.jpg

Aceasta postare a fost editata de CatalinB: 03 March 2007 - 09:11 AM

0

#11 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:12 AM

Apoi am trecut la formarea casetelor de servo in aripi. Ideal era sa folosesc servo 20g, insa am folosit modelul standard. Aveam deja 4 bucati JR 539, iar niste servo mai mici insa performante sint destul de scumpe. Asa ca avand servo standard, a trebuit sa construiesc caseta de servo pentru pozitia " culcat" ( in "picioare" depasea grosimea aripi. Am trasat forma casetei si am taiat mai intai doar capacul casetei.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172873566.jpg

Aceasta postare a fost editata de CatalinB: 03 March 2007 - 01:41 AM

0

#12 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:15 AM

Apoi am scos polistirenul afara, ramanad forma casetei.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172873717.jpg

Aceasta postare a fost editata de CatalinB: 04 March 2007 - 06:45 PM

0

#13 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:19 AM

Am placat cu balsa caseta si am lacuit-o. Atentie la lac! Daca intra in contact cu polistirenul il dizolva! Apoi am construit din lemn doi umeri de fixare a servo. Unul dintre umeri are o degajare pentru a iesi cablul de la servo.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172873959.jpg

Aceasta postare a fost editata de CatalinB: 04 March 2007 - 06:46 PM

0

#14 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:21 AM

Si o poza cu servo montat in caseta.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172874068.jpg

0

#15 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:28 AM

Fiin conceput ca un trainer, aripa are unghi diedru. Insa este imens! Cred ca 6 grade. Oricum, avand in vedere ca mai am un trainer cu diedru, am decis ca acesta sa nu mai aiba diedru. Bineinteles ca renuntarea la diedru va duce la scaderea stabilitatii in zbor, insa am vrut ca acest model sa constituie un pas inermediar intre trainer si acrobat. Asa ca am lipit balsa pe capatul inerior al unei semiaripi si am slefuit la nivel astfel incat la imbinarea celor doua semiaripi sa nu mai am unghi diedru.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172874489.jpg

0

#16 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:35 AM

Imbinarea celor doua semiaripi se face printr-o piesa de lemn ce intra trasversal in doua locasuri sapate in semiaripi. Suplimentar am dat in partile laterale ale piesei din lemn doua gauri in care am introdus cate o teava de duraluminiu care la montaj vor intra in aripi. Desi am ingreunat aripa, am considerat ca era nevoie de o ramforsare suplimentara a imbinarii celor doua semiaripi.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172874906.jpg

0

#17 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:43 AM

Am fixat cele doua servo si am realizat legaturile intre servo si tijele de comanda a eleroanelor.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172875395.jpg

0

#18 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:46 AM

Pentru capacul de acoperire a servo am ales o solutie practica si usoara. Am decupat dintr-un plastic capacul in care am decupat orificiile prin care ies elementele de comanda.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172875603.jpg

0

#19 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:48 AM

Acest capac din plastic flexibil este demontabil prin imbinarea cu scai.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172875724.jpg

0

#20 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 12:59 AM

In sfarsit am terminat aripa! Cam asa arata.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172876377.jpg

0

#21 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 01:00 AM

Si pe partea cealalta.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172876439.jpg

0

#22 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 01:07 AM

Am mai facut ceva in plus fata de producator. Aripa se fixeaza pe fuselaj cu ajutorul unui surub. Insa mi s-a parut ca aceasta imbinare nu este destul de rigida, asa ca am facut in partea posterioara a aripii ( la bordul de fuga ) un pinten din Duraflex.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172876858.jpg

0

#23 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 01:10 AM

Alta vedere a pintenului.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172877000.jpg

0

#24 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 01:12 AM

In fuselaj am realizat o fanta in care, la montajul aripii, intra acest pinten. In felul acesta aripa devine mult mai "fixa".

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172877175.jpg

0

#25 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 01:15 AM

Pentru ampenajul orizontal, in vederea asigurarii unei usurinte la transport si depozitare, am realizat o imbinare demontabila.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172877354.jpg

0

#26 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 01:17 AM

Alt detaliu al imbinarii demontabile.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172877451.jpg

0

#27 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 01:21 AM

Imbinarea va fi fixata prin doua suruburi. Unul deasupra ( holdsurub).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172877707.jpg

0

#28 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 01:26 AM

Si altul dedesupt, printr-un surub de plastic, care va trece prin fuselaj si va patrunde in ampenaj printr-o piulita de plastic fixata cu epoxy in ampenaj.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172878001.jpg

0

#29 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 01:33 AM

In varful ampenajului vertical, producatorul a prevazut un capac fals pentru lumina de pozitie. In acest capac transparent am introdus un leg care clipeste. Ledul este legat prin intermediul unor rezistente direct in switch-ul pe pozita on. Astfel ca atunci cand intrerupatorul este deschis ledul clipeste. Acest lucru l-am facut pe a avea un control optic asupra intrerupatorului ( pentru, ori sa-l nu uit deschis dupa aterizare, ori sa nu uit sa-l pornesc la decolare).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172878414.jpg

0

#30 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 March 2007 - 01:39 AM

Servo-urile se montau pe un cadru care se lipea de fuselaj. Eu nu l-am lipit, ci l-am introdus pe niste sine unde l-am fixat cu un surub. Astfel ca daca o sa trebuiasca sa am nevoie de acces , pot sa deplasez cadrul cu tot cu servo, sau pot sa-l scot cu totul.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1172878778.jpg

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro