Postat 30 December 2012 - 10:57 PM
Duminica 30.12.12. Heli termic mediu:
Din nou o zi surprinzatoare. A fost bruma dimineata, dup'aia s-a incalzit. A fost exceptional pentru ultima zi de zbor din an, 10-14 grade, soare puternic, vint zero trafic zero, echipa de zile mari:
Dan: Airbull, Tiger Moth. Radu: T450, Protos, Formosa. Peter: Beaver. Ianci: Cessna 177 scale, Beaver. Max: Reichart Proxima la prima vedere. Gyuri: ASW15. Vlad2: Santo, si surubareala la t-rex. Eu: Heli-Max, Formosa.
Am zburat din plin, am stat la coada, ne-am simtit foarte bine. Am lungit ziua de zbor pina s-au alarmat nevestele.
Tema zilei la heli: slalom printre jaloane, pylon in forta la joasa inaltime, zbor de precizie cu agatare de obiecte, pasul piticului. Cit a mers, a mers bine. Cam dupa 30 de minute de zbor, heli-ul si-a amintit ce cei 40 de ani ai lui (model Graupner 1983), s'a inceput sa mai cedeze pe la incheieturi. Vibratii, sunete, un bolt de otel..... cireasa a fost cedarea (decuplarea) rulmentului de sens in zbor. Pac, si motrul se invirte in gol. E delicat sa-l scoti din mars, pe deoparte esti tentat sa-i dai colectiv ca sa-l finezi, dar motorul urla in gol... s-a terminat cu bine cu o glisada in iarba, un fel de autorotatie cu motorul puternic ambalat.
Apoi Formosa. Am imprumutat un model greu zburat. Eu l-am tirsit vre-o 5 ani, dupa care l-am dat sa nu-l impusc de batrinete, prea ma chinuia. A fost RK-pat, rebrenduit, remotorizat....si acuma zboara bine merci. L-am purtat in hovering, cutit indelung la plafon si alte nazbitii din clasa superioara lui, pentru care nu a fost destinat. Formatie cu orice model am prins in zbor. Si p-asta l-am dovedit. Am ramas in doua faze la motor, noroc cu inaltimea suficienta.