Aceasta postare a fost editata de MLGore: 15 February 2007 - 07:24 AM
Pagina 1 din 1
Guillow's - Fairchild 24
#1
Postat 15 February 2007 - 07:22 AM
Am primit de curand acest kit de balsa; este un aeromodel cu motor de cauciuc care poate fi modificat pt. zbor liber cu motor termic (cox de 0.33 cmc) sau electric. M-am gandit ca, cu un pic de munca suplimentara, se poate transforma intr-un R/c termic. O sa revin cu poze detaliate asupra realizarii suprafetelor de comanda si astept noi idei. Kit-ul are anvergura de 63 cm si e realizat integral din balsa, invelit cu hartie.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#2
Postat 15 February 2007 - 10:03 AM
Stiu modelul si e tare dragut!
Cel mai usor e sa-l faci electric cu electronical din clasa micro (rx, servos, BL si un Lipo de vreo 400mAh).
Eu am facut conversie de la cauciuc la electric la un Fiesler Fi 156 Storch.
trebuie sa ii faci fuselajul si aripa un pic mai solida ca sa suporte surplusul de masa.
Spor la treaba! :)
Cel mai usor e sa-l faci electric cu electronical din clasa micro (rx, servos, BL si un Lipo de vreo 400mAh).
Eu am facut conversie de la cauciuc la electric la un Fiesler Fi 156 Storch.
trebuie sa ii faci fuselajul si aripa un pic mai solida ca sa suporte surplusul de masa.
Spor la treaba! :)
Stima,
Blue Raven
Blue Raven
#12
Postat 15 February 2007 - 09:48 PM
Intrebari: Ca adeziv, am folosit "Picatura" pt. balsa (am vazut ca Guillow's tot asta folosesc- cianoacrilat). E ceva mai bun decat asta? (pe vremuri se gasea UHU Balsa Hart).
Pt. balamale (care sunt din polietilena) am folosit bison PU dupa ce le-am prins intre doua bucatele de balsa de 1mm (vezi poza cu amp. orizontal) pe care le-am presat cu carlige de rufe. E corect sau o sa am probleme?
Nu stiu unde sa tai pt eleroane, pe plan sunt desenate spre capetele aripilor (vezi poza de mai jos), dar eu vreau sa le fac pe toata lungimea aripii (e mai usor)- aici astept si alte idei.
Ca servouri voi folosi Hitec hs-55, iar la cox o sa fac un inel care sa obtureze evacuarea (nu are carburator).
Astept idei si pareri in continuare!
Pt. balamale (care sunt din polietilena) am folosit bison PU dupa ce le-am prins intre doua bucatele de balsa de 1mm (vezi poza cu amp. orizontal) pe care le-am presat cu carlige de rufe. E corect sau o sa am probleme?
Nu stiu unde sa tai pt eleroane, pe plan sunt desenate spre capetele aripilor (vezi poza de mai jos), dar eu vreau sa le fac pe toata lungimea aripii (e mai usor)- aici astept si alte idei.
Ca servouri voi folosi Hitec hs-55, iar la cox o sa fac un inel care sa obtureze evacuarea (nu are carburator).
Astept idei si pareri in continuare!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#14
Postat 20 February 2007 - 07:44 AM
Inca o intrebare: pt. impanzirea ramelor, astia recomanda ceva numit "clear dope" pe care eu l-am tradus ca lac nitrocelulozic pt. aviatie si care la noi se gaseste la policolor la bidoane mari (20 litri). E acelasi lucru cu nitrolacul din comert?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#15
Postat 20 February 2007 - 08:06 AM
MLGore, la 20 Feb 2007, 08:44, a spus:
... lac nitrocelulozic pt. aviatie si care la noi se gaseste la policolor la bidoane mari (20 litri). E acelasi lucru cu nitrolacul din comert?
nu este, dar in cazul hartiei japoneze, se poate folosi si nitrolacul...incearca pe un esantion si vezi daca dupa lacuire hartia se intinde sau se pleoasteste!...asta ar fi criteriul.
Motorasul de 0.8 nu pare in regula. Functioneaza?
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 February 2007 - 08:07 AM
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
Cu rabdare si ciocan.
#16
Postat 20 February 2007 - 09:34 PM
Cox-ul merge, l-am pornit in menghina, la mana. Sa stii ca m-am gandit la alt motor, un Tunder Tigre de 1,2cc, dar e mult mai greu decat cox-ul. In manualul de la avion, e recomandat un cox mai mic, de 0.33cc, e adevarat ca e pt. zbor liber dar ma gandeam ca diferenta de putere intre cel de 0.8cc si cel de 0.33cc e suficienta pt surplusul de greutate datorat electronicii (accu, servo, receptor, comenzi).
Am testat nitrolacul pe avionul mic hartia nu s-a intins si nici nu s-a lasat.
Acum sunt in Brasov, dar o sa continui peste 10 zile cand ma intorc in bucuresti.
Am testat nitrolacul pe avionul mic hartia nu s-a intins si nici nu s-a lasat.
Acum sunt in Brasov, dar o sa continui peste 10 zile cand ma intorc in bucuresti.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#18
Postat 14 November 2013 - 07:50 PM
MLGore,
Trebuie sa dai mai dai multe straturi de lac ca sa se intinda hartia.
Mai e o chestie,hartia trebuie intinsa la impanzire cat mai bine posibil, nu e ca la folie, contractia la lac e mult mai mica.Daca ai impanzit bine se intinde ca pe toba.
Ciao Sorin
Trebuie sa dai mai dai multe straturi de lac ca sa se intinda hartia.
Mai e o chestie,hartia trebuie intinsa la impanzire cat mai bine posibil, nu e ca la folie, contractia la lac e mult mai mica.Daca ai impanzit bine se intinde ca pe toba.
Ciao Sorin
Arata acest topic
Pagina 1 din 1