Modelism - RHC Forum: Mini Ventus 2,6M - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 12 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mini Ventus 2,6M Made in China

#271 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 April 2007 - 09:31 PM

Pai si cum facem cu mulajul de ghips in apa???
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#272 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1641
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 22 April 2007 - 10:21 PM

nu apuca ghipsul sa se deterioreze atat de repede.

big
FROGS CAN FLY!
0

#273 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 23 April 2007 - 06:43 PM

continuarea lucrarilor dupa o scurta pauza

Fisiere atasate


If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#274 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 23 April 2007 - 06:45 PM

...

Fisiere atasate


If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#275 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 23 April 2007 - 07:42 PM

...

Fisiere atasate


If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#276 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 25 April 2007 - 11:46 AM

- au sosit si servourile pt Ventus, precum si prelungitoarele de 1m cu cablu plat (tip panglica),
- am desfacut firele (fir cu fir) iar apoi le-am rasucit,
- am desfacut servoul, si am lipit direct cablul de 1m (acum rasucit) direct pe PCB-ul servoului

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 25 April 2007 - 06:33 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#277 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 June 2007 - 09:52 PM

Astazi in sfarsit am avut ocazia sa ies la panta pentru prima data cu Ventus-ul. Nu a fost vant nici cat sa miste fumul de la gratar. Termica cat cuprinde, conditii excelente de zbor dar nu pentru panta. Am "testat terenul" cu vesnicul si neobositul Cessna, si am gasit curenti ascendenti la fo 40-50m altitudine. Dar cu se sa ridic Ventusul pana acolo?
Asa ca m-am multumit sa fac lansari din mana. Cam dezamagit ca nu a fost capabil sa zboare cu o infundare cata de cat acceptabila. Cat avea viteza din aruncare zbura relaticv bine apoi avea tendinta sa se angajeze, asa ca am tot incercat sa-l ajut din profundor fara prea mult succes. Practic aproape ca urmarea panta care avea fo 30-40º (panta cu padure de la Lempes) am executat mai multe lansari cu diferite reglaje de centrare, pana am ajuns cu GC pe la mijlocul profilului si tot era greu de bot. Mai mult nu prea am indraznit cu gandul ca daca ramane cu coada in jos....nici panta nu te mai ajuta.

Concluzia este ca are nevoie de viteza foarte mare ca sa zboare. Chiar daca-l motorizez...dupa ce opresc motorul nu-i tot aia?
O sa mai incerc in alta zi cu ceva vant ca astazi nu am reusit prea mare lucru.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#278 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 04 June 2007 - 08:24 PM

Radu_, la 3 Jun 2007, 21:52, a spus:

dupa ce opresc motorul nu-i tot aia?

nu..e si mai nasol ca o sa fie mai greu ... si incarcarea si mai mare...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#279 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 02 July 2007 - 09:15 PM

Ieri primul zbor aproape reusit la panta. Dupa cateva lansari fara succes, (modelul avea infundare de urmarea panta) am reusit un zbor cu o usoara pendulare pe panta si apoi coborare pana pe terenul plat cu culturi de la baza Lempesului, de m-am dus cu masina dupa el ca altfel faceam o ora dus intors. Acum sunt convins ca are nevoie de motorizare. Am deja 180gr de plumb in bot plus cei 4 accu de receptie plantati in acelasi loc. Pai la 200 gr lest in bot mai bine tin un motor decat plumb. Cu viteza mare este chiar foarte prompt in comenzi.
Oare cam ce BL ar fi indicat pentru el?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#280 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 02 July 2007 - 09:21 PM

ar mai fi o varianta ...mai de prost gust dar ie varianta...
infipta pe burta fuselajului o bagheta de neam prost (30 cm)..si in vf ei cam 10 -15 g plumb...si fac cat toti aia 200 :lol:
doar ca incarcarea e mai mica...

solutia e urata ...dar e viabila...decat sa il strici cu motoru ....
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#281 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 02 July 2007 - 09:22 PM

maine ajunge si la noi in radauti un ventus de 2,6m ...E drept ca nu e al meu...da macar am satisfactia ca o sa lucrez si eu la el.
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#282 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 05 July 2007 - 04:40 PM

Buna tuturor...

Tocmai am cumparat si eu un Mini Ventus 2,6M...
Al meu este cu botul pregatit pentru motor (ca al lui IlPadrino) si cu placajul servourilor ca al lui Radu.

Deci variante mai sunt...
De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#283 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 05 July 2007 - 04:41 PM

Corsarul, la 5 Jul 2007, 16:40, a spus:

Buna tuturor...

Tocmai am cumparat si eu un Mini Ventus 2,6M...
Al meu este cu botul pregatit pentru motor (ca al lui IlPadrino) si cu placajul servourilor ca al lui Radu.

Deci variante mai sunt...

bravo :lol:
No brain, no headache.....
0

#284 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 05 July 2007 - 05:03 PM

Cam asa arata al meu...

Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 06 July 2007 - 08:12 AM

De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#285 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 06 July 2007 - 08:23 AM

Poza...

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#286 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 06 July 2007 - 08:31 AM

Si din spate...

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#287 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 06 July 2007 - 09:05 AM

Eu cred ca o sa folosesc acelasi sistem ca la celalalt planor (Hunter) pentru prinderea aripilor.

Pentru intarirea zonei dintre aripi, eu am folosit o teava de fibra de sticla - constructie proprie. Aceasta teava am facut-o direct pe tija de fibra de carbon care sustine aripile. Am facut-o un pic mai lunga si apoi am taiat-o la dimensiunea corespunzatoare. Am pus-o pe pozitie cu aripile pozitionate cat mai drept cu putinta si apoi am pus epoxy la greu, pentru prinderea de fuselaj. Cum spunea si Valteras, teava de fibra de carbon trebuie sa intre lejer.

Am avut ocazia sa-i testez si rezistenta. Rezultatul: la cele doua busituri mai serioase pe care le-a incasat Hunter-ul la RR, prima la o angajare pe aripa stanga de la o inaltime de aproximativ 4m, a cedat imbinatura de balsa din varful aripei si s-a cam fisurat fuselajul de la mijloc (acesta nefiind ranforsat pe interior cum e Ventus-ul). A doua busitura mai serioasa a fost in bot. Aici s-a testat practic rezistenta lucrarii. Totul a fost ok, nu s-au inregistrat stricaciuni.

Cam asa arata lucrarea cu pricina:

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#288 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 July 2007 - 07:53 PM

Am fost de doua ori la zbor cu ventusul. Am ajuns la 250gr plumb in bot si parca inca mai vrea.
Au venit tot felul de admiratori parapantisti si nu numai sa-si dea cu parerea. Unii au spus ca nu are incidenta suficienta si ca ar trebui sa fac cumva ca ampenajul orizontal sa stea cu bordul de atac mai in jos nitel. adica sa nu am cele doua axe ale profilelor paralele. Pai intreb si eu acum...nu trebuie sa fie cat de cat paralele cele doua axe???
Acum parca ar vrea sa zboare, desi tot are infundare mare. Singura realizare este ca nu se mai infunda ca elicopteru' ci este cat de cat controlabil. Are nevoie de vant serios ca sa stea in aer, daca nu coboara frumos cu infundare apreciabila.
Sigur voi motoriza modelul, daca nu reusesc sa-l fac sa "prinda" curentul de panta . asa car degeaba 250gr de plumb.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#289 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2007 - 08:19 PM

Dupa cum spunea Big pe undeva, scuze ca nu mai stiu unde, ar trebui sa ai pana in 2(doua) grade calaj la aripa. Asta numai daca in plan nu ai trecuta alta valoare!Altfel, din cate mai stiu eu, nu ai incidenta suficienta sau e exagerata. Ambele conditii duc la rezultate proaste sau foarte proaste.

Nu mai stiu, la incastrare aveai data numai gaura pentru fierul acela in fuselaj?
Mai aveai vreo alta gaura? De regula se da fixa gaura centrala, unde e cheia de imbinare, adica fierul propriu-zis. Apoi dupa masurare se dau alte doua gauri pentru stifturi care fixeaza definitiv aripa la calajul masurat. Deci stabilizatorul ramane asa cum a fost proiectat, la ARIPA se schimba unghiul...

Poate aberez, dar zic si eu...

Bafta!
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 19 July 2007 - 08:20 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#290 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2007 - 09:16 PM

pavcostel, la 19 Jul 2007, 20:19, a spus:

sa ai pana in 2(doua) grade calaj la aripa.

Poa sa fie intre doua si patru-cinci.
Shase e cam mult deja.
Incearca sa bagi o shaiba-doua sub surubul din spate al AO.

Citeaza

nu trebuie sa fie cat de cat paralele cele doua axe???

Deci: NUUUU!

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 19 July 2007 - 09:17 PM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#291 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 July 2007 - 10:05 PM

Citeaza

Nu mai stiu, la incastrare aveai data numai gaura pentru fierul acela in fuselaj?

Nu era data nici o gaura. Eu le-am dat pe oate trei urmarind ca profilul la incastare sa se potriveasca perfect pe mulajul fuselajului.


Citeaza

Poa sa fie intre doua si patru-cinci.

Dupa cum se poate vedea in fotografia fuselajului, unghiul intre cele doua axe este nul.
asta sa fie cauza?

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#292 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 July 2007 - 10:08 PM

si aici o fotografie in care se vede cum au fost date gaurile

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#293 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2007 - 10:29 PM

Nu ma bag peste conu'Valterash, dar...
Daca unghiul e zero, e naspa...

De regula, se da in plan unghiul de calare. Din cat am citit eu subiectul, chinezoiul nu da nimic. Pentru asta, se da gaura centrala, apoi celelalte doua se dau dupa stabilirea unghiului respectiv. Din pacate, estetica va avea evident de suferit, pentru ca sigur mulajul nu va pica cu profilul...
Dar va zbura cat de cat corect. Normal la 2,6m, la panta, nu ar trebui sa vina ca un fier de calcat... Parerea mea.

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#294 Useril este offline   B-222222 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 02-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 20 July 2007 - 07:38 AM

Sal !

Am si eu un Mini Ventus care este inca in chinurile facerii. Este unul care nu a avut motor si nici kit de transformare dar eu ii voi pune unul .
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
In legatura cu unghiul dintre cele doua axe, al meu vad ca are.

Fisiere atasate


0

#295 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 July 2007 - 07:45 AM

pavcostel, la 19 Jul 2007, 23:29, a spus:

se da gaura centrala, apoi celelalte doua se dau dupa stabilirea unghiului respectiv. Din pacate, estetica va avea evident de suferit, pentru ca sigur mulajul nu va pica cu profilul...

Eu nu as proceda asa...mai simplu ar fi reglajul din stabilizator!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#296 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 July 2007 - 07:58 AM

Da. Se "bate in cuie " aripa si apoi se umbla la AO. E mai simplu.

Citeaza

Dupa cum se poate vedea in fotografia fuselajului, unghiul intre cele doua axe este nul.

Numai din analiza fotografiei consideri caca lajul aripa/AO e zero?
Io cand vreau sa fac analize de astea, fixez fuselajul pe o masa cat mai plana (poa sa fie si usa de la sufragerie - daca e plana - pusa "capra") si masor fatza de suprafata de sprijin "inaltimile" la care se afla bordurile de atac si bordurile de fuga la incastratre. Din calcule trigonometrice simple rezulta acest calaj.
De mantionat ca in cazul aripilor cu alungire mare si torsiune geometrica mare, calajul (masurat la INCASTRARE) poa sa ajunga si pana la shase grade.
Oricum, toate valorile astea magice sunt pur orientative. Ajusteaza la camp incidenta AO pana se comporta cum vrei tu, daca CG e cam pe unde trebuie. Daca nu poti baga shaibe sub unul din suruburi, atunci baga o bagheta chioara de balsa (1,2,3mm). La urgenta, poti sa bagi si un pai mai gros sau o crengutza de pe mirishte...
Dupa ce tunezi bestia, vezi tu daca e cazul sa definitivezi provizoratul...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#297 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 July 2007 - 08:09 AM

Valteras, la 20 Jul 2007, 08:58, a spus:

Io cand vreau sa fac analize de astea, fixez fuselajul pe o masa cat mai plana (poa sa fie si usa de la sufragerie - daca e plana - pusa "capra") si masor fatza de suprafata de sprijin "inaltimile" la care se afla bordurile de atac si bordurile de fuga la incastratre. Din calcule trigonometrice simple rezulta acest calaj.

Io nu stiu trigonometrie...e grele...uite, am o scula ieftina: http://ascscientific...mardigclin.html
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#298 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 July 2007 - 09:25 AM

Ok am inceput sa pricep cam cum e cu unghiurile. Maine o sa incerc la panta mai multe variante. Dar acum am alta intrebare.....
Daca modific unghiul AO trebuie sa umblu si la CG? sau il las asa cum este acum ?
Acum CG este cam in fata tijei de otel cu cativa milimetri.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#299 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 July 2007 - 01:48 PM

@Valteras
@MArinaru.
Sigur oameni buni, evident solutia dupa ce ai fixat aripa e sa umbli la AO. Eu spuneam de varianta in care ai AO fixat deja si trebuie sa pui aripile. E acelasi lucru, doar ca spus in conditii diferite.

Marinare, de unde ai chestia aceea??

Bafta!
Costel

L.E. - nu mai inteleg nimic, doua fuselaje cu doua incastrari diferite? Sunt oare din aceeasi matrita, sau a primat criteriul estetic cand s-a montat aripa?

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 20 July 2007 - 01:50 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#300 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 July 2007 - 01:58 PM

Citeaza

nu mai inteleg nimic, doua fuselaje cu doua incastrari diferite?


Pai credeam ca deja stiai ca sunt doua matrite diferite. Una este mai bondoaca la nivelul incastrarii aripilor si una este mai subtire. Una are deja gaurile date la incastrare, a mea nu are. Aia cu gauri este mai populara in state si asta fara gauri este mai des intalnita in Europa.
Daca nu ma insel, modelul meu este cel mai lat la carlinga si incastrare.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

Arata acest topic


  • 12 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro